Strona 1 z 2

Parę pytań odnośnie zasad gry

: sobota 15 gru 2012, 13:00
autor: Sawo
Witam. Posiadam wydrukowaną MiM Talisman, jednak instrukcji mam tylko 4 strony, więc jest parę niedomówień.
1) Co do złodzieja, już gdzieś czytałem, że może jumać przedmioty zwykłe, jak i magiczne również.
2) W lesie i na skałach wygląda to tak?
Kość: 1-walka. 2,3-tura. 4,5-nic. 6-pkt siły/mocy czy tak??
3) Pytanie odnośnie centaura. Czy to aż taki koks? Jeżeli dobrze rozumiem, to ten ziomek do każdego rzutu kością może (ale chyba nie musi) dodać kością 1 lub 2. Więc mniej więcej staje tam, gdzie mu się podoba. Do tego hituje Cię z odległości. Wygrywa - tracisz pkt. Przegrywa - nic.
4) Jak dojdę o korony władzy, to z każdą turą rzucam kością i 4,5,6 to reszta traci pkt wytrzymałości, tak?
A co, jak będzie nas tam dwóch? Musi być fight? Może być fight?
5) Po ropuchu albo zbójnikach to każdy może zgarnąć te itemy? Już gdzieś mniej więcej wyczytałem, że tak. Ale to lipne troche, bo od razu skazany jesteś na fail.
6) Jest pole "ciągniesz 1 kartę". Ale tam leży smok np. To już karty nie ciągnę?
7) Jak coś mi się przypomni, to jeszcze dorzucę.

Z góry dziękuję.

: sobota 15 gru 2012, 13:13
autor: Mały Nemo
1. Tak, wszystkie Przedmioty.
2. Tak.
3. Zgadza się, Centaur porusza się mniej więcej gdzie chce (chociaż według przyjacielskich i nieoficjalnych zasad taki Centaur nie może jednocześnie jeździć na Koniu oraz Koniu i Wozie).
4. Tak. Aczkolwiek mało kto gra na Czar Rozkaz, bo można się z nim skisić na KW. Lepiej jest grać z alternatywnymi zakończeniami.
5. Tak, one leżą na obszarze i każdy może sobie je wziąć. Acz jest jeszcze gorsza karta z Jaskini - Usypiający Napój.
6. Nie ciągniesz.
7. Oki.

: sobota 15 gru 2012, 13:22
autor: Sawo
Czy ubitych potworków, którzy mają moc, też mogę wymienić na pkt mocy? (jak w przypadku uzbierania potworków na łącznie 7pkt siły)

: sobota 15 gru 2012, 13:23
autor: abubu
Witamy na forum!

1. Może oba typy przedmiotów
2. Tak, las walka na siłę i zyskujesz moc, skały walka na moc i zyskujesz siłę
3. Taki już "koksu" z niego
4. W MiM na wybranego, w TMiM na wszystkich. Jak jest dwóch lub więcej to się spotkają co turę. Nikt nie rzuca czaru rozkaz.
5. Trasie życie. Może każdy zgarnąć o ile pozwala mu na to treść karty i np. charakter
6. Jeżeli nie ma kart a obszar nakazuje ciągnąć, to ciągniesz tyle ile nakazuje. Jeżeli już jakieś są karty, to ciągniesz o tyle mniej ile leży na obszarze.
7. Znając tą grę to będzie ich o wiele więcej :)

Na pewno masz Talisman a nie starą dobrą Magię i miecz?

Instrukcje do TMiM znajdzieszna stronie galakta.pl a do MiM na magiaimiecz.eu

: sobota 15 gru 2012, 13:36
autor: Mały Nemo
Sawo pisze:Czy ubitych potworków, którzy mają moc, też mogę wymienić na pkt mocy? (jak w przypadku uzbierania potworków na łącznie 7pkt siły)
W MiMie jedynie Wrogów na Siłę. W TMiMie Wrogów na Siłę i Moc. Aczkolwiek nie widzę powodów, by w MiMie również zbierać Wrogów na Moc (o ile pozostali gracze sie zgodzą).

MiM jest taką grą, iż wiele rzeczy gracze muszą się ugadywać przed grą. A dokładniej, to pierwszych kilka gier ugadujecie na jakich zasadach będziecie grać, a potem już automatycznie w nie gracie, nie pytając się czy tak właśnie gracie, czy inaczej.

