kilka pytan do ekspertow
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 12:32
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
kilka pytan do ekspertow
Witam szukalem odpowiedzi na forum ale nie znalazlem wiec poprostu wypytam osoby bardziej doswiadczone z gra :
1. czy wampir musi zabrac punkt wytrzymalosci po wygranej walce?
2. karta pielgrzymka - czy normalnie rzuca sie kostka czy o jedno pole?
i kolejne pytanie... poruszalem sie wlasnie o jedno pole majac karte pielgrzymki... trafilem na mozliwosc przeniesienia sie na korone wladzy - gdzie sie udalem i i wygralem z krolem smokow... ale osoba z ktora gralem uwazala ze powinienem sie dalej poruszac najkrotsza droga w strone swiątyni zgodnie z karta pielgrzymki...
3. karta legionisty - bardzo dobry przyjaciel... ktos mi powiedzial ze uwyza sie go tylko do "walki wrecz" czyli tylko z tymi ktorzy maja rece - a smoki ich nie maja... haha glupota?
4. Alchemik - czy przy jego pomocy mozna zwierzeta zamieniac w zloto skoro sa przedmiotami?
5. kolejna karta to wskrzeszenie - mozna wskrzesic tylko wrogow z krotymi sie wygralo czy wszystkich z kart przygod wykorzystanych?
6. laska wladzy - jest do uzytku wielorazowego nie jednorazowego?
7. zaciag do wojska - w jaki sposob trzeba dorwac innego poszukiwacza? jak to rozumiecie?
dziekuje za odpowiedzi z gory... pozdrawiam
1. czy wampir musi zabrac punkt wytrzymalosci po wygranej walce?
2. karta pielgrzymka - czy normalnie rzuca sie kostka czy o jedno pole?
i kolejne pytanie... poruszalem sie wlasnie o jedno pole majac karte pielgrzymki... trafilem na mozliwosc przeniesienia sie na korone wladzy - gdzie sie udalem i i wygralem z krolem smokow... ale osoba z ktora gralem uwazala ze powinienem sie dalej poruszac najkrotsza droga w strone swiątyni zgodnie z karta pielgrzymki...
3. karta legionisty - bardzo dobry przyjaciel... ktos mi powiedzial ze uwyza sie go tylko do "walki wrecz" czyli tylko z tymi ktorzy maja rece - a smoki ich nie maja... haha glupota?
4. Alchemik - czy przy jego pomocy mozna zwierzeta zamieniac w zloto skoro sa przedmiotami?
5. kolejna karta to wskrzeszenie - mozna wskrzesic tylko wrogow z krotymi sie wygralo czy wszystkich z kart przygod wykorzystanych?
6. laska wladzy - jest do uzytku wielorazowego nie jednorazowego?
7. zaciag do wojska - w jaki sposob trzeba dorwac innego poszukiwacza? jak to rozumiecie?
dziekuje za odpowiedzi z gory... pozdrawiam
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Nie, nic mu tego nie nakazuje, ale jeśli zabierze Przedmiot, to nie zwiększa swojej Wytrzymałości.Basta pisze:1. czy wampir musi zabrac punkt wytrzymalosci po wygranej walce?
Daj treść karty, bo nie chce mi się jej szukać Ale raczej w normalny sposób (rzut kostką).2. karta pielgrzymka - czy normalnie rzuca sie kostka czy o jedno pole?
Treść pielgrzymki, bo ciężko mi się odnieść do karty, której nie pamiętam.Basta pisze:i kolejne pytanie... poruszalem sie wlasnie o jedno pole majac karte pielgrzymki... trafilem na mozliwosc przeniesienia sie na korone wladzy - gdzie sie udalem i i wygralem z krolem smokow... ale osoba z ktora gralem uwazala ze powinienem sie dalej poruszac najkrotsza droga w strone swiątyni zgodnie z karta pielgrzymki...
Lubimy dobry humor na forum :mrgreen: Walka wręcz - jest to podkreślenie, że nie chodzi o psychiczną (w sensie, że na moc, a nie pier***niętą - dopisuję to, żeby nie było wątpliwości ^^)Basta pisze:3. karta legionisty - bardzo dobry przyjaciel... ktos mi powiedzial ze uwyza sie go tylko do "walki wrecz" czyli tylko z tymi ktorzy maja rece - a smoki ich nie maja... haha glupota?
Tak ^^ Na tym forum tępi się takich jak ja - którzy cenią sobie kierowanie się logiką ponad instrukcją :mrgreen:Basta pisze:4. Alchemik - czy przy jego pomocy mozna zwierzeta zamieniac w zloto skoro sa przedmiotami?
