Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Legionista, Gildia Anarchistów, Hazard

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
sir_Andros [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 06 lis 2012, 15:14
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Legionista, Gildia Anarchistów, Hazard

Post autor: sir_Andros » sobota 09 lut 2013, 18:33

Witam
Kilka pytan odnosnie MiM

1. Sytuacja wyglada tak: Gracz dochodzi do korony wladzy i rzuca czar rozkaz. Inni gracze widzac to dochodza w tym czasie do gildii anarchistow w miescie i w nieskonczonosc sie lecza.
Remis w grze bo konczy sie czas przeznaczony na gre a wedlug instrukcji zwyciezca jest ten kto pozostanie sam na planszy. Jest jakies rozwiazanie zgodne z instrukcja zeby takim sytuacjom zapobiec?

2. Legionista zabija kazdego wroga poza potworami czyli cos niezwierzecego i nieczlowieczego i nie bedacego smokiem.
Czy istnieje jakas lista potworów wystpujacyh w grze?

3. Czy mozna rzucic czar Hazard na kogos kto znajduje sie na obszarze wladzy? bo jesli tak to jest to bezproblemowa eleminacja kogos kto sie ciezko staral ja zdobyc. Mozna to zrobic poprzez rzucanie tego czaru i ponowne jego kupowanie w sklepie magicznym az do skutku czyli zabicie gracza na obszarze korony wladzy

Dzieki za odpowiedzi
Ostatnio zmieniony środa 13 lut 2013, 00:47 przez sir_Andros, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » sobota 09 lut 2013, 18:41

Cześć,

w MiMie nie ma czasu przeznaczonego na grę, chyba że gracze sami sobie taki ustalą. Tym niemniej, moim zdaniem nie mogą oni nie wyjść z Gildii Anarchistów i siedzieć w niej nieskończoność. Muszą z niej wyjść i się poruszyć po Mieście i dopiero wtedy wcelować w Gildię.

W moich grach nie można wejść do sklepu w Mieście dopóki nie zakończy się ruchu konkretnie na obszarze ze strzałką do sklepu. Samo przechodzenie przez obszar nie wystarcza - trzeba na nim zakończyć ruch. W ten sposób rozwiązany również został problem z Arcymagiem.

2.
sir_Andros pisze:2. Legionista zabija kazdego wroga poza potworami czyli cos niezwierzecego i nieczlowieczego i nie bedacego smokiem.
Czy istnieje jakas lista potworów wystpujacyh w grze?
Wróg 2 Potwór. Banda Zombiech bodaj jest potworem. Generalnie w MiMie jest kilka potworów (bardziej w dodatkach), w podstawce ich jest bardzo niewiele z powodu błędnego tłumaczenia.
sir_Andros pisze:3. Czy mozna rzucic czar Gra ze smiercia na kogos kto znajduje sie na obszarze wladzy? bo jesli tak to jest to bezproblemowa eleminacja kogos kto sie ciezko staral ja zdobyc. Mozna to zrobic poprzez rzucanie tego czaru i ponowne jego kupowanie w sklepie magicznym az do skutku czyli zabicie gracza na obszarze korony wladzy
Zgodnie z Regulaminem, podaj treść Czaru.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


sir_Andros [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 06 lis 2012, 15:14
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sir_Andros » sobota 09 lut 2013, 19:22

Czesc
Dzieki za odpowiedx ale nie do konca mnie zrozumiales.

Po pierwsze : Tak nie ma ram czasowych ale jak gra jest nie do roztrzygniecia jak moj przypadek z gildia czy chociazby przypadek astropaty na ktorego nie dziala czar rozkaz w otchlanii to sorry ale raczej nikt nie ma takiej gry rozlozonej na nastepne dni i nie czeka na cud :)

Odnosnie gildii nie chodizlo mi o to ze ktos tam bedzie siedzial w nieskonczonosc tylko masz naprzeciw np. platnerza i co bys nie rzucil (oprocz 1) to do niego wejdziesz wychodzac z gildii. I co i to samo bo w nastepnej turze znow wchodzisz do gildi i sie leczysz, a dleaczego do platnerza? bo unikasz nieygodnych zdarzen na ulicach miasta i jest najblizej do leczacej gildii.

