Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

siła a moc

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

siła a moc

Post autor: kuglo82 » niedziela 23 mar 2014, 22:30

Nie znalazłem w instrukcji opisu odnośnie sytuacji w której na przykładowo ruinach wyciągnelibyśmy demona (moc 10) i gnilca (moc 5) to czy ich moce sie sumuje jak w przypadku wrogów walczących na siłe, czy rozpatruje sie ich osobno?

Pozdrawiam :)



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2877
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » niedziela 23 mar 2014, 22:43

Sumujesz tak samo jak w przypadku Siły


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » niedziela 23 mar 2014, 22:55

stave pisze:Sumujesz tak samo jak w przypadku Siły
oparte na?:)



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2877
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » niedziela 23 mar 2014, 23:05

na podstawie instrukcji, która czasami wprowadza w błąd i takie tam.
Masz tam zapis:

ROZSTRZYGANIE WALKI PSYCHICZNEJ
Walka Psychiczna jest rozstrzygana identycznie jak Walka zwykła (16:2-10), z następującymi wyjątkami:
a. Zamiast Siły używana jest Moc.
b. Żaden Przedmiot nie może zapobiec utracie punktu Wytrzymałości.

Ten zapis powinien rozwiać twoje wątpliwości - bo ten zapis pokazuje, że zapis:

Więcej niż jeden przeciwnik
Jeżeli więcej niż jedna istota walczy z Poszukiwaczem, ich Siły są sumowane i do tej sumy dodawany jest rezultat rzutu kostką - dopiero wynik tego obliczenia stanowi Skuteczność, z jaką te istoty atakują Poszukiwacza.

Będzie się odnosić także do walki psychicznej.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » poniedziałek 24 mar 2014, 00:05

Dzięki wielkie za odpowiedź, tylko jeszcze mam pewne pytanie odnośnie takich połączeń wrogów:

Czy jeżeli przegrywam z takim duetem to tracę 2 ptk wytrzymałości? a jeśli tak, to:

1 Co w wypadku przegranej z Gnilcem i Wampirem?
Tracę ptk. siły(Gnilec) i ptk. wytrzymałości(który wampir sobie dodaje)

2Harpia ma oznaczenia WRÓG 2 POTWÓR a np w/w gnilec WRÓG 3 DUCH to powinienem sumować ich moc, czy raczej rozegrać walkę najpierw z harpią i ewentualnie wygrywając z nią, później z gnilcem(przegrywając z harpią gnilca bym uniknął bo by mnie na skały przeniosła)

3Chiński smok ma tak samo WRÓG 2 POTWÓR tak więc wyciągając go np razem z rzygaczem WRÓG 2 WRÓG (siła5 ) ich sumuję (jeśli mniejszą mam siłę)
Co w przypadku jak mniejszą mam moc: bo rozpatruję ich równocześnie ale jeden atakuje mnie na siłe a drugi na moc(kolejność rozegrania walki ma znaczenie bo przegrywając ze smokiem mogę stracić magiczny przedmiot dzięki któremu mógłbym później wygrać z rzygaczem)

4Sobowtór(siłą ???) i smok(siła 8) to duet nie do pokonania ponieważ czego bym nie użył to sobowtór będzie miał siłe taką jak ja a do tego dochodzi jeszcze siła smoka(8) i rzut kostką ( za mnie już tylko rzut kostką) więc z takim duetem nikt nie ma szans...chyba że karateka(5-6 przy śmiertelnym uderzeniu) czy ktoś z legionistą...

5Meduza-wampir....brr po przegranej walce można zostać wyeliminowanym z gry rzucając 6 oczek(meduza) ale można też stracić 3 ptk wytrzymałości na raz(meduza 2(4,5 oczek) +wampir 1 dla siebie)

6Golem+Hydra razem (12 siły) ale działa tutaj odporność golema na: czary/magiczne przedmioty i bronie + po przegranej walce utrata 2 ptk wytrzymałości(Hydra)

Takich połączeń może być wiele a nie zawsze wiadomo jak je rozstrzygać..



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2657
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: abubu » poniedziałek 24 mar 2014, 09:53

Jest to jedna walka więc tracisz raz

ad1. Zasady dla tych wrogów są ich specjalnymi, tak wiec tracisz i pkt. siły (gnilec) i pkt. wytrzymałości (wampir)

ad2. Kolejność kart się kłania. Sumujesz tylko z równym numerem. Tak więc harpia, później gnilec (pod warunkiem, że pokonasz harpię - w przeciwnym razie koniec tury).

ad3. Jeżeli dla chińskiego smoka będziesz walczył na siłę, więc sumujesz. Jeżeli wyjdzie, że na moc, wówczas walczysz osobno. Przegrywając ze smokiem (w "osobnym" wariancie), nie walczysz już dalej, bo to oznacza koniec tury.

ad4. To się nazywa "pech". A szansę masz (np. czar unieruchomienie, modyfikatory rzutu kostką, itp.)

ad5. j.w. ... pech

ad6. j.w. ... pech

Rozstrzygać zawsze tak samo, zgodnie z instrukcją. Jak się trafi na takie "kombo" to cóż ... życie.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » poniedziałek 24 mar 2014, 21:59

W końcu ktoś rzeczowy, dzięki wielkie za odpowiedzi:)



ODPOWIEDZ