pytanko poczatkujacego

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Czarna Hrabina
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16

Post autor: Czarna Hrabina »

Chodzi mi tutaj nie tylko o czarownice w postaci poszukiwacza. Ale także o kartę przygody w postaci czarownicy.



Zeczywiscie jest mi bardzo wstyd mam 2 !. Z polskiego ale właśnie zainstalowałam sobie program do sprawdzania wyrazów ortograficznych . Więc obiecuje ( się postarać nierobci błędów ortograficznych ) . Niech twoja uwaga będzie przestrogom na przyszłości . Jeszcze 1 bardzo przepraszam :oops: :oops: :oops:


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

No dobrze... karty... mamy dwie pasujące do Twojego pytania:

CZAROWNICA - nieznajomy
Na tym Obszarze aż do końca gry przyczaiła się czarownica. Jeśli do niej trafisz - musisz rzucić kostką:
1. zamieniasz się w ropuchę na trzy tury,
2. tracisz 1 punkt Wytrzymałości,
3. tracisz 1 Przedmiot,
4. zyskujesz 1 punkt Siły,
5. zyskujesz 1 punkt Mocy,
6. zyskujesz 1 Czar.

- chyba nie ma to związku z sytuacją o jaką pytasz? Jest jeszcze druga karta:

PRZEKLEŃSTWO - zdarzenie
Przeklęła cię wiedźma - musisz ją zabrać jako swego Przyjaciela. Wszyscy twoi Przyjaciele (z wyjątkiem poltergeista) natychmiast cię opuszczają - odłóż ich Karty. Nie możesz zdobyć nowych Przyjaciół, aż się uwolnisz od wiedźmy, odwiedzając wiejskiego mędrca. Po wizycie u niego możesz odłożyć tę Kartę.

- ta karta opisuje utratę Przyjaciół z powodu tego przekleństwa (to nawet nie jest spotkanie, to poprostu pechowa sytuacja, która przydażyla się akurat Tobie - to jest karta "zdarzenie"). Jednocześnie karta precyzuje wyjątek Poltergeista - więc chyba to jest jasne.

O to chodziło?

P.S: Trzymam Cię Hrabina za słowo!


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Czarna Hrabina
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 23
Rejestracja: piątek 11 lis 2005, 21:16

Post autor: Czarna Hrabina »

Tak dziękuje ci bardzo za objaśnienie . :wink:



A wracając do poltergeista pisze na nim ze możesz się go pozbyć przekraczając rzekę . A więc nie trzeba chyba przekraczać tej rzeki asz w krainie środkowej (chyba można to zrobić w krainie zewnętrznej ??) :?: :)


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Mówisz o przejściu przez mostek obok miasta i wioski? Niektórzy tak grają ale moim zdaniem to zbyt duże ułatwienie. Lepiej grać tak że należy przebyć Rwącą Rzekę czy to tratwą czy czarem Spacer po Wodzie czy w jakikolwiek inny sposób.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Miałem te same wątpliwosci, więc przewałkowaliśmy ten problem:

http://www.gamekeeper.itl.pl/forum/view ... ight=#1310

Polecam lekturę (zresztą całego tego tematu, bo wiele ciekawych spraw tam obgadaliśmy).


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

jak dla mnie poltergeista pozbywamy się przechodząc przez most ze strażnikiem lub jeden z dwóch mostków, albo inaczej przechodząc do drugiej krainy. Zawsze tak graliśmy i po coś te mostki się przydają przynajmniej :) Na karcie poltergeista pisze tylko przekroczyć rzekę, nie ma mowy o tym, że trzeba wejśc do drugiej krainy.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Interesujące podejście do sprawy :) muszę spróbować tak zagrać :]


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Gieferg pisze:jak dla mnie poltergeista pozbywamy się przechodząc przez most ze strażnikiem lub jeden z dwóch mostków, albo inaczej przechodząc do drugiej krainy. Zawsze tak graliśmy i po coś te mostki się przydają przynajmniej :) Na karcie poltergeista pisze tylko przekroczyć rzekę, nie ma mowy o tym, że trzeba wejśc do drugiej krainy.
Ja właśnie tak gram. W sumie wynika to z instrukcji karty, nie ? ;)


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Odgrzejemy starego kotleta. ;)

Tutaj Wilczy przewałkował zasade ruchu i zostawiania Muła na Ulicy w Mieście:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... c&start=30

Wszystko jest tam dla mnie zrozumiałe (Wilczy powinieneś zostać wykładowcą na uczelni ;) ), oprócz jednego, mam Muła, stoje na Bobkowym Zaułku, wyrzuciłam kostką 5 i chce wejść do Gildi Anarchistów. I teraz pytanie, Muła zostawiam na ulicy z której startuje czy może przed lokacją, w tym wypadku na Ulicy Cechowej?
I jeszcze jedno, załóżmy, że jednak na ulicy przed lokacją, to kończe tam ruch, zostawiam Muła i wchodze do Gildi w następnej kolejce czy jeszcze w tej samej, a Muł zostaje 'automatycznie' na ulicy?

