Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Żywa statua

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Żywa statua

Post autor: kuglo82 » wtorek 18 mar 2014, 00:24

No właśnie jak ją interpretujecie
" statua może zostać pokonana tylko przez poszukiwacza walczącego magicznym mieczem lub świętą lancą, do czasu aż taki tu przybędzie będzie atakowała każdego na tym obszarze"

1Czy interpretować to jako to że nie majac w/w broni przegrywam mimo większej siły?

2wygrywając z nią walce ale nie mając w/w przedmiotów walka zostaje nierozstrzygnięta?

3czy mogę ją załatwić dotykiem śmierci lub zniszczeniem?



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2878
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » wtorek 18 mar 2014, 01:09

1. Tak
2. Tak - czyli jest tzw "remis" Karta zostaje a ty nie tracisz Wytrzymałosci.
3. Zniszczeniem tak bo to Karta i z Dotykiem też bo to Wróg.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

kuglo82 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » wtorek 18 mar 2014, 01:37

no ale 1 odpowiedz zaprzecza drugiej :roll: :roll: :roll:
jeżeli nie mam ani magicznego miecza ani św. lancy a posiadam siły 12 to przegrywam z automatu?
czy raczej wygrywam normalnie ale nie moge jej zabić?



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » wtorek 18 mar 2014, 08:03

Moim zdaniem jeśli nie masz w/w broni, to możesz albo przegrać (gdy Twoja skuteczność jest niższa), albo zremisować (gdy Twoja skuteczność jest taka sama lub wyższa). Gdy używasz którejś z tych broni, to walka przebiega normalnie.


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 18 mar 2014, 08:45

Ja zawsze grałem, iż z Żywą Statuą Poszukiwacz zawsze przegrywa, chyba że ma Miecz lub Lancę.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » wtorek 18 mar 2014, 09:08

Ale przecież nie jest napisane, że Żywa Statua pokonuje Poszukiwaczy bez powyższych broni, tylko, że nie może zostać pokonana (czyli unimożliwia to wygraną, ale nie unimożliwia remisu).
Abstrakcyjny przykład na analogię: tak jakby Cię zaczęło zaczepiać wkurzające dziecko - nie możesz mu strzelić w pysk, ale możesz je związać i wrzucić do śmietnika - dziecko nadal jest całe, ale Ty nie musisz już go słuchać xD


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16728
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 18 mar 2014, 09:16

No, być może tak, ale jak człowiek zaczynał grać w MIMa jak był dzieckiem, to z czasem zapomniał, iż dana karta ma lekko inny efekt lub też, iż "pokonuje wsio Poszukiwaczy" =/= "nie może zostać pokonana". Ja zawsze grałem, iż skoro nie może zostać pokonana, to Poszukiwacz automatycznie przegrywa.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2878
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » wtorek 18 mar 2014, 11:09

ekhm wczoraj było późnawo więc nie sprecyzowałem niestety - mój błąd - walcząc z tym badziewiem możesz tylko bez tych broni zawsze zremisować czyli wygrana bez broni oznacza remis. Tak zacząłem interpretować te Kartę od bardzo długiego okresu. Wcześniej wychodziłem z założenia jak Nemo, ale po jednej rozgrywce doszliśmy do wniosku, że była to zła interpretacja, bo Statuę pokonujesz ale tak na prawdę nie posiadając tych broni jej nie zabijasz więc mamy remis.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » sobota 22 mar 2014, 21:52

Popieram Stave i Rogo.



Nizar666
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: Nizar666 » niedziela 11 maja 2014, 23:21

Witam. Ja z moimi kolegami interpretujemy to w ten sposób . Jeżeli gracz nie ma Świętej Lancy Lub Magicznego Miecza. Walka Rozstrzygana jest według normalnych zasad natomiast jeżeli dany poszukiwacz wygra walkę (bez wyżej wymienionych broni) Żywa Statua zostaje ogłuszona. A w następnej turze możesz poruszać się dalej :D



ODPOWIEDZ