Miasto - sposób poruszania się

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

arthan. Ponad 30 lat temu stworzyliśmy te zasady do podstawki bo najpierw posiadaliśmy tylko gre główną. Dodatki ukazywały się troszkę później , dlatego tylko do podstawki, następnie lekko je skorygowaliśmy jak kupilismy dodatki i pojawiały się drobne nieścisłości. Przedewszystkim jeśli zaczynaliśmy jakąs sesję z gra to najpierw wszyscy gracze zgodnie ustalali czy trzymamy sie ściśle zasad głównych czy tez korygujemy je przez nasze zasady aby uatrakcyjnic grę. Zgoda musiała być wyrażona przez wszystkich graczy :)


Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

To, że nie jest napisane iż zabierasz to co pozostawiłeś (a dokładniej "porzuciłeś"!) możesz ot tak sobie zabrać wychodząc. Nie jest napisane iż w tym samym rzucie możesz przejść z miejsca do miejsca (przez ścianę!). Jest napisane iż możesz wejść z ulic. To jest fakt.

Tak więc faktem jest, iż:
- możesz wejść do miejsca z ulicy
- musisz przed wejściem do miejsca porzucić niedozwolone karty

Wychodząc rzucasz kostką, zgodnie z instrukcją, a następnie poruszasz się o ilość obszarów zgodnie z uzyskanym wynikiem (uwzględniając ewentualne modyfikatory ze specjalnych zdolności, kart, czarów, itp.). Jeżeli nie wyrzucisz "1" (lub nie uzyskasz wyniku "1") to niestety los sprawił, iż nie trafiasz bezpośrednio przed sklep, skąd wszedłeś, lecz na inny obszar. Tak więc, jeżeli wyrzucisz przykładowy wynik "3" (minimalny aby wejść z miejsca w miejsce), wówczas wychodzisz na ulicę, idziesz "w prawo lub lewo" i decydujesz czy dalej idziesz ulicą, czy też wchodzisz do określonego miejsca. Możesz wejść tam, gdyż wchodzisz z ulicy (wykonując normalny ruch, pokonując obszar ulicy).

Proste!? ;)


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 22:33Zgoda musiała być wyrażona przez wszystkich graczy :)
... i takie podejście popieram w 100% ... zdarzyło mi się kiedyś, iż współgracz oznajmił "że tak gra od dziada/pradziada" w trakcie gry, co zmieniło diametralnie całą rozgrywkę (abstrakcyjna modyfikacja dająca bonus w konkretnej sytuacji).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

abubu pisze: niedziela 22 paź 2017, 22:40 To, że nie jest napisane iż zabierasz to co pozostawiłeś (a dokładniej "porzuciłeś"!) możesz ot tak sobie zabrać wychodząc. Nie jest napisane iż w tym samym rzucie możesz przejść z miejsca do miejsca (przez ścianę!). Jest napisane iż możesz wejść z ulic. To jest fakt.

Tak więc faktem jest, iż:
- możesz wejść do miejsca z ulicy
- musisz przed wejściem do miejsca porzucić niedozwolone karty

Wychodząc rzucasz kostką, zgodnie z instrukcją, a następnie poruszasz się o ilość obszarów zgodnie z uzyskanym wynikiem (uwzględniając ewentualne modyfikatory ze specjalnych zdolności, kart, czarów, itp.). Jeżeli nie wyrzucisz "1" (lub nie uzyskasz wyniku "1") to niestety los sprawił, iż nie trafiasz bezpośrednio przed sklep, skąd wszedłeś, lecz na inny obszar. Tak więc, jeżeli wyrzucisz przykładowy wynik "3" (minimalny aby wejść z miejsca w miejsce), wówczas wychodzisz na ulicę, idziesz "w prawo lub lewo" i decydujesz czy dalej idziesz ulicą, czy też wchodzisz do określonego miejsca. Możesz wejść tam, gdyż wchodzisz z ulicy (wykonując normalny ruch, pokonując obszar ulicy).

Proste!? ;)
Chyba mówimy tu o dwóch różnych grach. Nigdzie w instrukcji Magia i Miecz dodatek miasto nie ma takiego zapisu. Nadinterpretujesz zasady gry i tyle :) Wyraźny zapis mówi o poruszaniu się po ulicy, gdy docierasz do ulicy przy której jest dane miejsce możesz do niego wejść i tyle. Zostawiasz muły i konie, oraz wszelkie większe gabaryty na ulicy przed miejscem, oraz wykonujesz instrukcje w danym miejscu. Jeśli nie wchodzisz to losujesz kartę(karty) miasta zgodnie z instrukcją na danym polu. Wychodząc zanim wykonasz ruch(a ruch możesz wykonać tylko z ulicy a nie z miejsca), zabierasz majdan z pola ulicy(jeśli tam on jeszcze jest) i rzucając kostką określasz o ile pól sie przesuwasz. Proste bez kombinowania i zgodne z instrukcją. Przykro mi ale te muły, konie i wszelkie inne przedmioty które tam zostały zostaja bez opieki tylko przez jedną ture jak jesteś w danym miejscu. Tylko wtedy mogą być podjęte przez innego poszukiwacza jesli on w swojej turze trafi na tą właśnie ulice(musi wyrzucić szczęśliwą liczbę oczek na kostce jeśli na te przedmioty poluje). Z twoich wypowiedzi wnioskuję że bardzo zależy ci na tym żeby owe przedmioty leżały tam tak długo aż ktoś inny je podejmie zagracając pole miasta na którym ciągnie sie kartę, a jeśli te przedmioty tam leżą to następnej karty miasta nie będziesz mógł wyciągnąć do chwili kiedy pole nie zostanie oczyszczone. Wiesz mi że twórcy tej gry to właśnie mieli na myśli, a głównym priotytetem dla nich było aby gracze w Mieście wyciągali nowe karty miasta.
A jeszcze wracając do podjęcia tych rzeczy przez innego poszukiwacza to musi się on liczyć z tym że dostanie list gończy gdyż zgodnie ze statutem miasta będzie to złamanie przepisów miasta i traktowane jako kradzież i nie ma tu odwołania. Za każdym razem gdy złamiesz przepis w mieście musisz ciągnąć karte miasta i jeśli bedzie to straż miejska to masz problem gdyż mogą ciebie wtrącić do więzienia a wydostać się tam możesz albo przez wykupienie za dużą sumę mieszków złota lub przez osądzenie przez sędziego i kilka tur ma sie w plecy, nie mówiąc już o tym że gracz którego w ten sposób okradłeś bedzie czychał żeby dać ci łomot. Dlatego właśnie ta gra dostarcza tyle emocji i nie idzie na łatwiznę. Jeśli chcesz mieć wypasione przedmioty to musisz łazić po planszy wyciagać karty i ciężko sobie zapracować na to, a jeśli każdy by przy każdym ruchu zostawiał taki majdan na planszy to wierz mi przez kilka tur poruszania sie po mieście nie ciągnąłbyś żadnych kart miasta tylko polował na stery przedmiotów zalegające ulicę. Nawet jeśli zarzucasz nielogiczność tej gry czym obrażasz takich graczy jak ja, to znowu odnosząc sie do Instrukcji ze statusu miasta czy myślisz że Król pozwoliłby żeby na jego ulicach pałętały się sterty porzuconego żelaztwa, oraz watachy wierzchowców skoro od tego jest stajnia w mieście??! Wierz mi że po to są też takie karty jak koniokrad , czy chłopiec na posyłki ,że każdy inny poszukiwacz jeszcze w tej samej turze w której ty jesteś w tej np. aptece masz wiele okazji na stracenie swojego dobytku co w pewien sposób zmusza cie do wydania kasy na stajnie(a ta również nie zapewnia ci 100% że w wyniku jakiegoś zdarzenia nie utracisz tych wierzchowców). Dlatego nie utrudniaj sobie gry źle interpretując instrukcję dotyczącą zarówno ruchu w mieście jak i badania obszarów w tej samej turze, a podejmowanie mułów z ulicy wychodząc ze sklepu zanim wykonasz ruch jest również badaniem obszaru. Dlatego my nawet wprowadziliśmy taką modyfikację że jeśli wychodzisz ze sklepu(gdyż w poprzedniej turze go badałeś) wychodzisz ze sklepu na ulice i badasz obszar na którym się znajdujesz. Jeśli są tam twoje przedmioty podejmujesz je , jeśli nie ma wyciagasz karte miasta i na tym twoja tura sie kończy. My tak graliśmy i to się naprawdę sprawdzało, ale ty graj sobie jak chcesz i jak ci sie podoba :)


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Bludgeon »

:shock: dzięki bogu że nie gram w 2 edycję :o


What a view.
Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

Na początek wyciąg z instrukcji:
RUCH W MIEŚCIE
Ogólnie rzecz biorąc, Poszukiwacz poruszający się po Zewnętrznej Krainie na głównej planszy, gdy znajdzie się w Mieście musi przestrzegać istniejących reguł dla ruchu w tej krainie; gracz rzuca kością i przesuwa swojego Poszukiwacza po prostej o tyle pól ile wynosi rzut. A oto zmiany reguł gry dotyczące poruszania się w samym Mieście:
a) Każdy Poszukiwacz, który w trakcie ruchu staje na polu Miejsc, w tej turze kończy tam swój ruch.
b) Nie można przejść z jednego Miejsca do drugiego bez uprzedniego wyjścia na ulicę, mimo że Miejsca mogą ze sobą sąsiadować.
c) Nie można pozostać w Miejscu; jeżeli gracz ma możliwość ruchu, musi go wykonać.
3. Mułów, Koni, Powozów, Smoków i innych większych przedmiotów nie można zabrać do żadnego Miejsca w Mieście oprócz Stajni i Nadbrzeża; trzeba je zostawić w tych dwóch miejscach, na ulicy lub poza Murami Miasta.
Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38 Chyba mówimy tu o dwóch różnych grach. Nigdzie w instrukcji Magia i Miecz dodatek miasto nie ma takiego zapisu. Nadinterpretujesz zasady gry i tyle :) Wyraźny zapis mówi o poruszaniu się po ulicy, gdy docierasz do ulicy przy której jest dane miejsce możesz do niego wejść i tyle.
Poruszać po ulicy, a i owszem. Ale gdzie jest taki zapis, że możesz wejść do miejsca przy ulicy, do której docierasz (kończysz swój ruch)? Możesz wejść do dowolnego miejsca, w odległości do tylu obszarów ile wynosi twój zasięg maksymalny (nie ma tutaj ogólnej zasady, że muszę się poruszyć o konkretną liczbę obszarów). Tak jak w punkcie "a" zaznaczono, docierając do miejsca, kończysz swój ruch (nie turę!).
Zgodnie z punktem "b", nie jest możliwe przejście z miejsca do miejsca (przez ścianę!) bez wyjścia na ulicę. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, posiadając odpowiednią liczbę oczek, aby udać się z miejsca do miejsca poruszając się przez ulicę. Oczywiście, nie jest możliwe wyjście/wejście z tego samego miejsca do tego samego miejsca, jak również nie jest możliwe pozostanie w danym miejscu zgodnie z zasadą w punkcie "c".

Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38Zostawiasz muły i konie, oraz wszelkie większe gabaryty na ulicy przed miejscem, oraz wykonujesz instrukcje w danym miejscu. Jeśli nie wchodzisz to losujesz kartę(karty) miasta zgodnie z instrukcją na danym polu.
Zabronione (w miejscach) przedmioty pozostawiasz na obszarze z którego rozpoczynasz ruch, jeżeli zamierzasz wejść do miejsca.

Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38Wychodząc zanim wykonasz ruch(a ruch możesz wykonać tylko z ulicy a nie z miejsca), zabierasz majdan z pola ulicy(jeśli tam on jeszcze jest) i rzucając kostką określasz o ile pól sie przesuwasz. Proste bez kombinowania i zgodne z instrukcją.
Co? A gdzież jest zapisane, że ruch mogę wykonać jedynie z ulicy? Znowu mylisz zasady oficjalne z własnymi modyfikacjami.

Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38Z twoich wypowiedzi wnioskuję że bardzo zależy ci na tym żeby owe przedmioty leżały tam tak długo aż ktoś inny je podejmie zagracając pole miasta na którym ciągnie sie kartę, a jeśli te przedmioty tam leżą to następnej karty miasta nie będziesz mógł wyciągnąć do chwili kiedy pole nie zostanie oczyszczone. Wiesz mi że twórcy tej gry to właśnie mieli na myśli, a głównym priotytetem dla nich było aby gracze w Mieście wyciągali nowe karty miasta.
Nie zależy mi na niczym innym jak na wyjaśnieniu zasad oficjalnych. Nie polemizuję tu z twoimi modyfikacjami (które są według mnie sensowne!).
Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38 A jeszcze wracając do podjęcia tych rzeczy przez innego poszukiwacza to musi się on liczyć z tym że dostanie list gończy gdyż zgodnie ze statutem miasta będzie to złamanie przepisów miasta i traktowane jako kradzież i nie ma tu odwołania.
Oj tutaj nie masz racji. Pozostawione bezpańsko przedmioty nie mają właściciela, więc nie ma mowy o kradzieży.
Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38 Za każdym razem gdy złamiesz przepis w mieście musisz ciągnąć karte miasta i jeśli bedzie to straż miejska to masz problem gdyż mogą ciebie wtrącić do więzienia a wydostać się tam możesz albo przez wykupienie za dużą sumę mieszków złota lub przez osądzenie przez sędziego i kilka tur ma sie w plecy, nie mówiąc już o tym że gracz którego w ten sposób okradłeś bedzie czychał żeby dać ci łomot. Dlatego właśnie ta gra dostarcza tyle emocji i nie idzie na łatwiznę. Jeśli chcesz mieć wypasione przedmioty to musisz łazić po planszy wyciagać karty i ciężko sobie zapracować na to, a jeśli każdy by przy każdym ruchu zostawiał taki majdan na planszy to wierz mi przez kilka tur poruszania sie po mieście nie ciągnąłbyś żadnych kart miasta tylko polował na stery przedmiotów zalegające ulicę.
Porzucając przedmioty bez opieki podejmujesz ryzyko. Po to właśnie jest stajnia (i inne karty w talii miasta), aby się przed tym ustrzec.
Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38Nawet jeśli zarzucasz nielogiczność tej gry czym obrażasz takich graczy jak ja, to znowu odnosząc sie do Instrukcji ze statusu miasta czy myślisz że Król pozwoliłby żeby na jego ulicach pałętały się sterty porzuconego żelaztwa, oraz watachy wierzchowców skoro od tego jest stajnia w mieście??!
Wątek na temat logiki i zasad, którymi rządzi się świat MiM był już poruszany wielokrotnie. Zawsze wywoływał on "niemiłe" emocje. To co nam się wydaje logiczne, bazując na swoim doświadczeniu/wiedzy z życia codziennego (świata realnego), nie koniecznie może się przekładać na "logikę" świata przedstawionego w MiM. Instrukcja to nie jest wiersz, który można sobie interpretować "dowolnie", zastanawiając się co też artysta miał na myśli. Należy interpretować w sposób dosłowny (jeżeli to w ogóle jest możliwe).
Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38Wierz mi że po to są też takie karty jak koniokrad , czy chłopiec na posyłki ,że każdy inny poszukiwacz jeszcze w tej samej turze w której ty jesteś w tej np. aptece masz wiele okazji na stracenie swojego dobytku co w pewien sposób zmusza cie do wydania kasy na stajnie(a ta również nie zapewnia ci 100% że w wyniku jakiegoś zdarzenia nie utracisz tych wierzchowców). Dlatego nie utrudniaj sobie gry źle interpretując instrukcję dotyczącą zarówno ruchu w mieście jak i badania obszarów w tej samej turze, a podejmowanie mułów z ulicy wychodząc ze sklepu zanim wykonasz ruch jest również badaniem obszaru.
Aby wykonać ruch, musisz rzucić kością (są od tego wyjątki - teleportacja, poltergeist, i inne), tak więc nie wychodzisz ot tak sobie na najbliższą ulicę i jej nie badasz. Jest to niezgodne z zasadami gry (nie odnoszę się tutaj do twoich własnych zasad, tylko do oficjalnych). Wiadomo również, że podnoszenie przedmiotów "w locie" nie jest dopuszczalne, więc też nie w chodzi w grę ich automatyczne zabranie w trakcie wychodzenia. Nie ma tutaj znaczenia, że jeszcze chwilę temu byłeś ich właścicielem.
Tronar pisze: niedziela 22 paź 2017, 23:38Dlatego my nawet wprowadziliśmy taką modyfikację że jeśli wychodzisz ze sklepu(gdyż w poprzedniej turze go badałeś) wychodzisz ze sklepu na ulice i badasz obszar na którym się znajdujesz. Jeśli są tam twoje przedmioty podejmujesz je , jeśli nie ma wyciagasz karte miasta i na tym twoja tura sie kończy. My tak graliśmy i to się naprawdę sprawdzało, ale ty graj sobie jak chcesz i jak ci sie podoba :)
Ehhh ... to jak ja gram to jest inna kwestia. Ten wątek dotyczy się ZASAD a nie ich modyfikacji, tak aby grało się lepiej. Aby wprowadzić modyfikacje, należy je wcześniej uzgodnić ze współgraczami przed rozgrywką. Nie każdy może być skłonny grać według twoich zasad, więc w takim przypadku należy stosować się do tych zawartych w instrukcji.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