Nie pamiętam treści karty, ale chyba dowolnego z wykorzystanych kartBasta pisze:5. kolejna karta to wskrzeszenie - mozna wskrzesic tylko wrogow z krotymi sie wygralo czy wszystkich z kart przygod wykorzystanych?
Nic tego nie precyzuje, ja zawsze grałem, że do wielorazowegoBasta pisze:6. laska wladzy - jest do uzytku wielorazowego nie jednorazowego?
Treść karty...? Ale chyba w ciągu tury trzeba do jakiegoś trafić i skopać mu tyłekBasta pisze:7. zaciag do wojska - w jaki sposob trzeba dorwac innego poszukiwacza? jak to rozumiecie?
Ja nawet nie mam Talismana.
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Walka Wręcz jest to walka z użyciem Siły i nie ma znaczenia czy to coś ma ręce czy nie :mrgreen: a Legionista ma sprecyzowany opis, ze dotyczy wszystkich istot poza Potworami, a Smok to nie Potwór :mrgreen:
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 12:32
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
2. karta nazwalem pielgrzymna, a o ktora mi chodzilo to karta POKUTA a jej treść to:
wszyscy źli poszukiwacze musza najkrótsza droga odbyc pielgrzymke do swiatyni, w trakcie pielgrzymki nie moga oni badac obszarow ani atakowac innych poszukiwaczy, moga natomiast byc atakowani. pierwszy ktory odbedzie pokute w nagrode otrzyma 2 punkty mocy.
i teraz tak... jak sie poruszac? czy rzucac kostka czy o 1 oczko?
czy walczy sie ze straznikiem w zewnetrznej dolinie?jesli ktos jest slaby tam ginie poprostu...
co jesli bede 2 oczka przed swiatynia a wyrzuce 3? czy wtedy ide na nastepne pole az w koncu wyrzuce tyle oczek ile jest potrzebnych aby stanac na swiatyni? ale wtedy bede przez nia przechodzil i tak mozna w kolko...
wszyscy źli poszukiwacze musza najkrótsza droga odbyc pielgrzymke do swiatyni, w trakcie pielgrzymki nie moga oni badac obszarow ani atakowac innych poszukiwaczy, moga natomiast byc atakowani. pierwszy ktory odbedzie pokute w nagrode otrzyma 2 punkty mocy.
i teraz tak... jak sie poruszac? czy rzucac kostka czy o 1 oczko?
czy walczy sie ze straznikiem w zewnetrznej dolinie?jesli ktos jest slaby tam ginie poprostu...
co jesli bede 2 oczka przed swiatynia a wyrzuce 3? czy wtedy ide na nastepne pole az w koncu wyrzuce tyle oczek ile jest potrzebnych aby stanac na swiatyni? ale wtedy bede przez nia przechodzil i tak mozna w kolko...
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 12:32
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Nie, nic mu tego nie nakazuje, ale jeśli zabierze Przedmiot, to nie zwiększa swojej Wytrzymałości.Rogo pisze:Basta pisze:1. czy wampir musi zabrac punkt wytrzymalosci po wygranej walce?
Wampir pkt2.
atakujac innego poszukiwacza starasz sie wyssac z niego krew, dlatego tez po zwycieskiej walce masz prawo zwiekszyc swoja wytrzymalosc o punkt, ktory zabralem przeciwnikowi.
chodzi o to czy zabieram przedmiot i punkt wytrzymalosci? czy sam punkt wytrzymalosci skoro staram sie z niego wyssac krew... ale z drugiej strony pisze ze mam prawo zwiekszyc swoja wytrzymalosc...
-
-
- Posty: 5
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 12:32
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
dodatkowe pytania
11.Czy po przegranej z harpia traci sie wytrzymalosc? czy tylko jest sie przenoszonym?
12. Czy krzyz ktory pokonuje wszystkie demony dziala tez na demona nadprzestrzennego?
13. czy w ciemnicy trzeba wykupic przyjaciol czy mozna ich tam zostawic? czy nastepny gracz ktory tam trafia moze ich wykupic?
14. czy wchodzac do miasta 1 raz jezeli na placu miejskim sa zostawione przedmioty czy ja je moge wpierw zabrac czy wpierw wykonac polecienia pola?
15. czy jesli ktos rzuci na mnie czas "przeistoczenie" gre rozpoczynam w nowym miejscu ale bez przedmiotow i przyjaciol ? czy w miejscu wskazanym przez karte poszukiwacza ? pytam dlatego bo ostatnio bylem na koronie wlaczy i ktos mnie nim zalatwil...
16. czy w kosmicznej otchlani dziala karta "skoczek" gdzie mozemy do ruchu dodac 1?
dziekuje...
