Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

kilka niejasności, proszę o pomoc:)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

kilka niejasności, proszę o pomoc:)

Post autor: kuglo82 » czwartek 20 mar 2014, 00:51

1 Czy demon zła z dodatku jaskinia może ignorować demona z nadprzestrzeni z WKO oraz
Władce demonów z alternatywnych zakończeń(choć w tym drugim wypadku to troche bezsensu bo jak rozstrzygnąć gre)? Umiejętność brzmi - "ignorujesz wszelkie napotkane duchy i demony".

2 Czy karateka może użyć śmiertelnego uderzenia przeciwko wojownikowi z zaświatów skoro inni poszukiwacze mogą go atakować tylko na moc a umiejętnośc karateki wskazywałaby na atak siłowy?

3 J/W z tym że dotyczy poszukiwacza mającego za przyjaciela legionistę(ten niby zapewnia wygraną z każdym ale na siłe) jak to rozpatrywać czy legionista w tym wypadku "nie działa" i poszukiwacz musi walczyć sam na moc?

4 W kosmicznej otchłani wyciągając kartę diablika(przygoda) - odkładamy bo ten chce nas teleportować więc wpływa to niejako na ruch(a w WKO nie może) czy stosujemy sie do niej normalnie?
Pytam bo w instrukcji WKO troche tam napisali odnośnie innego działania niektórych kart przygód.

5 Co w przypadku gdy na koronie władzy spotka sie dwóch graczy z czego jeden jest np rycerzem a drugi monarchą(jak wiadomo muszą walczyć ale monarcha może atakować rycerza a rycerz nie bo monarcha nie może być atakowany przez dobre postacie w żaden sposób wiec jakby miała wyglądać wtedy tura rycerza)?

6 Gladiator+ciężka zbroja+ukryta kieszeń, kiedyś mieliśmy taką sytuację zostało nas dwóch( ja grałem wojownikiem) byłem już na koronie i został mi tylko on ( fuksło mu sie i wyrzucił 6 w skarbcu) trafił do mnie ale co z tego że ja mając rumaka i przeróżnej maści gadżety pokonywałem go z automatu bez konieczności rzucania już nawet kostką, on i tak nie mógł zostać zraniony(przy cięzkiej zbroi tylko przy wyrzuceniu 1 się traci wytrzymałość a gladiator może dodawać jeden do rzutu kostką jak sie broni za pomocą tarczy/hełmu/zbroi tak więc minimum u niego to 2) trzymał ją w ukrytej kieszeni to odebrać mu jej nie mogłem bo czaru zawładniecie nie miałem, na moc atakować też nie mogłem... ostatecznie ogłosiliśmy remis bo jakbym stamtąd sie zawrócił po cos żeby go osłabić to by mnie rozkazem wykończył a walka pozostawała cały czas nierozstrzygnięta.

Moje pytanie: idąc na upartego i nie kierując sie logiką tylko sztywno zasadami jak w przypadku że pies/muł/koń/koń i wóz itp to przedmioty więc mogę je na złoto przetopić to w opisie ukrytej kieszeni nie ma napisane że nie mogę jej zabrać jako trofeum za wygraną walkę, tylko ze nie mogę zabrać przedmiotu w niej ukrytego-co o tym myślicie?

7 jak rozstrzygnąć taką sytuację: rzucam czar mesmeryzm na drugiego gracza i spośród jego przyjaciół chcę zabrać tragarza/ drugi gracz ma np. 7 przedmiotów.
Czy?
1 zabieram go wraz z przedmiotami które niósł?
2 drugi gracz musi określić które przedmioty sobie zostawia a które odrzuca i położyć je w miejscu w którym stoi a ja zabieram tylko tragarza?

8 Podobna sytuacja j/w ale dotycząca przykładowo konia i wozu na którym mam np 10 przedmiotów a ja niosę 4, wyciągam kartę trąby powietrznej i rzucam kostką za każdy przedmiot powiedzmy że te niesione przezemnie udało mi się zachować ale rzucając za konia i wóz uzyskuje wynik 4 co oznacza że przedmiot został wywiany tak daleko że jest nie do odzyskania.
Czy?
1 tracę go wraz z przedmiotami które były na nim?(logiczne)
2 rzucam kostką dalej co z tymi 10 przedmiotami które były na nim i ewentualnie jeżeli zostało by ich 5(+4 które niosłem razem 9) wybieram 4 które mogę nieśc, resztę
zostawiam na miejscu gdzie stoję?

