Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Jasnowidza odporność, Zulusa przeganianie i Odbicie!

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Łosiu
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 27

Postautor: Łosiu » środa 12 wrz 2012, 20:35

No dokładnie, badanie obszaru następuje w turze Poszukiwacza, więc jak on ma badać obszar, skoro to nie jego tura?

kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: kuglo82 » poniedziałek 17 mar 2014, 23:58

Łosiu pisze:No dokładnie, badanie obszaru następuje w turze Poszukiwacza, więc jak on ma badać obszar, skoro to nie jego tura?


zgadzam sie nie bada, uczepiliście się biednego zulusa a takich sytuacji w grze jak w/w są dziesiątki oto przykłady

1.jest moja tura ruszam sie trafiam na obszar, badam, wyciągam harpie, walcze i przegrywam,
po przegranej z harpia przenosi mnie ona na skały nie badam tam terenu tj nie rzucam tam kostką bo na przykład wylosowałbym 1 zaatakował cię duch moc 4 i znowu walczę?(czyli badam w jednej turze 2 obszary i staczam dwie walki) no raczej nie, zostaje na skałach nie badam tam terenu i nastepna ture zaczynam stamtąd, tak to widzę.

2. jestem w mieście wykonuje swój ruch ciągnę kartę i trafiam na zrzędliwego czarownika,w wyniku tego spotkania teleportuje mnie on np do puszczy a sam odchodzi na stos kart użytych. I teraz nie ważne czy jakaś karta tam leży odkryta nie badam obszaru bo jest po mojej turze ani jeżeli nie ma tam karty również jej nie ciągne.
Bo przykładowo ciągnę kartę i wyciągam pegaza który ofiaruje mi przeniesienie sie do dowolnego obszaru w tej krainie przenoszę się na ruiny i znowu wyciągam dwie karty i niech jedną z nich będzie np barka rzeczna,korzystam i płynę do miasta... no bezsens 3 tury w jednym??

3.Tak samo można by interpretować kartę szalonego wojownika,powiedzmy że drugi gracz go wylosował i pokonał (kończąc tym samym turę) rzucił za niego kostką i przesunąl na obszar na którym akurat stoimy, teraz nasza tura i co powinniśmy ją zacząć od walki z nim?? No chyba raczej nie

4.Załóżmy że ktoś wylosował badając obszar strzygonia(tego za którego rzuca się kostką gdzie sie pojawi) i wylosował wioske w której stoi dwóch innych poszukiwaczy co wtedy?
Atakuje ich ale którego pierwszego... no też bez sensu by to było po prostu walczyć z nim będą wtedy jak tam ponownie ktoś trafi i tyle

5.przechodząc przez magiczne wrota na których zakończyliśmy ruch wylosowaliśmy wioskę z owym strzygoniem i też według mnie go ignorujemy bo zbadalibyśmy drugi obszar w 1 turze

Ale w mojej opini jedynym wyjątkiem od tej reguły są pola działające z automatu na wszystkich poszukiwaczy jak na przykład po ruchu, zbadaniu obszaru, i spotkaniu tam pegaza przenosimy sie na pustynie to jak najbardziej tracimy tam ptk. wytrzymałości
czy np będąc dobrym poszukiwaczem trafiamy na kapliczke nie możemy zostać uleczeni ani się modlić ale trafiając na cmentarz tracimy ptk wytrzymałości bo to dzieje sie automatycznie i bez żadnych dodatkowych akcji ja osobiście tak to widzę.

myślę że nie namieszałem wam za bardzo moimi przykładami:)

kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: kuglo82 » wtorek 18 mar 2014, 01:42

Rogo pisze:1. Nie można rzucać Czarów, które nie przyniosą efektów. Tak więc nie możesz odbić Czar do nikąd, a również nie możesz rzucić Czaru na Jasnowidza, tak więc moim skromnym zdaniem nie możesz w ogóle rzucić w takim przypadku Odbicia :P
2. W przypadku tury Zulusa - przegoniony Poszukiwacz nie ma teraz tury, a więc nie bada obszaru. W przypadku tury przeganianego - przegrał walkę, a więc jego tura się kończy (tu akurat nie wiem czy instrukcja o tym mówi, ale: a) analogicznie do przegranej walki z Wrogiem kiedy nie można odwiedzić nieznajomych, zabrać przedmiotów itd., b) analogicznie do nowej edycji TMiM, w której wyraźnie zaznaczono, że przegrana walka oznacza koniec tury).
3.Nie można.


Odnośnie jasnowidza i odbicia czaru według mnie można bo niby czemu nie i tutaj podam inny przykład załóżmy że jasnowidz rzuca czar przypadek czy ognista kula na gracza będącego arcymagiem,ten używając swojej umiejętności rzuca kostka i wypada 6: czar odbija sie na rzucającego :roll: i co wtedy?

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 18 mar 2014, 08:19

kuglo82 pisze:1.jest moja tura ruszam sie trafiam na obszar, badam, wyciągam harpie, walcze i przegrywam,
po przegranej z harpia przenosi mnie ona na skały nie badam tam terenu tj nie rzucam tam kostką bo na przykład wylosowałbym 1 zaatakował cię duch moc 4 i znowu walczę?(czyli badam w jednej turze 2 obszary i staczam dwie walki) no raczej nie, zostaje na skałach nie badam tam terenu i nastepna ture zaczynam stamtąd, tak to widzę.
Przegrana walka oznacza wg instrukcji koniec tury, więc po przegranej z Harpią nie bada się Skał (aczkolwiek trochę z d**y jest to opisane)
kuglo82 pisze:2. jestem w mieście wykonuje swój ruch ciągnę kartę i trafiam na zrzędliwego czarownika,w wyniku tego spotkania teleportuje mnie on np do puszczy a sam odchodzi na stos kart użytych. I teraz nie ważne czy jakaś karta tam leży odkryta nie badam obszaru bo jest po mojej turze ani jeżeli nie ma tam karty również jej nie ciągne.
Bo przykładowo ciągnę kartę i wyciągam pegaza który ofiaruje mi przeniesienie sie do dowolnego obszaru w tej krainie przenoszę się na ruiny i znowu wyciągam dwie karty i niech jedną z nich będzie np barka rzeczna,korzystam i płynę do miasta... no bezsens 3 tury w jednym??
Według instrukcji badasz obszar po takim przeniesieniu (punkt 13:1 w instrukcji)
kuglo82 pisze:3.Tak samo można by interpretować kartę szalonego wojownika,powiedzmy że drugi gracz go wylosował i pokonał (kończąc tym samym turę) rzucił za niego kostką i przesunąl na obszar na którym akurat stoimy, teraz nasza tura i co powinniśmy ją zacząć od walki z nim?? No chyba raczej nie
Oczywiście, że nie, bo według instrukcji, według tego samego punktu 13:1 nie bada się obszaru, z którego zaczyna się ruch.
4.Załóżmy że ktoś wylosował badając obszar strzygonia(tego za którego rzuca się kostką gdzie sie pojawi) i wylosował wioske w której stoi dwóch innych poszukiwaczy co wtedy?
Atakuje ich ale którego pierwszego... no też bez sensu by to było po prostu walczyć z nim będą wtedy jak tam ponownie ktoś trafi i tyle
Żadnego, bo to nie ich tura, a w swojej turze też nie walczą ze strzygoniem, bo z tego obszaru zaczynają ruch, bla bla bla, patrz punkt 13:1 w instrukcji.
kuglo82 pisze:5.przechodząc przez magiczne wrota na których zakończyliśmy ruch wylosowaliśmy wioskę z owym strzygoniem i też według mnie go ignorujemy bo zbadalibyśmy drugi obszar w 1 turze
I ponownie nie masz racji, bo według instrukcji, punkt 13:1 bada się obszar, na który zostajemy przeniesieni.
kuglo82 pisze:Ale w mojej opini jedynym wyjątkiem od tej reguły są pola działające z automatu na wszystkich poszukiwaczy jak na przykład po ruchu, zbadaniu obszaru, i spotkaniu tam pegaza przenosimy sie na pustynie to jak najbardziej tracimy tam ptk. wytrzymałości
czy np będąc dobrym poszukiwaczem trafiamy na kapliczke nie możemy zostać uleczeni ani się modlić ale trafiając na cmentarz tracimy ptk wytrzymałości bo to dzieje sie automatycznie i bez żadnych dodatkowych akcji ja osobiście tak to widzę.
No i właśnie nie masz racji. Może logiki w tym mało, ale nie ma tu czegoś takiego jak "z automatu". Tu akurat idziemy z instrukcją punkt dalej - 13:2. Jeśli na Pustyni jest inny Poszukiwacz i wybierasz spotkanie z nim (atakujesz lub używasz specjalnej zdolności - patrz 13:3), to nie badasz Obszaru, a więc nie wykonujesz znajdującej się tam instrukcji i nie tracisz punktu Wytrzymałości.

Myślę, że bardzo namieszałem Ci moimi wyjaśnieniami :) No ale instrukcja w tym przypadku jest dobrze sprecyzowana.

Odnośnie jasnowidza i odbicia czaru według mnie można bo niby czemu nie i tutaj podam inny przykład załóżmy że jasnowidz rzuca czar przypadek czy ognista kula na gracza będącego arcymagiem,ten używając swojej umiejętności rzuca kostka i wypada 6: czar odbija sie na rzucającego i co wtedy?
A w tym przypadku instrukcja jest niejasna (jak w wielu innych przypadkach, o których sporo było na forum). W takim przypadku osobiście uznałbym, że Czar jest odbity, ale nie działa na Jasnowidza.
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » wtorek 18 mar 2014, 08:26

Dodam jeszcze, że co do zakończenia tury po przegranej walce, instrukcja jest trochę nieprecyzyjna, bo w punkcie ROZSTRZYGANIE WALKI Z WROGAMI I INNYMI ISTOTAMI czytamy:
Jeżeli Skuteczność przeciwnika
była większa, Poszukiwacz traci 1 punkt Wytrzymałości
(użycie Przedmiotu lub Czaru może temu zapobiec) i
na tym Walka się kończy.

(nie ma nic na temat końca tury, nartomiast w ROZSTRZYGANIE WALKI MIĘDZY POSZUKIWACZAMI jest już:
Na tym Walka i cała tura się kończy.

A dalej jest też opisane co w przypadku remisu:
REMIS
W przypadku remisu żadna z walczących stron nie poniosła
strat i na tym Walka i tura się kończą

Bardzo czepiający się zasad (bardziej niż ja), mógłby się uprzeć, że w walce z Wrogami tura się nie kończy, ale przez analogię do walki z Poszukiwaczami i do remisu, optowałbym za kończeniem tury w przypadku przegranej walki również z Wrogami i innymi istotami.
Czas umierać.


kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: kuglo82 » wtorek 18 mar 2014, 09:12

No właśnie trochę to wszystko pogmatwane jest....

Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 2857
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39

Postautor: stave » wtorek 18 mar 2014, 12:20

No niestety tak to już jest - sama Magia ma parę dziur ale dzięki Jaskini tych dziur się więcej pojawiło :mrgreen:

Dlatego czasem wszystko jest w rekach graczy :mrgreen:
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

kuglo82
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 40
Rejestracja: niedziela 16 mar 2014, 13:01
Lokalizacja: KrakOw
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: kuglo82 » niedziela 23 mar 2014, 01:12

Rogo pisze:1. Nie można rzucać Czarów, które nie przyniosą efektów. Tak więc nie możesz odbić Czar do nikąd, a również nie możesz rzucić Czaru na Jasnowidza, tak więc moim skromnym zdaniem nie możesz w ogóle rzucić w takim przypadku Odbicia :P
2. W przypadku tury Zulusa - przegoniony Poszukiwacz nie ma teraz tury, a więc nie bada obszaru. W przypadku tury przeganianego - przegrał walkę, a więc jego tura się kończy (tu akurat nie wiem czy instrukcja o tym mówi, ale: a) analogicznie do przegranej walki z Wrogiem kiedy nie można odwiedzić nieznajomych, zabrać przedmiotów itd., b) analogicznie do nowej edycji TMiM, w której wyraźnie zaznaczono, że przegrana walka oznacza koniec tury).
3.Nie można.


A dlaczego na jasnowidza nie można rzucić czaru???? przeciez nie ma w jego umiejętnościach takiego zapisu...czary na niego nie działają ale rzucać można do woli według mnie.
Inną sprawą jest że zawsze gralismy tak: skoro nie dzialaja na niego zadne czary to te pomocnicze jak uzdrowienie/ocalenie/cios psioniczny czy teleportacja też i sam na siebie owszem moze je rzucic ale bez efektów...


Wróć do „Kwestia Zasad (MiM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości