Specjalne umiejętności przyjaciół i przedmiotów

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

Wtrącając do ostrej dysputy swoje trzy grosze, chciałem wszem i wobec oznajmić, iż od zawsze grałem w sposób, że można bronić się trzema przedmiotami, poczynając proceder obrony od przedmiotu z największym prawdopodobieństwem na obronę (np. Zbroja od 4 do 6) na tym z najmniejszym prawdopodobieństwem kończąc (Hełm 6 oczek). Powiem więcej nadal ponownie jak "Rogo", będę tkwił w tym przekonaniu za sprawą kilku kwestii, które pomimo, że były już omawiane przytoczę po raz wtóry:
1. W punkcie 16.4 jest zapis który mówi wyraźnie (... można używać tylko 1 broni ...) podczas określania swojej skuteczności w walce wręcz. Znanym mi odstępstwem od tej reguły jest "Wojownik", który jeśli nie używa tarczy, może walczyć dwoma broniami.
2. Następnie w tym samym punkcie jest zapis, że przed utratą Wytrzymałości po przegranej walce zapobiec może (... użycie Przedmiotu, lub Czaru ...) co dla wielu jest jednoznaczne, z użyciem tylko jednego przedmiotu. Zgodnie z tym rozumowaniem należałoby również użyć wyłącznie jednego Czaru. Zakładam hipotetycznie sytuację, w której Poszukiwacz, który przegrał walkę i za chwilę ma stracić ostatni punkt życia posiada "Zbroję" i Czary "Uzdrowienie" oraz "Ocalenie". Zbroją nie udało mu się niestety obronić, rzuca zatem Czar "Uzdrowienie" (który może być rzucony w dowolnym momencie), i który to jest mu skutecznie blokowany poprzez użycie "Rozproszenia Magii" przez innego Poszukiwacza. Wychodzi na to, że "Ocalenia" nie może już rzucić i odchodzi do krainy wiecznych łowów.
3. Jak już również było wspominane punkt 16.9 w kwestii obrony przed utratą punkty Wytrzymałości mówi już o PRZEDMIOTACH i CZARACH.
4. Ostatni już punkt, o którym wspominał Rogo. Po chorobę Błędnemu Rycerzowi cały ten sprzęt?
Podsumowując, jak powiedział już stave, z gry ma być fun, więc najlepszym rozwiązaniem wydaje się być wstępne umówienie się przed grą na zasady obrony. Ja jednak będę do końca trzymał stronę Rogo i zdania raczej nie zmienię.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

2. Uzdrowienie nie chroni przed przegraną walką. Ocalenie tak. Więc rzucisz Uzdrowienie możesz rekreacyjnie jedynie, bo jego instrukcja nie wspomina nic o przegranej walce. Co więcej, kilku nawet gra, iż możesz użyć Uzdrowienia (lub Apteczki w WKO) jedynie wtedy, gdy jeszcze żyjesz. Innymi słowy nie możesz go użyć, gdy tracisz ostatni punkt Wytrzymałości.

4. Żeby sprzedać lub zamienić na złoto.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 163
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Qurek »

No więc OK. Może faktycznie podałem zły przykład. Mea Culpa. Ale, podobna sytuacja. Poszukiwacz z 4 punktami Wytrzymałości, właśnie przegrywa walkę. Posiada Zbroję i dwa Czary "Wyssanie Jaźni" i "Ocalenie". Obrona Zbroją nie przynosi rezultatu, przychodzi więc czas na rzucenie czaru. Poszukiwacz widzi, że jeden z jego oponentów jest w posiadaniu dwóch Czarów. Chcąc zatem upewnić się, że "Ocalenie" nie zostanie mu przerwane, decyduje się rzucić "Wyssanie Jaźni" na swojego kolegę. Kolega jest akurat w posiadaniu Czaru "Rozproszenie Magii", którym zresztą rozprasza "Wyssanie Jaźni". Czy w takiej sytuacji Poszukiwacz nie może już rzucić "Ocalenia" z racji tego, że można użyć CZARU, a nie Czarów? Nadmienię, że zarówno "Wyssanie Jaźni", jak i "Ocalenie" można rzucić w dowolnym momencie.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23497
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Myślę, iż może użyć Ocalenia w takiej sytuacji. W instrukcji jest napisane, iż można użyć tylko 1 Czaru w celu uniknięcia konsekwencji związanych z przegraną walką. Wyssanie Jaźni nie jest Czarem, z którego można skorzystać jedynie podczas walki, więc można go rzucać dowolnie i nie wpłynie ono negatywnie na Ocalenie.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