Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Miasto - sposób poruszania się

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » piątek 17 sie 2012, 09:10

Raczej trzymając się niedokładnie przetłumaczonej polskiej instrukcji (i to też na upartego, bo jest napisane, że podczas Spotkania, a nie podczas Spotkania z innym Poszukiwaczem).


Czas umierać.


Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2922
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: abubu » piątek 17 sie 2012, 11:15

"Niestety" ale zgadzam się z Rogo :)
Po sięgnięciu do angielskiej instrukcji, "wszystko" stało się jasne.




Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » sobota 18 sie 2012, 08:41

Rogo pisze:Raczej trzymając się niedokładnie przetłumaczonej polskiej instrukcji
Przecież napisałem MiM a nie Talisman, to nie jest tożsame ;)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » sobota 18 sie 2012, 10:00

Dobra, graj po swojemu, nie będę już tłumaczył ;) historia Magii i Miecza była już omawiana na forum over 9000 razy :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » niedziela 19 sie 2012, 10:46

A czy ja gdziekolwiek napisałem, ze tak gram Panie Nie Zdzierżę Gdy Nie Będę Miał Ostatniego Zdania? :P Tak stanowi instrukcja MiM i tyle. A co kto z tym fantem zrobi to jego sprawa.



Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » wtorek 28 sie 2012, 23:29

Z opóźnieniem drobna korekta.


"Spotkanie" to w pewnym sensie błąd w tłumaczeniu, chodzi oczywiście o "badanie Obszaru" i tak powinno się to rozumieć.
Niestety nieraz u nas tak to było utożsamiane, że "spotkanie = dowolny etap badania Obszaru".


Natomiast to wciąż nie odpowiada na wszystkie pytania. Bo co zrobić w sytuacji, gdy jeden Poszukiwacz atakuje drugiego?
Teoretycznie obaj łamią Prawo. Teraz pytanie czy obaj powinni dociągnąć po karcie?



Z ruchem też do końca nie zostało to dobrze ujęte.
Chodzi o to, że jak wyrzucisz kością powiedzmy 5 oczek za ruch, to możesz się przemieścić o 5 Obszarów ulic i na piątej zakończyć ruch [tu wszystko działa normalnie], ale możesz też wejść do dowolnego Miejsca znajdującego się w odległości do 5 Obszarów!
Nawet wtedy, gdy ruch zajmie ci tylko przeniesienie o 2 Obszary.



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 29 sie 2012, 09:18

Artownik pisze:"Spotkanie" to w pewnym sensie błąd w tłumaczeniu, chodzi oczywiście o "badanie Obszaru" i tak powinno się to rozumieć.
Niestety nieraz u nas tak to było utożsamiane, że "spotkanie = dowolny etap badania Obszaru".
ćś ćś ćś, Ty się z SeSimem nie kłóć. wg polskiej instrukcji Spotkanie przez duże S to spotkanie z poszukiwaczem (gdziekolwiek to jest napisane).
Artownik pisze:Natomiast to wciąż nie odpowiada na wszystkie pytania. Bo co zrobić w sytuacji, gdy jeden Poszukiwacz atakuje drugiego?
Teoretycznie obaj łamią Prawo. Teraz pytanie czy obaj powinni dociągnąć po karcie?
No raczej tak.
Z ruchem też do końca nie zostało to dobrze ujęte.
No ruch jest inny niż w całej reszcie MiMa, co imho nie jest dobre


Czas umierać.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » środa 29 sie 2012, 14:15

Rogo pisze:ćś ćś ćś, Ty się z SeSimem nie kłóć. wg polskiej instrukcji Spotkanie przez duże S to spotkanie z poszukiwaczem (gdziekolwiek to jest napisane).
A nie mówiłem? :P -> Pan Nie Zdzierżę Gdy Nie Będę Miał Ostatniego Zdania :D
Artownik pisze:ale możesz też wejść do dowolnego Miejsca znajdującego się w odległości do 5 Obszarów!
Nawet wtedy, gdy ruch zajmie ci tylko przeniesienie o 2 Obszary.
Tak to definiuje instrukcja do Miasta. Nie porównywałem tego z Talismanem więc nie wiem czy to kolejna "wesoła twórczość" Sfery ale tutaj nigdy nie miałem wątpliwości.
Rogo pisze:No ruch jest inny niż w całej reszcie MiMa, co imho nie jest dobre
A w WKO (tasiemki) i Podziemiach (generalnie ruch jednostronny) to może jest taki sam jak w całej reszcie MiM? :D



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 29 sie 2012, 14:24

SeSimie, te utarczki z Tobą zaczynają być coraz weselsze :D
SeSim pisze:A w WKO (tasiemki) i Podziemiach (generalnie ruch jednostronny) to może jest taki sam jak w całej reszcie MiM? :D
Może nie jak w reszcie MiM, ale ruch o wynik rzutu kostką (Podziemia) lub bardzo mocno z tym wynikiem powiązany (WKO) jest lepszy niż wyrzuć dużo i masz 11 możliwości dokąd iść xD
SeSim pisze:Pan Nie Zdzierżę Gdy Nie Będę Miał Ostatniego Zdania
Da się mieć taki dopisek nad/pod avatarem przy każdym poście, czy muszę sobie to wrzucić w podpis? :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » środa 29 sie 2012, 14:26

Rogo pisze:Da się mieć taki dopisek nad/pod avatarem przy każdym poście, czy muszę sobie to wrzucić w podpis? :P
Musisz wrzucić w podpis. ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Nizar666
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: Nizar666 » niedziela 11 maja 2014, 23:47

Zatem walki ze szczurami nie są przestępstwem.[/quote] . No właśnie nie do końca :D ... W Statucie Miasta pisze wyraźnie 1. Uczestniczenie w walce na ulicach miasta jest nielegalne. Nie ma znaczenia kto ją rozpoczął ani kto był w nią zamieszany ; zabrania się każdej walki. Czyli nie ważne czy jest to szczur czy gbur czy pijany żołnierz . Zabrania się KAŻDEJ walki ;)



Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 57
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar » niedziela 22 paź 2017, 01:07

Fakt instrukcja miasta jest troche zagmatwana, ale ja i moi koledzy stosowaliśmy taką interpretację dotycząca ruchu po mieście. Mianowicie jeśli wyrzuciliśmy np.3 na kostce to ruszaliśmy się po ulicach o trzy pola a jeśli powiedzmy chciało sie wejśc do apteki zostawialiśmy konie, muły, smoki , platformy antygrawitacyjne czyliwszystko dużych gabarytów na ulicy, nastepnie wykonywalismy instrukcje z Apteki i na tym kończyła sie tura gracza. Niestety na jedna turę jesli ktoś nie zapłacił w stajni za opiekę musieliśmy sie liczyć z tym że nam ktos towar ukradnie :( W następnej turze zamiast rzucac kostka wychodziliśmy z apteki zabieraliśmy nasz towar ze soba i rozpatrywaliśmy instrukcję ciągniećia kart miasta zgodnie z daną ulicą i na tym kończył sie nasz ruch. Jak określają przepisy miasta poruszać się można tylko po ulicach, a wchodzić można do pomieszczeń tylko z tej ulicy z której jest strzałka do wchodzenia. Dopiero w trzeciej turze można było poruszyć sie dalej. Takwynikało z naszej logiki i interpretacji instrukcji. Co do kradzieży naszego towaru jak bylismy np. w tej aptece to każdy inny poszukiwacz który trafił na nasza ulicę mół wziąść sobie nasze rzeczy bez konieczności brania listu gończego. Można było wprowadzić taki zapis że jeśli się tak zdarzy i ktoś ukradnie nam towar to trzeba było sie pofatygować do zamku w mieście i zgłosić problem kradzieży, wtedy mogliśmy tam odebrać list gończy i wręczyć go poszukiwaczowi który nam rzeczy zabrał z pod sklepu. Wynika to też z intrukcji a nasza interpretacja bardzo dobrze się sprawdziła w grze. Do stajni tez mozna było łątwo trafić bo jeśli wyrzuciśmy więcej oczek niż trzeba było żeby do stajni dotrzeć to zatrzymuwalismy się na ulicy przy stajni , nastepnie wchodziliśmy do stajni(rozpatrzenie instrukcji ze stajni) i na tym kończył sie ruch. Następny ruch to było wyjście ze stani na ulice i ciągnięcie karty. Dopiero w trzeciej turze mogliśmy iśc dalej wyrzucając kostką o ile ulic mogliśmy sie max przesunąc. To naprawde się sprawdziło i było git :) Co do pozostawienia towaru na ulicy na turę no to na to był np. chłopiec na posyłki który nam tego pilnował. Zawsze znajdzie się wyjście i nawet stracony towar dawało się odzyskać choćby w bezpośredniej walce odbierając gościowi zamiast punktu wytrzymałości konia i wóz i delikwent sam musiał odrzucić przedmioty których nie mógł nieść, więc w tej samej rundzie podejmowaliśmy te przedmioty z pola na którym staliśmy. Proste prawda? Wystarczyło tylko wygrać walkę :)




Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 577
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: arthan » niedziela 22 paź 2017, 09:34

Myślałeś może o tym żeby spisać kiedyś wszystkie swoje domowe zasady w jednym dokumencie? :)




Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2922
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu » niedziela 22 paź 2017, 09:45

Dokładnie ... ten wątek jest w dziale "Kwestia Zasad (MiM)" więc chodzi tutaj stricte o interpretację oficjalnych zasad a nie o ich modyfikację (czy to kierując się logiką, czy aby uatrakcyjnić, uprościć, utrudnić, przyspieszyć rozgrywkę).


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 57
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar » niedziela 22 paź 2017, 17:08

Kiedyś spisałem. My tak graliśmy i w żaden sposób nie kolidowało nam to z głównymi zasadami z podstawki wraz z dodatkami, a gra stała sie bardziej atrakcyjna i bardziej logiczna, bo nie logiczne jest to żebyś wychodząc z apteki nie zauważył i nie zabrał swoich mułów i koni stojących na twojej drodzę, bo żaden poszukiwacz nie może być tak ślepy i głupi żeby ominąc swój towar przechodząc jak powietrze przez materię :) Po za tym przepisy miasta wyraźnie mówią że poruszać się można tylko po ulicach czyli tam tylko rzucamy kostką za ruch. Sklep czy apteka jest przy ulicy przy której się zatrzymaliśmy więc nie podlega ruchowi, bo ile zajmie ci wejście do sklepu? 5 sekund?




Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 577
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: arthan » niedziela 22 paź 2017, 18:12

Tronar pisze:
niedziela 22 paź 2017, 17:08
Kiedyś spisałem.
Podzieliłbyś się może czymś takim? Fajnie by było widzieć takie "Zasady Tronara" spisane w jednym miejscu :)
Tronar pisze:
niedziela 22 paź 2017, 17:08
bo nie logiczne jest to żebyś wychodząc z apteki nie zauważył i nie zabrał swoich mułów i koni stojących na twojej drodzę
zależy co się brało w tej aptece ;)




Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 57
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar » niedziela 22 paź 2017, 18:36

gdzies tutaj wypisałem w punktach tylko już nie pamiętam w jakim temacie?

no jeśli się brało w aptece jakiegoś spida lub psychotrop to mógłby zapomnieć gdzie zostawił muły i konie albo wogóle o nich nie pamiętać ;)




Awatar użytkownika
abubu [Autor tematu]
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
#Administrator: abubu
Webmaster
Właściciel portalu magiaimiecz.eu
Uczestnik
Posty: 2922
Rejestracja: wtorek 26 cze 2012, 22:06
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: abubu » niedziela 22 paź 2017, 19:00

Tronar pisze:
niedziela 22 paź 2017, 17:08
i bardziej logiczna, bo nie logiczne jest to żebyś wychodząc z apteki nie zauważył i nie zabrał swoich mułów i koni stojących na twojej drodzę, bo żaden poszukiwacz nie może być tak ślepy i głupi żeby ominąc swój towar przechodząc jak powietrze przez materię :) Po za tym przepisy miasta wyraźnie mówią że poruszać się można tylko po ulicach czyli tam tylko rzucamy kostką za ruch. Sklep czy apteka jest przy ulicy przy której się zatrzymaliśmy więc nie podlega ruchowi, bo ile zajmie ci wejście do sklepu? 5 sekund?
I tutaj zaczynasz odwieczny spór o "logikę" w grze, gdzie ta logika nie ma nic wspólnego z logiką naszego świata.
Czy zgodnie z zasadami można zamienić w złoto dowolny przedmiot u alchemika ... tak można. Więc czy logiczne jest przetopienie muła, który to jest przedmiotem? Nie jest logiczne, a jednak zgodne z zasadami. Czy jest logiczne poruszanie się dokładnie o liczbę wyrzuconych kostek? Nie, bo czemu mam się poruszyć aż 4-5-6 obszarów, jak ja chciałem tylko o jeden, gdzie wiem, że jest jezioro siły. Czemu nie mogę poruszyć się o tyle o ile chcę, z zachowaniem maksymalnego zasięgu określonego przez rzut kością? Bo to nie jest zgodne z zasadami.

Jak dla mnie, każdą nielogiczność można wytłumaczyć fabularnie. Przykładowo, twój przykład:
bo żaden poszukiwacz nie może być tak ślepy i głupi żeby ominąc swój towar przechodząc jak powietrze przez materię
Rzucasz za ruch i idziesz o tyle obszarów ile wyrzuciłeś nie zwracając uwagi na to co jest na obszarach przez które idziesz (innymi słowy nie odnajdując swoich własnych rzeczy), gdyż:
- rzut kością jest elementem losowym
- owa losowość może wynikać z faktu nieprzewidzianych sytuacji, jakie napotkałeś podczas swojej podróży (np. kompan cię zagadał, zgubiłeś mapę, popiłeś i zapomniałeś gdzie muła zostawiłeś, itp.)
- obszary nie koniecznie są miejscami możliwymi do ogarnięcia wzrokiem aż po horyzont

Pamiętajmy, to co uważamy za logiczne w naszym świecie, nie koniecznie jest logiczne w wyimaginowanym świecie Magii i Miecza.

Ps. Poza tym, wszystkie modyfikacje zasad z zasady są niezgodne z zasadami, gdyż z zasady modyfikacje są zmianą.


Jeżeli ktokolwiek nie zrozumiał choćby części mojej wypowiedzi, to zgodnie z regulaminem, może ją śmiało uznać za spam a następnie zgłosić zaistniałą sytuację administracji/moderatorom niniejszego forum.


Awatar użytkownika
arthan
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Spis dodatków autora:
Generator Kart
Posty: 577
Rejestracja: niedziela 22 maja 2016, 22:02
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: arthan » niedziela 22 paź 2017, 20:42

Tronar pisze:
niedziela 22 paź 2017, 18:36
gdzies tutaj wypisałem w punktach tylko już nie pamiętam w jakim temacie?
To najlepszy dowód na to, że powinny się znaleźć w osobnym wątku :D
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.p ... 74#p143974
Tam podajesz zasady ogólne, w tym wątku zasady od Miasta, zaraz podasz od jakichś innych dodatków gdzieś indziej, a jakby ktoś chciał się inspirować twoimi zasadami to będzie musiał się nieźle naszukać ;)




Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 57
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Miasto - sposób poruszania się

Post autor: Tronar » niedziela 22 paź 2017, 22:28

dobra abubu w takim razie przyjmijmy nielogiczność w tej grze ,to odwołam się do przepisów Miasta skoro ich sie tak rygorystycznie trzymasz. Gdzie jest napisane że wychodząc z apteki(lub jakiegokolwiek miejsca nie zabierasz mułów i całego majdanu który zostawiłeś przed powiedzmy tą apteką? Nie ma takiego zapisu. Za to jest wyraźny zapis o tym że poruszać sie możesz tylko z ulicy, zaś miejsca są jakby przyklejone do pola ulicy czyli stanowią te pole(spójrz na strzałki na planszy miasta). Zobacz że możesz poruszyć się tylko z tej ulicy ponieważ strzałka wychodzi na ulicę. Nie możesz skakać pomiędzy miejscami z apteki do czarodziejki uprzednio nie wychodząc na ulicę. Wniosek! Jest prosty MUSISZ wyjść na ulicę żeby wogóle kontynuować swój ruch, a co z obszarem ulicy. Na nim jest napisane: "wyciągnij kartę miasta". NIgdzie nie ma zapisu że rzucasz kostką z miejsca(np. tą nieszczęsna apteka) za swój ruch! Za to w danym miejscu wykonujesz określone polecenia lub rzucasz kostką co się w danym miejscu wydarzy. Dlatego musisz pamiętać że dane miejsce jest praktycznie i teoretycznie przypisane do pola ulicy przy której się znajduje. Proste :)




ODPOWIEDZ