Instrukcja pisze:RUCH W WEWNĘTRZNEJ KRAINIE
11:3 Przy wykonywaniu Ruchu w Wewnętrznej Krainie gracz nie rzuca kostką. Poszukiwacze mogą przejść tylko 1 Obszar na turę.
11:4 Zanim Poszukiwacz ruszy dalej musi wykonać instrukcje, związane z Obszarem, na którym się znalazł.
Powrót
11:5 Poszukiwacz może w każdej chwili zdecydować się na powrót w stronę Równiny Grozy. W c z a s i e takiej ucieczki porusza się w dalszym ciągu z szybkością tylko 1 Obszaru na turę, ale może ignorować związane z mijanymi Obszarami instrukcje.
Korona Władzy
11:6 Do Korony Władzy można dotrzeć wyłącznie z Doliny Ognia, a tam może wejść tylko Poszukiwacz, posiadający Talizman. Jeżeli Poszukiwacz nie ma Talizmanu musi przed Doliną Ognia zawrócić (11:5).
11:7 Na Obszarze Korony Władzy Poszukiwacz po prostu stoi, nie wykonując już Ruchów (14:9).
Instrukacja pisze:Dopóki na Obszarze Korony Władzy znajduje się dwóch (lub więcej) Poszukiwaczy ich tury polegają tylko na Spotykaniu się ze sobą.
Co ważniejsze pogrubiłem, a co chciałem podkreślić to podkreśliłem. Ucieczka (a raczej powrót) to ruch. Na Koronie Władzy nie ma już ruchu, są tylko obowiązkowe spotkania.
Ja nawet nie mam Talismana.
[quote="Instrukcja"]RUCH W WEWNĘTRZNEJ KRAINIE 11:3 Przy wykonywaniu Ruchu w Wewnętrznej Krainie gracz nie rzuca kostką. Poszukiwacze mogą przejść tylko 1 Obszar na turę. 11:4 Zanim Poszukiwacz ruszy dalej musi wykonać instrukcje, związane z Obszarem, na którym się znalazł. Powrót 11:5 Poszukiwacz może w każdej chwili zdecydować się na powrót w stronę Równiny Grozy. [b][u]W c z a s i e takiej ucieczki porusza się[/u] w dalszym ciągu z szybkością tylko 1 Obszaru na turę[/b], ale może ignorować związane z mijanymi Obszarami instrukcje. Korona Władzy 11:6 Do Korony Władzy można dotrzeć wyłącznie z Doliny Ognia, a tam może wejść tylko Poszukiwacz, posiadający Talizman. Jeżeli Poszukiwacz nie ma Talizmanu musi przed Doliną Ognia zawrócić (11:5). 11:7 [b]Na Obszarze Korony Władzy Poszukiwacz po prostu stoi, nie wykonując już Ruchów[/b] (14:9).[/quote] [quote="Instrukacja"]Dopóki na Obszarze Korony Władzy znajduje się dwóch (lub więcej) Poszukiwaczy [b]ich tury polegają [u]tylko[/u] na Spotykaniu się ze sobą.[/b][/quote] Co ważniejsze pogrubiłem, a co chciałem podkreślić to podkreśliłem. Ucieczka (a raczej powrót) to ruch. Na Koronie Władzy nie ma już ruchu, są tylko obowiązkowe spotkania.
@Łosiu, ... niestety (albo stety) Rogo ma rację ... tak właśnie mi coś świtało, że z KW już ucieczki nie ma. A nie robienie "nic" chyba też ... Wychodzi szach-mat?
@Łosiu, ... niestety (albo stety) Rogo ma rację ... tak właśnie mi coś świtało, że z KW już ucieczki nie ma. A nie robienie "nic" chyba też ... Wychodzi szach-mat?
Ale błędy z tego dodatku nie powinny być argumentami w dyskusji Innymi słowy, zgodnie z zasadami jest FAIL zdolności, jednak grając można przyjąć wyjątek na KW lub zezwolić na atakowanie WzZ na moc, mimo braku takiej zdolności przez atakującego.
Ps. Mógłby ktoś przytoczyć treść całej zdolności?
Ale błędy z tego dodatku nie powinny być argumentami w dyskusji :) Innymi słowy, zgodnie z zasadami jest FAIL zdolności, jednak grając można przyjąć wyjątek na KW lub zezwolić na atakowanie WzZ na moc, mimo braku takiej zdolności przez atakującego.
Sporo jest w tej grze opisów, gdzie można się czepiać o jedno słowo.
Jaskinia wymaga szczególnej uwagi i rozważnego podejścia. Jest to nasz rodzimy dodatek i opisy są tam mało profesjonalne. Składnia często kuleje i mechanika jest w wielu miejscach opisana po prostu bardzo słabo.