12. Czy krzyz ktory pokonuje wszystkie demony dziala tez na demona nadprzestrzennego?
13. czy w ciemnicy trzeba wykupic przyjaciol czy mozna ich tam zostawic? czy nastepny gracz ktory tam trafia moze ich wykupic?
14. czy wchodzac do miasta 1 raz jezeli na placu miejskim sa zostawione przedmioty czy ja je moge wpierw zabrac czy wpierw wykonac polecienia pola?
15. czy jesli ktos rzuci na mnie czas "przeistoczenie" gre rozpoczynam w nowym miejscu ale bez przedmiotow i przyjaciol ? czy w miejscu wskazanym przez karte poszukiwacza ? pytam dlatego bo ostatnio bylem na koronie wlaczy i ktos mnie nim zalatwil...
16. czy w kosmicznej otchlani dziala karta "skoczek" gdzie mozemy do ruchu dodac 1?
dziekuje...
- Qurek
-
- Posty: 163
- Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
- Lokalizacja: Sieradz
- Płeć:
- Wiek: 39
Dziś właśnie miałem tą kartę i zrobiłem tak, że zostałem jedynie przeniesiony na Skały bez straty punktu życia, gdyż według mnie konsekwencje przegranej były jasno określone. Jednakże biorąc pod uwagę kartę "Zmrocza" określone jest, że w przypadku przegranej tracisz punkt Mocy, nie tracąc punktu Wytrzymałości. Sądzę, że powinni na ten temat wypowiedzieć się inni użytkownicy forum, bo sam mam co do tej kwestii wątpliwości.Basta pisze:11.Czy po przegranej z harpia traci sie wytrzymalosc? czy tylko jest sie przenoszonym?
"Demon z Nadprzestrzeni" zawsze jest demonem więc sądzę, że Krzyż powinien działać i na niego.Basta pisze:12. Czy krzyz ktory pokonuje wszystkie demony dziala tez na demona nadprzestrzennego?
Kolejna zagwozdka. W moim przypadku, nie wiedzieć czemu, niewykupieni Przyjaciele trafiali na stos ... kart zużytych oczywiście. Ale może faktycznie opcja zostawienia ich w Ciemnicy i późniejsza szansa ich wykupu nie byłaby zła.Basta pisze:13. czy w ciemnicy trzeba wykupic przyjaciol czy mozna ich tam zostawic? czy nastepny gracz ktory tam trafia moze ich wykupic?
Odwołam się do punktu 13:5 instrukcji do Magii i Miecza, który odnosi się do WSZYSTKICH INNYCH OBSZARÓW, czyli takich na których nie ciągnie się kart. Wg mnie wynika z niego, że najpierw należy wykonać instrukcję obszaru, a następnie badać całą resztę. Problem natomiast pojawiłby się w momencie, gdyby na tym obszarze znajdował się jakiś wróg. Punkt jest tak napisany, że nie do końca wiadomo, przed czym najpierw ma być wróg pokonany. Przed zastosowaniem się do instrukcji na obszarze, czy przed zbadaniem reszty kart które tam się znajdują. Czasami odnoszę wrażenie, że instrukcja do MiMa była napisana przez polskiego z krwi i kości prawnika.Basta pisze:14. czy wchodzac do miasta 1 raz jezeli na placu miejskim sa zostawione przedmioty czy ja je moge wpierw zabrac czy wpierw wykonac polecienia pola?
Ten Czar to istny za przeproszeniem wrzód na dupie i sam staram się z niego nie korzystać, bo zwyczajnie nie mam sumienia. No chyba, że ktoś sobie naprawdę zasłuży. Zwyczajnie giniesz i losujesz nową postać , z tym tylko wyjątkiem, że pozostajesz w miejscu w którym aktualnie się znajdujesz.Basta pisze:15. czy jesli ktos rzuci na mnie czas "przeistoczenie" gre rozpoczynam w nowym miejscu ale bez przedmiotow i przyjaciol ? czy w miejscu wskazanym przez karte poszukiwacza ? pytam dlatego bo ostatnio bylem na koronie wlaczy i ktos mnie nim zalatwil...
Instrukcja WKO wyraźnie reguluje zasady poruszania się po tej planszy. Tylko Pas Podprzestrzenny pozwala na poruszanie się za każdym razem tak jakby wyrzuciło się 1-2 oczka. "... Żaden z Poszukiwaczy nie może wykorzystywać Przyjaciół, Przedmiotów, Czarów, bądź swoich Specjalnych Zdolności w celu oddziaływania na ruch w Kosmicznej Otchłani. ..."Basta pisze:16. czy w kosmicznej otchlani dziala karta "skoczek" gdzie mozemy do ruchu dodac 1?
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
W standardzie konsekwencją przegranej walki jest strata punktu i tego warto się trzymać, chyba że karta jasno tę stratę neguje.Basta pisze:11.Czy po przegranej z harpia traci sie wytrzymalosc? czy tylko jest sie przenoszonym?
