pytanko poczatkujacego
-
-
- Posty: 23
- Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16
Chodzi mi tutaj nie tylko o czarownice w postaci poszukiwacza. Ale także o kartę przygody w postaci czarownicy.
Zeczywiscie jest mi bardzo wstyd mam 2 !. Z polskiego ale właśnie zainstalowałam sobie program do sprawdzania wyrazów ortograficznych . Więc obiecuje ( się postarać nierobci błędów ortograficznych ) . Niech twoja uwaga będzie przestrogom na przyszłości . Jeszcze 1 bardzo przepraszam :oops: :oops: :oops:
Zeczywiscie jest mi bardzo wstyd mam 2 !. Z polskiego ale właśnie zainstalowałam sobie program do sprawdzania wyrazów ortograficznych . Więc obiecuje ( się postarać nierobci błędów ortograficznych ) . Niech twoja uwaga będzie przestrogom na przyszłości . Jeszcze 1 bardzo przepraszam :oops: :oops: :oops:
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 49
- Kontakt:
No dobrze... karty... mamy dwie pasujące do Twojego pytania:
CZAROWNICA - nieznajomy
Na tym Obszarze aż do końca gry przyczaiła się czarownica. Jeśli do niej trafisz - musisz rzucić kostką:
1. zamieniasz się w ropuchę na trzy tury,
2. tracisz 1 punkt Wytrzymałości,
3. tracisz 1 Przedmiot,
4. zyskujesz 1 punkt Siły,
5. zyskujesz 1 punkt Mocy,
6. zyskujesz 1 Czar.
- chyba nie ma to związku z sytuacją o jaką pytasz? Jest jeszcze druga karta:
PRZEKLEŃSTWO - zdarzenie
Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi Przyjaciele (z wyjątkiem poltergeista) natychmiast cię opuszczają - odłóż ich Karty. Nie możesz zdobyć nowych Przyjaciół, aż się uwolnisz od wiedźmy, odwiedzając wiejskiego mędrca. Po wizycie u niego możesz odłożyć tę Kartę.
- ta karta opisuje utratę Przyjaciół z powodu tego przekleństwa (to nawet nie jest spotkanie, to poprostu pechowa sytuacja, która przydażyla się akurat Tobie - to jest karta "zdarzenie"). Jednocześnie karta precyzuje wyjątek Poltergeista - więc chyba to jest jasne.
O to chodziło?
P.S: Trzymam Cię Hrabina za słowo!
CZAROWNICA - nieznajomy
Na tym Obszarze aż do końca gry przyczaiła się czarownica. Jeśli do niej trafisz - musisz rzucić kostką:
1. zamieniasz się w ropuchę na trzy tury,
2. tracisz 1 punkt Wytrzymałości,
3. tracisz 1 Przedmiot,
4. zyskujesz 1 punkt Siły,
5. zyskujesz 1 punkt Mocy,
6. zyskujesz 1 Czar.
- chyba nie ma to związku z sytuacją o jaką pytasz? Jest jeszcze druga karta:
PRZEKLEŃSTWO - zdarzenie
Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi Przyjaciele (z wyjątkiem poltergeista) natychmiast cię opuszczają - odłóż ich Karty. Nie możesz zdobyć nowych Przyjaciół, aż się uwolnisz od wiedźmy, odwiedzając wiejskiego mędrca. Po wizycie u niego możesz odłożyć tę Kartę.
- ta karta opisuje utratę Przyjaciół z powodu tego przekleństwa (to nawet nie jest spotkanie, to poprostu pechowa sytuacja, która przydażyla się akurat Tobie - to jest karta "zdarzenie"). Jednocześnie karta precyzuje wyjątek Poltergeista - więc chyba to jest jasne.
O to chodziło?
P.S: Trzymam Cię Hrabina za słowo!
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
-
-
- Posty: 23
- Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
- wilczy
-
- Posty: 738
- Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Płeć:
- Wiek: 49
- Kontakt:
Miałem te same wątpliwosci, więc przewałkowaliśmy ten problem:
http://www.gamekeeper.itl.pl/forum/view ... ight=#1310
Polecam lekturę (zresztą całego tego tematu, bo wiele ciekawych spraw tam obgadaliśmy).
http://www.gamekeeper.itl.pl/forum/view ... ight=#1310
Polecam lekturę (zresztą całego tego tematu, bo wiele ciekawych spraw tam obgadaliśmy).
Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
jak dla mnie poltergeista pozbywamy się przechodząc przez most ze strażnikiem lub jeden z dwóch mostków, albo inaczej przechodząc do drugiej krainy. Zawsze tak graliśmy i po coś te mostki się przydają przynajmniej Na karcie poltergeista pisze tylko przekroczyć rzekę, nie ma mowy o tym, że trzeba wejśc do drugiej krainy.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- MAXtoon
-
- Posty: 1070
- Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
- Lokalizacja: RADOM
- Płeć:
Ja właśnie tak gram. W sumie wynika to z instrukcji karty, nie ?Gieferg pisze:jak dla mnie poltergeista pozbywamy się przechodząc przez most ze strażnikiem lub jeden z dwóch mostków, albo inaczej przechodząc do drugiej krainy. Zawsze tak graliśmy i po coś te mostki się przydają przynajmniej Na karcie poltergeista pisze tylko przekroczyć rzekę, nie ma mowy o tym, że trzeba wejśc do drugiej krainy.
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Odgrzejemy starego kotleta.
Tutaj Wilczy przewałkował zasade ruchu i zostawiania Muła na Ulicy w Mieście:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... c&start=30
Wszystko jest tam dla mnie zrozumiałe (Wilczy powinieneś zostać wykładowcą na uczelni ), oprócz jednego, mam Muła, stoje na Bobkowym Zaułku, wyrzuciłam kostką 5 i chce wejść do Gildi Anarchistów. I teraz pytanie, Muła zostawiam na ulicy z której startuje czy może przed lokacją, w tym wypadku na Ulicy Cechowej?
I jeszcze jedno, załóżmy, że jednak na ulicy przed lokacją, to kończe tam ruch, zostawiam Muła i wchodze do Gildi w następnej kolejce czy jeszcze w tej samej, a Muł zostaje 'automatycznie' na ulicy?
Pytam, bo jak to Wilczy objaśnił, wychodząc z lokacji musze zatrzymać się na polu Ulicy na której został Muł i dopiero moge go zabrać. Chodzi o to, czy wchodząc do np Gildi musze tak samo zrobić?
Tutaj Wilczy przewałkował zasade ruchu i zostawiania Muła na Ulicy w Mieście:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... c&start=30
Wszystko jest tam dla mnie zrozumiałe (Wilczy powinieneś zostać wykładowcą na uczelni ), oprócz jednego, mam Muła, stoje na Bobkowym Zaułku, wyrzuciłam kostką 5 i chce wejść do Gildi Anarchistów. I teraz pytanie, Muła zostawiam na ulicy z której startuje czy może przed lokacją, w tym wypadku na Ulicy Cechowej?
I jeszcze jedno, załóżmy, że jednak na ulicy przed lokacją, to kończe tam ruch, zostawiam Muła i wchodze do Gildi w następnej kolejce czy jeszcze w tej samej, a Muł zostaje 'automatycznie' na ulicy?
Pytam, bo jak to Wilczy objaśnił, wychodząc z lokacji musze zatrzymać się na polu Ulicy na której został Muł i dopiero moge go zabrać. Chodzi o to, czy wchodząc do np Gildi musze tak samo zrobić?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Blaster
-
- Posty: 68
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2007, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Według mnie wytłumaczenie Wilczego jest trochę pokrętne :???:Katiusha pisze: Wszystko jest tam dla mnie zrozumiałe (Wilczy powinieneś zostać wykładowcą na uczelni ), oprócz jednego, mam Muła, stoje na Bobkowym Zaułku, wyrzuciłam kostką 5 i chce wejść do Gildi Anarchistów. I teraz pytanie, Muła zostawiam na ulicy z której startuje czy może przed lokacją, w tym wypadku na Ulicy Cechowej?
I jeszcze jedno, załóżmy, że jednak na ulicy przed lokacją, to kończe tam ruch, zostawiam Muła i wchodze do Gildi w następnej kolejce czy jeszcze w tej samej, a Muł zostaje 'automatycznie' na ulicy?
Pytam, bo jak to Wilczy objaśnił, wychodząc z lokacji musze zatrzymać się na polu Ulicy na której został Muł i dopiero moge go zabrać. Chodzi o to, czy wchodząc do np Gildi musze tak samo zrobić?
Skoro instrukcja nie precyzuje sposobu zostawienia Muła przy wchodzeniu do lokacji w Mieście to trzeba wybrać moim zdaniem jednen z 2 sposobów:
1. zostawiasz Muła "w przelocie" i w taki sam sposób go zabierasz (jeśli jeszcze jest )
2. zostawiasz na tym obszarze z którego zaczynasz ruch i wracasz na ten obszar jeśli wyrzucisz odpowiednią ilośc na kostce
Ja bym osobiście nie miksował tych wariantów jak zrobił to Wilczy i wtedy nie ma problemów.
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Wydaje mi się, że jest to najrozsądniejsze wyjście (dosłownie i w przenośni :mrgreen: ) z jakiejkolwiek lokacji w Mieście. Najmniej skomplikowany i przekombinowany. Można się jeszcze zastanowic, czy w takim wypadku katulasz kostką jeszcze w lokacji i z stamtąd zaczynasz ruch, czy może najpierw wychodzisz na ulice, katulasz i dopiero startujesz dalej w Miasto?Blaster pisze:1. zostawiasz Muła "w przelocie" i w taki sam sposób go zabierasz (jeśli jeszcze jest )
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, ale to troche z innej beczki problem.
Jest Poszukiwacz A i naskakuje na Poszukiwacza B który posiada Muła i 7 Przedmiotów. Trzy na sobie i cztery na Mule.
Załóżmy że, Poszukiwacz A zaatakował Poszukiwacza B, wygrał A i zabiera poszukiwaczowi B Muła.
I teraz co dzieje się w takim wypadku?
a) A przejmuje Muła z przedmiotami na nim.
b) A przejmuje tylko Muła, a Przedmioty których A nie może zabrać zostają na polu walki i pierwszy obojętnie jaki Poszukiwacz który się tu znajdzie, zabiera sobie co mu pasuje z pozostawionych rzeczy.
Troche niefartowny dzień dla Poszukiwacza B. 8-[
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Blaster
-
- Posty: 68
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2007, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Moim zdaniem miejsca w Mieście pod kątem poruszania się należy traktować tak jak miejsca na planszy głównej. Gdy wychodzimy z Kapliczki czy Gospody to nie stajemy najpierw na Polach i dopiero rzucamy kostką, tylko od razu ruszamy z obszaru miejsca. 8)Katiusha pisze:Można się jeszcze zastanowic, czy w takim wypadku katulasz kostką jeszcze w lokacji i z stamtąd zaczynasz ruch, czy może najpierw wychodzisz na ulice, katulasz i dopiero startujesz dalej w Miasto?
Według zasad oczywiście B ale jak ktoś woli grać bardziej realistycznie to może po uzgodnieniu z graczami zmienić sobie na wariant A.Katiusha pisze:Jest Poszukiwacz A i naskakuje na Poszukiwacza B który posiada Muła i 7 Przedmiotów. Trzy na sobie i cztery na Mule.
Załóżmy że, Poszukiwacz A zaatakował Poszukiwacza B, wygrał A i zabiera poszukiwaczowi B Muła.
I teraz co dzieje się w takim wypadku?
a) A przejmuje Muła z przedmiotami na nim.
b) A przejmuje tylko Muła, a Przedmioty których A nie może zabrać zostają na polu walki i pierwszy obojętnie jaki Poszukiwacz który się tu znajdzie, zabiera sobie co mu pasuje z pozostawionych rzeczy.
Troche niefartowny dzień dla Poszukiwacza B. 8-[
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
W oczywisty sposób jest to niezgodne z zasadami, a co za tym idzie dla mnie nie do przyjęcia. Na obszarach, których nie badamy nie możemy nic zrobić co jasno wynika z instrukcji. Pole, z którego zaczynamy nie podlega badaniu, a więc pozostawić muła można tylko i wyłącznie na koniec tury podczas badania obszaru. Zbieranie w przelocie rówznież nie może mieć miejsca, gdyż Stojący na ulicy muł nie jest niczyją włąsnością i jest traktowany jak każdy inny leżący tam przedmiot.1. zostawiasz Muła "w przelocie" i w taki sam sposób go zabierasz (jeśli jeszcze jest )
Co do zabierania Muła - zabiera się jeden przedmiot, choc są wyjatki takie jak sakwa bez dna - pisze na niej wyraźnie, że traci się ją zawsze wraz z zawartością.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Momento, bo juz się gubie powoli w tym wszystkim... #-opretorianstalker pisze:Zbieranie w przelocie rówznież nie może mieć miejsca, gdyż Stojący na ulicy muł nie jest niczyją włąsnością i jest traktowany jak każdy inny leżący tam przedmiot.
Zauważyłam Pretorianstalker, że Ty grasz zawsze zgodnie z przepisami (przynajmniej się starasz) i jestes w tym dosyć dobrze oblatany.
Zatem jak, zgodnie z przepisami bez 'logicznych' podchodów do tej sprawy, powinna wyglądać kwestia zostawiania i odbierania Muła, Konia z Wozem etc. przez właściciela z Ulicy przed lokacją?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Enson
-
- Posty: 21
- Rejestracja: sobota 01 gru 2007, 18:36
- Lokalizacja: stamtąd
- Płeć:
- Wiek: 40
Musisz zakończyć ruch na obszarze ulicy i wtedy zostawić tam Muła/Konia/Konia i Wóz, dopiero potem (w kolejnej turze) możesz wchodzić do budynków. Aby zabrać je z powrotem musisz oczywiście trafić z powrotem na obszar na którym leżą. Dla mnie to oczywista sprawa.jak, zgodnie z przepisami bez 'logicznych' podchodów do tej sprawy, powinna wyglądać kwestia zostawiania i odbierania Muła, Konia z Wozem etc. przez właściciela z Ulicy przed lokacją?
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
W sumie jak wyżej napisano.Zatem jak, zgodnie z przepisami bez 'logicznych' podchodów do tej sprawy, powinna wyglądać kwestia zostawiania i odbierania Muła, Konia z Wozem etc. przez właściciela z Ulicy przed lokacją?
Z czego to wynika? A no z tego, że:
1. Do miejsc w miescie nie można wchodzić z wymienionymi przedmiotami (są oczywiście wyjątki )
2. Przedmiotów nie można zostawiać w dowolnym momencie - byłoby to absurdem oczywsitym.
A więc - zostawiamy przedmiot podczas badania dowolnej ulicy i potem kierujemy się do miejsca. Przedmiot leżący na ulicy jest pozbawiony właściciela - może go wziąć więc każdy, kto wejdzie na ten obszar. Niezależnie czy jest to właściciel czy nie. Po wyjściu z miejsca musimy normalnie trafić w ulicę z przedmiotem i zabrać go jak każdy inny. Jak komuś się to nie podoba, to polecam zostawiać konie w stajni Od tego one są, od tego są one, od tego są! Ewentualnie można poprosić o pomoc ulicznika, aby się zaopiekował dobytkiem, żeby nam przeciwnik nie zwinął sprzed nosa sprzętu na mule/wozie. Nie wiem czy cokolwiek można dodac w tej kwestii.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Czy to pan Kononowicz? :biggrin:pretorianstalker pisze:Od tego one są, od tego są one, od tego są!
Raczej nie. Ja przynajmniej rozumiem już jak powinno to wyglądać zgodnie z instrukcją i w/g logiki (nie zawsze zgodnej z instrukcją, a raczej prawie nigdy) własnej graczy.pretorianstalker pisze:Nie wiem czy cokolwiek można dodac w tej kwestii.
Dziękuje Panom za oświecenie i wyjaśnienia. :idea:
P.S. Temat powiązany z wałkowanym powyżej zagadnieniem. Drugi post w temacie i druga część wypowiedzi. Tyle, że nie czekający Smok poza Miastem, a na Ulicy w nim.
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=806
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.