: sobota 15 gru 2012, 13:49
autor: Sawo
abubu pisze:Na pewno masz Talisman a nie starą dobrą Magię i miecz?
posiadam tą

Kod: Zaznacz cały

http://www.terazgry.pl/galerie/t/talisman-magia-i-miecz_7026.jpg
więc talisman

: sobota 15 gru 2012, 13:52
autor: Mały Nemo
Sawo pisze:
abubu pisze:Na pewno masz Talisman a nie starą dobrą Magię i miecz?
posiadam tą

Kod: Zaznacz cały

http://www.terazgry.pl/galerie/t/talisman-magia-i-miecz_7026.jpg
więc talisman
Um... ale w tym Talismanie Centaur nie występuje, a Rozbójnicy kradną jedynie złoto (bez Przedmiotów).

Dokładnie masz taką samą planszę jak na tej grafice? A karty Przygód i Poszukiwaczy takie jak tutaj:

http://www.talismanisland.com/tour_2pl.htm

czy takie jak tutaj:

http://www.talismanisland.com/tour_4re_pl.htm

?

===

Możliwe, że masz wymieszane edycje - planszę z 4 edycji, a karty z drugiej edycji.

: sobota 15 gru 2012, 14:15
autor: Sawo
karty mam takie jak na przykładzie pierwszym (ale też nie wszystkie raczej). zapewne wymieszane, bo postaci jest ok 50.

: sobota 15 gru 2012, 14:24
autor: Mały Nemo
Instrukcja do Talismana jest tutaj: http://www.galakta.pl/pliki/Image/gry/m ... rukcja.pdf

Przeczytaj paragraf dotyczący Losu - Plansza, którą posiadasz operuje terminem Losu, który w MiMie nie występuje. Albo więc zignorujesz Los, albo przeprawisz wszystkich swoich Poszukiwaczy, by rozpoczynali z Losem.

Ewentualnie przepraw planszę, oryginalną możesz ściągnąć stąd: http://www.magiaimiecz.eu/magiaimiecz/oficjalne.html

Porównaj wszystkie obszary i przemień ich instrukcje na instrukcje z MiMa (nie powinno być wiele, na ten czas przypomina mi się jedynie Cmentarz, Świątynia, Kapliczka. Wioska też, ale ona została poprawiona in plus, więc można zostawić jak jest).

===

Swoją drogą to dziwne, iż masz planszę do nowego Talismana, który wciąż jest wydawany (wczoraj miała miejsce premiera najnowszego dodatku), ale nie masz do niego kart.

: sobota 26 sty 2013, 13:35
autor: Sawo
witam ponownie. mam jeszcze parę pytań odnośnie rozgrywki. wkradło się parę niejasności ;).

1) gdy ktoś gra wędrującym pustelnikiem i zabija wroga, dodaje sobie pkt. siły, ale czy zabiera go także jako trofeum?
2) gdy trafiasz na targowisko, czy maga (np. ten u którego można kupić czar), lub u medyka czy możesz np. kupić tylko jedną rzecz/czar/uleczenie na turę, czy możesz spokojnie zrobić zakupy np. za całe posiadane złoto?
3) gdy wchodzisz na pole na którym leży przeciwnik i go pokonujesz, czy po pokonaniu go bierzesz kartę przygody?
4) czy ktoś kto nie może mieć przyjaciół (ninja np.), gdy takowego wyciągnie, to go odkłada jako zużytą kartę, czy na planszę?
5) gdy ktoś gra jasnowidzem i wyciągnie kartę zdarzenia, czy ją od razu odkłada, czy ona działa na wszystkich, tylko nie na niego?

jak tylko coś mi się jeszcze przypomni, to dam znać ^^
z góry dzięki za pomoc

: sobota 26 sty 2013, 14:08
autor: Artownik
1) Niesprecyzowane na karcie (jak to w Jaskini), proponowałbym jednak przyjąć, że jest to punkt Siły zamiast Trofeum.

2) Możesz kupić ile chcesz, zresztą wpadając do Miasta lub Wioski możesz odwiedzić kilku kupców.

3) Dobieranie kart zawsze następuje na początku tury, można przyjąć, że jako krok 0.

4) Z punktu widzenia zasad większy sens ma pozostawianie ich na planszy, chociaż rozstrzygnięcia konkretnego nie ma.

