Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Eliksir Siły - kiedy można go użyć?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.

Eliksir siły - kiedy można go użyć?

W każdym momencie tury/walki (nawet po rzucie kością)
0
Brak głosów
W każdym momencie tury/walki (ale tylko przed rzutem kością)
5
100%
 
Liczba głosów: 5

Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1107
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » środa 31 lip 2013, 15:00

Artownik pisze:Karta zezwala w MiM na użycie po rzutach - taka jest prawda.
Co do tego chyba nikt nie miał wątpliwości ;) Była za to niepewność czy jest sens użyć jej po rzutach.
Dziwnym zbiegiem okoliczności karta nic na ten temat nie wspomina. Wolno jej przecież użyć także wtedy gdy zwiększenie Siły na nic się nie przyda.
Gdy karta czegoś nie określa, instrukcja też nie, ludzie są zmuszeni uciekać się do desperackich środków, na przykład do rozsądku.
Ty masz swoje kryteria a ja swoje. A że w tym wypadku różne wyznaczniki dały tę samą ocenę, to chyba nikt nie będzie z tego powodu płakał. Wydaje mi się wręcz że taka ocena jest dużo więcej warta.




pinowak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: pinowak » czwartek 01 sie 2013, 14:51

Reasumując powyższy wątek dochodzę do następujących konkluzji:

1. Eliksiru siły mogę użyć w każdym momencie walki/ tury
2. Eliksir użyty w walce po rzucie kością nie ma wpływu na wynik tego konkretnego rzutu (chodzi konkretnie o rzut wykonany przed użyciem, a nie o całą walkę)
3. Użycie eliksiru siły powoduje wzrost siły od momentu rzutu do końca tej tury w której została użyta
4. Walka dla poszukiwacza może zakończyć się przegraną, wygraną lub remisem
5. Walka nie zawsze kończy się po pierwszym rzucie kością
6. Niektórzy poszukiwacze mają możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego. Drugi zawsze muszą zaakceptować.
7. Niektórzy poszukiwacze mają możliwość pogodzenia się z wynikiem walki lub rozpoczęciem jej na nowo (tak jakby ta pierwsza nie miała miejsca)

Po pierwsze jeśli nie zgadzacie się z powyższymi konkluzjami to krzyczcie:)

A więc zakładając, że powyższe zasady są prawidłowe mogą się wydarzyć takie sytuacje...

a) Wykonuję rzut kością, następnie nie zgadzam się z jej wynikiem (bo akurat mam poszukiwacza wypełniającego przesłanki z zasady 6). Używam eliksiru siły, który powoduje wzrost wartości mojej siły zgodnie z zasadą 1 i 3 i ponownie rzucam kością. Do wyniku rzutu doliczam też wartość wynikającą z użytego eliksiru.

b) Kolejny przypadek analogiczny z tym, że poszukiwacz remisuje lub przegrywa. Walka się kończy, ale zgodnie z zasadą 7 nie akceptuje wyniku. Używam eliksiru siły i rozpoczynam ponownie starcie. Wynik rzutu zostaje powiększony o wartość użytego eliksiru.

Pytanie do Was czy zgadzacie się z powyższymi stwierdzeniami i zasadami?



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1107
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » czwartek 01 sie 2013, 15:21

pinowak pisze:Niektórzy poszukiwacze mają możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego. Drugi zawsze muszą zaakceptować.
pinowak pisze:Wykonuję rzut kością, następnie nie zgadzam się z jej wynikiem (bo akurat mam poszukiwacza wypełniającego przesłanki z zasady 6). Używam eliksiru siły, który powoduje wzrost wartości mojej siły zgodnie z zasadą 1 i 3 i ponownie rzucam kością. Do wyniku rzutu doliczam też wartość wynikającą z użytego eliksiru.
Taka interpretacja wydaje mi się jak najbardziej w porządku, ale byłbym przeciwko niej. "możliwość wykonania drugiego rzutu kością jeśli nie zgadzają się z wynikiem pierwszego" podciągnąłbym pod przerzut, a do przerzutów mam uniwersalną filozofię: To nie jest żaden nowy rzut a tylko retroaktywna zmiana wyniku rzutu pierwotnego.
Tak więc stosują się wszystkie te i tylko te modyfikatory które miały zastosowanie przy rzucie pierwotnym. Ale to moje spojrzenie.

7) zależy już od tego co napisano na konkretnym poszukiwaczu, ale tak jak opisałeś wygląda w porządku.




pinowak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: pinowak » piątek 02 sie 2013, 13:52

To nie jest żaden nowy rzut a tylko retroaktywna zmiana wyniku rzutu pierwotnego.
Nawet bym o tym nie pomyślał, ale jak najbardziej się z tym zgadzam. Ma to sens i jest sprawiedliwe. Nie będzie sytuacji w której poszukiwacze rzucają kości i jeden z nich widząc wynik drugiego poszukiwacza może użyć modyfikatora i jeszcze raz rzucić kością.

p.s. aż musiałem szukać w google definicji retroaktywnej zmiany, trudnymi słowami dzisiaj operujesz:P



ODPOWIEDZ