To co napisales o sklepie magicznym i dokladnym w niego trafieniu wynika z logiczengo myslenia i przeczy instrukcji, a narazie szukam rozwiazan lub tricków zgodnych lub naciagajacych instrukcje :)

Odnosnie legionisty uwazam ze czlowiek ktory tworzyl jaskinie nie po to robil legioniste zeby sugerowac sie naglowkami kart tylko nadał cos przerazajaemu nieludzkiemu oglolna nazwe potwor. Wiele watkow na tym forum o legioniscie przeczytalem i moim zdaniem patrzenei slepo na naglowki to blad. Np. nei pamietam dokladnie nazw wrogow w jaskini ale chyba drada i jeszcze inna karta nie ma a w naglowku slowa potwor a mimo to w opisie karty ten sam autor mowi - ten potwór terroryzuje ten obszar. Wiec powtarzam potwór rozumiany jako nieludzki stwór (czyli cala masa wszelkiej masci stworow). I wtedy legionista ma sens a nie wszyscy go banuja. Zabija tylko poszukiwaczy, i ludzi i mozna go zostawic jako wybitnego wojownika a nie masakratora kazdego wroga (bo nie ma w naglowku potwor) Wogole uwazam ze jaskinia jet swietnym i trudnym dodatkiem i nie przeszkadza mi ani kusza ani jasnowidz ani legionista jak wiekszosi ludzi na tym forum. Gram z nimi i bez probemu rozgrywamy nasze gry.
Pytalem natomiast o liste potworow bo ktos gdizes na necie umiescil kiedys cos takiego tylko nie wiem czy to byla oficjalna lista wydana prze tworców gry czy forumowiczow

Teraz czar ''Hazard''
Tresc: Poszukiwacz na ktorego zotanei rzucony ten czar gra w kosci z smiercia. Gra jest kontynuowana do chwili zwyciestwa poszukiwacza lub utraty przez niego punktow wytrzymalosci Sukces jest nagrdzany 5 mieszkami natomiast calkowita strata punktow wytrzyamlosci powoduej wycofanie sie z gry
Ostatnio zmieniony środa 13 lut 2013, 00:49 przez sir_Andros, łącznie zmieniany 1 raz.



Eratian
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 10:22
Lokalizacja: Tarnów
Płeć:

Post autor: Eratian » wtorek 12 lut 2013, 18:57

1.To jest jeden z tych głupich przypadków tak jak pętla czasowa+pas nadprzestrzenny
w WKO. Gracze nie mogą siedzieć cały czas w jednym miejscu, bowiem jeżeli gracz ma możliwość ruchu to musi go wykonać.Ciężko odpowiedzieć na to pytanie.
2.Jeżeli dobrze pamiętam Legionista pokonuje wszystkich wrogów i Poszukiwaczy bez konieczności walki z nimi.W podstawce większość, jeśli nie wszyscy, wrogowie walczący na siłę nazywani są Wróg-Wróg.Karty z dodatku Miasto są bardziej wyszczególnione;
Wróg-Potwór, Wróg-Zwierzę itp.
Zwierzę to stworzenie w MiM-ie, najczęściej niefantastyczne,nie zdolne do dzierżenia broni, np.Wąż, Dzik.
3.Czy jeżeli ktoś jest na obszarze KW to jest podatny na czary?Ja zawsze grałem, że nie.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » wtorek 12 lut 2013, 20:03

1. Tak jak Nemomon napisał, teoretycznie można siedzieć tam w nieskończoność. Jednak trzeba jeszcze trafić z powrotem do Gildii co nie jest takie łatwe.
2. Ponownie popieram Nemomona i Eratiana. Jeśli w nagłówku jest napisane Wróg - Potwór to jest to potwór. Sam sobie przeczysz. Piszesz najpierw, że chcesz odpowiedzi zgodnych z instrukcją, a później kombinujesz jednak na logikę. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żebyś taką listę stworzył. Takie błędy miała poprawiać zdaje się "Wielka Magia i Miecz", czyli poprawiona wersja MiM.
3. Można rzucić czar Hazard.



