Jasnowidza odporność, Zulusa przeganianie i Odbicie!

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
SheriffBrawn [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 08 wrz 2012, 11:35
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:

Jasnowidza odporność, Zulusa przeganianie i Odbicie!

Post autor: SheriffBrawn » sobota 08 wrz 2012, 13:47

Kolejne kilka nieścisłości i z góry przepraszam, że nie napisałem tego w poprzednim temacie ale dopiero sobie o tym przypomniałem. Więc do rzeczy:

1. Jasnowidza odporność na czary.

Co gdy czar nie jest skierowany bezpośrednio w Jasnowidza, np weryfikacja. Czy można zweryfikować rzut kostką Jasnowidza? (I użyć innych czarów które nie działają bezpośrednio na niego)
Co gdy Jasnowidz rzuci czar, a przeciwnik rzuci odbicie czaru (które jest skierowane bezpośrednio na CZAR, nie Jasnowidza) Moim zdaniem czar powinien zostać odbity. Oczywiście czar nie działa bo Jasnowidz jest odporny. Np. Jasnowidz rzuca czar przypadek na innego poszukiwacza, który rzuca odbicie, tym samym oba czary są odkładane na bok i nikt nie rzuca za przypadek.

2. Zulus

Zulus ma umiejętnośc która pozwala mu przegonić innego poszukiwacza po wygranej walce, tak więc moim zdaniem bada on obszar (a to z powodu takiego, że gdyby miał nie badać obszaru byloby to zaznaczone jak na innych kartach) Tak więc jeśli wygram Zulusem z innym poszukiwaczem i uda mi sie go przesunąć na smoka to powinien on z nim walczyć.

3. Odbicie

Czy można odbić czar który NIE JEST rzucony BEZPOŚREDNIO na poszukiwacza. (Takie czary jak weryfikacja, zniszczenie, przemieszczenie etc.) Moim zdaniem nie.

Co o tym myślicie?



Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20606
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » sobota 08 wrz 2012, 13:51

Proszę, zgodnie z Regulaminem Forum, zapodaj cytaty (lub zdjęcia) kart, o które się pytasz. My wszystkich kart nie znamy na pamięć, a często pojedyncze słowa decydują o takiej, a nie innej interpretacji.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » sobota 08 wrz 2012, 17:12

1. Nie można rzucać Czarów, które nie przyniosą efektów. Tak więc nie możesz odbić Czar do nikąd, a również nie możesz rzucić Czaru na Jasnowidza, tak więc moim skromnym zdaniem nie możesz w ogóle rzucić w takim przypadku Odbicia :P
2. W przypadku tury Zulusa - przegoniony Poszukiwacz nie ma teraz tury, a więc nie bada obszaru. W przypadku tury przeganianego - przegrał walkę, a więc jego tura się kończy (tu akurat nie wiem czy instrukcja o tym mówi, ale: a) analogicznie do przegranej walki z Wrogiem kiedy nie można odwiedzić nieznajomych, zabrać przedmiotów itd., b) analogicznie do nowej edycji TMiM, w której wyraźnie zaznaczono, że przegrana walka oznacza koniec tury).
3.Nie można.


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 47

Post autor: Burjaufojad » sobota 08 wrz 2012, 18:30

Nemo ma rację - zawsze zamieszczaj tekst, o który pytasz ...

Ad3.

Weryfikację można odbić - zmienisz następny rzut rzucającego weryfikację

Zniszczenia itp oczywiście nie można


Wasz Niedozajebicia

SheriffBrawn [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 08 wrz 2012, 11:35
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:

Post autor: SheriffBrawn » niedziela 09 wrz 2012, 11:54

Wydaje mi się, że weryfikacji nie mozna odbić jako, że nie rzuca się jej bezpośrednio w kogoś, tym samym pojawia się problem czy można użyć jej na rzucie kostką Jasnowidza, bo przecież nie rzucamy tego czaru na niego tylko na kostke. (A właściwie to niewiadomo na co)

Co do jasnowidza, to nie rzucam odbicia na niego tylko na jego czar, moim zdaniem można odbić taki czar a jako, że Jasnowidz jest odporny na czary to jego własny czar nic mu nie zrobi, a my zostaniemy bezpieczni.

