pytanko poczatkujacego

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

umiera czyli cco odkladam wszystko do pudelka i koncze gre?
Ciężko o lepszą definicję śmierci w swiecie MiMa. Z tą siłą to nie żadna kicha. Pomyśl jak byś żył gdybyś stracił wszystkie siły? Wytrzymałość to twoja tolerancja na obrażenia a siła to nie tylko twoja skuteczność w walce ale również budowa twojej postaci.

Druga sprawa jest taka. Podaj jaka to karta bo jedyna Mumia jaką znalazłem to Mumia Wróg siła 6, pochodzi z Jaskini i nie ma takich właściwości jakie opisałeś. Jak będę wiedział gdzie szukać to będzie mi (i myslę że innym też) łatwiej odszukać tą daną kartę i sprawdzić o co chodzi na "żywca". Pamiętaj też o tym na przyszłość, jeśli masz pytanie odnoście konkretnej karty albo przepisz dosłownie jej treść albo podaj chociaż skąd ona jest.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru »

chodzi o Mumie z miasta


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Ludzie, błagam, darujcie sobie pisanie postów o całej treści "nie pomogę ci bo tego akurat nie wiem kropka" albo "ach, zapewne pytasz o xxx?" - jak już piszecie, to rozwiązujcie zagadnienia, inaczej możemy sobie poplotkować. Ja na przykład mam ochotę odpisać "No tak, znam ten problem, to rzeczywiście niedopatrzenie, pozdrawiam" - ale byłoby klawo, co? Jak czegoś nie wiem a nie dorzucę nic do dyskusji to siedzę cicho. Podobnie z odpowiedziami na pytania typu "można czy nie?". "Można" jest odpowiedzią, ale taką od niechcenia, bez uzasadniania osądu. Jak się komus nie chce pisać, to niech sobie daruje. Inni napiszą obszernie o co chodzi.

"MUMIA - 3 - wróg duch
Moc 4
Mumia, naczynie wszelkich chorób, sieje przerażenie na ulicach. Jeśli z nią przegrasz, zostaniesz zarażony. W czasie każdej następnej tury będziesz tracił punkt Siły, aż ci jej zabraknie i umrzesz. Wyleczyć się możesz tylko u Medyka. Do tego czasu zachowaj tę kartę jako przypomnienie losu, który cię czeka."

(tekst tej karty powinieneś przytoczyć Ty Aramis, skoro masz z nią problem - lub z jej fragmentem - HunteR ma rację zwracając Ci uwagę)

Przegrana oznacza utratę 1Wt, a w następnej turze zaczyna się utrata punktów Siły. Gdy odwiedzi się Medyka i skorzysta z jego usług (nie wystarczy tylko stanąć, trzeba położyć kasę na stół, no chyba że z jakiegoś powodu Medyk wyleczy za darmo). Jeden udany "zabieg" powoduje poza odzyskaniem Wt również "ustąpienie" choroby. Co do utraconych punktów Siły to nie jestem pewien, ale zdaje mi się, ża to co przepadło - to przepadło i trzeba trenować od nowa.
Utrata Siły do 0 oznacza śmierć Poszukiwacza i należy postępować jak w wypadku każdej innej śmierci w MiM. Nie każcie mi tego tłumaczyć. Sens śmierci z utraty Siły doskonale ujął HunteR.

Czekam na opinie na temat Muła.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Aramis [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 56
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2005, 13:47
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Aramis »

he:) jak zawsze niezawodny Wilczy
no zrozumialem o tej Mumi:) ..co prawda w kazdej instrukcji jest napisane ze sila nie moze spasc do poziomu z ktorym rozpoczelismy gre ale skoro twierdzicie ze smierc to niech bedzie smierc...

sadzilem ze jak mowilismy o miescie to kazdy zrozumie ze karty sa z miasta i nie musze o tym dwa razy pisac(ale nastepnym razem postaram sie dokladniej wszystko opisywac..sorry..


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

W tej chwili to ja muszę przeprosić. Już wiem czemu nie skojażyłem Mumii z Miasta. Otóż okazało się że ktoś mnie oje..ł i wśród kart Miasta nie mam żadnej Mumii. O ile gdybym kupował ją na aukcji czy coś to bym się nie zdziwił że czegoś może brakować, ja jednak kupowałem wszystkie częsci w oryginalnej wersji w sklepie (w czasach kiedy ta gra była dostępna). Podobną stytuację miałem z Wampirem, brakowało piona Wampira i kostki.
Ech... chyba mam jakiegoś pecha do planszówek...

No cóż, dlatego lepiej jednak przytoczyć cały tekst karty. Wtedy uniknie się jakiś drobnych nieporozumień które mogą mieć katastrofalne skutki.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

wilczy pisze:Jestem pewien na 100%, że Muła można pozostawić w mieście na takich samych zasadach, jak zostawia się zwykłe przedmioty, to jest na ulicy na której się aktualnie stoi na początku lub na końcu ruchu. Jeśli ma się Przyjaciela Ulicznika, to dodatkowo odpada ryzyko przejęcia inwentarza przezinnego gracza (lub Koniokrada). Tak pozostawionego Muła zgarnia się przez zakończenie ruchu dokładnie na jego polu - trzeba dokładnie trafić kostką ilość oczek.

W sprawie pozostawiania zwierząt przed wejściem do sklepów ciekaw jestem opinii innych graczy. Przyznaję, że opisany przeze mnie sposób z "przelotem" nie jest opisany w zasadach (szczerze mówiąc ten aspekt jest przez zasady przemilczany).

Co do ruchu - nie mam żadnych wątpliwości.
1. Wyrzucanie - w pełni się zgadzam. Przed ruchem albo po ruchu. Na ulicah zostawia się przedmioty na takich samych zasadach jak na planszy głównej. Z ulicznikiem zawsze miałem wątpliwości, ale grałem chyba tak jak Ty wilczy.

2. Sposób z przelotem, jak to nazwał wilczy:
Mnich chce wejść do np. Gildii i na ul. Cechowej pozostawia Muła z Mieczem i Butelką Wody. Mija jego ruch, następny rusza Kobold, który rzuca kostką dokładnie tyle oczek, że staje na ul. Cechowej. Nie ciągnie karty, bo są już tam Muł i reszta ekwipunku. Kobold zabiera Muła (właściwie można powiedzieć "znajduje Muła" i chyba nie jest to kradzieżą) oraz dwa niesione przedmioty i kończy swój ruch w tej turze. Kiedy rusza Mnich wychodząc z Gildii - nie może podejść do swojego Muła tak jak ja w swoim przykładzie, bo nie ma tam już jego Muła, dokładniej mówiąc Muł nie jest już jego. Więc w zależności ile rzucił kostką - musi "przeskoczyć" Kobolda z Mułem lądując w miejscu wskazanym przez rzut. CHYBA ŻE wychodząc rzuci 1, wówczas staje na ul. Cechowej i ma do wyboru: a) ciągnie kartę jak nakazuje opis pola; b) spotyka Kobolda i postępuje jak podczas spotkania z innym poszukiwaczem, czyli może go zaatakować. JEDNAK jeśli będą walczyć i Mnich wygra, a zechce odzyskać stracone mienie - zabierze tylko Muła lub tylko Miecz lub tylko Butelkę Wody. Dodatkowo ciągnie kartę Miasta by sprawdzić, czy nie przymaszerował patrol straży.
Dokładnie. Nie bardzo widzę inne rozwiązanie. Z mułem do miejsca w mieście nie wejdzie.

Jedna wątpliwość: czy może zostawić muła tuż przed sklepem na ulicy, czy powinien to zrobić na polu, z którego rozpoczyna ruch. Chyba na początku ruchu wilczku, choć i drugiej tezy możesz z powodzeniem bronić :wink:


Awatar użytkownika
Aramis [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 56
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2005, 13:47
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Aramis »

witam mam znowu pytanie o dodatek "miasto"..
czy jesli wychodze z lochu(ciemnicy)to wychodze na ulice zielna,lub na zaulek gadułów,na obszar bramy miasta czy wracam na to miejsce z ktorego mnie aresztowano?

czy jezeli punktow w zamku krolewskim bede mial wiecej niz 10 tez moge zostac szeryfem czy tylko jak bede mial rowno 10?

czy jezeli che opuscic miasto nie splacajac pozyczki to zamieniam sie w ropuche w miescie czy juz na pioerwszym polu w krainie zewnetrznej i gdzie zostawiam zloto itp..na przestani czy juz w krainie zewnetrznej?

jezeli poszukiwacz wyzucil(w katedrze) 12 oczek a posiada list gonczy to moze zostac przeniesiony na obszar swiatyni?

i czy ze stajni mozna mi zapiepszyc mula?

rozumiem ze przy zmianie postaci (np z minotaura na szeryfa) zachowuje
sile i moc minotaura rowniez ta z lewego czarnego paska zkarty postaci...?


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Ja osobisicie gram ze po odsiadce wychodze na obszar zamku krolewskiego (rzecz oczywista).
Aramis pisze:czy jezeli punktow w zamku krolewskim bede mial wiecej niz 10 tez moge zostac szeryfem czy tylko jak bede mial rowno 10?
Co do szeryfa to tam wszystko dokladnie pisze! Jesli chcesz zostac szeryfem musisz wyrzucic 9 i dodac jeden mieszek od siebie albo rowniutko 10 i nic nie dodajesz. Nie wiem w czym problem.
Aramis pisze:jezeli poszukiwacz wyzucil(w katedrze) 12 oczek a posiada list gonczy to moze zostac przeniesiony na obszar swiatyni?
A czemu nie? Przeciez z listem gonczym mozna swobodnie brykac po innych krainach.
Aramis pisze:czy jezeli che opuscic miasto nie splacajac pozyczki to zamieniam sie w ropuche w miescie czy juz na pioerwszym polu w krainie zewnetrznej i gdzie zostawiam zloto itp..na przestani czy juz w krainie zewnetrznej?
W CHWILI W KTOREJ PRZEKROCZYSZ BRAMĘ. Wiec nei ma prawa zamienic Cie w miescie. Juz na obszarze, na ktorym stajesz poza miastem. W tym przypadku w krainie zewnetrznej.
Aramis pisze: czy ze stajni mozna mi zapiepszyc mula?
Nie. Ze stajni nie mozna UKRAŚĆ muła.
Aramis pisze:rozumiem ze przy zmianie postaci (np z minotaura na szeryfa) zachowuje
sile i moc minotaura rowniez ta z lewego czarnego paska zkarty postaci..?
Zachowujesz moc i siłe plus dodajesz te, ktore sa na karcie profesli. Na przykladnie szeryfa i minotoura. Minotaur ma siły 5 i mocy 2. Zas na karcie szeryfa pisze Siła +2. Dodajesz wiec 5 do 2 i wychodzi rowne 7. Jesli w trakcie gry w jakis sposób dostaniesz punkt sily bedac jeszcze minotaurem(np masz juz 8 punktow) to stajac sie szeryfem bedziesz mial ich w sumie10.

Staralem sie wytlumaczyc jak najjasniej. Jesli cos przeoczylem - pisz koniecznie. Pozdrawiam MAX


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Aramis [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 56
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2005, 13:47
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Aramis »

super dzieki...:)

pytam o tego szeryfa dlatego ze minotaurem mialem wczaraj samych punttow sily powyzej 10.. wiec sie zastanawialem jak mam zastac szeryfem?

co do ropuchy...rzeczy zostawiam jeszce w "miescie" czy juz na pioerwszym polu w wewnetrznej krainie..?

a jak wychodzisz z ciemnicy do zamku krolewskiego to samo wyjscie traktujesz jako ruch czy badasz tam tez obszar zamku?
( bo ja do tej pory wracalem na ten obszar z ktorego mnie zapuszkowali:)


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Osobiscie zamku raczej nie badam...no chyba ze szeryfem chce zostac, ale zazwyczaj zaraz po wyjsciu z ciemni nie nachodzi mnie taka ochota. Tak jak juz wczesniej wspomnialem w ropuche zostajesz zamieniony juz poza miastem na innym obszarze wiec tam zostawiasz przedmioty.

Ad. Szeryf : no jak masz dziesiec punktow sily to rzut kostka jest formalnoscia. Po prostu jesli chcesz stajesz sie szeryfem. Musisz jednak oczywiscie to poprzedzic wizyta w zamku.


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Aramis pisze:super dzieki...:)

pytam o tego szeryfa dlatego ze minotaurem mialem wczaraj samych punttow sily powyzej 10.. wiec sie zastanawialem jak mam zastac szeryfem?
Jak masz więcej niż 10 punktów siły na tego szeryfa to też możesz zostać, bo rozumiem, że tego dotyczy pytanie.

Im jesteś silniejszy tym łatwiej, taka jest zasada, więc nielogiczne by było, gdybyś mając więcej niż 10 nie mógł zostać.


Awatar użytkownika
Aramis [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 56
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2005, 13:47
Lokalizacja: Włocławek

SMOKI

Post autor: Aramis »

w kartach smoków znalazlem dwie karty(moze juz to bylo poruszane ale jakos nie moglem znalesc sorry)
no wiec "zloty smok" i gorski smok"... w karcie jest napisane:"smok zieje ogniem musisz rzucic jedna kostka ilosc oczek mniejsza lub rowna twojej mocy, jezeli ci sie to nie uda tracisz punkt wytrzymalosci.jezeli przezyles musisz stoczyc walke ze smokiem w/g normalnych zasad.."
i tu moje pytanie... jakich zasad ..? skoro smok nie ma podanej sily..
czy to znowu zle tlumaczenie polskiej wersji..? i w angielskiej jest inaczej czy ja czegos nie lapie?
[color=red]rozumiem ale moze ktos ma dojscia z wersji angielskiej niech zobaczy jak moze lub da link do kart wersji angielskiej to zobaczymy czy tez tam tak jest...tu mila prosba do wilczego on sie w tych wersjach angielskich chyba najlepiej orietuje...[/color]
Ostatnio zmieniony czwartek 27 paź 2005, 17:45 przez Aramis, łącznie zmieniany 2 razy.


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Fakt nie ma podanej siły, przyjmij siłę 7 proponuję, taką siłę ma standardowy smok.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

O ile pamiętam taką siłę ma Chiński Smok z podstawki. Smoki ze "Smoków" są silniejsze (od 8 się zaczyna).


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru »

A o lile ja pamiętam to "Chiński Smok" ma 6 siły i 6 mocy(ale moge sie mylić, niemam mima przy sobie), a tak wogóle to najsilniejszy smok(niewliczając dodatku Smoki i Król smoków[ten z zakończeń])jest w Podziemiach i ma 8 siły


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Co do Chińskiego Smoka to miałeś rację. Poprostu w podstawce były też dwa (chyba) zwykłe Smoki (o sile 7) i mi się pomyliło :oops: Fakt, że więszkość Smoków ma siłę 7 lub 8 ale znalazłem trzy karty Księcia Smoków. Wszystkie mają inny obrazek ale ten sam teks i po 9 punktów siły każdy :twisted: Król Smoków jednak ma siłę i moc równe 12 a do tego 5 punktów wytrzymałości.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Aramis [Autor tematu]
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 56
Rejestracja: poniedziałek 10 paź 2005, 13:47
Lokalizacja: Włocławek

ZNALAZLEM

Post autor: Aramis »

dobra sorry za zamieszanie znalazlem..obydwa maja sile 8..jak zwykle sfera dala du...y z tlumaczeniem..

..jescze mam pytanie odnosnie czarownicy..w/g 4 pkt zabieram przyjaciela niezaleznie od tego czy atakuje ,omijam czy ignoruje
wnioskuje z tego ze gdy atakuje i zwycieze to zabieram np przedmiot i przyjaciela w/g pkt 4 ...bo gdybym mial zabrac tylko1 rzecz to jaki sens miala by walka jesli i tak zalapie przyjaciela..nawet jak go omine i nie bede walczyl..


Czarna Hrabina
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16

Post autor: Czarna Hrabina »

Wracając do tematu z czarownicą, to chciałabym się dowiedzieć ...
Czy jak mam na przyklad kartę poltergeist i muszę ją umieścić jako przyjaciel, to jak trafię na czarownicę to mogę ją usunąć ?? :?


Czarna Hrabina
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16

Post autor: Czarna Hrabina »

Mam drobne pytanko. Czy jak mam w ekwipunku 4 przedmioty i nzajde mula , którzy morze uniesci 8 przedmiotów. To dodaje sobie jeszcze 8 dodatkowych przedmiotów za mula , czy 4 łącznie z moimi 4-Ema przedmiotami :idea:
Ostatnio zmieniony piątek 11 lis 2005, 22:39 przez Czarna Hrabina, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

No nie całkiem. Jeśli spotkana Czarownica (poszukiwacz) postanowi użyć swojej zdolności i z jakiegoś powodu zabrać z przyjaciół akurat Poltergeista (wątpię ale jak ktoś bardzo chce...) - może go zabrać, tak sądzę. Problem jest ciekawy, więc nie mam 1005 pewności, może inni się wypowiedzą. Natoniast na pewno Czarownica NIE MUSI tego robić, czyli nie można zakładać, że męcząc się z Poltergeistem wystarczy stanąć na Czarownicy, a Poltergeist "zostanie zabrany" automatycznie. Tak nigdy nie jest.

P.S: Hrabino, nalegam byś zwracała uwagę na ortografię, skorygowałem Twojego posta lecz musiałem poprawić dosłownie co drugi wyraz. Wstyd.

Edit:
Gdy pisałem Ci odpowiedź dopisałaś kolejnego posta. Na przyszłość nie pisz dwóch postów pod rząd lecz edytuj poprzedni i dopisz resztę. Tak jak ja teraz. Zajrzyj do Regulaminu, jest tam co nieco o tym.

Uff... Tym razem ortografię popraw sama. Przycisk "edit" przy Twoim poście w którym chcesz coś zmieniać. Albo nie poprawiaj jesli chcesz dać innym użytkownikom trochę radości.

Co do rachunku nośności przedmiotów: masz całkowitą rację. Ty niesiesz do 4, Muł niesie do 8, następny Muł dalsze 8 itd. Żadnego z Mułów się nie liczy do limitu Przedmiotów, nikt nie nosi Muła, Muł jest samobieżny :wink:


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Czarna Hrabina
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16

Post autor: Czarna Hrabina »

Chodzi mi tutaj nie tylko o czarownice w postaci poszukiwacza. Ale także o kartę przygody w postaci czarownicy.



Zeczywiscie jest mi bardzo wstyd mam 2 !. Z polskiego ale właśnie zainstalowałam sobie program do sprawdzania wyrazów ortograficznych . Więc obiecuje ( się postarać nierobci błędów ortograficznych ) . Niech twoja uwaga będzie przestrogom na przyszłości . Jeszcze 1 bardzo przepraszam :oops: :oops: :oops:


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

No dobrze... karty... mamy dwie pasujące do Twojego pytania:

CZAROWNICA - nieznajomy
Na tym Obszarze aż do końca gry przyczaiła się czarownica. Jeśli do niej trafisz - musisz rzucić kostką:
1. zamieniasz się w ropuchę na trzy tury,
2. tracisz 1 punkt Wytrzymałości,
3. tracisz 1 Przedmiot,
4. zyskujesz 1 punkt Siły,
5. zyskujesz 1 punkt Mocy,
6. zyskujesz 1 Czar.

- chyba nie ma to związku z sytuacją o jaką pytasz? Jest jeszcze druga karta:

PRZEKLEŃSTWO - zdarzenie
Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi Przyjaciele (z wyjątkiem poltergeista) natychmiast cię opuszczają - odłóż ich Karty. Nie możesz zdobyć nowych Przyjaciół, aż się uwolnisz od wiedźmy, odwiedzając wiejskiego mędrca. Po wizycie u niego możesz odłożyć tę Kartę.

- ta karta opisuje utratę Przyjaciół z powodu tego przekleństwa (to nawet nie jest spotkanie, to poprostu pechowa sytuacja, która przydażyla się akurat Tobie - to jest karta "zdarzenie"). Jednocześnie karta precyzuje wyjątek Poltergeista - więc chyba to jest jasne.

O to chodziło?

P.S: Trzymam Cię Hrabina za słowo!


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Czarna Hrabina
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16

Post autor: Czarna Hrabina »

Tak dziękuje ci bardzo za objaśnienie . :wink:



A wracając do poltergeista pisze na nim ze możesz się go pozbyć przekraczając rzekę . A więc nie trzeba chyba przekraczać tej rzeki asz w krainie środkowej (chyba można to zrobić w krainie zewnętrznej ??) :?: :)


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Mówisz o przejściu przez mostek obok miasta i wioski? Niektórzy tak grają ale moim zdaniem to zbyt duże ułatwienie. Lepiej grać tak że należy przebyć Rwącą Rzekę czy to tratwą czy czarem Spacer po Wodzie czy w jakikolwiek inny sposób.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Miałem te same wątpliwosci, więc przewałkowaliśmy ten problem:

http://www.gamekeeper.itl.pl/forum/view ... ight=#1310

Polecam lekturę (zresztą całego tego tematu, bo wiele ciekawych spraw tam obgadaliśmy).


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
ODPOWIEDZ