WOW! Niezła praca ,dużo się rozpisałeś . Przykro mi chłopcze ,ale twoje argumenty wcale mnie nie przekonują. Niewiem skąd wziąłeś pomysł że poruszasz się z miejsca do miejsca za każdym razem rzucając kostką. W miejscach wykonujesz tylko instrukcję zawarte w opisie planszy.TO NIE PLANSZA GŁÓWNA I ZASADY PORUSZANIA SIĘ PO MIEŚCIE SA TU ZUPEŁNIE INNE! Ja mam starą instrukcję z edycji I z 1983r. zakupioną jesienią 1984r. Dodatek miasto kupiłem również w I edycji (jakieś pół roku później) wiele razy ją wertowałem i nigdzie nie znalazłem zapisu ,że po Mieście poruszamy z miejsca do miejsca za to wyraźnie jest napisane że wykonując ruch możemy to zrobić tylko z ulicy, a żeby to zrobić uprzednio musimy wyjść z określonego miejsca na ulicę. Niewiem jak jest w instrukcji z drugiej edycji z lat 90-tych (okładka ze smokiem) bo pewnie taką masz, ale podejrzewam że raczej nie było w niej jakiś poważnych korekt. Co do podejmowania swoich mułów, koni itp. to gdzie jest napisane w intrukcji że tego nie możemy robić?! NIE MA TAKIEGO ZAPISU! Co do przestępstw to w Rygorystycznym Statucie Miasta w punktach jest wypisane co jest przestępstwem w Mieście, a nic nie jest napisane co tym przestępstwem nie jest. W takim razie przyjmujemy kierując się właśnie tym rygorystycznym Statutem że podejmowanie kart mułów itp. rzeczy bez zgody właściciela (poszukiwacza który ich wcale nie porzucił tylko zostawił przed sklepem z racji dużych gabarytów na chwilę) taki czyn jest przestępstwem i podlega ciągnięciu przez ciebie dodatkowej karty Miasta żeby sprawdzić czy straż miejska tego niezauważyła i nie wtrąciła cię do więzienia. Gdybyś grał ze mną i nawet byś nie wyciągnął takiej karty tylko powiedzmy mieszek złota to ja i tak poruszałbym się po mieście(nie licząc tego że gdybym wyrzucił odpowiednią liczbę oczek i znalazłbym sie przy tym przy tobie dałbym ci łomot żeby odebrać ci zamiast wytrzymałości muła czy konia z wozem wraz z moimi przedmiotami bo nie był byś w stanie ich nieść), żeby w jak najszybszym czasie kupić list gończy w zamku i wręczyłbym ci go. Tak my graliśmy i nie było przeproś :) To tylko gra, ale w życiu wierz mi też byś tak postąpił gdybyś zostawił rower przed sklepem a potem wychodząc nie zastał go pod sklepem. Powiedziałbyś sobie że nic się nie stało czy też poleciałbyś z tym na komende Policji żeby zgłosić kradzież? Nawet jeśli to tylko gra i zarzucasz nielogiczność tej gry czym obrażasz nie tylko mnie ale innych graczy i fanów Magii i Miecza, to nikt nie jest kompletnym głupcem żeby tak interpretować sobie przepisy , aby tobie było wygodniej i łatwiej skraść nie należące do ciebie przedmioty, które ktoś być może zdobywał przez całą grę i przez taką interpretacje zasad teraz nie może wchodzić do sklepu tylko dlatego że wychodząc z niego niczym ślepy ominie swój dobytek i popędzi np. 6 oczek z miejsca do miejsca łamiąc przy tym zasady poruszania się po mieście. Nonsens :)
Dlatego my graliśmy tak jak opisałem i wszyscy się na to przed grą zgadzaliśmy. Zresztą zgodnie bo nikt z nas nie był głupcem i chciał grać i bawić się a nie kłócić sie o zasady gry. Głupota i strata cennego czasu. Można w tym czasie rozegrać kilka dobrych kolejek gry. Na tym koniec bo robi się niepotrzebny spam ,a twoje wypowiedzi zrzucam na twój młody wiek i brak doświadczenia w grze. Pozdrawiam i OVER :)


Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

Niech ci będzie, w końcu jako jedyny wiesz najlepiej, bo grasz w tą grę najdłużej, jesteś najstarszy, jako pierwszy (przepraszam, drugi - bo twój kolega miał ją wcześniej) w nią grałeś w Polsce. W co drugim temacie rozpisujesz się o swoim wieku, o dacie nabycia swojego egzemplarza, itp. Fajnie, cieszymy się twoim szczęściem.

