Strona 1 z 2

: niedziela 22 wrz 2013, 21:57
autor: Mały Nemo
abubu pisze:
Kubiskop pisze:I chodzi o ten nieszczęsy most, mój krnąbrny przyjaciel upiera się że może to być "most" znajdujący się przy Mieście i Wiosce, a nie ten ze strażnikiem. Pozdrawiam.
Twój "krnąbrny" przyjaciel ma rację... Wystarczy...
Well... Ja nie znam nikogo, kto by grał, iż chodzi jedynie o Most przy Strażniku - wszyscy grają, iż również chodzi o most przy Wiosce i Mieście. Z drugiej strony i mechaniki gry, gra jedynie ma jeden most - przy Strażniku, a tamte dwa wspomniane, to jedynie ładnie narysowana plansza.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 21:02
autor: Hellhound
Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:
ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 21:26
autor: Artownik
Poltergeist jest bardzo upierdliwy. Gdyby odjąć możliwość pozbycia się go na dwóch mostach bocznych, to ktoś mógłby z nim utknąć na nawet większość rozgrywki (przy skrajnym pechu).
Tak więc przypuszczam, że autor raczej brał te mostki pod uwagę.


Inna sprawa, to jednak jakaś minimalna uczciwość. Nie sposób zaprzeczyć istnieniu tych mostów i też głupio komuś powiedzieć, że te mosty akurat nie działają.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 21:48
autor: Mały Nemo
W mechanice gry jednakże te mosty nie istnieją, są jedynie bujną fantazją ilustratora planszy.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 22:34
autor: Hellhound
Jeśli o mnie chodzi to zanim nie przeczytałem o tych mostach na forum to do głowy by mi nie przyszło, żeby je brać pod uwagę. Teraz już sam nie wiem, ale wydaje mi się, że grając z nimi jest za prosto się go pozbyć (zakładając oczywiście, że posiadanie Poltergeista jest wadą a nie zaletą).

: wtorek 24 wrz 2013, 23:42
autor: Łosiu
A mi by nie przyszło do głowy ich pod uwagę nie brać. Jak było wyżej wspomniane - te dopływy są podpisane "Rwąca Rzeka" i koniec, a to właśnie ją trzeba przekroczyć.

: czwartek 26 wrz 2013, 11:03
autor: Rogo
Grey pisze:W mechanice gry jednakże te mosty nie istnieją, są jedynie bujną fantazją ilustratora planszy.
Karta Poltergeista jest idealnym dowodem na to, ze jednak istnieją one w mechanice gry. Jest rzeka? Jest most? Są. Tylko w trzeciej edycji ich brakowało :P

: czwartek 26 wrz 2013, 11:13
autor: Mały Nemo
Rogo pisze:Jest rzeka?
Jest - Instrukcja wyniku "6" w Gospodzie.
Rogo pisze:Jest most?
Jest - instrukcja obszaru "Strażnik".

;)

: czwartek 26 wrz 2013, 11:23
autor: Rogo
Wiesz dokładnie o co mi chodziło. Skoro odnosisz się do czegoś innego, to dalszą wymianę zdań uważam za bezcelową ;)

: czwartek 26 wrz 2013, 11:33
autor: Mały Nemo
Jak i Ty wiesz, o co mi chodzi :P. W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można pozbyć się Poltera. Przeprawa przez Rzekę występuje jedynie przy wyniku "6" w Gospodzie, a z kolei jedynym mostem, którego istnienie dopuszcza mechanika gry jest most przy Strażniku. Innych mostów w grze (raz jeszcze - pod względem mechaniki gry) nie ma.

Nie wspominając, iż tratwa, most oraz przeprawa w Gospodzie de facto są jedynymi sposobami zmiany Krainy i z szerszej perspektywy wydaje się, iż to właśnie było intencją autora (a nie naginanie zasad, używając szaty graficznej gry, w grze, w której szata graficzna nigdy nie miała znaczenia).

Żeby nie było, ja też od dawien dawna gram, iż pozbyć się go można na tychże mostach, ale gram ze świadomością, iż jest to moja house rule zasada, a nie oryginalna zasada gry.

: czwartek 26 wrz 2013, 11:54
autor: Rogo
Grey pisze:W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można pozbyć się Poltera. Przeprawa przez Rzekę występuje jedynie przy wyniku "6" w Gospodzie, a z kolei jedynym mostem, którego istnienie dopuszcza mechanika gry jest most przy Strażniku. Innych mostów w grze (raz jeszcze - pod względem mechaniki gry) nie ma.
Chciałeś powiedzieć: W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można przedostać się z krainy zewnętrznej do środkowej i na odwrót. Pozbycie się Poltergeista, to trochę inna, mniej sprecyzowana sprawa.
Nie wspominając, iż tratwa, most oraz przeprawa w Gospodzie de facto są jedynymi sposobami zmiany Krainy i z szerszej perspektywy wydaje się, iż to właśnie było intencją autora (a nie naginanie zasad, używając szaty graficznej gry, w grze, w której szata graficzna nigdy nie miała znaczenia).
Co było intencją autora, wie tylko autor i osoby, którym o tym wprost powiedział. Zgaduję, że nie jesteś taka osobą ;)

No ale skoro nie jest to sprecyzowane w 100% jasno, to każdy będzie grał jak uzna za słuszne ;)

: czwartek 26 wrz 2013, 21:35
autor: Hellhound
Może czas wydzielić tą dyskusję do oddzielnego tematu? "Pozbycie się Poltergeista" czy coś takiego, żeby ktoś w przyszłości łatwiej znalazł?