9 Poszukiwacz 1/grający czarownicą/lub rzucający na gracza 2 czar mesmeryzm/lub grający satyrem(w drugim i trzecim przypadku stojący o 2 pola od gracza 2) gracz 2 będący Królewskim championem wyciąga księcia który zostaje mu odebrany za pomocą w/w umiejętności/czaru.
Czy?
Odebrany przyjaciel książe w tym przypadku, w następnej turze powraca do gracza 2 zgodnie z tym co głosi jego umiejętność -"księżniczka i książe przyjdą do ciebie żeby stać sie twoimi przyjaciółmi, jeżeli znajdą sie w odległości mniejszej niż 3 obszary od ciebie"
Jak wy to widzicie?

10 Inne pytanie ale odnośnie umiejętności czarownicy(odebranie przyjaciela) i czaru mesmeryzm.

Czy za pomocą nich można odebrać tzw "przyjaciół specjalnych" jak np. zniewolonego laską władzy wroga(będącego obecnie przyjacielem posiadacza laski), instruktora (którego może wziąść za przyjaciela szeryf albo królewski champion i akurat go ma za przyjaciela) wielu innych których oferują niektóre postacie bądź przyjaciele (np władca smoków czy zabrany przechodzi do drugiego gracza wraz z ujarzmionym smokiem jeśli posiada aktualnie) itd itp

11 Czy w WKO jeśli dobrze rozumiem, wyciągając kartę przygody i jest to wróg z którym np walkę przegrywam ,i tak jest odkładany z powrotem do kart zużytych mimo że jest napisane że pozostanie na tym obszarze aż go ktoś pokona?

12 Co w przypadku gdy w w/w sytuacji tym wrogiem byłaby harpia, która jak wiadomo jeśli się z nią przegra przenosi nas na skały,ignorujemy to i pozostajemy na tym samym obszarze czy np zamiast tego tracimy normalnie ptk wytrzymałości?

To tyle na razie :mrgreen: trochę tego jest ale myślę że od tego jest to forum co by się mądrzejszych radzić :mrgreen:
Z góry dzieki za odpowiedzi:)



Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 46

Post autor: Burjaufojad » czwartek 20 mar 2014, 22:15

moja wersja:
1. nie może;
2. może - choć tu widzę konflikt bo mamy dwa różne sposoby na rozegranie walki. wg mnie walka z Wojownikiem z Zaświatów nie jest psychiczną - nie trzeba mieć zdolności do takiej walki aby atakować Wojownika na moc. Decyzja "może" ze względu na fakt, że Karateka może używać ciosu w KAŻDEJ walce - nie tylko w walce wręcz
3 Karateka nie może - ale w małej mim Legionista jest zmieniony na JEDNĄ walkę ...
więc Legionista wygra też z Wojownikiem (ale tylko raz)
4 normalnie teleportuje - to nie ruch Poszukiwacza tylko instrukcja zdarzenia
5 Rycerz czeka na ataki Monarchy, albo wychodzi szukać Mefistofelesa :twisted:
6 myślę, że macie dar do remisów :mrgreen:
posługiwanie się w mim logiką do niczego nie prowadzi ... są zasady i interpretacje
7 na turniejach gramy wg zasady że w dany momencie każdy fant ma miejsce (Poszukiwacz, tragarz, koń i wóz) a nosiciel przepada z fantami ...
8 rzucasz za konia z wozem oraz za każdy fant - przepada wóz = przepadają z nim fanty, które niósł
9 tak, ale nie gram z miastem
10 trudna kwestia. Myślę, że tam gdzie "staje się twym Przyjacielem" może zabierać, smok staje się "jeńcem" a więc przechodzi razem z uprzężą ... z laską władzy itp kwestia jeszcze trudniejsza bo fant zostaje a Przyjaciel przechodzi - proponuję, że kiedy przedmiotem to "jeniec" i przechodzi / jest tracony razem z przedmiotem, jak "sPrzyjacielowany" inaczej to może być odebrany jak Przyjaciel
11 Tak. W WKO nic nie zostaje na planszy (krom Poszukiwaczy of course)
12 Przenosi (do tego nie musi zostać na planszy) - identycznie jak diablik z pkt 4