5) Sprawa do pewnego stopnia dyskusyjna. Najlepiej przyjąć, że ignoruje wyciągniętą kartę Zdarzenia, która jest od razu odkładana, a jej efekt nie zachodzi.

: sobota 26 sty 2013, 17:00
autor: pnk71
To ja się podepnę pod temat bo maniaczymy razem :)

Co do pkt.3, to chodzi o to, czy jak leży na polu z 1 kartą smok, to czy po pokonaniu go można brać kartę czy to już koniec tury? Bo wnioskując z odpowiedzi, to jak jest przeciwnik to mogę brać kartę i dopiero go atakować.

1) Czy jeśli na polu leży przedmiot np. Amulet, to czy mogę go wziąć i ciągnąć kartę czy po wzięciu następuje koniec tury?
2) Czy podczas walki na moc / rzuceniu czaru Rozkaz podczas straty punktu wytrzymałości można bronić się tarczą/zbroją czy to tylko przy walce wręcz?
3) Czy podczas mojego ruchu np. po przedmiot leżący na polu czy to po ciągnięcie 2 kart, jeśli ktoś rzuci czar Unieruchomienie, to czy mój ruch kończy się i tracę turę na polu do którego dotarłem/na polu na którym zaczynałem/ czy jest to czar tylko do wymykania się podczas walki?
4) Czy różdżką zniszczenia (opis = "Różdżka uzyta przeciwko poszukiwaczowi zabierze mu(...)" ) można zabierać poszukiwaczom punkty mocy/siły tylko podczas gdy ich spotkam, czy też jak oni spotkają mnie, czy też na odległość? Troche nie jasno opisany przedmiot
5) Jak dokładnie rozumieć płacenie najemnikowi za +3 siły? Czy jest to raz na turę = Zaczynam turę, ide walczyć ze smokiem, płacę, wygrywam/przegrywam koniec tury. Atakuje mnie poszukiwacz - teoretycznie nie powinienem płacić bo to nie moja tura, czy jednak mogę? W skrócie, czy tylko mogę płacić podczas własnej tury a nie będąc atakowanym? I analogicznie, czy żołnież który nie płaci za usługi najemnika ma non stop +3 siły, czy tylko co własną turę?
6) Jaką siłę mają diabły które trzeba pokonać w krainie wewnętrznej? Nie ma nic o tym w instrukcji ani na planszy

: sobota 26 sty 2013, 17:13
autor: Artownik
Wchodzisz do Ukrytej Doliny, w której leży odkryty Smok.
Ponieważ dobierasz do trzech kart, to już na początku tury dobierasz kolejne dwie (żeby suma na początku tury równała się trzy).

Badasz je wg kolejności.

Jeśli np. jedną z tych kart będą Sekretne Drzwi (6 - Miejsce) i zdecydujesz się w czasie jego badania do niego wejść, to dobierasz kolejne trzy karty i zaczynasz badanie od najwcześniejszej (z najniższym numerkiem).

2) W oryginalnej grze nie ma ekwipunku do ochrony po przegranej walce psychicznej.

3) Ofiara nie może nic zrobić. Względem tego czy przed czy po wykonaniu ruchu, to już kwestia kiedy został rzucony. W MiM nie ma cofnięć. Jak rzuciłeś po ruchu, to zadziała po ruchu.

4) Chociaż to dyskusyjne, to Różdżki Zniszczenia można użyć na dowolnego Poszukiwacza, bez względu na to gdzie się znajduje (chociaż poza Kosmiczną Otchłanią oczywiście).

5) Bonus działa w tej turze, w której zapłaciłeś (i do końca tej tury). Jeśli była to tura innego gracza, to działa do końca tury tego właśnie gracza.

6) Jest w instrukcji. Każdy Diabeł ma Siłę 4.



Pomijając dyskusyjną Jaskinię w przypadku pozostałych dodatków polecam po prostu dokładnie czytać karty. Większość problemów można naprawdę łatwo rozwiązać.

: sobota 26 sty 2013, 17:22
autor: pnk71
Dzięki za szybką odpowiedź , wszystko ok prócz pytania 1 i smoka.

Napisałem że Smok leży na polu z 1 kartą - co po poknaniu go?
I tak samo co z Amuletem? Podnoszę i koniec tury czy dobieram kartę?

: sobota 26 sty 2013, 22:06
autor: Artownik
Dobierasz karty tylko na początku tury.

