Strona 1 z 1

Hinduski Mag

: poniedziałek 03 cze 2013, 21:30
autor: Łosiu
"Nieznany Mag proponuje ci reinkarnację w postaci jednego z Poszukiwaczy, którzy nie biorą udziału w grze. Jeżeli przystajesz na tę propozycję, wyciągnij losowo jedną z niewykorzystanych Kart Poszukiwaczy i odłóż własną. Po tej zamianie masz 1 mieszek złota i 4 punkty Wytrzymałości. Możesz też zachować posiadane wcześniej Karty Przyjaciół i Przedmiotów. Mag po spełnieniu życzeń znika."

Przytoczyłem cały opis. Przy ostatniej grze nasuwa mi się pytanie: co z Siłą i Mocą? Zachowuje się, czy ma się te startowe nowego Poszukiwacza? Jeśli tak, to co, jeśli posiadałem mniejszą statystykę, niż mój nowy Poszukiwacz ma wyjściową? Jeśli nie, to jaki sens ma ta karta? :P

: poniedziałek 03 cze 2013, 22:10
autor: Mały Nemo
Generalnie w MiM nie daje się żetonów Siły i Mocy za startowe wartości, bowiem te i tak nie mogą spaść niżej (poza Symbiotem z WKO oraz Mumią z Miasta), więc po zmianie Poszukiwacza Twoje posiadane żetony Siły i Mocy się nie zmieniają. Aczkolwiek tak, jeżeli Poszukiwacz miał większą lub mniejszą Siłę/Moc niźli gracza nowy Poszukiwacz, to Twoja całkowita Siła/Moc nowego Poszukiwacza będzie inna.

: poniedziałek 03 cze 2013, 22:33
autor: Łosiu
Nemomon pisze:Generalnie w MiM nie daje się żetonów Siły i Mocy za startowe wartości
Ja tam daję, zresztą sugerowany instrukcją. Suma wartości na żetonach ma odzwierciedlać aktualną Siłę/Moc Poszukiwacza, więc te startowe jak najbardziej powinny leżeć jako żetoniki.
Aczkolwiek tak, jeżeli Poszukiwacz miał większą lub mniejszą Siłę/Moc niźli gracza nowy Poszukiwacz, to Twoja całkowita Siła/Moc nowego Poszukiwacza będzie inna.
Odpowiedziałeś tak, że można to rozumieć zarówno jako przeczenie, jak i negację...

: wtorek 04 cze 2013, 13:59
autor: SPIDIvonMARDER
W ciągu swojej kariery nie spotkałem się z przypadkiem, aby ktoś skorzystał z tej usługi... no może raz. Taka martwa karta, którą można usunąć.

: wtorek 04 cze 2013, 16:53
autor: stave
Niekoniecznie jest martwa - czasem ktoś z niej korzystał, ale fakt rzadko. Cały problem tej Karty polega na odpowiednim momencie pojawienia się w grze. Najlepszy okres to początkowa faza gry, później to rożnie. Ja jak na razie sam skorzystałem z niej raz tylko.

: wtorek 04 cze 2013, 18:52
autor: Łosiu
Nie no, ja z niej chętnie czasami bym skorzystał, nawet w późniejszej fazie gry (np. jak się zginie i wylosuje Trolla...). Tak czy siak - nie zachowuje się statystyk (Siły i Mocy), tylko ma się startowe nowego Poszukiwacza?

: wtorek 04 cze 2013, 20:12
autor: stave
wiesz, do końca nie jest to sprecyzowane - osobiście graliśmy zawsze z takim zapisem:

Po zmianie masz 1 mz, 4 punkty Wytrzymałości oraz Moc i Siłę nowego Poszukiwacza.

Moim zdaniem jest to bliższe prawdy tego co autor miał na myśli.

: wtorek 04 cze 2013, 20:38
autor: Artownik
Nie ma dobrej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ karta pochodzi z polskiego dodatku.

To o czym mówi Nemo jest bardzo istotne. Jeśli żetonami zaznaczasz dodatkowe punkty Siły, to zmieniając Poszukiwacza i nie ruszając żetonów poziom Siły ci się zmieni, ale o różnicę w Sile startowej.

Osobiście bym zaryzykował stwierdzenie, że w planie był restart statystyk. Celem tej karty po prostu było danie możliwości zamiany nędznego Poszukiwacza na innego.


W retuszach została zatwierdzona taka wersja:

"Mag proponuje ci reinkarnację. Możesz podmienić kartę swego Poszukiwacza lub Giermka na losową spośród niewykorzystanych kart Poszukiwaczy. Zachowujesz dobytek, Przyjaciół, Czary i punkty Wytrzymałości. Jeśli wymieniłeś Poszukiwacza, zachowujesz punkty Siły i Mocy (ponad wartości z początku gry). Pod koniec tury mag znika - odłóż tę kartę."

: wtorek 04 cze 2013, 21:14
autor: Krzysiek
Nawet mam zamiar zatrzymać go w grze, kasując wcześniej słówko "losową". Tym sposobem zyska wreszcie użyteczność.

: środa 05 cze 2013, 21:09
autor: Burjaufojad
Gramy prawie jak napisał Art (po prostu wymieniamy wyłącznie kartę Poszukiwacza - cała reszta zostaje):
jeden wyjątek to: za każde 5 mieszków możesz dołożyć jednego Poszukiwacza do wylosowanych i wybrać tego, który pasuje - przynajmniej jest po co zbierać złoto ...

Krzysiek:
uwaga
"wybór Poszukiwacza" to będzie jedna z najlepszych kart w Przygodach ...
szczególnie przy grze z giermkami :twisted:

: czwartek 06 cze 2013, 10:07
autor: Krzysiek
Burjaufojad pisze:uwaga "wybór Poszukiwacza" to będzie jedna z najlepszych kart w Przygodach ...
Nie, jeśli Poszukiwacze będą choć z grubsza wyrównani.
A jeśli ktoś gra z nierównymi Poszukiwaczami to może grać też z nierównymi Przygodami.
Either way, not a concern.
Burjaufojad pisze:szczególnie przy grze z giermkami
Tak, w tym wypadku jest duże pole do przegięć. Ale też gra z giermkami nie interesuje mnie w najmniejszym stopniu.

: czwartek 06 cze 2013, 19:05
autor: Gieferg
Z giermkami próbowałem grać jakieś 20 lat temu, po dwóch czy trzech razach dałem sobie spokój i nigdy więcej do tego nie wracałem.

Co do Maga to zawsze gralismy tak, że powodował jedynie wymianę karty Poszukiwacza na losowo wybraną. Cała reszta zostawała (w tym Siła i Moc), tyle że nigdy nie kładliśmy żetonów za Siłę i Moc początkową, a więc występowała zmiana tych współczynników odpowiadająca róznicom poziomu Siły i Mocu na starej i nowej karcie Poszukiwacza. W identyczny sposób działał w naszych rozgrywkach czar Przeistoczenie - tylko wymiana karty a wszystko inne zostaje.

W ten sposób karta była lubiana i uzyteczna dla każdego komu się wylosował cienki poszukiwacz (a dodam że zawsze graliśmy na zasadzie - losujesz jednego i nim grasz, nie ma to tamto).

: wtorek 11 cze 2013, 01:05
autor: SPIDIvonMARDER
Skoro to reinkarnacja, to masz zupełnie nowe ciało, a więc i nowe statystyki. Tak bym to interpretował.