Typologia Wrogów
: czwartek 14 lut 2013, 00:14
Typologia Wrogów z MiM
Biorąc pod uwagę ostatnie rozważania, który z Wrogów jest potworem, a który nie, postanowiłem stworzyć własną, subiektywną listę. Może to komuś pomoże rozwiązać konflikt przy wyciąganiu kart...
Brałem pod uwagę zasady gry, logikę i uniwersa fantastyczne.
Wydzieliłem następujące typy:
Wróg – Potwór
Czyli wszelkie monstra, bestie, istoty fantastyczne, czyli podkreślam, że nie egzystują w naszym świecie. Zaliczają się do tego też zwierzęta i inne istoty poddane magicznej/fantastycznej obróbce, więc np. 40 metrowy Szczur będzie Potworem, a nie Zwierzęciem.
Problem jest następujący: a jak zaklasyfikować rasy rozumne? Teoretycznie taki elf czy ork nie są ani ludźmi, ani w sumie potworami takimi samymi, jak np. wiwerny czy harpie. Cóż... rozwiązałem to tak: wydzieliłem osobną kategorię „rasy rozumne”. Jeśli ktoś uważa, że to zbytnie naruszenie zasad gry, to może ją całą wrzucić do „potworów”.
Rasy Rozumne
Czyli elfy, krasnoludy, orkowie i wszystkie te istoty, które są fantastyczne, ale tworzą jakieś cywilizacje i nie chciałbym, by grały w jednej lidze z jakimiś gryfonami.
Smoki
Specyficzne potwory, które ze względu na parę zasad są wydzielone z potworów. Jaki jest smok – każdy widzi.
Zwierzęta
Czyli nie rasy rozumne, nie ludzie, nie potwory, a realnie istniejące istoty.
Ludzie
Specyficzna kategoria ras rozumnych i potworów. Wydzielam ją, gdyż pomimo, że w „Mieście” są potworami, to absolutnie to nie pasuje. Ponadto kilka zasad też dotyczy raczej ludzi, niż reszty istot, nawet rozumnych..
Z Wrogów 3 Duchów wydzielam kilka przykładów, które moim zdaniem nie pasują i są istotami materialnymi, a nie prawdziwymi duchami, demonami, nieumarłymi.
Zupełnie osobną kategorią są przeciwnicy z Kosmicznej Otchłani, zaklasyfikowani jako Obcy. Zgadzam się, że dzięki swojemu pozaziemskiemu pochodzeniu nie powinni podlegać ziemskim zasadom, dlatego zostawiam ich jak są.
POTWORY
Bazyliszek – od kiedy to bazyliszek jest duchem, nieumarłym?
Docidon
Drada
Gryfon
Golem
Górski Troll
Gremlin – to chyba istota materialna
Harpia
Hydra
Ludojad
Maszkaron
Meduza – wygląda jak magiczne zwierze, a nie Duch.
Monstrum
Morlok
Olbrzym
Olbrzymi Pająk
Pełzacz
Płaszczon
Purpurowy Czerw
Radrod
Rzygacz
Wielki Płaz (bo takich wielkich płazów u nas we wsi ni ma xD)
Żuk Zabójca (jw. ).
RASY ROZUMNE
Goblin
Hobgoblin
Krasnolud (Nieznajomy z Podziemi)
Neandertalczyk
Ork
SMOKI
Czerwony
Chiński Smok
Smok
ZWIERZĘTA
Abonid
Dzik
Dziki Pies
Jaszczur
Lew
Małpa
Mumakile
Niedźwiedź
Nietoperze Wampiry – nie wiem, czemu one atakują na Moc. Wyglądają jak zwykłe zwierzęta, najwyżej troszkę podkręcone magią.
Ogromna Mucha (skoro jest zmutowana... to może być duża i jadowita ).
Ogromny Szczur (z kolei przerośnięte szczury potrafią być bardzo agresywnymi zwierzętami, wiec uznaję, że takie istnieją).
Sfora Psów
Szczur (z Miasta)
Wąż
Wilk
Żądłoń
LUDZIE
Apasz
Fałszywy Kapłan
Gbur
Gigant
Karciarz
Marynarze
Mistrz Złodziei
Osiłek
Pijany Żołnierz
Przekupny Szeryf
Rozbójnik
Straż Miejska
Szalony Wojownik
Uczciwy Sierżant
Sobowtór jest tym, z kim walczy. Więc jak walczy z człowiekiem, to staje się człowiekiem, a jak walczy z Upiorem, to staje się nieumarłym.
Banda Zombich to moim zdaniem nie Wróg 2, a Wróg-Duch 3.
Mumia (z Jaskini i z Miasta) jw.
Żywa Statua jest poza klasyfikacją, bo nie jest żywą istota, ani nieumarłym, duchem itd.
Nie wiem, jacy Wrogowie są w dodatku Smoki.
Biorąc pod uwagę ostatnie rozważania, który z Wrogów jest potworem, a który nie, postanowiłem stworzyć własną, subiektywną listę. Może to komuś pomoże rozwiązać konflikt przy wyciąganiu kart...
Brałem pod uwagę zasady gry, logikę i uniwersa fantastyczne.
Wydzieliłem następujące typy:
Wróg – Potwór
Czyli wszelkie monstra, bestie, istoty fantastyczne, czyli podkreślam, że nie egzystują w naszym świecie. Zaliczają się do tego też zwierzęta i inne istoty poddane magicznej/fantastycznej obróbce, więc np. 40 metrowy Szczur będzie Potworem, a nie Zwierzęciem.
Problem jest następujący: a jak zaklasyfikować rasy rozumne? Teoretycznie taki elf czy ork nie są ani ludźmi, ani w sumie potworami takimi samymi, jak np. wiwerny czy harpie. Cóż... rozwiązałem to tak: wydzieliłem osobną kategorię „rasy rozumne”. Jeśli ktoś uważa, że to zbytnie naruszenie zasad gry, to może ją całą wrzucić do „potworów”.
Rasy Rozumne
Czyli elfy, krasnoludy, orkowie i wszystkie te istoty, które są fantastyczne, ale tworzą jakieś cywilizacje i nie chciałbym, by grały w jednej lidze z jakimiś gryfonami.
Smoki
Specyficzne potwory, które ze względu na parę zasad są wydzielone z potworów. Jaki jest smok – każdy widzi.
Zwierzęta
Czyli nie rasy rozumne, nie ludzie, nie potwory, a realnie istniejące istoty.
Ludzie
Specyficzna kategoria ras rozumnych i potworów. Wydzielam ją, gdyż pomimo, że w „Mieście” są potworami, to absolutnie to nie pasuje. Ponadto kilka zasad też dotyczy raczej ludzi, niż reszty istot, nawet rozumnych..
Z Wrogów 3 Duchów wydzielam kilka przykładów, które moim zdaniem nie pasują i są istotami materialnymi, a nie prawdziwymi duchami, demonami, nieumarłymi.
Zupełnie osobną kategorią są przeciwnicy z Kosmicznej Otchłani, zaklasyfikowani jako Obcy. Zgadzam się, że dzięki swojemu pozaziemskiemu pochodzeniu nie powinni podlegać ziemskim zasadom, dlatego zostawiam ich jak są.
POTWORY
Bazyliszek – od kiedy to bazyliszek jest duchem, nieumarłym?
Docidon
Drada
Gryfon
Golem
Górski Troll
Gremlin – to chyba istota materialna
Harpia
Hydra
Ludojad
Maszkaron
Meduza – wygląda jak magiczne zwierze, a nie Duch.
Monstrum
Morlok
Olbrzym
Olbrzymi Pająk
Pełzacz
Płaszczon
Purpurowy Czerw
Radrod
Rzygacz
Wielki Płaz (bo takich wielkich płazów u nas we wsi ni ma xD)
Żuk Zabójca (jw. ).
RASY ROZUMNE
Goblin
Hobgoblin
Krasnolud (Nieznajomy z Podziemi)
Neandertalczyk
Ork
SMOKI
Czerwony
Chiński Smok
Smok
ZWIERZĘTA
Abonid
Dzik
Dziki Pies
Jaszczur
Lew
Małpa
Mumakile
Niedźwiedź
Nietoperze Wampiry – nie wiem, czemu one atakują na Moc. Wyglądają jak zwykłe zwierzęta, najwyżej troszkę podkręcone magią.
Ogromna Mucha (skoro jest zmutowana... to może być duża i jadowita ).
Ogromny Szczur (z kolei przerośnięte szczury potrafią być bardzo agresywnymi zwierzętami, wiec uznaję, że takie istnieją).
Sfora Psów
Szczur (z Miasta)
Wąż
Wilk
Żądłoń
LUDZIE
Apasz
Fałszywy Kapłan
Gbur
Gigant
Karciarz
Marynarze
Mistrz Złodziei
Osiłek
Pijany Żołnierz
Przekupny Szeryf
Rozbójnik
Straż Miejska
Szalony Wojownik
Uczciwy Sierżant
Sobowtór jest tym, z kim walczy. Więc jak walczy z człowiekiem, to staje się człowiekiem, a jak walczy z Upiorem, to staje się nieumarłym.
Banda Zombich to moim zdaniem nie Wróg 2, a Wróg-Duch 3.
Mumia (z Jaskini i z Miasta) jw.
Żywa Statua jest poza klasyfikacją, bo nie jest żywą istota, ani nieumarłym, duchem itd.
Nie wiem, jacy Wrogowie są w dodatku Smoki.