Strona 1 z 1

Pytanie odnosnie umiejetnosci Astronauty.

: wtorek 20 lis 2012, 10:42
autor: arszawin1980
Astronanauta trzecia umiejetnosc:

Wracajac po raz pierwszy do kosmicznej fortecy po wejsciu na Obszar Wiru zyskujesz 2 punkty mocy.

Nie rozumiem do konca tej umiejetnosci, czyli Pierwsz musze sie udac do Kosmicznej fortecy a pozniej do obszaru wiru i zyskam 2 punkty mocy?

: wtorek 20 lis 2012, 11:11
autor: Mały Nemo
Najpierw musisz w jakikolwiek sposób opuścić Kosmiczną Otchłań (jedyny możliwy sposób, to Wir), a następnie wrócić do Kosmicznej Otchłani. Gdy już wrócisz i dotrzesz do kosmicznej fortecy, otrzymasz 2 punkty Mocy.

: wtorek 20 lis 2012, 11:21
autor: arszawin1980
Ok dzieki kolego :)

: wtorek 20 lis 2012, 20:46
autor: Wiktor
Nemomon pisze:opuścić Kosmiczną Otchłań (jedyny możliwy sposób, to Wir)
A jeśli ciągnąc karty Przygody (dla jasności - te z zielonymi koszulkami) wyciągnie się np. Barkę i popłynie do Miasta? Albo odkryje się Wejście do podziemi? Czy tak nie da się opuścić WKO?

: wtorek 20 lis 2012, 20:59
autor: Mały Nemo
Nie, według instrukcji do WKO należy ignorować wsio karty dotyczące ruchu.

: wtorek 20 lis 2012, 21:16
autor: Łosiu
Moim zdaniem niekoniecznie trzeba opuścić Otchłań. Jest napisane, że tą umiejętność można zastosować po wejściu po raz pierwszy na obszar Wiru, który przy wyrzuceniu 6 oczek przerzuci nas do Nadprzestrzennej Bramy. Czyli nie trzeba opuszczać Otchłani moim zdaniem

: wtorek 20 lis 2012, 21:18
autor: Mały Nemo
Łosiu pisze:Moim zdaniem niekoniecznie trzeba opuścić Otchłań. Jest napisane, że tą umiejętność można zastosować po wejściu po raz pierwszy na obszar Wiru, który przy wyrzuceniu 6 oczek przerzuci nas do Nadprzestrzennej Bramy. Czyli nie trzeba opuszczać Otchłani moim zdaniem
Zgadzam się, aczkolwiek to jest wyjątek potwierdzający regułę, iż trzeba Otchłań opuścić. Wir jest ostatnim obszarem, wiec stamtąd opuszczasz WKO, a następnie z powrotem pojawiasz się na Nadprzestrzennej Bramie.

: wtorek 20 lis 2012, 21:54
autor: Wiktor
Nemomon pisze: Wir jest ostatnim obszarem, wiec stamtąd opuszczasz WKO, a następnie z powrotem pojawiasz się na Nadprzestrzennej Bramie.
Sądzę, że tu akurat się mylisz albo poczyniłeś "skrót myślowy". Jeśli postać gracza miałaby w opisanej sytuacji opuszczać WKO to musiałaby w momencie przenoszenia się z Wiru do Nadprzestrzennej Bramy przez chwilę być na poza planszą WKO. Potem mogłaby "wrócić".

Generalnie sprowadza się to do tego co uznamy za opuszczenie WKO, a więc z którym z poniższych 2 stwierdzeń się zgodzimy:
1. Jeśli postać opuszcza musi być poza planszą WKO
2. Jeśli postać opuszcza musi być na planszy innej niż WKO

Jeśli ze stwierdzeniem 2, to poszukiwacz w/w sytaucji na pewno nie opuszcza planszy.

Jeśli ze stwierdzeniem 1, to albo:
a) uznamy, że możliwe jest przebywanie postaci poza planszą przez moment miedzy opuszczeniem Wiru a powrotem do Nadprzestrzennej Bramy
b) uznamy, że nie jest możliwe jest przebywanie postaci poza planszą przez moment miedzy opuszczeniem Wiru a powrotem do Nadprzestrzennej Bramy

: wtorek 20 lis 2012, 23:13
autor: Artownik
Nemo, możesz przytoczyć oryginalny tekst tej zdolności?

: wtorek 20 lis 2012, 23:23
autor: Mały Nemo
Właśnie spojrzałem, jest identyczna co polska.

Jest również dosyć zrozumiała, ani w polskiej wersji, ani w angielskiej, nikogo nie obchodzi to, co gracz wyrzuci w Wirze. Ma się tam dostać, a potem wrócić do Kosmicznej Fortecy.

Większość wyników powraca na główną planszę, więc nie chciało mi się pisać oddzielnego ustępu: "gdybyś się jednak pomylił i rzucił "6", to wracasz na bramę, ale wciąż po odwiedzeniu fortecy uzyskasz 2 punkty mocy".

: wtorek 20 lis 2012, 23:33
autor: Artownik
Nemomon pisze:nikogo nie obchodzi to, co gracz wyrzuci w Wirze. Ma się tam dostać, a potem wrócić do Kosmicznej Fortecy
W takim układzie sprawa jest dość prosta.

Sam zapis miał pewnie jednoznacznie wskazać, że nie można zdobyć bonusu na samych początku chociażby dzięki Podróżnikom w Czasie.

: wtorek 20 lis 2012, 23:35
autor: Mały Nemo
Dokładnie tak.

: środa 21 lis 2012, 00:42
autor: Łosiu
Czyli byle dotrzeć do Wiru, potem nieważne co się stanie. Pierwsza wizyta w Fortecy daje upragnione punkty.

: sobota 02 lut 2013, 11:19
autor: Qurek
Artownik pisze:Sam zapis miał pewnie jednoznacznie wskazać, że nie można zdobyć bonusu na samych początku chociażby dzięki Podróżnikom w Czasie.
Witam wszystkich po sporej nieobecności. Dla mnie zapis o konieczności dojścia do "Wiru", miał na celu uniknięcia jeszcze innej sytuacji. Gracz wyrusza z "Kosmicznej Fortecy" do "Królestwa Chaosu", lub "Strefy Negatywnej", gdzie ciągnięte są karty "Otchłani". Gracz wyciąga kartę "Supernowej" i wyrzuca od 1 do 3, gdzie instrukcja mówi "Wróć na obszar z którego tutaj przyszedłeś". No cóż "Astronauta" POWRACA do "Kosmicznej Fortecy", ale nie było go jeszcze na obszarze "Wiru".
Reasumując. Astronauta, który doszedł do "Wiru" i wyrzucił 6 dzięki czemu teleportował się na obszar "Nadprzestrzennej Bramy", według mnie, kwalifikuje się już do otrzymania 2 punktów Mocy po dojściu do "Kosmicznej Fortecy".

: sobota 02 lut 2013, 16:12
autor: Burjaufojad
Qurek jest w prawie

: niedziela 23 mar 2014, 21:45
autor: kuglo82
Wiktor pisze:
Nemomon pisze:opuścić Kosmiczną Otchłań (jedyny możliwy sposób, to Wir)
A jeśli ciągnąc karty Przygody (dla jasności - te z zielonymi koszulkami) wyciągnie się np. Barkę i popłynie do Miasta? Albo odkryje się Wejście do podziemi? Czy tak nie da się opuścić WKO?
Barkę ignorujesz a o wejściu do podziemi masz napisane w instrukcji WKO że należy je odłożyć nie losując kolejnej karty w zamian :idea: