Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Parę pytań odnośnie zasad gry

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17077
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 22 wrz 2013, 21:57

abubu pisze:
Kubiskop pisze:I chodzi o ten nieszczęsy most, mój krnąbrny przyjaciel upiera się że może to być "most" znajdujący się przy Mieście i Wiosce, a nie ten ze strażnikiem. Pozdrawiam.
Twój "krnąbrny" przyjaciel ma rację... Wystarczy...
Well... Ja nie znam nikogo, kto by grał, iż chodzi jedynie o Most przy Strażniku - wszyscy grają, iż również chodzi o most przy Wiosce i Mieście. Z drugiej strony i mechaniki gry, gra jedynie ma jeden most - przy Strażniku, a tamte dwa wspomniane, to jedynie ładnie narysowana plansza.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » poniedziałek 23 wrz 2013, 21:02

Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:
ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.



Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » poniedziałek 23 wrz 2013, 21:26

Poltergeist jest bardzo upierdliwy. Gdyby odjąć możliwość pozbycia się go na dwóch mostach bocznych, to ktoś mógłby z nim utknąć na nawet większość rozgrywki (przy skrajnym pechu).
Tak więc przypuszczam, że autor raczej brał te mostki pod uwagę.


Inna sprawa, to jednak jakaś minimalna uczciwość. Nie sposób zaprzeczyć istnieniu tych mostów i też głupio komuś powiedzieć, że te mosty akurat nie działają.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17077
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 23 wrz 2013, 21:48

W mechanice gry jednakże te mosty nie istnieją, są jedynie bujną fantazją ilustratora planszy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » poniedziałek 23 wrz 2013, 22:34

Jeśli o mnie chodzi to zanim nie przeczytałem o tych mostach na forum to do głowy by mi nie przyszło, żeby je brać pod uwagę. Teraz już sam nie wiem, ale wydaje mi się, że grając z nimi jest za prosto się go pozbyć (zakładając oczywiście, że posiadanie Poltergeista jest wadą a nie zaletą).



Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Łosiu » wtorek 24 wrz 2013, 23:42

A mi by nie przyszło do głowy ich pod uwagę nie brać. Jak było wyżej wspomniane - te dopływy są podpisane "Rwąca Rzeka" i koniec, a to właśnie ją trzeba przekroczyć.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 26 wrz 2013, 11:03

Grey pisze:W mechanice gry jednakże te mosty nie istnieją, są jedynie bujną fantazją ilustratora planszy.
Karta Poltergeista jest idealnym dowodem na to, ze jednak istnieją one w mechanice gry. Jest rzeka? Jest most? Są. Tylko w trzeciej edycji ich brakowało :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17077
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » czwartek 26 wrz 2013, 11:13

Rogo pisze:Jest rzeka?
Jest - Instrukcja wyniku "6" w Gospodzie.
Rogo pisze:Jest most?
Jest - instrukcja obszaru "Strażnik".

;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 26 wrz 2013, 11:23

Wiesz dokładnie o co mi chodziło. Skoro odnosisz się do czegoś innego, to dalszą wymianę zdań uważam za bezcelową ;)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17077
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » czwartek 26 wrz 2013, 11:33

Jak i Ty wiesz, o co mi chodzi :P. W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można pozbyć się Poltera. Przeprawa przez Rzekę występuje jedynie przy wyniku "6" w Gospodzie, a z kolei jedynym mostem, którego istnienie dopuszcza mechanika gry jest most przy Strażniku. Innych mostów w grze (raz jeszcze - pod względem mechaniki gry) nie ma.

Nie wspominając, iż tratwa, most oraz przeprawa w Gospodzie de facto są jedynymi sposobami zmiany Krainy i z szerszej perspektywy wydaje się, iż to właśnie było intencją autora (a nie naginanie zasad, używając szaty graficznej gry, w grze, w której szata graficzna nigdy nie miała znaczenia).

Żeby nie było, ja też od dawien dawna gram, iż pozbyć się go można na tychże mostach, ale gram ze świadomością, iż jest to moja house rule zasada, a nie oryginalna zasada gry.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 26 wrz 2013, 11:54

Grey pisze:W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można pozbyć się Poltera. Przeprawa przez Rzekę występuje jedynie przy wyniku "6" w Gospodzie, a z kolei jedynym mostem, którego istnienie dopuszcza mechanika gry jest most przy Strażniku. Innych mostów w grze (raz jeszcze - pod względem mechaniki gry) nie ma.
Chciałeś powiedzieć: W mechanice gry są dokładnie określone miejsca, gdzie można przedostać się z krainy zewnętrznej do środkowej i na odwrót. Pozbycie się Poltergeista, to trochę inna, mniej sprecyzowana sprawa.
Nie wspominając, iż tratwa, most oraz przeprawa w Gospodzie de facto są jedynymi sposobami zmiany Krainy i z szerszej perspektywy wydaje się, iż to właśnie było intencją autora (a nie naginanie zasad, używając szaty graficznej gry, w grze, w której szata graficzna nigdy nie miała znaczenia).
Co było intencją autora, wie tylko autor i osoby, którym o tym wprost powiedział. Zgaduję, że nie jesteś taka osobą ;)

No ale skoro nie jest to sprecyzowane w 100% jasno, to każdy będzie grał jak uzna za słuszne ;)


Czas umierać.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » czwartek 26 wrz 2013, 21:35

Może czas wydzielić tą dyskusję do oddzielnego tematu? "Pozbycie się Poltergeista" czy coś takiego, żeby ktoś w przyszłości łatwiej znalazł?



ODPOWIEDZ