Co do Zulusa myśle, że powinno się badać obszar a to z powodu takiego, że specjalne umiejętności są priorytetowe i najpierw odnosimy się do nich, potem do instrukcji (ale nadal nie jestem pewien tego punktu)



Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 47

Post autor: Burjaufojad » niedziela 09 wrz 2012, 16:01

Weryfikacja:

Zawładnięcie rzucamy na przedmiot a nie na poszukiwacza ?
zarzuć tekst bo trudno dyskutować

Jasnowidz:

Nie można rzucić Czaru "bez sensu"/efektu - to podstawowa zasada i bez niej robi się burdel
Jeżeli można by odbicie jego Czar to moźna by i przypadek (bez efektu) i robi się burdel ...


Wasz Niedozajebicia

SheriffBrawn [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 5
Rejestracja: sobota 08 wrz 2012, 11:35
Lokalizacja: Jarosław
Płeć:

Post autor: SheriffBrawn » niedziela 09 wrz 2012, 16:54

Zawładnięcie rzucamy na gracza jest tam coś w stylu ~"Możesz odebrać innemu Poszukiwaczowi dowolny przedmiot lub mieszek złota"

Jeśli chodzi o weryfikacje to ~"Można ją rzucić bezpośrednio po rzucie kostką i ustalić wynik słownie"



Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » poniedziałek 10 wrz 2012, 10:43

SheriffBrawn pisze:Co do Zulusa myśle, że powinno się badać obszar a to z powodu takiego, że specjalne umiejętności są priorytetowe i najpierw odnosimy się do nich, potem do instrukcji (ale nadal nie jestem pewien tego punktu)
Jeżeli Ty atakowałeś i przegoniłeś przeciwnika to sprawa jest prosta - on nic nie robi na polu, na które został przegoniony bo przede wszystkim nie jest to jego tura.
W przypadku gdy się bronisz to może być ciekawe ponieważ nadal trwa tura osoby, która Cię zaatakowała i po przegonieniu znajduje się ona już wtedy na innym polu niż pole, na którym odbyła się walka i został "wybrany" tryb spotkania z Poszukiwaczem. Instrukcja takiego przypadku nie omawia i moim zdaniem nie jest on wcale taki trywialny jak się wydaje. Ja bym u siebie w grze dopuścił walkę z przytoczonym w przykładzie smokiem.

Co do czarowania i odbijania, jeżeli czar jest rzucony "na kostkę" poszukiwacza to jest rzucony na poszukiwacza i tyle. Nie wiem nad czym się tu zastanawiać. Kostka jest tylko abstrakcją wartości umiejętności Poszukiwacza.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » poniedziałek 10 wrz 2012, 12:52

Instrukcja pisze:ROZSTRZYGANIE WALKI
MIĘDZY POSZUKIWACZAMI
(...)
Zwycięzca może zmusić pokonanego do utraty 1 punktu
Wytrzymałości (pokonany może temu zapobiec używając
odpowiednich Przedmiotów lub Czarów) lub zabrać
mu jeden Przedmiot (także Magiczny) albo mieszek
złota. Na tym Walka i cała tura się kończy.
REMIS
W przypadku remisu żadna z walczących stron nie poniosła
strat i na tym Walka i tura się kończą.
Tak SeSim, zawsze muszę mieć ostatnie zdanie. Nie moja wina, że nie macie racji.


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » poniedziałek 10 wrz 2012, 13:05

Dyskutowałbym bo w tej instrukcji nie ma mowy o użyciu specjalnej zdolności.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » poniedziałek 10 wrz 2012, 13:18

#-o
Która działa ZAMIAST normalnej nagrody w pokonanej walce, ewentualnie dodatkowo. Nadal po etapie nagrody następuje koniec tury, ale widzę, że "SeSim zawsze ostatnie zdanie" musi znowu zaprzeczyć, bo to przecież piszę ja, mimo cytatu z instrukcji, bo przecież nie ma rozpisanego każdego jednego przypadku (jakby te 8 stron dość drobną czcionką było mało).


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » poniedziałek 10 wrz 2012, 13:33

To nie jest jasna sytuacja i moim zdaniem zasady pozwalają w pewnych warunkach na dwojaką interpretację.
Rogo pisze:musi znowu zaprzeczyć, bo to przecież piszę ja
Schlebiasz sobie :P


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » poniedziałek 10 wrz 2012, 15:16

SeSim, znajdź po prostu w instrukcji zapis, co się dzieje w przypadku, gdy ktoś zamiast standardowej nagrody (tudzież dodatkowo obok niej) korzysta ze specjalnej zdolności.