sir_Andros [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 06 lis 2012, 15:14
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sir_Andros » środa 13 lut 2013, 00:43

Dzieki za odpowiedzi

Generalnie nemomon rozwiazal mi wszystkie problemy z miastem dzieki temu systemowi ruchu ktory opisal powyzej. System ten nie koliduje z instrukcja i rozwiazuje wszystkie naduzycia w miescie lacznie z gildia - dzieki :)

Co do hazardu zgadzam sie z hellhoundem. Tez uwazalem ze mozna go rzucic ale potrzebowalem potwierdzenia


drada - straszliwy potwor pelzajacy...
maszkaron - zaatakowal cie jeden z jaskiniowych potworow
pelzacz - ten ohydny potwor...
plaszczon - na scanie jaskini przyczail sie niebezpieczny potwor
radrod - zaatakowal cie potwor

Wymienione wyzej karty nalezace do jaskini dodatku stworzonego przez tworce rowniez legionisty maja w naglowku wrog wrog.
Wiec ja sie pytam jesli autor chcialby zeby legionista zabijal kazde stworzenie ktore ma w naglowku wrog wrog to po co w tresci swoich kart umieszczal by slowo potwor i to tak wielokrotnie. Przeciez sam by stworzyl precedens bo jak legionista mialby zabic chociazby drade (wrog wrog) skoro opis karty mu na to nie pozwala.
Skoro dolozyl legioniste do kart przygod to na pewno nie w celu zeby wszystko pozabijal tylko zezwolil na interpretacje pelna karty czyli nie tylko naglowek ale opis i wyglad stworzenia. Potwor w jego rozumieniu to nie karta o naglowku wrog potwor tylko potwor - cos przerazajacego (ogolne pojecie). Wszyscy natomiast podpinaja slowo potwor pod hobgoblina w miescie bo tam inny autor dal naglowek wrog potwor.
I co z tego! Idac durnym tropem naglowkow nie rzuce oswojenia na dzika bo ma w naglowku wrog wrog mimo ze jak byk widze na zdjeciu dzika - zwierze???
Takie interpretacje po samych naglowkach sa chore. Karta to nei tylko naglowek ale i jej opis i zdjecie tak samo wiazace.

Podsumowujac: Mam karte, jest tam jakies stworzenie ktore nie jest czlowiekiem, smokiem, zwierzeciem tylko przerazajacym stworem. Jesli ani w naglowku ani opisie ani na zdjeciu nie widze potwora to zabijam tego wroga legionista. jesli jest przeciwnei choc w jednym przypadku to legionista moze potworowi naskoczyc

Hellhound nie kombinuje na zadna logike. Rozwiazania logiczne na tym forum sprowadzaja sie do zmiany czegos np. lasnowidz odporny na czary - rozwiazanie wyrzucmy go :) albo niech rzuca kostka od 4-6 czar nie dziala .

Nie o to mi chodzi. Uwazam takie rozwiazania za totalna bzdure. To nie jest rpg i nigdy nie bedzie wszyslko ladnei cacy Ktos jest za slaby zeby wymyslec taktyke przeciw jasnowidzowi to najlepiej go wyrzucic albo zmienic.

Chodzi mi o rozwiazanie trudnych tematow poprzez interpretacje przez niektorych uwazanych za naciagnie instrukcji a innych uzupelnianie ALE NIE LAMANIE.

Przyklad Chlopaki na forum ostatnio obgadywali przeistoczenie Wielu wydawalo sie ze czar zmienia postac na inna calkowicie (to rozwalalo gre) ale przeciez nigdzie nei pisze ze zmienia sie moc i sila. Dzieki braku tego zapisu przeistoczenei nei jest takie mocne.