Zacytuj konkretne fragmenty, na podstawie których opierasz swoje teorie na temat poruszania się w mieście. Ja przedstawiłem (w poprzednim wpisie) wycinek z instrukcji miasta. Gdzież jest w instrukcji zapis, iż pozostawione na planszy przedmioty mają jakiegokolwiek właściciela? Nie chodzi mi o domysły, tylko o konkrety.
Tronar pisze: poniedziałek 23 paź 2017, 17:11 Na tym koniec bo robi się niepotrzebny spam ,a twoje wypowiedzi zrzucam na twój młody wiek i brak doświadczenia w grze.
:D toś mi rozbawił teraz


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
vincent
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 417
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 39

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: vincent »

Koń i muł fo przyjaciele...po wygranej walce nie możesz ich zabrać chyba..


Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

vincent wg starych zasad z instrukcji koń i muł ma napisane przedmiot, wiem że to brzmi abstrakcyjnie w stosunku do koni i mułów ale tak zrobili twórcy tej gry i tak niestety zostało. Po za tym przyjaciół nie zostawia się przed sklepem bo nic o tym przepisy nie mówią :)

P.S. Bez komentarza z małą informacją że OVER to znaczy bez odbioru. Niech admin zamknie ten temat bo robi sie tu niepotrzebny spam!


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Valdi »

Eugeniuszu Będę zamykał tematy które zechcę nie mów mi co mam robić. Na pewno nie te które odgrzebujesz po paru latach.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

Dyskusja na temat zasad w temacie o zasadach nie jest żadnym spamem. Przytocz konkretne zapisy z twojego egzemplarza instrukcji, gdyż rzeczywiście, może posiadamy zupełnie odrębne instrukcje. Możesz również przesłać skan/zdjęcia całej instrukcji.

Wiem, że jestem bardzo młodym dzieciakiem, ale postaram się zrozumieć tekst pisany.

Ps. Jeżeli uważasz, że cię obrażam (i innych graczy) twierdząc iż logika w świecie MiM nie koniecznie jest tożsama z logiką w świecie rzeczywistym, zgłoś to administracji tego forum. Zapewne rozpatrzą twoje zgłoszenie a ja ewentualnie (po stwierdzeni winy) poddam się odpowiedniej karze bez odwoływania się.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Bludgeon »

Ja też poproszę skan całej instrukcji to powinna być interesująca lektura.


What a view.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

Z miłą chęcią bym wam go zeskanował, gdybym miał skaner i umiał go obsługiwać :) Jak napisałem wcześniej jestem wapniakiem lat 42 i za moich czasów nie było komputerów , a pierwszy jaki posiadałem to był Comodore 64 plus w latach 90-tych, który miał magnetofon do wgrywania gier a nie skaner. Są tu napewno jednak ludzie co mają starą grę Magii i Miecza z czerwoną okładką kuli i miecza i z pewnością będą mogli wam taką instrukcje zeskanować, dodatki które się w latach 80-tych ukazały w tym Miasto również pewnie posiadają. Jeśli ktoś ma skaner to niech zeskanuje to i prześle tutaj w tym temacie. Jeśli znajdziecie zapis że można poruszać się z miejsca do miejsca (uprzednio nie wychodząc na ulicę) rzucając kostką to oddaje honor. A na imię mam Rafał nie Eugeniusz (Eugeniusz to mój ojciec ale on napewno nie grał w żadne planszówki bo za jego czasów były tylko szachy, chińczyk i warcaby :))


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Bludgeon »

Zrób zdjecia stron telefonem. Wiem ze dasz rade wierzę w Ciebie.


What a view.
Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Valdi »

// Przepraszam za pomyłkę w imieniu, nie przedstawiłeś się w tym temacie, więc mogłem pomylić :)

Instrukcję owszem użytkownicy posiadają (z tego co wiem to nie jedną) ale to Ty zacząłeś temat więc powiedziałeś "A" to powiedz "B".


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

Generalnie jestem bardzo ciekaw twojego egzemplarza instrukcji, gdyż możesz posiadać jakieś wydanie, którego jeszcze tutaj nikt nie widział. Jeżeli będziesz miał problem z przesłaniem pliku w załączniku (np. będzie za duży) to daj znać tutaj lub na PW (prywatna wiadomość), postaram się tymczasowo zwiększyć limit przesyłanych plików.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Awatar użytkownika
vincent
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Posty: 417
Rejestracja: czwartek 21 lip 2016, 11:50
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Wiek: 39

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: vincent »

Tronar pisze: poniedziałek 23 paź 2017, 19:46 vincent wg starych zasad z instrukcji koń i muł ma napisane przedmiot, wiem że to brzmi abstrakcyjnie w stosunku do koni i mułów ale tak zrobili twórcy tej gry i tak niestety zostało. Po za tym przyjaciół nie zostawia się przed sklepem bo nic o tym przepisy nie mówią :)

P.S. Bez komentarza z małą informacją że OVER to znaczy bez odbioru. Niech admin zamknie ten temat bo robi sie tu niepotrzebny spam!
w Talizmanie koń i muł to już przyjaciele...followersi bardziej...w starą Magię to ja nie grałem od podstawóweczki..już nie pamiętam..:(
Ostatnio zmieniony poniedziałek 23 paź 2017, 22:36 przez vincent, łącznie zmieniany 1 raz.


Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

to dobrze że to poprawili :) bo jak graliśmy i ktoś nam odbierał muła zamiast punktu wytrzymałości (gdyż było napisane że to przedmiot to traciło się wszystkie przedmioty których nie byliśmy wstanie nieść) było to bardzo irytujące. Widzę że przy okazji w nowej edycji 5 również rozwiązuje to kwestię wchodzenia do miejsc bo przecież przyjaciele to nie przedmioty i nie porzuca sie ich przed sklepem :)


Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

Postaram się odgrzebać w szafie gdzie schowałem przed moim niespełna 4 letnim synem(mógłby podrzeć archiwalną grę) i porobić trochę zdjęć z mojej kolekcji moim aparatem cyfrowym i nastepnie przez kabel zgram na mojego lapka :)

swoją drogą to dziwne że nikt tutaj nie ma I edycji tej gry razem w dwóch edycjach wydano tą grę w liczbie 35 tysięcy egzęplarzy. Ciekawe ile było egzemplarzy I edycji a ile II z lat 90-tych? Możliwe że największy dodruk był dopiero w II edycji (tej ze smokiem na okładce). Szkoda że nie dodrukowali jej więcej ale skoro Sfera padła to pewnie nikt już tego nie zrobi :(


Awatar użytkownika
Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
#Administrator: Valdi
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Księżycowy Kamień
ZP i LK
Posty: 12790
Rejestracja: poniedziałek 02 maja 2005, 13:07
Lokalizacja: Trojmiasto
Płeć:
Kontakt:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Valdi »

Pierwsza edycja (ta jak to piszesz z czerwoną / dla mnie brązową/ okładką) też różne partię druku zresztą jak jej późniejszy przedruk z niebieską okładką. Przez te lata co jesteśmy w tej społeczności nie raz spotkaliśmy się z egzemplarzami które coś miały zmienione, napisane inaczej. Dlatego tak zależy nam na zdjęciu Twojej instrukcji bo może masz inne zapisy.
Ja osobiście posiadam 3 egzemplarze brązowe i dwa niebieskie, ale może masz inne zapisy w instrukcji.


Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

raczej zapisy w instrukcji nie zkorygowano na tyle by były aż tak istotne zmiany, ale postaram sie zrobić zdjęcia jak tylko odgrzebię grę z szafy gdzie ją bezpiecznie przechowuję przed nieletnim synkiem. Sam jestem ciekaw :)


Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

Dzisiaj przeglądałem instrukcje jak syn był w przedszkolu ,żebym mógł spokojnie ją przestudiować. Przy okazji zrobiłem trochę porządku w szafie i porobiłem trochę zdjęć gier z mojej kolekcji którą kiedyś przekaże synowi w dziedzictwie. Jak zgram to na kompa to wszystko wkleje tutaj w tym temacie lub w osobnym temacie z dopiskiem kolekcje :)
W zapiskach dodatku Miasto nie ma nadal zasad poruszania się po mieście, (a zabieranie mułów z pola) dość jasno sprecyzowanych. Jest napisane że są zmiany w poruszaniu sie po mieście w stosunku do zasad głównych. Owszem są zapisy o tym że poruszamy się do określonych miejsc, ale nie ma napisane jak to robimy. Rozważając jednak w jaki sposób wchodzimy do miasta, do miejsca Brama miasta i Plac Miejski to jest wyraźnie napisane że dochodząc do miasta przenosimy automatycznie w trakcie ruchu naszą postać do pola Brama Miasta i na tym kończy sie nasza tura. Nastepnie w naszej następnej turze możemy przejść przez bramę i zatrzymujemy się na polu Plac Miejski gdzie wykonujemy instrukcje związane z obszarem. Zawsze gdy wkraczamy na jakieś pole stosujemy sie do instrukcji zgodnej z danym polem. Jeśli jest to miejsce to rzucamy kostką i sprawdzamy co spotkało nas w tym określonym miejscu , jeśli jest to ulica to ciągniemy kartę(karty). Zauważcie że w mieście są Miejsca do których można dotrzeć z różnych ulic a strzałki sugerują od której strony wchodzimy gdyż przez ściany nie możemy wejść. Są to np. Medyk do którego możemy wejść zarówno z "Zaułku gadułów" jak i z Placu Miejskiego, Przystań(Nadbrzeże) do którego dotrzemy z trzech stron ze "Złotego Zaułku", z Karczmy pod 6 Twarzami, lub z "Aleji Północnej", no i na końcu "Karczma pod 6 Twarzami" gdzie możemy do niej wejść z 4 stron zarówno ze "Złotego Zaułku, "Przystani", "Aleji Północnej", oraz z "Pasażu Królewskiego". Zauważcie, że do każdego miejsca oprócz Przystani i Karczmy mamy strzałki od której strony możemy wejść. W przypadku Przystani i Karczmy nie ma nawet strzałek. Wyraźnie to sugeruje że miejsca są przypisane do konkretnej ulicy(ulic) z której(których) możemy wejść. TO NIE SĄ pola po których się poruszamy w przypadku normalnego ruchu. Dlatego nadal uważam że poruszamy sie tylko po ulicach a ruch kończymy na ulicy i mamy do wyboru, albo rozpatrywać pole ulicy i ciągnąć kartę miasta albo wejść do konkretntego miejsca (uprzednio zostawiając na ulicy muły , konie, smoki itp.) powiedzmy do Karczmy i rozpatrywać instrukcję związane z tym miejscem. To jest tak jak mamy do wyboru na planszy głównej jak wyrzucimy kostką czy iść w lewo, czy w prawo do konkretnego pola na planszy. W następnej turze wychodzimy na ulicę(bo w miejscu nie możemy zostać dłużej niż na turę - wyjątek ciemnica więzienie, gdzie możemy być wiele tur ze względu na przepisy prawa - uwięzienia), zabieramy muły, konie, smoki (jeśli nadal tam są bo mogą zostać skradzione w poprzedniej turze) i rozpatrujemy pole ulicy lub rzucamy kostką i poruszamy się o określoną liczbę pól wyrzuconą na kostce po ulicach. Nie skracamy ruchu i wchodzimy na konkretne miejsca! Nigdzie tak nie ma napisane. Do określonego miejsca (czyli przylegającej do tego miejsca ulicy), do którego chcemy dotrzeć ,musimy trafić wyrzucając określoną liczbę oczek! Tak jest i na planszy głównej bo inaczej doszło by do takich sytuacji że powiedzmy chcemy na planszy głównej trafić na pola gdzie jest magiczny strumień wyrzucamy o dwa oczka za dużo i trafiamy powiedzmy do miasta, a my sobie skracamy o te dwa pola i lądujemy na polu z magicznym strumieniem siły. Nonsens. Tak samo jest w przypadku miasta nie możemy trafić do stajni jeśli wyrzucimy za dużo oczek docierając do np. Przystani, a my sobie skracamy, żeby odebrać powiedzmy nasze muły. Jedyny sposób żeby to ominąć to wracać przez Bramę Miasta i wtedy w tym wyjątkowym przypadku nasze muły już na nas czekaja u bram miasta odprowadzone przez stajennego, no ale wtedy musimy się poddać drobiazgowej kontroli ze strony strażników. Tak samo jest na przystani gdzie również możemy zostawić swój dobytek, ale jeśli legalnie opuszcamy przystań to z automatu zabieramy wierzchowce i dobytek pozostawiony na Przystani. W przypadku gdy mamy list gończy lub pożyczkę nie możemy legalnie opuścić Miasta bez konsekwencji(aresztowania w przypadku listu gończego lub zamiany w ropuchę w przypadku pożyczki), więc uciekamy na gapę, lecz wtedy nasze muły, konie, rumaki i smoki wraz z dobytkiem którego nie jesteśmy w stanie nieść zostają tam gdzie je pozostawiliśmy czyli na Przystani lub w stajni. Podobnie się ma z Wejściem do podziemi lub skokiem w Kosmiczną otchłań u Czarodziejki, musimy pozostawić nasze wierzchowce, smoki i przedmioty których nie jesteśmy w stanie nieść na miejscu gdzie weszliśmy do podziemi lub na Placu Miejskim przed gabinetem Czarodziejki jeśli uda nam się wskoczyć do Kosmicznej Otchłani. Nie możemy też przechodzić przez miejsca jak np. przez Karczmę skracając sobie drogę i docierając do ulicy "Pasaż Królewski" od strony ulicy "Złotego zaułka" gdyz wyraźnie docierając do określonego miejsca musimy się tam zatrzymać a nie przelatywać jak wicher przez Karczmę w locie porzucając muły, konie i smoki na ulicy "Złoty zaułek". Bzdura! Nic nie robimy w locie, czyli musimy sie zatrzymać na ulicy, zanim wejdziemy do konkretnego miejsca w tym wypadku Karczmy i na tym kończy się nasz ruch, nie tura gdyż wykonujemy instrukcję z danego miejsca.
Tak więc reasumując MIEJSCA NIE są odrębnym polami tylko przypisanymi do konkretnych ulic jak np. wyciagnięta karta "magiczny strumień siły" który leży na polach a przecież tam nie rzucamy kostką żeby sie tam dostać tylko w tej samej fazie rozpatrujemy instrukcje do określonego miejsca(w tym rzucanie kostką jak np. karta tego wymaga). Tak samo jest z miejscami narysowanymi na planszy miasta trzeba analogicznie spojrzeć jakby to była wylosowana karta "Miejsce". Diametralnie to zmienia spojrzenie na grę prawda? Wierzcie mi że jak zaczeliśmy grać w Miasto w latach 80-tych to też mieliśmy takie dylematy z tymi polami, ale zgodnie ustaliliśmy że tylko tak w logiczny sposób można rozwiązać ten problem z poruszaniem sie w mieście. My tak graliśmy, wy nie musicie! Niczego wam nie sugeruje. To jest wszysko kwestia zasad i ustaleń pomiędzy graczami przed grą. W każdym razie kto chce niech spróbuje tak zagrać, jak wam się nie spodoba to grajcie jak dotychczas. Wolna wola i to jest właśnie piękne zarówno w życiu jak i w grze :)

P.S. Postaram się jak najszybciej jak tylko będę mógł ,skopiować zdjęcia z mojej kolekcji oraz instrukcje na komputer i wkleić tutaj lub w osobnym temacie :)


Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Posty: 5785
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu »

Tronar pisze: wtorek 24 paź 2017, 17:58 Nie skracamy ruchu i wchodzimy na konkretne miejsca! Nigdzie tak nie ma napisane.
Jest napisane w moim egzemplarzu instrukcji, iż jeżeli podczas ruchu dotrzemy do Miejsca, na tym nasz ruch się kończy (oczywiście tura nadal trwa, więc badamy ten obszar). Poniżej dokładny zapis tej zasady:
"a) Każdy Poszukiwacz, który w trakcie ruchu staje na polu Miejsc, w tej turze kończy tam swój ruch."