Poza tym na karcie Zulusa napisane jest, że dzieje się to "po zaaplikowaniu zwyciężonemu Poszukiwaczowi normalnej, wynikającej z przegranej walki kary", a wg instrukcji po zaaplikowaniu takiej kary walka i tura się kończą - zatem przesunięcie Poszukiwacza jest tylko elementem dodatkowym.

Żebyś Ty chociaż zechciał poszukać w instrukcji i/lub na kartach czegokolwiek popierającego Twoje zdanie, to uznałbym Twoje argumenty za rzeczowe, a jeśli byłyby silniejsze od moich, to nawet przyznałbym Ci rację. Ale w obecnej sytuacji:
Rogo: 1 - SeSim: 0


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » wtorek 11 wrz 2012, 13:39

Przemyślałem sobie jeszcze raz tą sytuację. I chyba źle się wyraziłem na początku w kontekście zastosowania tej umiejętności gdy się atakuje i jest się atakowanym. To nie powinno mieć znaczenia. Pełna treść umiejętności:
Możesz przepędzić Poszukiwacza, którego zwyciężyłeś z obszaru, na którym toczyła się walka. Rzucasz kostką i po zaaplikowaniu zwyciężonemu Poszukiwaczowi normalnej, wynikającej z przegranej walki karty, możesz go poruszyć w dowolnym kierunku o liczbę obszarów równą liczbie wyrzuconych oczek. Może to się zdarzyć tylko w Krainie Zewnętrznej, w Krainie Środkowej lub w Podziemiach.
Zatem ta umiejętność plasuje się gdzieś pomiędzy normalną karą a końcem tury. Moim zdaniem przegrany Poszukiwacz, po poruszaniu (w wyniku działania umiejętności Zulusa) mógłby zastosować się do instrukcji pola, na które zostanie przesunięty, ponieważ zatrzymanie się na takim polu jest konsekwencją umiejętności Zulusa oraz wiąże się z wykonaniem instrukcji tego pola/karty i dopiero wtedy kończy się tura. Niemniej Twoje rozwiązanie jest również słuszne. Po prostu jest to niedopracowane i tyle i wcale się nie dziwię, że ktoś może tak samo uważać jak ja. Ciekawy jestem jak brzmi umiejętność Zulusa w oryginale. Można by to jakoś w tedy skonfrontować.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1354
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek » wtorek 11 wrz 2012, 15:54

SeSim pisze:Ciekawy jestem jak brzmi umiejętność Zulusa w oryginale. Można by to jakoś w tedy skonfrontować.
Talisman Dungeon pisze:When you defeat another character in combat you may, after he has suffered the usual penalties, Rout him. You roll one die and move your defeated opponent that number of spaces in the direction of your choice. You may do this only in the Outer or Middle Region or in the Dungeon.
Przepisałem ze skanu karty.




Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » środa 12 wrz 2012, 07:38

OK. Również niejasne... Nie wiem ja bym dopuścił po uprzednim ustaleniu przed grą taką możliwość jeżeli wszyscy się z nią zgodzą aczkolwiek rozumiem, że to rozwiązanie budzi kontrowersje i w cale bym za to nie dal się pokroić :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member

Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1354
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek » środa 12 wrz 2012, 12:09

Ja bym przyjął że poszukiwacz przegoniony przez Zulusa bada obszar na którym się znalazł.
To ja.
Za to doświadczenie z różnych gier planszowych podpowiada mi że z mechaniki gry powinno wynikać że tego nie robi. Przyznam że nie mam w tej chwili najmniejszej chęci modlić się nad instrukcją, żeby sprawdzić czy zrozumiem z niej coś więcej niż wy.

Jeśli przegoniony poszukiwacz miałby nie badać obszaru to ta zdolność byłaby smutna jak dla mnie, więc niech to robi. Simple as that.




Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » środa 12 wrz 2012, 12:33

To już nawet cytaty z instrukcji was nie przekonują xD Przysłowiowe "gadaj z dupą, to cię osra" ;) A wielu z was pisze, że argumenty typu "bo to bez sensu"/"ta zdolność byłaby smutna" to żadne argumenty :P Ponoć logika w tej grze to zło :P

Instrukcja mówi jasno na temat walki między poszukiwaczami:
czary i przedmioty -> rzut kostką -> obliczenie skuteczności -> porównanie skuteczności -> a) zwyciężony zabiera przedmiot/wytrzymałość po czym walka i tura się kończą, b) remis - walka i tura się kończą.