doświadczenie to jeszcze nie mądrość [-X


Wasz Niedozajebicia

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 20 mar 2014, 23:00

Moim skromnym zdaniem:
7. Poza turniejami zasada mówi, że nadmiar przedmiotów odkłada się na planszy (patrz: przykład po punkcie 5:5 w instrukcji)
8. jak wyżej - wg instrukcji i wyżej wspomnianego przykładu, rzucasz za wszystko i jeśli przepadnie Koń i Wóz, to wywiane przedmioty przesuwasz zgodnie z instrukcją Trąby Powietrznej, a z pozostałych wybierasz tyle, ile możesz unieść, a pozostałe lądują pod Tobą na planszy.
10. Taka karta nie jest Przyjacielem z natury (z typu karty) więc nie może być odebrana za pomocą instrukcji pozwalającej na zabieranie Przyjaciół (bo np. Wróg lub Nieznajomy "zaprzyjaźniony" za pomocą zdolności/instrukcji Przedmiotu jest przyjacielem tylko dla danego Poszukiwacza)

Z resztą zdadzam się z Burjaufojadem lub nie mam zdania (a nie mam zdania w przypadku zdolności Karateki).


Czas umierać.


kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » sobota 22 mar 2014, 23:50

Burjaufojad pisze:moja wersja:
1. nie może;
2. może - choć tu widzę konflikt bo mamy dwa różne sposoby na rozegranie walki. wg mnie walka z Wojownikiem z Zaświatów nie jest psychiczną - nie trzeba mieć zdolności do takiej walki aby atakować Wojownika na moc. Decyzja "może" ze względu na fakt, że Karateka może używać ciosu w KAŻDEJ walce - nie tylko w walce wręcz
3 Karateka nie może - ale w małej mim Legionista jest zmieniony na JEDNĄ walkę ...
więc Legionista wygra też z Wojownikiem (ale tylko raz)
4 normalnie teleportuje - to nie ruch Poszukiwacza tylko instrukcja zdarzenia
5 Rycerz czeka na ataki Monarchy, albo wychodzi szukać Mefistofelesa :twisted:
6 myślę, że macie dar do remisów :mrgreen:
posługiwanie się w mim logiką do niczego nie prowadzi ... są zasady i interpretacje
7 na turniejach gramy wg zasady że w dany momencie każdy fant ma miejsce (Poszukiwacz, tragarz, koń i wóz) a nosiciel przepada z fantami ...
8 rzucasz za konia z wozem oraz za każdy fant - przepada wóz = przepadają z nim fanty, które niósł
9 tak, ale nie gram z miastem
10 trudna kwestia. Myślę, że tam gdzie "staje się twym Przyjacielem" może zabierać, smok staje się "jeńcem" a więc przechodzi razem z uprzężą ... z laską władzy itp kwestia jeszcze trudniejsza bo fant zostaje a Przyjaciel przechodzi - proponuję, że kiedy przedmiotem to "jeniec" i przechodzi / jest tracony razem z przedmiotem, jak "sPrzyjacielowany" inaczej to może być odebrany jak Przyjaciel
11 Tak. W WKO nic nie zostaje na planszy (krom Poszukiwaczy of course)
12 Przenosi (do tego nie musi zostać na planszy) - identycznie jak diablik z pkt 4

doświadczenie to jeszcze nie mądrość [-X
odnośnie szóstki to to już dawno bylo ,grając tyle lat nieraz sie zdarzały takie różne sytuacje a pytanie było odnośnie możliwości odebrania jako trofea samej kieszeni(i co wtedy z przedmiotem w niej)?

Odnośnie karateki to ktoś mi tutaj już pisał że z duchami itp walczącymi na moc nie można używać śmiertelnego uderzenia to jak z tym wkońcu jest?

Jakby rycerz wyszedł szukać mefistofelesa, to by go monarcha rozkazami wykończył za ten czas zostajac samemu na koronie tak ze to chyba zly pomysł xD

i co to za uzasadnienie odnośnie demona zła że "nie może", dlaczego, czyżby nadinterpretacja umiejętności?

Pozdrawiam:) i dzieki za odpowiedzi:)



Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 46

Post autor: Burjaufojad » niedziela 23 mar 2014, 11:46

kieszeni odebrać w nie można (tylko zawładnięciem). Dylemat powstaje nawet przy zamianie w ropuchę !!!

