Strona 1 z 1

Cyganka i Nekromancer

: sobota 08 wrz 2012, 11:47
autor: SheriffBrawn
Witam, gram w magie już od jakiegoś czasu i jak każdy tutaj natknąłem się na kilka nieścisłości (których nie spotkałem w innych tematach w tym dziale).

Otóż sprawa numer jeden: Cyganka a właściwie jej zdolność która brzmi mniej więcej "Możesz wziąć każdy czar odrzucony bez wykorzystania przez innego poszukiwacza o ile pozwala Ci na to moc". Pytanie brzmi co to jest odrzucony czar? Czy gdy np mając 6 mocy i 3 czary + charakter dobry stanę na maga (mam pełen limit czarów) biore nowy czar i go odrzucam i wtedy Cyganka go łapie? Czy czar odrzucony to zupełnie coś innego (bo z tego co pamiętam instrukcja nie pozwala na wyrzucenie jednego ze swoich czarów bez użycia tak po prostu)

Sprawa numer dwa: Nekromancer i jego zdolność z zaczarowaniem poszukiwacza. Jest tam napisane coś w stylu "zamiat atakować spotkanego poszukiwacza możesz go zaczarować, zaczarowany poszukiwacz w swej nastepnej turze nie może nic zrobić, zaś jego ruch wykorzystujesz Ty". Czy to oznacza, że jeśli gram 1v1 i stane na przeciwniku i go zaczaruje, to ja mam trzy ruchy (mój, przeciwnika i znowu mój) czy raz ruszam się sobą a raz nim? To znaczy czy zaczarowanie to po prostu odebranie tury, czy to ja ruszam się przeciwnikiem?

: sobota 08 wrz 2012, 12:21
autor: Mały Nemo
Uszanowanie,
Otóż sprawa numer jeden: Cyganka a właściwie jej zdolność która brzmi mniej więcej "Możesz wziąć każdy czar odrzucony bez wykorzystania przez innego poszukiwacza o ile pozwala Ci na to moc". Pytanie brzmi co to jest odrzucony czar? Czy gdy np mając 6 mocy i 3 czary + charakter dobry stanę na maga (mam pełen limit czarów) biore nowy czar i go odrzucam i wtedy Cyganka go łapie? Czy czar odrzucony to zupełnie coś innego (bo z tego co pamiętam instrukcja nie pozwala na wyrzucenie jednego ze swoich czarów bez użycia tak po prostu)
To jest akurat błąd w tłumaczeniu. Dosyć bolesny. Jak sam zauważyłeś, w MiMie niemal nie ma możliwości odrzucać Czarów bez wykorzystania. Oryginalnie jest, iż jeżeli Czar zostaje kładziony na stos kart odrzuconych (czy to z powodu rzucenia tego Czaru, czy też z powodu niewykorzystania (Poszukiwacz traci punkty Mocy i jego maksymalna liczba Czarów zostaje zredukowana i musi coś odrzucić)), to Cyganka może go podnieść i zatrzymać dla siebie :).
SheriffBrawn pisze:Sprawa numer dwa: Nekromancer i jego zdolność z zaczarowaniem poszukiwacza. Jest tam napisane coś w stylu "zamiat atakować spotkanego poszukiwacza możesz go zaczarować, zaczarowany poszukiwacz w swej nastepnej turze nie może nic zrobić, zaś jego ruch wykorzystujesz Ty". Czy to oznacza, że jeśli gram 1v1 i stane na przeciwniku i go zaczaruje, to ja mam trzy ruchy (mój, przeciwnika i znowu mój) czy raz ruszam się sobą a raz nim? To znaczy czy zaczarowanie to po prostu odebranie tury, czy to ja ruszam się przeciwnikiem?
Tak, zdobywasz jego turę, czyli posiadasz 3 ruchy. :)

: sobota 08 wrz 2012, 12:30
autor: SheriffBrawn
wielkie dzięki za szybką i treściwą odpowiedź :)

: niedziela 09 wrz 2012, 00:00
autor: SPIDIvonMARDER
Nigdy nie grałem Cyganką, bo nie kumaliśmy tej zasady. Ale teraz widzę, żę to jest super-hiper-duper-w-kosmos-wyczesana postać! Właściwie to lepsza od Wróżkowego podglądania co kto ma za pazuchą... bo i tak się tego dowiadujemy (co miał w sumie, ale zawsze), a ponadto można wykorzystać czyjąś Weryfikację, Alchemię czy Teleportację.

: poniedziałek 22 lut 2016, 09:41
autor: Koszutar
Witam,

przeczesuję przeróżne tematy o ciekawych, kontrowersyjnych, nierozstrzygniętych sytuacjach, zdziwiło mnie nieco Wasze zdanie na ten temat (przepraszam, jeżeli zostało to rozwinięte w innym miejscu).

Generalnie rzecz biorąc, podczas wszelakich sesji w MiM, przy odrzucaniu Czarów, właśnie ze względu na Cygankę, układaliśmy 2 stosy - oba z odrzuconymi Czarami, jednakże jeden z użytymi, drugi z nieużytymi. Wbrew pozorom, nieużyte zaklęcia nie są wcale odkładane aż tak rzadko, jak się na pierwszy rzut oka wydaje. Poszukiwacz ginie, traci przedmiot, Przyjaciel z zaklęciem (np. Dżin) zostaje zabity, Czar zostaje usunięty przez "Magiczny Wicher" - w takich sytuacjach odkładane są Czary nieużyte.

Druga ciekawa sprawa, dotycząca Cyganki, to przewaga nad Jasnowidzem w kwestii ignorowania Zdarzeń - Jasnowidz "ignoruje zdarzenia", podczas gdy Cyganka "może ignorować Karty Zdarzeń".

: poniedziałek 22 lut 2016, 15:56
autor: abubu
Jak już wspomniał Nemo, jest to błąd polskiego tłumaczenia.

Odsyłam do oryginału:
"Whenever another Player places a Spell on the discard pile, you may, if your Craft allows, pick it up and keep if for yourself."
Tutaj link do "źródła".
W 4tej edycji Talisman jest podobnie (jedynie drobna korekta stylistyczna zdania).

Tak więc stos odrzuconych Czarów jest jeden (niezależnie czy karta jest odrzucana na skutek użycia, utraty wymaganej liczby punktów Mocy, zdarzenia losowego, itp.).

Warunki do spełnienia są dwa:
- Cyganka może pobrać tylko Czary odrzucane przez innego Poszukiwacza
- Cyganka może pobrać Czar tylko w momencie jego odrzucenia

Tak więc, Cyganka nie może zabrać dowolnego Czaru ze stosu Czarów odrzuconych a jedynie wierzchni właśnie odrzucony przez innego Poszukiwacza.

: wtorek 23 lut 2016, 18:28
autor: Wiktor
Czy Czar zagrany (rzucony), po wykorzystaniu wędruje na discard pile?
Innymi słowy: czy Cyganka może pobierać Czary tylko odrzucone (niezagrane) czy te zagrane i niezagrane?

: wtorek 23 lut 2016, 19:30
autor: abubu
Instrukcja, punkt 9:6:
RZUCANIE CZARÓW
Czar może zostać użyty (rzucony) tylko w sposób zgodny ze wskazówkami, umieszczonymi na jego Karcie. Po rzuceniu Czaru i po wygaśnięciu jego efektu, reprezentująca go Karta odkładana jest na stos Kart już użytych.
Tak samo jest w TMiM. Instrukcja, strona 14:
Rzucenie Zaklęcia jest zawsze dobrowolne. Zanim gracze rzucą swoje Zaklęcia mogą je trzymać przez wiele tur. Zaklęcie można rzucić jedynie w sposób opisany na jego karcie. Kiedy Zaklęcie zostanie rzucone, a jego efekty wprowadzone do gry, jego kartę należy odłożyć na stos odrzuconych kart Zaklęć.