Uważam, że w Jaskini głównie trzeba myśleć jaki efekt autor chciał osiągnąć - i sądzę, że tak jest właśnie w przypadku Wojownika z Zaświatów.
Jak wskazał Nemo tylko garstka Poszukiwaczy jest w stanie atakować na Moc.
Poszukiwacz, którego prawie nikt nie może atakować byłby po prostu zupełnie przesadzony i niezbyt ciekawie by nim się grało.
Zresztą wystarczy na niego spojrzeć. Ma Siłę 2 i Moc 5, posiada Czar, Magiczny Przedmiot i może wymykać się Potworom.
Wysoka Moc (którą zgodnie z naszymi zasadami ciężko rozwijać) daje świetny bonus na początek. Ma niską Siłę i nie może atakować innych graczy na Moc. No ale Siłę sobie Wrogami podbije, czyli jest ok. Wciąż jednak siłowi Poszukiwacze mogą go łatwo na początku stłuc.
Gdy mu do tego dołożymy defensywną zdolność, pozwalającą innym (wszystkim) graczom atakować go tylko na Moc, to otrzymujemy przyzwoity zestaw zdolności.
Poza tym Wojownik z Zaświatów ma jeszcze automatyczne pokonywanie wszystkich Duchów i tu też widać sposób myślenia autora. Klimatycznie ta zdolność wpasowuje się pięknie. Z punktu widzenia rozgrywki najgorsze co mógł dostać. Ma dużą Moc na starcie, na cholerę mu jeszcze autokill :roll:
Sporo jest w tej grze opisów, gdzie można się czepiać o jedno słowo.
Jaskinia wymaga szczególnej uwagi i rozważnego podejścia. Jest to nasz rodzimy dodatek i opisy są tam mało profesjonalne. Składnia często kuleje i mechanika jest w wielu miejscach opisana po prostu bardzo słabo.
Uważam, że w Jaskini głównie trzeba myśleć jaki efekt autor chciał osiągnąć - i sądzę, że tak jest właśnie w przypadku Wojownika z Zaświatów.
Jak wskazał Nemo tylko garstka Poszukiwaczy jest w stanie atakować na Moc. Poszukiwacz, którego prawie nikt nie może atakować byłby po prostu zupełnie przesadzony i niezbyt ciekawie by nim się grało.
Zresztą wystarczy na niego spojrzeć. Ma Siłę 2 i Moc 5, posiada Czar, Magiczny Przedmiot i może wymykać się Potworom. Wysoka Moc ([i]którą zgodnie z naszymi zasadami ciężko rozwijać[/i]) daje świetny bonus na początek. Ma niską Siłę i nie może atakować innych graczy na Moc. No ale Siłę sobie Wrogami podbije, czyli jest ok. Wciąż jednak siłowi Poszukiwacze mogą go łatwo na początku stłuc. Gdy mu do tego dołożymy defensywną zdolność, pozwalającą innym ([i]wszystkim[/i]) graczom atakować go tylko na Moc, to otrzymujemy przyzwoity zestaw zdolności.
Poza tym Wojownik z Zaświatów ma jeszcze automatyczne pokonywanie wszystkich Duchów i tu też widać sposób myślenia autora. Klimatycznie ta zdolność wpasowuje się pięknie. Z punktu widzenia rozgrywki najgorsze co mógł dostać. Ma dużą Moc na starcie, na cholerę mu jeszcze autokill :roll:
Laska Władzy: przeczytałem i ostatnie zdanie faktycznie rozstrzyga na wielorazowość: "W danym momencie możesz zniewolić w ten sposób tylko jednego Wroga"
Wojownik z Zaświatów: dlaczego nie napisano "psychicznie" tylko "za pomocą Mocy" ?
Art bardzo dobrze uzasadnił logiczny aspekt interpretacji na korzyść powszechnych ataków ... A przy okazji rozwiązujemy wszelkie problemy z Koroną.
PS. różdżka faktycznie 2 razy w jednej turze zmieniła właściciela :roll:
Wasz Niedozajebicia
Laska Władzy: przeczytałem i ostatnie zdanie faktycznie rozstrzyga na wielorazowość: "W danym momencie możesz zniewolić w ten sposób tylko jednego Wroga"
Wojownik z Zaświatów: dlaczego nie napisano "psychicznie" tylko "za pomocą Mocy" ? Art bardzo dobrze uzasadnił logiczny aspekt interpretacji na korzyść powszechnych ataków ... A przy okazji rozwiązujemy wszelkie problemy z Koroną.
PS. różdżka faktycznie 2 razy w jednej turze zmieniła właściciela :roll: