Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Eliksir Siły - kiedy można go użyć?

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.

Eliksir siły - kiedy można go użyć?

W każdym momencie tury/walki (nawet po rzucie kością)
0
Brak głosów
W każdym momencie tury/walki (ale tylko przed rzutem kością)
5
100%
 
Liczba głosów: 5

pinowak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Eliksir Siły - kiedy można go użyć?

Post autor: pinowak » poniedziałek 29 lip 2013, 14:22

Cześć,

"Eliksir siły - wypicie eliksiru siły powoduje podniesienie siły o 2 punkty, ale tylko na jedną turę. W znalezionej butelce jest tylko jedna porcja - po jej wypiciu odłóż tę kartę"

Kupiłem niedawno tą grę i podczas walki miałem taką sytuację:

Zaatakowałem innego poszukiwacza, miał on siłę 4 + 1 (miecz) i wyrzucił kostką 5. Czyli całkowita siła równała się 9. Ja miałem siłę 5 + 1 (miecz) i wyrzuciłem kostką 3 czyli również 9.

Dla mnie rozgrywka kończy się remisem, natomiast zaatakowany poszukiwacz powiedział, że chce użyć eliksiru siły i dzięki niemu ma 11pkt czyli wygrywa.

Nie zgadzam się z tym ponieważ eliksiru powinno się użyć przed rzutem kośćmi, a nie po jak już wiemy jaki jest wynik rzutu.

Z instrukcji ciężko jest ustalić po czyjej stronie jest racja i uznaliśmy, że ta kwestia nie jest wyjaśniona i należy ją między sobą ustalić.

Powiedzcie mi czy możecie określić jak powinno być? Czy takie kary używa się przed rzutem kością czy już po jak wiemy jaki jest wynik, a może tą kartę możemy użyć tylko w swojej turze i jak zaatakuje nas inny poszukiwacz to nie mamy takiej możliwości?

z góry dzięki za pomoc:)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 29 lip 2013, 14:49 przez pinowak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » poniedziałek 29 lip 2013, 14:31

Instrukcja, strona 12 pisze:Obaj gracze mogą rzucać Zaklęcia – jeśli zamierzają to zrobić,
muszą tego dokonać przed wykonaniem rzutu ataku. Zanim
gracze wykonają rzuty ataku, powinni podliczyć wszystkie
modyfikatory wynikające ze zdolności lub innych efektów, które
wpływają na Siłę lub Moc.
Komentarz: po rzucie na atak jest za późno na jakiekolwiek bonusy.
A Eliksiru mozna użyć w dowolnym momencie (nawet na początku walki, przed rzutem), gdyż nie jest to ograniczone w żaden sposób (poza powyższym cytatem).


Czas umierać.


pinowak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: pinowak » poniedziałek 29 lip 2013, 14:47

Rogo dzięki za szybką odpowiedź.

Przekazałem ją dziewczynie, która uważa że ta odpowiedź nie jest precyzyjna (dla mnie jest precyzyjna i jasna:P). Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dopytam:

Powiedz mi przytoczyłeś mi cytat z instrukcji - możesz podesłać link do niej bo ja mam inna i tam nie ma tego dokładnie opisanego.

Reasumując mikstura siły jest modyfikatorem, którego mogę użyć w każdym momencie przed rzutem kością. Jak już kości zostaną rzucone to podliczamy punkty - nic więcej już nie można zrobić. Takie zasady są stosowane za każdym razem i w każdej wersji tej gry?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » poniedziałek 29 lip 2013, 15:20

Kurde, Ty piszesz o starej edycji MiM, a nie o nowym wydaniu :P
W starym wydaniu jest napisane tylko, że Czary trzeba rzucić przed walką, o Przedmiotach nic nie ma.
Link do instrukcji z nowej edycji TMiM:
http://galakta.pl/download/talissman_instrukcja.pdf


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1126
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » poniedziałek 29 lip 2013, 15:30

Rogo pisze:W starym wydaniu jest napisane tylko, że Czary trzeba rzucić przed walką, o Przedmiotach nic nie ma.
Myślę że to zwykłe niedopatrzenie, nie ma powodu żeby z przedmiotami było inaczej.