Pytam, bo jak to Wilczy objaśnił, wychodząc z lokacji musze zatrzymać się na polu Ulicy na której został Muł i dopiero moge go zabrać. Chodzi o to, czy wchodząc do np Gildi musze tak samo zrobić?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Blaster
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 16 paź 2007, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Blaster »

Katiusha pisze: Wszystko jest tam dla mnie zrozumiałe (Wilczy powinieneś zostać wykładowcą na uczelni ;) ), oprócz jednego, mam Muła, stoje na Bobkowym Zaułku, wyrzuciłam kostką 5 i chce wejść do Gildi Anarchistów. I teraz pytanie, Muła zostawiam na ulicy z której startuje czy może przed lokacją, w tym wypadku na Ulicy Cechowej?
I jeszcze jedno, załóżmy, że jednak na ulicy przed lokacją, to kończe tam ruch, zostawiam Muła i wchodze do Gildi w następnej kolejce czy jeszcze w tej samej, a Muł zostaje 'automatycznie' na ulicy?

Pytam, bo jak to Wilczy objaśnił, wychodząc z lokacji musze zatrzymać się na polu Ulicy na której został Muł i dopiero moge go zabrać. Chodzi o to, czy wchodząc do np Gildi musze tak samo zrobić?
Według mnie wytłumaczenie Wilczego jest trochę pokrętne :???:
Skoro instrukcja nie precyzuje sposobu zostawienia Muła przy wchodzeniu do lokacji w Mieście to trzeba wybrać moim zdaniem jednen z 2 sposobów:
1. zostawiasz Muła "w przelocie" i w taki sam sposób go zabierasz (jeśli jeszcze jest ;-) )
2. zostawiasz na tym obszarze z którego zaczynasz ruch i wracasz na ten obszar jeśli wyrzucisz odpowiednią ilośc na kostce
Ja bym osobiście nie miksował tych wariantów jak zrobił to Wilczy i wtedy nie ma problemów. :)


Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Blaster pisze:1. zostawiasz Muła "w przelocie" i w taki sam sposób go zabierasz (jeśli jeszcze jest )
Wydaje mi się, że jest to najrozsądniejsze wyjście (dosłownie i w przenośni :mrgreen: ) z jakiejkolwiek lokacji w Mieście. Najmniej skomplikowany i przekombinowany. Można się jeszcze zastanowic, czy w takim wypadku katulasz kostką jeszcze w lokacji i z stamtąd zaczynasz ruch, czy może najpierw wychodzisz na ulice, katulasz i dopiero startujesz dalej w Miasto?

Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia, ale to troche z innej beczki problem.

Jest Poszukiwacz A i naskakuje na Poszukiwacza B który posiada Muła i 7 Przedmiotów. Trzy na sobie i cztery na Mule.
Załóżmy że, Poszukiwacz A zaatakował Poszukiwacza B, wygrał A i zabiera poszukiwaczowi B Muła.

I teraz co dzieje się w takim wypadku?

a) A przejmuje Muła z przedmiotami na nim.

b) A przejmuje tylko Muła, a Przedmioty których A nie może zabrać zostają na polu walki i pierwszy obojętnie jaki Poszukiwacz który się tu znajdzie, zabiera sobie co mu pasuje z pozostawionych rzeczy.

Troche niefartowny dzień dla Poszukiwacza B. 8-[


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Katiusha, oczywiście wariant b). Po walce zabieramy tylko 1 przedmiot (muła) a reszty gracz, który przegrał nie może nosić i zostawia na planszy.


Awatar użytkownika
Blaster
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 68
Rejestracja: wtorek 16 paź 2007, 14:36
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: Blaster »

Katiusha pisze:Można się jeszcze zastanowic, czy w takim wypadku katulasz kostką jeszcze w lokacji i z stamtąd zaczynasz ruch, czy może najpierw wychodzisz na ulice, katulasz i dopiero startujesz dalej w Miasto?
Moim zdaniem miejsca w Mieście pod kątem poruszania się należy traktować tak jak miejsca na planszy głównej. Gdy wychodzimy z Kapliczki czy Gospody to nie stajemy najpierw na Polach i dopiero rzucamy kostką, tylko od razu ruszamy z obszaru miejsca. 8)

Katiusha pisze:Jest Poszukiwacz A i naskakuje na Poszukiwacza B który posiada Muła i 7 Przedmiotów. Trzy na sobie i cztery na Mule.
Załóżmy że, Poszukiwacz A zaatakował Poszukiwacza B, wygrał A i zabiera poszukiwaczowi B Muła.

I teraz co dzieje się w takim wypadku?

a) A przejmuje Muła z przedmiotami na nim.

b) A przejmuje tylko Muła, a Przedmioty których A nie może zabrać zostają na polu walki i pierwszy obojętnie jaki Poszukiwacz który się tu znajdzie, zabiera sobie co mu pasuje z pozostawionych rzeczy.

Troche niefartowny dzień dla Poszukiwacza B. 8-[
Według zasad oczywiście B ale jak ktoś woli grać bardziej realistycznie to może po uzgodnieniu z graczami zmienić sobie na wariant A. ;-)


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

1. zostawiasz Muła "w przelocie" i w taki sam sposób go zabierasz (jeśli jeszcze jest )
W oczywisty sposób jest to niezgodne z zasadami, a co za tym idzie dla mnie nie do przyjęcia. Na obszarach, których nie badamy nie możemy nic zrobić co jasno wynika z instrukcji. Pole, z którego zaczynamy nie podlega badaniu, a więc pozostawić muła można tylko i wyłącznie na koniec tury podczas badania obszaru. Zbieranie w przelocie rówznież nie może mieć miejsca, gdyż Stojący na ulicy muł nie jest niczyją włąsnością i jest traktowany jak każdy inny leżący tam przedmiot.

Co do zabierania Muła - zabiera się jeden przedmiot, choc są wyjatki takie jak sakwa bez dna - pisze na niej wyraźnie, że traci się ją zawsze wraz z zawartością.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

pretorianstalker pisze:Zbieranie w przelocie rówznież nie może mieć miejsca, gdyż Stojący na ulicy muł nie jest niczyją włąsnością i jest traktowany jak każdy inny leżący tam przedmiot.
Momento, bo juz się gubie powoli w tym wszystkim... #-o
Zauważyłam Pretorianstalker, że Ty grasz zawsze zgodnie z przepisami (przynajmniej się starasz) i jestes w tym dosyć dobrze oblatany. ;)

Zatem jak, zgodnie z przepisami bez 'logicznych' podchodów do tej sprawy, powinna wyglądać kwestia zostawiania i odbierania Muła, Konia z Wozem etc. przez właściciela z Ulicy przed lokacją?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Enson
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 21
Rejestracja: sobota 01 gru 2007, 18:36
Lokalizacja: stamtąd
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Enson »

jak, zgodnie z przepisami bez 'logicznych' podchodów do tej sprawy, powinna wyglądać kwestia zostawiania i odbierania Muła, Konia z Wozem etc. przez właściciela z Ulicy przed lokacją?
Musisz zakończyć ruch na obszarze ulicy i wtedy zostawić tam Muła/Konia/Konia i Wóz, dopiero potem (w kolejnej turze) możesz wchodzić do budynków. Aby zabrać je z powrotem musisz oczywiście trafić z powrotem na obszar na którym leżą. Dla mnie to oczywista sprawa.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Zatem jak, zgodnie z przepisami bez 'logicznych' podchodów do tej sprawy, powinna wyglądać kwestia zostawiania i odbierania Muła, Konia z Wozem etc. przez właściciela z Ulicy przed lokacją?
W sumie jak wyżej napisano.

Z czego to wynika? A no z tego, że:
1. Do miejsc w miescie nie można wchodzić z wymienionymi przedmiotami (są oczywiście wyjątki ;) )

2. Przedmiotów nie można zostawiać w dowolnym momencie - byłoby to absurdem oczywsitym.

A więc - zostawiamy przedmiot podczas badania dowolnej ulicy i potem kierujemy się do miejsca. Przedmiot leżący na ulicy jest pozbawiony właściciela - może go wziąć więc każdy, kto wejdzie na ten obszar. Niezależnie czy jest to właściciel czy nie. Po wyjściu z miejsca musimy normalnie trafić w ulicę z przedmiotem i zabrać go jak każdy inny. Jak komuś się to nie podoba, to polecam zostawiać konie w stajni ;) Od tego one są, od tego są one, od tego są! Ewentualnie można poprosić o pomoc ulicznika, aby się zaopiekował dobytkiem, żeby nam przeciwnik nie zwinął sprzed nosa sprzętu na mule/wozie. Nie wiem czy cokolwiek można dodac w tej kwestii.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

pretorianstalker pisze:Od tego one są, od tego są one, od tego są!
Czy to pan Kononowicz? :biggrin:
pretorianstalker pisze:Nie wiem czy cokolwiek można dodac w tej kwestii.
Raczej nie. Ja przynajmniej rozumiem już jak powinno to wyglądać zgodnie z instrukcją i w/g logiki (nie zawsze zgodnej z instrukcją, a raczej prawie nigdy) własnej graczy.

Dziękuje Panom za oświecenie i wyjaśnienia. :idea:

P.S. Temat powiązany z wałkowanym powyżej zagadnieniem. Drugi post w temacie i druga część wypowiedzi. Tyle, że nie czekający Smok poza Miastem, a na Ulicy w nim. ;)

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=806


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
ODPOWIEDZ