Tak więc nie poruszamy się tylko po ulicach ale i po Miejscach. Aby wejść do Miejsca, podczas rzutu za ruch musimy uzyskać co najmniej tyle oczek ile wynosi odległość do tego Miejsca, a nie do ulicy przyległej. Zatrzymując się na ulicy, badamy ją (lub Spotykamy innego poszukiwacza, jeżeli tam się znajduje). Dopiero w następnej turze i dopiero po rzucie kością i uzyskaniu odpowiedniej liczby oczek (wynik minimum 1 - tak, wiem ... na kości k6 nie ma niższego, jednak celowo napisałem aby zachować kolejność działań), możemy wejść do Miejsca.

W instrukcji Miasta podane są wyjątki od ogólnych zasad (spisanych w instrukcji głównej). Pozostałe zasady poruszania się pozostają nadal aktualne.

Jeżeli chodzi o przejście z Miejsca do Miejsca podczas tego samego ruchu, również taka możliwość jest dopuszczalna. Warunkiem jest uzyskanie co najmniej tylu oczek (podczas rzutu za ruch), ile wynosi najkrótsza trasa z Miejsca do Miejsca, przechodząca przez co najmniej jeden obszar ulicy (aby nie przechodzić przez ścianę). Tak więc, jeżeli wyrzucimy za ruch 1, wówczas starczy nam ruchu jedynie na wyjście z Miejsca, w którym obecnie przebywamy.
"b) Nie można przejść z jednego Miejsca do drugiego bez uprzedniego wyjścia na ulicę, mimo że Miejsca mogą ze sobą sąsiadować."

Wszystko powyższe jest zgodne z zasadami a nie z domysłami. Chociaż, co do przejścia z Miejsca do Miejsca w trakcie tego samego ruchu, mogłem "nad interpretować" słowo "wyjść" jako "przejść". Tak więc, tutaj jestem skłonny przyjąć, iż należy wykonać ruch (rzut kością) ale nie można go zakończyć na tym samym, bądź innym Miejscu.

Modyfikacje zasad, które przedstawiasz, są jak najbardziej sensowne i ciekawe. Warto się z nimi zapoznać, a nawet i część wprowadzić w testowych rozgrywkach. Jednak chciałbym podkreślić, iż są to modyfikacje a nie zasady oficjalne. Ten dział forum dotyczy właśnie zasad oficjalnych. Do zasad "domowych" są inne, odpowiednie ku temu tematy / działy / subfora.

Tronar pisze: wtorek 24 paź 2017, 17:58 Tak więc reasumując MIEJSCA NIE sa odrębnym polami tylko przypisanymi do konkretnych ulic jak np. wyciagnięta karta "magiczny strumień siły" który leży na polach a przecież tam nie rzucamy kostką żeby sie tam dostać tylko w tej samej fazie rozpatrujemy instrukcje do określonego miejsca(w tym rzucanie kostką jak np. karta tego wymaga).
Są odrębnymi obszarami. To, że na/w danym obszarze znajduje się jakieś Miejsce, to jest odrębna sprawa. Czym innym są karty "Miejsca" a czym innym obszary "Miejsca".

Tronar pisze: wtorek 24 paź 2017, 17:58Diametralnie to zmienia spojrzenie na grę prawda?
Może warto zrewidować swoje przekonania po tych parudziesięciu latach? W moim przypadku, jak się okazało po wielu latach (mimo mojego młodego wieku), część zasad błędnie interpretowałem (a raczej, źle mi starsi wytłumaczyli) podczas pierwszych rozgrywek.

Tronar pisze: wtorek 24 paź 2017, 17:58 My tak graliśmy, wy nie musicie! Niczego wam nie sugeruje. To jest wszysko kwestia zasad i ustaleń pomiędzy graczami przed grą.
I w końcu jest coś, z czym się mogę w 100% zgodzić. Zmodyfikowane zasady (chyba, że rzeczywiście mamy inne zapisy w instrukcji), jakie przedstawiasz są kwestią waszych ustaleń.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar »

Może warto zrewidować, ale wierz mi że na początku graliśmy tak jak to TY przestawiasz i rozgrywka była o wiele gorsza w sposób interpretacji zasad który ty uparcie przedstawiasz. Przykładów jest wiele o których już wspomiałem i nie chce mi sie ponownie wspominać, bo to nie ma jak widzę sensu. Graj tak jak grasz ja będę grał jak graliśmy w latach 80-tych. Nawet jeśli uważasz że to tylko sugestie to nam to bardzo uatrakcyjniało rozrywkę jak wpisanie siły diabłów 14 na polu Otchłani w krainie wewnętrznej gdyż na mojej mapie głównej nie było tego zapisu jaka siłę posiadają. Dopiero w późniejszych wydaniach pojawiła się wzmianka o sile diabłów 4. Może to była errata bo sugerując się trudnością krainy wewnetrznej siła diabłów w postaci 4pkt jest śmiesznie mała :) Takich bugów w tej grze jest wiele i dopiero w trakcie rozgrywek to wychodzi, ale nikt tym się w tamtych czasach nie przejmował ani nie kłócił o sztywne trzymanie się instrukcji. Szkoda nam było na to czasu. Może współczesne "komputerowe "pokolenie ma inne podejście do gier planszowych niż my wapniaki mieliśmy to jak ty napisałeś cyt.:"... po tych parudziesięciu latach?".
Przepraszam wszystkich za zamieszanie wywołane tym że jak to piszesz ,pisze w nieodpowenim dziale cyt.:" Ten dział forum dotyczy właśnie zasad oficjalnych. Do zasad "domowych" są inne, odpowiednie ku temu tematy / działy / subfora."
Myślałem że to tylko polemika ale jeśli tak stawiasz sprawę to więcej w tym dziale już nic nie napisze bo jak widzę urażam to takie osoby jak ty. OVER!!!


ODPOWIEDZ