W trakcie tury dobiera się karty tylko jeśli wskazuje na to konkretna instrukcja danej karty.


Inaczej mógłbyś wejść i dociągać w nieskończoność na jednym obszarze.

: sobota 26 sty 2013, 23:29
autor: Łosiu
Karta, która leży, jest już tą jedną, którą należy ciągnąć i tyle. Instrukcja ;)

: niedziela 27 sty 2013, 11:53
autor: jagiello1385
To jeszcze ja w takim razie zadam pytanie: Jeżeli leży sobie ten smok na polu gdzie ciągnie się 3 karty to najpierw walczę ze smokiem zgodnie z zasadą, że obszar jest z numerem 1 i dobieram karty po walce, czy dobieram od razu bo może trafić się jeszcze jakiś wróg, albo i nie, i dopiero wtedy rozpatruję karty po numerze?

: niedziela 27 sty 2013, 22:29
autor: Łosiu
Dobierasz do tylu, ile trzeba i rozpatrujesz po kolei. Jeśli dobrze pamiętam dokładną treść w instrukcji, jest tam napisane, że "karta która leży zmniejsza limit ciągniętych kart". Czyli czy wiesz, jaka to karta (bo jest odsłonięty ten smok), czy nie, to niewielka różnica. 3 karty to 3 karty.

: sobota 21 wrz 2013, 20:52
autor: Kubiskop
Nie chce za bardzo śmiecić wiec piszę tutaj.
Mianowicie chodzi mi o rozpatrywanie karty "Poltergeist", w opisie karty napisane jest że aby się jej pozbyć należy przeprawic się przez Rwącą Rzeke-przejść most, przeprawić się promem lub teleportować sie z Gospody.
I chodzi o ten nieszczęsy most, mój krnąbrny przyjaciel upiera się że może to być "most" znajdujący się przy Mieście i Wiosce, a nie ten ze strażnikiem.
Proszę o pomoc w roztrzygnieciu tego sporu.
Pozdrawiam.

: niedziela 22 wrz 2013, 09:27
autor: abubu
Kubiskop pisze:I chodzi o ten nieszczęsy most, mój krnąbrny przyjaciel upiera się że może to być "most" znajdujący się przy Mieście i Wiosce, a nie ten ze strażnikiem. Pozdrawiam.
Twój "krnąbrny" przyjaciel ma rację... Wystarczy...

: niedziela 22 wrz 2013, 21:57
autor: Mały Nemo
abubu pisze:
Kubiskop pisze:I chodzi o ten nieszczęsy most, mój krnąbrny przyjaciel upiera się że może to być "most" znajdujący się przy Mieście i Wiosce, a nie ten ze strażnikiem. Pozdrawiam.
Twój "krnąbrny" przyjaciel ma rację... Wystarczy...
Well... Ja nie znam nikogo, kto by grał, iż chodzi jedynie o Most przy Strażniku - wszyscy grają, iż również chodzi o most przy Wiosce i Mieście. Z drugiej strony i mechaniki gry, gra jedynie ma jeden most - przy Strażniku, a tamte dwa wspomniane, to jedynie ładnie narysowana plansza.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 21:02
autor: Hellhound
Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:
ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 21:26
autor: Artownik
Poltergeist jest bardzo upierdliwy. Gdyby odjąć możliwość pozbycia się go na dwóch mostach bocznych, to ktoś mógłby z nim utknąć na nawet większość rozgrywki (przy skrajnym pechu).
Tak więc przypuszczam, że autor raczej brał te mostki pod uwagę.


Inna sprawa, to jednak jakaś minimalna uczciwość. Nie sposób zaprzeczyć istnieniu tych mostów i też głupio komuś powiedzieć, że te mosty akurat nie działają.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 21:48
autor: Mały Nemo
W mechanice gry jednakże te mosty nie istnieją, są jedynie bujną fantazją ilustratora planszy.

: poniedziałek 23 wrz 2013, 22:34
autor: Hellhound
Jeśli o mnie chodzi to zanim nie przeczytałem o tych mostach na forum to do głowy by mi nie przyszło, żeby je brać pod uwagę. Teraz już sam nie wiem, ale wydaje mi się, że grając z nimi jest za prosto się go pozbyć (zakładając oczywiście, że posiadanie Poltergeista jest wadą a nie zaletą).