Argumenty typu "ale nic nie ma o specjalnych zdolnościach" są z dupy wzięte i są zwykłym szukaniem dziury w całym. Zdanie, że tura się kończy jest podsumowaniem całej walki, a nie zasady o zabieraniu życia/przedmiotu. Poza tym jak już wcześniej pisałem, Zulus zabiera życie/przedmiot przed przegonieniem poszukiwacza, a w takim przypadku instrukcja jest precyzyjna.

Zdolność faktycznie ma zastosowanie prawie żadne, ale na pewno jest lepsza niż 2 zdolność Błędnego Rycerza. Można jej użyć np żeby oddalić przeciwnika od Magicznego Strumienia, Fontanny Mądrości i innych fajnych miejsc, do których stara się dotrzeć.

A teraz po waszemu: jeśli przegoniony poszukiwacz miałby badać obszar to ta zdolność byłaby smutna jak dla mnie, więc niech tego nie robi. (a byłaby smutna, bo badanie obszaru to często jakieś korzyści). Simple as that.

No i nadal czekam na zapisek z instrukcji, mówiący, że w przypadku użycia specjalnej zdolności po walce tura się nie kończy :)


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1354
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek » środa 12 wrz 2012, 13:32

Rogo pisze:A wielu z was pisze, że argumenty typu "bo to bez sensu"/"ta zdolność byłaby smutna" to żadne argumenty
Jak dla mnie to argumenty które najbardziej się liczą. Kiedy ktoś pisze "to bez sensu" to ma chyba na myśli "to jest dla mnie mylące", "nie bawi mnie to". A o co tutaj chodzi jeśli nie o dobrą zabawę?
Rogo pisze:(a byłaby smutna, bo badanie obszaru to często jakieś korzyści)
A, no tak, masz rację. Nie pomyślałem że badanie obszaru może mieć też dobre efekty. Uff, aż mi wstyd. To wiesz co? Teraz myślę że jego zdolność jest smutna w każdej wersji. Optuję ze zmniejszeniem wagi odpowiedniego retuszu o kilka kilobajtów :twisted:. [/goof]




Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 20606
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Mały Nemo » środa 12 wrz 2012, 13:40

Moim zdaniem i zawsze tak grałem, iż w wyniku przegranej walki Poszukiwacza tura się kończy. Jeżeli więc Zulus przegania Poszukiwacza na inny obszar, to robi to poniekąd "po" zakończonej turze, a więc Poszukiwacz nie bada tego obszaru, bo jego tury już nie ma.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!


Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 29
Kontakt:

Post autor: Łosiu » środa 12 wrz 2012, 20:35

No dokładnie, badanie obszaru następuje w turze Poszukiwacza, więc jak on ma badać obszar, skoro to nie jego tura?



kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: kuglo82 » poniedziałek 17 mar 2014, 23:58

Łosiu pisze:No dokładnie, badanie obszaru następuje w turze Poszukiwacza, więc jak on ma badać obszar, skoro to nie jego tura?
zgadzam sie nie bada, uczepiliście się biednego zulusa a takich sytuacji w grze jak w/w są dziesiątki oto przykłady

1.jest moja tura ruszam sie trafiam na obszar, badam, wyciągam harpie, walcze i przegrywam,
po przegranej z harpia przenosi mnie ona na skały nie badam tam terenu tj nie rzucam tam kostką bo na przykład wylosowałbym 1 zaatakował cię duch moc 4 i znowu walczę?(czyli badam w jednej turze 2 obszary i staczam dwie walki) no raczej nie, zostaje na skałach nie badam tam terenu i nastepna ture zaczynam stamtąd, tak to widzę.

2. jestem w mieście wykonuje swój ruch ciągnę kartę i trafiam na zrzędliwego czarownika,w wyniku tego spotkania teleportuje mnie on np do puszczy a sam odchodzi na stos kart użytych. I teraz nie ważne czy jakaś karta tam leży odkryta nie badam obszaru bo jest po mojej turze ani jeżeli nie ma tam karty również jej nie ciągne.
Bo przykładowo ciągnę kartę i wyciągam pegaza który ofiaruje mi przeniesienie sie do dowolnego obszaru w tej krainie przenoszę się na ruiny i znowu wyciągam dwie karty i niech jedną z nich będzie np barka rzeczna,korzystam i płynę do miasta... no bezsens 3 tury w jednym??