Pinowak, poprawiłeś ankietę ale znowu nie ma tam właściwej opcji ;) Obstawiam bramkę numer trzy: Jak najbardziej Eliksir Siły można wypić po rzucie kostką, ale na walkę, której ten rzut dotyczył, nie ma on już wtedy wpływu.




Awatar użytkownika
Gralo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 65
Rejestracja: piątek 25 sty 2013, 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Gralo » poniedziałek 29 lip 2013, 15:36

Zdecydowanie przychylam się do przedmówców - Eliksir Siły, jeśli ma wpłynąć na walkę, powinien zostać użyty przed walką.
Na logikę - wcielmy się w Leśnego Duszka i Wróżkę. Walka fizyczna. Okadają się ostro, Leśny Duszek zadrapał Wróżkę na śmierć. Ale cóż to, nieżyjąca Wróżka nagle wstaje, wypija eliksir siły/bierze do reki miecz lub inną Świętą Lancę i zdziela Duszka po głowie... Oraz oznajmia, że wygrała... Bezsens:)


..::Dare to Dream::..

pinowak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek 29 lip 2013, 13:43
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: pinowak » wtorek 30 lip 2013, 10:00

Bardzo Wam wszystkim dziękuję:) Tez tak myślałem, ale pozostali gracze rozpatrywali inne opcje i nie chcieli się zgodzić z moją;)



Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » wtorek 30 lip 2013, 20:47

O ile zgadzam się, że taki eliksir powinien być wypity przed walką, o tyle już bym tak nie zaszarżował ze stwierdzeniem, że rzuty = koniec walki.
Jak bym był chamski, to równie dobrze mógłbym szybko rzucić kością zanim drugi gracz zdąży cokolwiek zrobić. :P

Walka trwa do rozstrzygnięcia, w TMiM chociażby Losu można użyć po rzutach przecież.
Ciężko mi to teraz ocenić, jednak przypuszczam, że mogą być efekty, które zachodzą po rzutach.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17145
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 30 lip 2013, 21:06

Artownik pisze:Jak bym był chamski, to równie dobrze mógłbym szybko rzucić kością zanim drugi gracz zdąży cokolwiek zrobić. :P
Zależy... generalnie jakiś tam podział tury walki jest, a rzuty są na jej końcu ;).

Aczkolwiek ja tak grywałem w Monopol, zgodnie z zasadą, iż jak gracz rzuci kością za ruch, to przeciwnik nie może kupić nieruchomości na której przed chwilą stanął. Nawet nie wiesz jak szybko gracze wykonywali swe ruchy ;] :P.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 31 lip 2013, 07:22

Nemomon pisze:Aczkolwiek ja tak grywałem w Monopol, zgodnie z zasadą, iż jak gracz rzuci kością za ruch, to przeciwnik nie może kupić nieruchomości na której przed chwilą stanął. Nawet nie wiesz jak szybko gracze wykonywali swe ruchy ;]
To już nie jest gra, tylko robienie sobie na złość. No i bez sensu jak nikt nigdy nie może nic kupić. Czy to o to w tej grze chodzi?


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Gralo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 65
Rejestracja: piątek 25 sty 2013, 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Gralo » środa 31 lip 2013, 09:36

Nie zawsze rzuty kończą walkę, zgoda. Ale Eliksir Siły nie jest przedmiotem który użyty po walce ( w sensie po rzutach ) wpływa na jej wynik. Byłoby to zupełnie nielogiczne.


..::Dare to Dream::..

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 31 lip 2013, 09:38

Gralo pisze:Byłoby to zupełnie nielogiczne.
Ponad pół roku na tym forum i jeszcze używasz takich argumentów? :mrgreen:


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Gralo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 65
Rejestracja: piątek 25 sty 2013, 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Gralo » środa 31 lip 2013, 09:41

Tak, i będę ich bronił jak niepodległości:)


..::Dare to Dream::..

Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2979
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: abubu » środa 31 lip 2013, 10:19

Jeżeli jakiś przedmiot daje nam bonus do np. siły i możemy go użyć w dowolnym momencie, to od momentu jego użycia daje ten bonus. Innymi słowy, jeżeli ktoś po rzucie kośćmi użyje takiego przedmiotu, który dodaje siłę, to ot będzie silniejszy już po fakcie. Takie zwiększenie siły już nie wpłynie na porównywania skuteczności ataku. Czasami jednak może się zdarzyć, że po porównaniu skuteczności ataków, następują dalsze czynności, ewentualnie powtórzenie całej walki (np. w przypadku takiej samej skuteczności, jakiś poszukiwacz może wybrać czy akceptuje remis czy atakuje, ignorując poprzedni rezultat). W takim przypadku użyty przedmiot zwiększający siłę, doda bonus do nowego starcia (oczywiście o ile nie ma jakiś ograniczeń ten przedmiot).

Masło maślane, ale może ktoś zrozumie o co mi chodzi.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Łosiu » środa 31 lip 2013, 12:09

Ja nie zaczaiłem.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2979
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: abubu » środa 31 lip 2013, 12:23

Łosiu pisze:Ja nie zaczaiłem.
w skrócie ... "a pij se ten eliksir (owszem, możesz), i tak to wyniku walki nie zmieni, bo już jest po niej"

teraz jaśniej? :)




Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » środa 31 lip 2013, 13:45

Właśnie z tą interpretacją się nie zgadzam, mianowicie:

Rzuty = koniec walki


Rzuty dla mnie zawsze były częścią walki.



Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2979
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: abubu » środa 31 lip 2013, 13:55

ok ... dalej się nie rozumiemy ... sam eliksir nie ma już wpływy na określenie skuteczności ... oczywiście mogą wystąpić jeszcze jakieś nietypowe sytuacje po rzucie kostkami. Jak napisałem wcześniej:
Czasami jednak może się zdarzyć, że po porównaniu skuteczności ataków, następują dalsze czynności, ewentualnie powtórzenie całej walki (np. w przypadku takiej samej skuteczności, jakiś poszukiwacz może wybrać czy akceptuje remis czy atakuje, ignorując poprzedni rezultat).
A więc zgadzam się, rzut kostką nie zawsze oznacza koniec walki. Jednak jeżeli nie ma ku temu przesłanek, wypity eliksir po rzutach, już ich nie modyfikuje, a co za tym idzie, nie zmienia wyniku tej walki.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1126
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » środa 31 lip 2013, 14:19

Artownik pisze:Właśnie z tą interpretacją się nie zgadzam, mianowicie:

Rzuty = koniec walki
Wydaje mi się że trochę nadinterpretujesz wcześniejsze wypowiedzi. Rzuty to dla mnie ta część walki która nie jest nie do końca określona. Machanie mieczem i tym podobne. Jeśli już skończyliście wywijać bronią to co da zwiększenie Siły?
Walka się nie skończyła, ok. Ale do wyniku całej walki powinna się liczyć taka wartość Siły jaką miałeś przez całą walkę. Choć mogą się pod koniec pojawić inne niespodzianki bardziej bezpośrednio zwiększające twoją skuteczność.

Inaczej: Jeśli miałeś większą Siłę przez całą walkę to powinno mieć to chyba większy wpływ na jej rezultat niż jeśli wypiłeś eliksir dopiero kiedy połapałeś się że zaczynasz przegrywać?




Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » środa 31 lip 2013, 14:36

Jak już powiedziałem uważam, że eliksiru można użyć tylko przed rzutami. Tak powinno być, ponieważ jest to lepsze dla gry.

Ale zaczęliście wyjeżdżać z tą logiką i machaniem mieczem :/
Dla mnie to nie są argumenty. Karta zezwala w MiM na użycie po rzutach - taka jest prawda.



ODPOWIEDZ