Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Pytania odnośnie zasad

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
westron [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: piątek 15 lut 2013, 22:15
Lokalizacja: Płock
Płeć:

Pytania odnośnie zasad

Postautor: westron » środa 30 paź 2013, 13:36

1. Mam pytanie odnośnie Czaru Mesmeryzm. Czy jeśli za pomocą tego Czaru odbieram Przyjaciela, który za swoją przyjaźń żąda zapłaty jak Najemnik 1MZ, Chochlik 1PW, to muszę zapłacić mu od nowa swoim MZ albo PW, czy uznaję że jego przyjaźń została już opłacona i odbieram go "za darmo" bez oddawania MZ albo PW?

2. Pytanie odnośnie Specjalnej Zdolności Czarownicy, która brzmi mniej więcej tak: Każdemu napotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jednego dowolnie wybranego Przyjaciela (jest kilka wyjątków) niezależnie od tego czy go atakujesz, omamiasz czy ignorujesz. O ile sytuacja omamiania jest dość jasna. O tyle dwie pozostałe nie do końca. Sytuacja ignorowania - czy jeśli Czarownica odbierze napotkanemu Poszukiwaczowi Przyjaciela, to czy ma prawo po tym badać Obszar, czy jej Tura dobiegła końca? Sytuacja walki - czy jeśli Czarownica zdecyduje się zaatakować Poszukiwacza, któremu jednocześnie chce odebrać Przyjaciela, to co się dzieje najpierw Walka czy odebranie Przyjaciela, ma to kapitalne znaczenie bo odebrany Przyjaciel, może zasadniczo zmieniać stosunek sił w Walce? Dodatkowo już w nawiązaniu do pierwszego pytania jeśli Czarownica chce odebrać Najemnika albo Chochlika, to czy musi im płacić odpowiednio MZ albo PW, czy też uznaje że ich przyjaźń została już opłacona i odbiera ich "za darmo" bez oddawania MZ czy PW?

kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: kuglo82 » środa 19 mar 2014, 22:37

westron pisze:1. Mam pytanie odnośnie Czaru Mesmeryzm. Czy jeśli za pomocą tego Czaru odbieram Przyjaciela, który za swoją przyjaźń żąda zapłaty jak Najemnik 1MZ, Chochlik 1PW, to muszę zapłacić mu od nowa swoim MZ albo PW, czy uznaję że jego przyjaźń została już opłacona i odbieram go "za darmo" bez oddawania MZ albo PW?

RE Myśle że powinieneś zastosować sie do tych przyjaciól w ten sam sposób jak gdybyś ich wylosował z kart przygody, czyli w pewnym sensie tak jakbyś ich przekupił żeby przeszli na twoją strone

2. Pytanie odnośnie Specjalnej Zdolności Czarownicy, która brzmi mniej więcej tak: Każdemu napotkanemu Poszukiwaczowi możesz odebrać jednego dowolnie wybranego Przyjaciela (jest kilka wyjątków) niezależnie od tego czy go atakujesz, omamiasz czy ignorujesz. O ile sytuacja omamiania jest dość jasna. O tyle dwie pozostałe nie do końca. Sytuacja ignorowania - czy jeśli Czarownica odbierze napotkanemu Poszukiwaczowi Przyjaciela, to czy ma prawo po tym badać Obszar, czy jej Tura dobiegła końca? Sytuacja walki - czy jeśli Czarownica zdecyduje się zaatakować Poszukiwacza, któremu jednocześnie chce odebrać Przyjaciela, to co się dzieje najpierw Walka czy odebranie Przyjaciela, ma to kapitalne znaczenie bo odebrany Przyjaciel, może zasadniczo zmieniać stosunek sił w Walce? Dodatkowo już w nawiązaniu do pierwszego pytania jeśli Czarownica chce odebrać Najemnika albo Chochlika, to czy musi im płacić odpowiednio MZ albo PW, czy też uznaje że ich przyjaźń została już opłacona i odbiera ich "za darmo" bez oddawania MZ czy PW?


RE Jeżeli ignorujesz innego poszukiwacza to normalnie badasz teren bez względu na to czy mu odbierasz przyjaciela czy nie.

Przyjął bym że odbierasz przed walką bo robisz to automatycznie jeśli chcesz(gdyby było inaczej to pewnie byłby jakiś warunek że np. aby odebrać musisz go najpierw pokonać czy coś takiego) ja rozpatrzył bym to tak jakbyś spotkał poszukiwacza, rzucił mesmeryzm(odebrał przyjaciela) a później zaatakował wsparty już nowym przyjacielem i tutaj działa to tak samo.

W tym wypadku również powinieneś zapłacić ponieważ zasady na jakich te karty przyjaciół
funkcjonują obowiązują nadal bez zmian.


Wróć do „Kwestia Zasad (MiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości