Specjalne umiejętności przyjaciół i przedmiotów

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ale wiesz... to nie jest tak, iż instrukcja MiMa powiedzmy za tydzień czy nawet za rok dostanie aktualizację ;). Trzeba się posiłkować tym, co jest, a według tego, co jest, to można korzystać z 1 Przedmiotu Pancerzopodobnego podczas walk z Wrogiem i kilku podczas walk z Poszukiwaczami.

Aczkolwiek ja także byłbym był uznał, iż najlepiej jest używać tylko 1 takiego Przedmiotu. Niemniej, jak wcześniej zasugerowaliśmy, nie bez powodu pojawiały się dyskusje na ten temat, bowiem w przykładowym tym punkcie instrukcja przeczy sama sobie (a dokładniej tworzy różnice pomiędzy walkami z Wrogiem a walkami z Poszukiwaczem tam, gdzie nie są one potrzebne).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6186
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Nie, nie, Nemomonie, cyfrę 1 dodałeś sobie sam. Instrukcja w jednoznaczny sposób tego nie rozwiązuje, a mając poszlaki w postaci precyzyjnego zapisu dotyczącego broni lub Błędnego Rycerza zaczynającego grę z hełmem, tarczą oraz zbroją, można sobie wszystko ładnie wyjaśnić, no ale skoro dla Was każdy jeden szczególik jest ważny, to życzę udanej gry, w której trzęsienie ziemii odbudowuje zamki, a ropuchy biorą pożyczki w bankach ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Rebelix
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 384
Rejestracja: sobota 05 kwie 2008, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Płeć:

Post autor: Rebelix »

Rogo pisze:Powiedzcie mi jeszcze tylko, czemu w przypadku broni to ograniczenie jest napisane wprost, a w przypadku pancerza na siłę szukacie jakichkolwiek, choćby najbardziej absurdalnych argumentów? ;)
Obecnie nazywa się to trolling ale jak widać było to już znane dawno temu. :mrgreen:


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Możliwe, że to trzęsienie ziemi było wspomagane Czarami - jakby nie było, to w świecie magii odwrócenia czasoprzestrzeni są możliwe i dosyć realne. Sam Czarnoksiężnik, który stworzył Koronę Władzy, udał się do innych planów, innych wymiarów i rzeczywistości i stamtąd powrócił. Czemu więc nie miałaby być druga postać potrafiąca manipulować czas? Zresztą w Prologue Czarnoksiężnik z Jaskini potrafi cofać czas. ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Wiesz Rogo to nie jest czepialstwo, dziury w instrukcji są niestety. Grając zgodnie z nią raz rzucasz na jeden Pancerz a raz na wszystkie trzy. Tak jest zgodnie z instrukcją. Pytanie czy chcemy tak grac. Jeśli trafisz na osobę która będzie chciała tak grać nic nie poradzisz :mrgreen: chyba, że ustalisz to na samym początku lub dasz mu wisienkę :mrgreen: .

Wiadomym jest, że rzucając na jeden Przedmiot, Błędny Rycerz jest do bani oraz cały ten złom ochronny jaki znajdujesz itd itd. Pisanie ze sobie wyjaśniasz itd naginasz instrukcję :mrgreen:

Podobne problemy są w WFB i WH40k - jeśli ktoś chce zakupić Codexy, ArmyBooki czy Rulebooki po polsku bo uważa że żyje w Polsce bądź nie zna angielskiego - ja nie widzę problemu, aczkowliek w wersjach polskich są byki dlatego w spornych sytuacjach każdy gracz wzoruje się na angielskiej wersji, która jest wyznacznikiem. Nie będę ukrywał ale one tez nie są pozbawione błędów. Cały czas wychodzą erraty oraz FAQi itd.
Tam masz oficjalnie powiedziane, że ENG jest wyznacznikiem :mrgreen:

W MiM nie uświadczysz czegoś takiego, dlatego jak już kiedyś pisałem należy pewne aspekty ustalić sobie na początku i tyle. Logiki niestety wielokrotnie tu nie uświadczysz o czym doskonale sam wiesz.

I tak jak pisałem nie jest to czepialstwo. Ktoś dał ciała w tłumaczeniu i tyle.
Jak będziesz grał w takich spornych sytuacjach to już od ciebie zależy - z gry ma być FUN więc sam rozumiesz.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

Wtrącając do ostrej dysputy swoje trzy grosze, chciałem wszem i wobec oznajmić, iż od zawsze grałem w sposób, że można bronić się trzema przedmiotami, poczynając proceder obrony od przedmiotu z największym prawdopodobieństwem na obronę (np. Zbroja od 4 do 6) na tym z najmniejszym prawdopodobieństwem kończąc (Hełm 6 oczek). Powiem więcej nadal ponownie jak "Rogo", będę tkwił w tym przekonaniu za sprawą kilku kwestii, które pomimo, że były już omawiane przytoczę po raz wtóry:
1. W punkcie 16.4 jest zapis który mówi wyraźnie (... można używać tylko 1 broni ...) podczas określania swojej skuteczności w walce wręcz. Znanym mi odstępstwem od tej reguły jest "Wojownik", który jeśli nie używa tarczy, może walczyć dwoma broniami.
2. Następnie w tym samym punkcie jest zapis, że przed utratą Wytrzymałości po przegranej walce zapobiec może (... użycie Przedmiotu, lub Czaru ...) co dla wielu jest jednoznaczne, z użyciem tylko jednego przedmiotu. Zgodnie z tym rozumowaniem należałoby również użyć wyłącznie jednego Czaru. Zakładam hipotetycznie sytuację, w której Poszukiwacz, który przegrał walkę i za chwilę ma stracić ostatni punkt życia posiada "Zbroję" i Czary "Uzdrowienie" oraz "Ocalenie". Zbroją nie udało mu się niestety obronić, rzuca zatem Czar "Uzdrowienie" (który może być rzucony w dowolnym momencie), i który to jest mu skutecznie blokowany poprzez użycie "Rozproszenia Magii" przez innego Poszukiwacza. Wychodzi na to, że "Ocalenia" nie może już rzucić i odchodzi do krainy wiecznych łowów.
3. Jak już również było wspominane punkt 16.9 w kwestii obrony przed utratą punkty Wytrzymałości mówi już o PRZEDMIOTACH i CZARACH.
4. Ostatni już punkt, o którym wspominał Rogo. Po chorobę Błędnemu Rycerzowi cały ten sprzęt?
Podsumowując, jak powiedział już stave, z gry ma być fun, więc najlepszym rozwiązaniem wydaje się być wstępne umówienie się przed grą na zasady obrony. Ja jednak będę do końca trzymał stronę Rogo i zdania raczej nie zmienię.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

2. Uzdrowienie nie chroni przed przegraną walką. Ocalenie tak. Więc rzucisz Uzdrowienie możesz rekreacyjnie jedynie, bo jego instrukcja nie wspomina nic o przegranej walce. Co więcej, kilku nawet gra, iż możesz użyć Uzdrowienia (lub Apteczki w WKO) jedynie wtedy, gdy jeszcze żyjesz. Innymi słowy nie możesz go użyć, gdy tracisz ostatni punkt Wytrzymałości.

4. Żeby sprzedać lub zamienić na złoto.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

No więc OK. Może faktycznie podałem zły przykład. Mea Culpa. Ale, podobna sytuacja. Poszukiwacz z 4 punktami Wytrzymałości, właśnie przegrywa walkę. Posiada Zbroję i dwa Czary "Wyssanie Jaźni" i "Ocalenie". Obrona Zbroją nie przynosi rezultatu, przychodzi więc czas na rzucenie czaru. Poszukiwacz widzi, że jeden z jego oponentów jest w posiadaniu dwóch Czarów. Chcąc zatem upewnić się, że "Ocalenie" nie zostanie mu przerwane, decyduje się rzucić "Wyssanie Jaźni" na swojego kolegę. Kolega jest akurat w posiadaniu Czaru "Rozproszenie Magii", którym zresztą rozprasza "Wyssanie Jaźni". Czy w takiej sytuacji Poszukiwacz nie może już rzucić "Ocalenia" z racji tego, że można użyć CZARU, a nie Czarów? Nadmienię, że zarówno "Wyssanie Jaźni", jak i "Ocalenie" można rzucić w dowolnym momencie.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23515
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Myślę, iż może użyć Ocalenia w takiej sytuacji. W instrukcji jest napisane, iż można użyć tylko 1 Czaru w celu uniknięcia konsekwencji związanych z przegraną walką. Wyssanie Jaźni nie jest Czarem, z którego można skorzystać jedynie podczas walki, więc można go rzucać dowolnie i nie wpłynie ono negatywnie na Ocalenie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