Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Pytanie odnosnie umiejetnosci Astronauty.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
arszawin1980 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 11 cze 2012, 10:07
Lokalizacja: Mońki
Płeć:

Pytanie odnosnie umiejetnosci Astronauty.

Post autor: arszawin1980 » wtorek 20 lis 2012, 10:42

Astronanauta trzecia umiejetnosc:

Wracajac po raz pierwszy do kosmicznej fortecy po wejsciu na Obszar Wiru zyskujesz 2 punkty mocy.

Nie rozumiem do konca tej umiejetnosci, czyli Pierwsz musze sie udac do Kosmicznej fortecy a pozniej do obszaru wiru i zyskam 2 punkty mocy?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 lis 2012, 11:11

Najpierw musisz w jakikolwiek sposób opuścić Kosmiczną Otchłań (jedyny możliwy sposób, to Wir), a następnie wrócić do Kosmicznej Otchłani. Gdy już wrócisz i dotrzesz do kosmicznej fortecy, otrzymasz 2 punkty Mocy.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


arszawin1980 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: poniedziałek 11 cze 2012, 10:07
Lokalizacja: Mońki
Płeć:

Post autor: arszawin1980 » wtorek 20 lis 2012, 11:21

Ok dzieki kolego :)



Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1302
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » wtorek 20 lis 2012, 20:46

Nemomon pisze:opuścić Kosmiczną Otchłań (jedyny możliwy sposób, to Wir)
A jeśli ciągnąc karty Przygody (dla jasności - te z zielonymi koszulkami) wyciągnie się np. Barkę i popłynie do Miasta? Albo odkryje się Wejście do podziemi? Czy tak nie da się opuścić WKO?




Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 lis 2012, 20:59

Nie, według instrukcji do WKO należy ignorować wsio karty dotyczące ruchu.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Łosiu » wtorek 20 lis 2012, 21:16

Moim zdaniem niekoniecznie trzeba opuścić Otchłań. Jest napisane, że tą umiejętność można zastosować po wejściu po raz pierwszy na obszar Wiru, który przy wyrzuceniu 6 oczek przerzuci nas do Nadprzestrzennej Bramy. Czyli nie trzeba opuszczać Otchłani moim zdaniem



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 lis 2012, 21:18

Łosiu pisze:Moim zdaniem niekoniecznie trzeba opuścić Otchłań. Jest napisane, że tą umiejętność można zastosować po wejściu po raz pierwszy na obszar Wiru, który przy wyrzuceniu 6 oczek przerzuci nas do Nadprzestrzennej Bramy. Czyli nie trzeba opuszczać Otchłani moim zdaniem
Zgadzam się, aczkolwiek to jest wyjątek potwierdzający regułę, iż trzeba Otchłań opuścić. Wir jest ostatnim obszarem, wiec stamtąd opuszczasz WKO, a następnie z powrotem pojawiasz się na Nadprzestrzennej Bramie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1302
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » wtorek 20 lis 2012, 21:54

Nemomon pisze: Wir jest ostatnim obszarem, wiec stamtąd opuszczasz WKO, a następnie z powrotem pojawiasz się na Nadprzestrzennej Bramie.
Sądzę, że tu akurat się mylisz albo poczyniłeś "skrót myślowy". Jeśli postać gracza miałaby w opisanej sytuacji opuszczać WKO to musiałaby w momencie przenoszenia się z Wiru do Nadprzestrzennej Bramy przez chwilę być na poza planszą WKO. Potem mogłaby "wrócić".

Generalnie sprowadza się to do tego co uznamy za opuszczenie WKO, a więc z którym z poniższych 2 stwierdzeń się zgodzimy:
1. Jeśli postać opuszcza musi być poza planszą WKO
2. Jeśli postać opuszcza musi być na planszy innej niż WKO

Jeśli ze stwierdzeniem 2, to poszukiwacz w/w sytaucji na pewno nie opuszcza planszy.