Są dwie szkoły rozwiązywania problemów / interpretowania przepisów:

falenicka: stosujemy logikę. przyklady: "Koń i wóz nie zmieści się w ukrytej kieszeni", "Karateka nie może ciosem zabić Ducha" itp

otwocka: wg ich dosłownych zapisów

Moim zdaniem falenicka prowadzi donikąd. Jak pisałem wiele razy: "mim to taktyczna symulacja pola walki fantazy" oraz to co jednemu wydaje się logiczne, drugiemu niekoniecznie i zamiast problem rozwiązać wywołujemy długą dyskusję. Jeżeli gracz ma wewnętrzny problem z akceptacją "nielogicznych", jego zdaniem, zapisów to nie je zmieni na karcie na logiczne i już

Jako przedstawiciel szkoły otwockiej uważam, że Karateka może zabić Ducha ciosem bo napisane jest "Podczas każdej walki" a więc i w psychicznej. A czy to jest możliwe, czy nie mnie osobiście lotto :mrgreen:

Propozycja dla rycerza była żartem - to uklad sił decyduje, która strategia błaby lepsza (słabszy ale czarujący rycerz powinien wyjść i liczyć na odbicia i WKO)

Jak może Demona z WKO to może i Władcę Demonow - dlatego po korekcie dopiszemy Wróg- DUch lub Wróg - Demon na kartach

strzała


Wasz Niedozajebicia

Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 46

Post autor: Burjaufojad » niedziela 23 mar 2014, 11:49

aby być spójny z zasadami szkoły otwockiej:
Demon zła ignoruje "napotkane" Duchy a nie wszelkie Duchy (nie wiem poza tym czy w instrukcji WKO nie ma możliwości wymknięcia się Demonowi z WKO)


Wasz Niedozajebicia

kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » niedziela 23 mar 2014, 22:08

Burjaufojad pisze:moja wersja:
1. nie może;
2. może - choć tu widzę konflikt bo mamy dwa różne sposoby na rozegranie walki. wg mnie walka z Wojownikiem z Zaświatów nie jest psychiczną - nie trzeba mieć zdolności do takiej walki aby atakować Wojownika na moc. Decyzja "może" ze względu na fakt, że Karateka może używać ciosu w KAŻDEJ walce - nie tylko w walce wręcz
3 Karateka nie może - ale w małej mim Legionista jest zmieniony na JEDNĄ walkę ...
więc Legionista wygra też z Wojownikiem (ale tylko raz)
4 normalnie teleportuje - to nie ruch Poszukiwacza tylko instrukcja zdarzenia
5 Rycerz czeka na ataki Monarchy, albo wychodzi szukać Mefistofelesa :twisted:
6 myślę, że macie dar do remisów :mrgreen:
posługiwanie się w mim logiką do niczego nie prowadzi ... są zasady i interpretacje
7 na turniejach gramy wg zasady że w dany momencie każdy fant ma miejsce (Poszukiwacz, tragarz, koń i wóz) a nosiciel przepada z fantami ...
8 rzucasz za konia z wozem oraz za każdy fant - przepada wóz = przepadają z nim fanty, które niósł
9 tak, ale nie gram z miastem
10 trudna kwestia. Myślę, że tam gdzie "staje się twym Przyjacielem" może zabierać, smok staje się "jeńcem" a więc przechodzi razem z uprzężą ... z laską władzy itp kwestia jeszcze trudniejsza bo fant zostaje a Przyjaciel przechodzi - proponuję, że kiedy przedmiotem to "jeniec" i przechodzi / jest tracony razem z przedmiotem, jak "sPrzyjacielowany" inaczej to może być odebrany jak Przyjaciel
11 Tak. W WKO nic nie zostaje na planszy (krom Poszukiwaczy of course)
12 Przenosi (do tego nie musi zostać na planszy) - identycznie jak diablik z pkt 4

doświadczenie to jeszcze nie mądrość [-X
No tak ale według mnie i instrukcji ani diablik ani harpia nigdzie Cie nie przenosza, ignorujesz te polecenia, a przy wariackim działaniu przygód w WKO jakie można znależc w instrukcji WKO to uznał bym ze zamiast przeniesienia Cie przez harpie tracisz normalnie 1 ptk wytrzymałości.



ODPOWIEDZ