I o takie rozwiazania mi chodzi :)



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » środa 13 lut 2013, 19:02

Z legionistą, grając zgodnie z zasadami jest tak jak napisałem. Jest klasa wróg-potwór i opis legionisty tylko jej dotyczy. Oczywiście rozwala to grę i nic nie stoi na przeszkodzie żeby to zmienić przed rozgrywką - stworzyć własną listę, umówić się jak się będzie postępować w tej sytuacji itd. Zauważ, że Jaskinia została stworzona jako półoficjalny dodatek przez Sferę, a nie Games Workshop i w kolejnym wydaniu (czyli w Magicznym Mieczu) opis legionisty uległ zmianie (odłącza się on po trzech turach). Jest to więc powiedzmy oficjalna zmiana samych twórców tej karty więc możesz grać właśnie tak.



sir_Andros [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 06 lis 2012, 15:14
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sir_Andros » środa 13 lut 2013, 23:21

Tak wiem ze jest tak w magicznym mieczu i tez zastanawialismy sie czy tak wlasnei nei grac ale jakby na to nie patrzec to jednak inna gra.

A powiedz mi hellhound czy gdizekolwiek w instrukcji pisze zeby wlasnie patrzec na naglowki a nie caly opis karty czyli naglowek,zdjecie, nazwa stwora, opis. Z tego co pamietam to to ze karty wrogow wymienine sa na sile - no to proste ze patrzymy na naglowki wtedy
Ale czy pamietasz jeszcze jakas wzmianke w instrukcji odnosnie naglowkow (chodzi mi o wrogow a nie zdarzenie, przyjaciel itp.) zeby sugerowac sie nimi w innych przypadkach ? Mysle ze to jest bardzo istotne bo jesli nie ma takiego zapisu to patrzenie tylk ona naglowki a nie calosc karty wymyslili sobie po prostu gracze i moze to byc bledne zalozenie

pozdro



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » czwartek 14 lut 2013, 21:59

Nie ma takiego zapisu, bo nie ma w instrukcji paragrafu tylko o Legioniście :)

A jak to jest ze zwierzętami? Czy wszystkie mają napis Wróg-Zwierzę czy tylko te z Miasta? Nie mam przy sobie gry żeby sprawdzić.



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 654
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 26
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » czwartek 14 lut 2013, 22:57

W MiM podstawce nie ma żadnych kategorii. Jest Wróg-2-Wróg i Wróg-Duch. W Mieście zwierzęta są zaznaczone jako "zwierzę".


Obrazek
Obrazek

sir_Andros [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: wtorek 06 lis 2012, 15:14
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sir_Andros » czwartek 14 lut 2013, 23:36

Dokladnei tak SPIDI nie ma podzialu na zwierzeta. W ogóle jest tyle niejasnosci z tymi naglowkami co dodatek to robili to inaczej i dlatego patrze na calosc karty. Patrze co tam mam na zdjeciu, jego podpis i opis a naglowek to moze byc pomocny w utwierdzeniu sie z czym mam do czynienia. Bo inaczej dochodizmy do patologii że smok z wersji podstawowej nei jest smokiem bo ma wrog wrog a dzik czy lew czy wilk nie sa zwierzetami tylko wrogami bo w naglowku jest wrog wrog. Czyli rownei dobrze czar ujarzmienie traci sens na glownej planszy i magiczna uprzaz podobnie



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » piątek 15 lut 2013, 18:32

Prawda. Tak jak mówiłem, "Wielka Magia i Miecz" miała to (i nie tylko to) zmienić, jeśli się nie mylę.



Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » czwartek 06 cze 2013, 19:41

Problem legionisty załatwiliśmy tak - działa tak jak napisano na karcie, ale jest jednorazowego użytku. Sam decydujesz kiedy z niego skorzystasz.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 46

Post autor: Burjaufojad » czwartek 06 cze 2013, 22:24

Również


Wasz Niedozajebicia

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 654
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 26
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » czwartek 13 cze 2013, 12:30

Gieferg pisze:Problem legionisty załatwiliśmy tak - działa tak jak napisano na karcie, ale jest jednorazowego użytku. Sam decydujesz kiedy z niego skorzystasz.
Bardzo dobry pomysł. Prosty, a rozwiązuje wszelkie wątpliwości :)


Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