Jeśli ze stwierdzeniem 1, to albo:
a) uznamy, że możliwe jest przebywanie postaci poza planszą przez moment miedzy opuszczeniem Wiru a powrotem do Nadprzestrzennej Bramy
b) uznamy, że nie jest możliwe jest przebywanie postaci poza planszą przez moment miedzy opuszczeniem Wiru a powrotem do Nadprzestrzennej Bramy




Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » wtorek 20 lis 2012, 23:13

Nemo, możesz przytoczyć oryginalny tekst tej zdolności?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 lis 2012, 23:23

Właśnie spojrzałem, jest identyczna co polska.

Jest również dosyć zrozumiała, ani w polskiej wersji, ani w angielskiej, nikogo nie obchodzi to, co gracz wyrzuci w Wirze. Ma się tam dostać, a potem wrócić do Kosmicznej Fortecy.

Większość wyników powraca na główną planszę, więc nie chciało mi się pisać oddzielnego ustępu: "gdybyś się jednak pomylił i rzucił "6", to wracasz na bramę, ale wciąż po odwiedzeniu fortecy uzyskasz 2 punkty mocy".


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » wtorek 20 lis 2012, 23:33

Nemomon pisze:nikogo nie obchodzi to, co gracz wyrzuci w Wirze. Ma się tam dostać, a potem wrócić do Kosmicznej Fortecy
W takim układzie sprawa jest dość prosta.

Sam zapis miał pewnie jednoznacznie wskazać, że nie można zdobyć bonusu na samych początku chociażby dzięki Podróżnikom w Czasie.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 20 lis 2012, 23:35

Dokładnie tak.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 27
Kontakt:

Post autor: Łosiu » środa 21 lis 2012, 00:42

Czyli byle dotrzeć do Wiru, potem nieważne co się stanie. Pierwsza wizyta w Fortecy daje upragnione punkty.



Awatar użytkownika
Qurek
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 161
Rejestracja: środa 27 paź 2010, 21:12
Lokalizacja: Sieradz
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Qurek » sobota 02 lut 2013, 11:19

Artownik pisze:Sam zapis miał pewnie jednoznacznie wskazać, że nie można zdobyć bonusu na samych początku chociażby dzięki Podróżnikom w Czasie.
Witam wszystkich po sporej nieobecności. Dla mnie zapis o konieczności dojścia do "Wiru", miał na celu uniknięcia jeszcze innej sytuacji. Gracz wyrusza z "Kosmicznej Fortecy" do "Królestwa Chaosu", lub "Strefy Negatywnej", gdzie ciągnięte są karty "Otchłani". Gracz wyciąga kartę "Supernowej" i wyrzuca od 1 do 3, gdzie instrukcja mówi "Wróć na obszar z którego tutaj przyszedłeś". No cóż "Astronauta" POWRACA do "Kosmicznej Fortecy", ale nie było go jeszcze na obszarze "Wiru".
Reasumując. Astronauta, który doszedł do "Wiru" i wyrzucił 6 dzięki czemu teleportował się na obszar "Nadprzestrzennej Bramy", według mnie, kwalifikuje się już do otrzymania 2 punktów Mocy po dojściu do "Kosmicznej Fortecy".



Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 46

Post autor: Burjaufojad » sobota 02 lut 2013, 16:12

Qurek jest w prawie


Wasz Niedozajebicia

kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: kuglo82 » niedziela 23 mar 2014, 21:45

Wiktor pisze:
Nemomon pisze:opuścić Kosmiczną Otchłań (jedyny możliwy sposób, to Wir)
A jeśli ciągnąc karty Przygody (dla jasności - te z zielonymi koszulkami) wyciągnie się np. Barkę i popłynie do Miasta? Albo odkryje się Wejście do podziemi? Czy tak nie da się opuścić WKO?
Barkę ignorujesz a o wejściu do podziemi masz napisane w instrukcji WKO że należy je odłożyć nie losując kolejnej karty w zamian :idea:



ODPOWIEDZ