Poza tym równie dobrze mógłbyś walczyć chociażby z Harpią i Demonem jednocześnie. Ciężko argumentować, że w takim akurat wypadku to tracisz, a z samą Harpią nie, bo przecież jakbyś walczył z Demonem i Widmem, to byś dwóch punktów nie stracił.
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 10:22
- Lokalizacja: Tarnów
- Płeć:
1.Nie musi, ale przecież czemu miałby nie brać?
2a.Normalnym sposobem czyli rzucasz kostką.
2b. Źli poszukiwacze muszą "najkrótsza drogą" dostać się do świątyni. Powinieneś więc iść
tam nie badając obszaru czyli nie mogłeś otrzymać propozycji teleportacji do Korony Władzy.A nawet jeśli tam jesteś to nie możesz badać obszaru więc nie korzystasz z Korony Władzy.
3. pewnie, że głupota walka wręcz oznacza walkę fizyczną.Skoro gram np. Darviliusem, poszukiwaczem bez rąk i pozbawionym psychiki to nie mogę walczyć w żaden sposób?
4.Według zasad oryginalnego MiM-a tak, ale na przykład w dodatku autorskim "Pustynia" jest karta wielbłąd.Ma on klasę Przedmiot-ZWIERZĘ. W nowym Talismanie muł jest klasyfikowany jako przyjaciel.Polecam stosowanie zasady z pustyni;wszelkie muły, wielbłądy, konie,oswojone zwierzęta lub smoki to klasa Przedmiot-Zwierzę których nie można przetopić
5.Możesz wskrzesić "Pokonanego wroga".Nie pisze, że musi zostać pokonanym przez ciebie.
6.Niestety nie pamiętam tego przedmiotu,ale zazwyczaj gdy jakiś przedmiot jest jednorazowy jest to zapisane w opisie karty.
7.Trzeba go pokonać w walce.Automatycznie to on zostaje "poborowym".
2a.Normalnym sposobem czyli rzucasz kostką.
2b. Źli poszukiwacze muszą "najkrótsza drogą" dostać się do świątyni. Powinieneś więc iść
tam nie badając obszaru czyli nie mogłeś otrzymać propozycji teleportacji do Korony Władzy.A nawet jeśli tam jesteś to nie możesz badać obszaru więc nie korzystasz z Korony Władzy.
3. pewnie, że głupota walka wręcz oznacza walkę fizyczną.Skoro gram np. Darviliusem, poszukiwaczem bez rąk i pozbawionym psychiki to nie mogę walczyć w żaden sposób?
4.Według zasad oryginalnego MiM-a tak, ale na przykład w dodatku autorskim "Pustynia" jest karta wielbłąd.Ma on klasę Przedmiot-ZWIERZĘ. W nowym Talismanie muł jest klasyfikowany jako przyjaciel.Polecam stosowanie zasady z pustyni;wszelkie muły, wielbłądy, konie,oswojone zwierzęta lub smoki to klasa Przedmiot-Zwierzę których nie można przetopić
5.Możesz wskrzesić "Pokonanego wroga".Nie pisze, że musi zostać pokonanym przez ciebie.
6.Niestety nie pamiętam tego przedmiotu,ale zazwyczaj gdy jakiś przedmiot jest jednorazowy jest to zapisane w opisie karty.
7.Trzeba go pokonać w walce.Automatycznie to on zostaje "poborowym".
Ostatnio zmieniony wtorek 12 lut 2013, 19:32 przez Eratian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: sobota 05 sty 2013, 10:22
- Lokalizacja: Tarnów
- Płeć:
Basta, kiedy Wampir odbiera pkt. wytrzymałości Poszukiwaczowi to może zwiększyć tak własny potencjał tej cechy.Skoro odbiera Poszukiwaczowi pkt. wytrzymałości to nie może zabrać przedmiotu.
Nie będę się powtarzał i pisał tego co już jest wyjaśnione, ale z Demonem z Nadprzestrzeni
to się nie zgodzę.
W instrukcji pisze, że każdy przeciwnik z WKO jest klasyfikowany jako "Obcy"
Krzyż może kasować DUCHY ale nie obcych.A użycie tutaj słowa "Demon" to raczej niezamierzona zbieżność słów.
Nie będę się powtarzał i pisał tego co już jest wyjaśnione, ale z Demonem z Nadprzestrzeni
to się nie zgodzę.
W instrukcji pisze, że każdy przeciwnik z WKO jest klasyfikowany jako "Obcy"
Krzyż może kasować DUCHY ale nie obcych.A użycie tutaj słowa "Demon" to raczej niezamierzona zbieżność słów.