3.Tak samo można by interpretować kartę szalonego wojownika,powiedzmy że drugi gracz go wylosował i pokonał (kończąc tym samym turę) rzucił za niego kostką i przesunąl na obszar na którym akurat stoimy, teraz nasza tura i co powinniśmy ją zacząć od walki z nim?? No chyba raczej nie

4.Załóżmy że ktoś wylosował badając obszar strzygonia(tego za którego rzuca się kostką gdzie sie pojawi) i wylosował wioske w której stoi dwóch innych poszukiwaczy co wtedy?
Atakuje ich ale którego pierwszego... no też bez sensu by to było po prostu walczyć z nim będą wtedy jak tam ponownie ktoś trafi i tyle

5.przechodząc przez magiczne wrota na których zakończyliśmy ruch wylosowaliśmy wioskę z owym strzygoniem i też według mnie go ignorujemy bo zbadalibyśmy drugi obszar w 1 turze

Ale w mojej opini jedynym wyjątkiem od tej reguły są pola działające z automatu na wszystkich poszukiwaczy jak na przykład po ruchu, zbadaniu obszaru, i spotkaniu tam pegaza przenosimy sie na pustynie to jak najbardziej tracimy tam ptk. wytrzymałości
czy np będąc dobrym poszukiwaczem trafiamy na kapliczke nie możemy zostać uleczeni ani się modlić ale trafiając na cmentarz tracimy ptk wytrzymałości bo to dzieje sie automatycznie i bez żadnych dodatkowych akcji ja osobiście tak to widzę.

myślę że nie namieszałem wam za bardzo moimi przykładami:)



kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: kuglo82 » wtorek 18 mar 2014, 01:42

Rogo pisze:1. Nie można rzucać Czarów, które nie przyniosą efektów. Tak więc nie możesz odbić Czar do nikąd, a również nie możesz rzucić Czaru na Jasnowidza, tak więc moim skromnym zdaniem nie możesz w ogóle rzucić w takim przypadku Odbicia :P
2. W przypadku tury Zulusa - przegoniony Poszukiwacz nie ma teraz tury, a więc nie bada obszaru. W przypadku tury przeganianego - przegrał walkę, a więc jego tura się kończy (tu akurat nie wiem czy instrukcja o tym mówi, ale: a) analogicznie do przegranej walki z Wrogiem kiedy nie można odwiedzić nieznajomych, zabrać przedmiotów itd., b) analogicznie do nowej edycji TMiM, w której wyraźnie zaznaczono, że przegrana walka oznacza koniec tury).
3.Nie można.
Odnośnie jasnowidza i odbicia czaru według mnie można bo niby czemu nie i tutaj podam inny przykład załóżmy że jasnowidz rzuca czar przypadek czy ognista kula na gracza będącego arcymagiem,ten używając swojej umiejętności rzuca kostka i wypada 6: czar odbija sie na rzucającego :roll: i co wtedy?



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » wtorek 18 mar 2014, 08:19

kuglo82 pisze:1.jest moja tura ruszam sie trafiam na obszar, badam, wyciągam harpie, walcze i przegrywam,
po przegranej z harpia przenosi mnie ona na skały nie badam tam terenu tj nie rzucam tam kostką bo na przykład wylosowałbym 1 zaatakował cię duch moc 4 i znowu walczę?(czyli badam w jednej turze 2 obszary i staczam dwie walki) no raczej nie, zostaje na skałach nie badam tam terenu i nastepna ture zaczynam stamtąd, tak to widzę.
Przegrana walka oznacza wg instrukcji koniec tury, więc po przegranej z Harpią nie bada się Skał (aczkolwiek trochę z d**y jest to opisane)
kuglo82 pisze:2. jestem w mieście wykonuje swój ruch ciągnę kartę i trafiam na zrzędliwego czarownika,w wyniku tego spotkania teleportuje mnie on np do puszczy a sam odchodzi na stos kart użytych. I teraz nie ważne czy jakaś karta tam leży odkryta nie badam obszaru bo jest po mojej turze ani jeżeli nie ma tam karty również jej nie ciągne.
Bo przykładowo ciągnę kartę i wyciągam pegaza który ofiaruje mi przeniesienie sie do dowolnego obszaru w tej krainie przenoszę się na ruiny i znowu wyciągam dwie karty i niech jedną z nich będzie np barka rzeczna,korzystam i płynę do miasta... no bezsens 3 tury w jednym??
Według instrukcji badasz obszar po takim przeniesieniu (punkt 13:1 w instrukcji)
kuglo82 pisze:3.Tak samo można by interpretować kartę szalonego wojownika,powiedzmy że drugi gracz go wylosował i pokonał (kończąc tym samym turę) rzucił za niego kostką i przesunąl na obszar na którym akurat stoimy, teraz nasza tura i co powinniśmy ją zacząć od walki z nim?? No chyba raczej nie
Oczywiście, że nie, bo według instrukcji, według tego samego punktu 13:1 nie bada się obszaru, z którego zaczyna się ruch.
4.Załóżmy że ktoś wylosował badając obszar strzygonia(tego za którego rzuca się kostką gdzie sie pojawi) i wylosował wioske w której stoi dwóch innych poszukiwaczy co wtedy?
Atakuje ich ale którego pierwszego... no też bez sensu by to było po prostu walczyć z nim będą wtedy jak tam ponownie ktoś trafi i tyle
Żadnego, bo to nie ich tura, a w swojej turze też nie walczą ze strzygoniem, bo z tego obszaru zaczynają ruch, bla bla bla, patrz punkt 13:1 w instrukcji.
kuglo82 pisze:5.przechodząc przez magiczne wrota na których zakończyliśmy ruch wylosowaliśmy wioskę z owym strzygoniem i też według mnie go ignorujemy bo zbadalibyśmy drugi obszar w 1 turze
I ponownie nie masz racji, bo według instrukcji, punkt 13:1 bada się obszar, na który zostajemy przeniesieni.
kuglo82 pisze:Ale w mojej opini jedynym wyjątkiem od tej reguły są pola działające z automatu na wszystkich poszukiwaczy jak na przykład po ruchu, zbadaniu obszaru, i spotkaniu tam pegaza przenosimy sie na pustynie to jak najbardziej tracimy tam ptk. wytrzymałości
czy np będąc dobrym poszukiwaczem trafiamy na kapliczke nie możemy zostać uleczeni ani się modlić ale trafiając na cmentarz tracimy ptk wytrzymałości bo to dzieje sie automatycznie i bez żadnych dodatkowych akcji ja osobiście tak to widzę.
No i właśnie nie masz racji. Może logiki w tym mało, ale nie ma tu czegoś takiego jak "z automatu". Tu akurat idziemy z instrukcją punkt dalej - 13:2. Jeśli na Pustyni jest inny Poszukiwacz i wybierasz spotkanie z nim (atakujesz lub używasz specjalnej zdolności - patrz 13:3), to nie badasz Obszaru, a więc nie wykonujesz znajdującej się tam instrukcji i nie tracisz punktu Wytrzymałości.

Myślę, że bardzo namieszałem Ci moimi wyjaśnieniami :) No ale instrukcja w tym przypadku jest dobrze sprecyzowana.
Odnośnie jasnowidza i odbicia czaru według mnie można bo niby czemu nie i tutaj podam inny przykład załóżmy że jasnowidz rzuca czar przypadek czy ognista kula na gracza będącego arcymagiem,ten używając swojej umiejętności rzuca kostka i wypada 6: czar odbija sie na rzucającego i co wtedy?
A w tym przypadku instrukcja jest niejasna (jak w wielu innych przypadkach, o których sporo było na forum). W takim przypadku osobiście uznałbym, że Czar jest odbity, ale nie działa na Jasnowidza.


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4984
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » wtorek 18 mar 2014, 08:26

Dodam jeszcze, że co do zakończenia tury po przegranej walce, instrukcja jest trochę nieprecyzyjna, bo w punkcie ROZSTRZYGANIE WALKI Z WROGAMI I INNYMI ISTOTAMI czytamy:
Jeżeli Skuteczność przeciwnika
była większa, Poszukiwacz traci 1 punkt Wytrzymałości
(użycie Przedmiotu lub Czaru może temu zapobiec) i
na tym Walka się kończy.
(nie ma nic na temat końca tury, nartomiast w ROZSTRZYGANIE WALKI MIĘDZY POSZUKIWACZAMI jest już:
Na tym Walka i cała tura się kończy.
A dalej jest też opisane co w przypadku remisu:
REMIS
W przypadku remisu żadna z walczących stron nie poniosła
strat i na tym Walka i tura się kończą
Bardzo czepiający się zasad (bardziej niż ja), mógłby się uprzeć, że w walce z Wrogami tura się nie kończy, ale przez analogię do walki z Poszukiwaczami i do remisu, optowałbym za kończeniem tury w przypadku przegranej walki również z Wrogami i innymi istotami.


Czas umierać.


ODPOWIEDZ