Wojownik z Zaświatów // Laska Władzy

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Instrukcja pisze:RUCH W WEWNĘTRZNEJ KRAINIE
11:3 Przy wykonywaniu Ruchu w Wewnętrznej Krainie gracz nie rzuca kostką. Poszukiwacze mogą przejść tylko 1 Obszar na turę.
11:4 Zanim Poszukiwacz ruszy dalej musi wykonać instrukcje, związane z Obszarem, na którym się znalazł.
Powrót
11:5 Poszukiwacz może w każdej chwili zdecydować się na powrót w stronę Równiny Grozy. W c z a s i e takiej ucieczki porusza się w dalszym ciągu z szybkością tylko 1 Obszaru na turę, ale może ignorować związane z mijanymi Obszarami instrukcje.
Korona Władzy
11:6 Do Korony Władzy można dotrzeć wyłącznie z Doliny Ognia, a tam może wejść tylko Poszukiwacz, posiadający Talizman. Jeżeli Poszukiwacz nie ma Talizmanu musi przed Doliną Ognia zawrócić (11:5).
11:7 Na Obszarze Korony Władzy Poszukiwacz po prostu stoi, nie wykonując już Ruchów (14:9).
Instrukacja pisze:Dopóki na Obszarze Korony Władzy znajduje się dwóch (lub więcej) Poszukiwaczy ich tury polegają tylko na Spotykaniu się ze sobą.
Co ważniejsze pogrubiłem, a co chciałem podkreślić to podkreśliłem. Ucieczka (a raczej powrót) to ruch. Na Koronie Władzy nie ma już ruchu, są tylko obowiązkowe spotkania.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

Ale jest tam napisane "Dopóki są" i wcześniej "W każdej chwili może się zdecydować na powrót".


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

@Łosiu, ... niestety (albo stety) Rogo ma rację ... tak właśnie mi coś świtało, że z KW już ucieczki nie ma. A nie robienie "nic" chyba też ... Wychodzi szach-mat?


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

abubu, że ucieczki z KW nie ma to jasno i wyraźnie zaznaczono w TMiM, w MiM jest to co ja zacytowałem teraz i chyba nic więcej.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

No pytanie, czy KW to obszar Krainy Wewnętrznej, czy coś traktowanego zupełnie osobno.


Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Inną kwestią jest to, że Wojownik z Zaświatów pojawił się w Jaskini, a ten dodatek to jakby nie patrzył, zbyt oficjalny to nie jest :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Dla nas Polaków jest jak najbardziej oficjalny :P.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Post autor: abubu »

Ale błędy z tego dodatku nie powinny być argumentami w dyskusji :) Innymi słowy, zgodnie z zasadami jest FAIL zdolności, jednak grając można przyjąć wyjątek na KW lub zezwolić na atakowanie WzZ na moc, mimo braku takiej zdolności przez atakującego.

Ps. Mógłby ktoś przytoczyć treść całej zdolności?


Awatar użytkownika
Mały Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja wczoraj paczał i ten Poszukiwacz mi "wsiónkł".


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6176
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Możesz być atakowany przez innych Poszukiwaczy tylko za pomocą Mocy.
Za poprawność nie odpowiadam - treść wzięta z retuszy.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Sporo jest w tej grze opisów, gdzie można się czepiać o jedno słowo.

Jaskinia wymaga szczególnej uwagi i rozważnego podejścia. Jest to nasz rodzimy dodatek i opisy są tam mało profesjonalne. Składnia często kuleje i mechanika jest w wielu miejscach opisana po prostu bardzo słabo.

Uważam, że w Jaskini głównie trzeba myśleć jaki efekt autor chciał osiągnąć - i sądzę, że tak jest właśnie w przypadku Wojownika z Zaświatów.


Jak wskazał Nemo tylko garstka Poszukiwaczy jest w stanie atakować na Moc.
Poszukiwacz, którego prawie nikt nie może atakować byłby po prostu zupełnie przesadzony i niezbyt ciekawie by nim się grało.



Zresztą wystarczy na niego spojrzeć. Ma Siłę 2 i Moc 5, posiada Czar, Magiczny Przedmiot i może wymykać się Potworom.
Wysoka Moc (którą zgodnie z naszymi zasadami ciężko rozwijać) daje świetny bonus na początek. Ma niską Siłę i nie może atakować innych graczy na Moc. No ale Siłę sobie Wrogami podbije, czyli jest ok. Wciąż jednak siłowi Poszukiwacze mogą go łatwo na początku stłuc.
Gdy mu do tego dołożymy defensywną zdolność, pozwalającą innym (wszystkim) graczom atakować go tylko na Moc, to otrzymujemy przyzwoity zestaw zdolności.


Poza tym Wojownik z Zaświatów ma jeszcze automatyczne pokonywanie wszystkich Duchów i tu też widać sposób myślenia autora. Klimatycznie ta zdolność wpasowuje się pięknie. Z punktu widzenia rozgrywki najgorsze co mógł dostać. Ma dużą Moc na starcie, na cholerę mu jeszcze autokill :roll:


Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 52

Post autor: Burjaufojad »

Laska Władzy: przeczytałem i ostatnie zdanie faktycznie rozstrzyga na wielorazowość: "W danym momencie możesz zniewolić w ten sposób tylko jednego Wroga"

Wojownik z Zaświatów: dlaczego nie napisano "psychicznie" tylko "za pomocą Mocy" ?
Art bardzo dobrze uzasadnił logiczny aspekt interpretacji na korzyść powszechnych ataków ... A przy okazji rozwiązujemy wszelkie problemy z Koroną.

PS. różdżka faktycznie 2 razy w jednej turze zmieniła właściciela :roll:


Wasz Niedozajebicia
ODPOWIEDZ