Poruszanie się w Jaskini

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Łosiu [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Poruszanie się w Jaskini

Post autor: Łosiu »

Witam!
Jestem kolejnym z tych, którzy po latach odgrzebali Magię i Miecz i trafili tutaj ;)
Załóżmy, że mam poszukiwacza o mocy mniejszej niż 6. Zgodnie z zasadami ruchu na planszy Jaskini mogę się poruszać o jeden Obszar na turę bez rzutu kostką lub rzucać kostką i stosować się do wyrzuconej ilości oczek. Teoretycznie powinienem się poruszyć tyle oczek, ile wypadnie. Wówczas stając na polu z rozwidleniem rzucam kostką jeszcze raz, żeby ustalić kierunek mojego ruchu? Czy stosuję się do wyrzuconej uprzednio liczby, określającej ile pól mam się ruszyć?
Bo tu się rodzi moje niezrozumienie systemu ruchu. Powiedzmy, że stoję na pierwszym polu po Wejściu do Jaskini. Mam moc mniejszą niż 6, wybieram rzucanie kostką. Wyrzuciłem 6 oczek. I co teraz?
Jeśli stosuję się do wyrzuconej szóstki, idę do Komnaty, na pole na którym ciągnie się 2 karty, potem Podziemne Źródło, do góry i do Komnaty, a potem powinienem znów pójść na pole, na którym się ciągnie 2 karty, ale zgonie z zasadami mi nie wolno...
A nawet jeśli rzucam kostką dla określenia kierunku ruchu może nastąpić ta sama sytuacja. Albo rzut kostką osądzi dla mnie powrót na pole, z którego przyszedłem...
Jak sobie z tym radzicie? Pomijając rozwiązanie nie grania z Jaskinią, które chyba jest dość powszechne :D


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Cały ten system poruszania jest kłopotliwy, no ale....


Zapis, że przez dany Obszar możesz przyjść tylko raz w ciągu tury był raczej podpiął pod Poszukiwaczy o Mocy większej lub równej 6.


Jak masz niższą, to rzucasz na ilość Obszarów, a potem na każdym Obszarze ponownie ustalając skręt i co wypadnie to wypadnie.

Jednak sugerowałbym założyć, że po prostu trzeba przemieszczać się o jeden Obszar. Tak jest dużo prościej i szybciej.


EDIT:

No i oczywiście witamy na forum :D


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Traktując instrukcję dosłownie, rzucasz przed ruchem ustalając o ile obszarów masz się poruszyć. Załóżmy, że rzuciłeś 3 wg instrukcji 1,2,3 oznacza skręt w lewo. Zatem zaczynasz w lewo, na następnej komnacie również w lewo, a jeżeli następna komnata uniemożliwia pójście w lewo bo wrócisz na komnatę, przez którą przychodziłeś to bierzesz następną możliwą ścieżkę "od lewej".

EDIT:
Tak, tak -> Witamy na forum :]
rzucić kostkę i poruszać się do przodu skręcając na
rozwidleniach w sposób następujący:
- przy dwóch odnogach:
1, 2, 3 oczka - skręt w lewo
4, 5, 8 oczek - skręt w prawo,
- przy trzech rozwidleniach:
1, 2 oczka - skręt w lewo,
3, 4 oczka - prosto,
5, 8 oczek - skręt w prawo,


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Łosiu [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

Ok, dzięki, również witam ;)
A co do samej rozgrywki w Jaskini macie jakieś własne usprawnienia/zmiany w regułach/ulepszenia itd? Bo pamiętam, że Jaskinię włączyliśmy do gry raz i to było w sumie bardziej kłopotliwe niż radości nam z gry przynosiło :P Szwagier się porwał na zdobycie Kryształu, to zanim zdecydował się otwierać komnatę już był nieźle osłabiony, a po samym uzyskaniu tegoż artefaktu z naprawdę mocnego Poszukiwacza zostało wspomnienie :P I stwierdziliśmy, że ten Kryształ, a z nim cała Jaskinia, nie był tego warty i od tamtej pory gramy tylko z Przygodami z Jaskini.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Arkon zrobił podliftowaną wersję Jaskini. Jest co prawda do Magicznego Miecza ale dałoby się ją chyba skonwertować.

Ja najchętniej zrobiłbym Jaskinię od nowa. Komnaty dostałyby wtedy własny stosik kart. Plansza Wrewa, trochę poprawek, nowych kart, i jedziemy.

A póki co to proponuję podkręcenie Magicznego Kryształu. Niech np. przechowuje kartę Alternatywnego Zakończenia której będziesz mógł użyć zamiast tej która znajduje się na Koronie Władzy. (Jeśli żadnej tam nie ma to dociągasz normalnie a następnie decydujesz czy rozpatrujesz dociągniętą czy tą którą masz schowaną w Krysztale)
Mogą też być w środku np. trzy Czary czy jedno Zaklęcie. Nieodnawialne ale zawsze to pomoc. Lub jeden Czar zawsze, podobnie jak z Różdżką. Może +1 do Siły i Mocy? Akurat Kryształ daje duże pole do popisu bo nie trzeba nawet drukować dla niego nowej karty żeby wprowadzić zmiany. Możecie go w waszej grupie bez problemu customize'nąć tak żeby był sens go zdobywać ale żeby nie był lepszy od Korony Władzy.

Mam, wydaje mi się, całkiem niezły pomysł na nową wersję Kryształu, ale jest kompatybilny tylko z Magicznym Mieczem.


Awatar użytkownika
Łosiu [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

Moim zdaniem kwestią najbardziej sporną przy Jaskini jest to, że jest przesrana pod względem trudności. Wyjść stamtąd żywym to prawie cud.


Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1482
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Krzysiek »

Nie no, zasadniczo chyba taka miała być. Tylko że niektóre karty są stanowczo nieprzemyślane. ("Wyznawcy Kali!"). Jest róznice między trudne a durne. Ale to już inny temat:-)


Awatar użytkownika
Łosiu [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Konteksty
Krasnoludzka Kopalnia
Posty: 331
Rejestracja: poniedziałek 10 wrz 2012, 20:36
Lokalizacja: Krosno/Poznań
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Łosiu »

No jak dla mnie karty w stylu "To jest kres wędrówki dla Twojego Poszukiwacza" albo "Tracisz wszystkie Przedmioty i wszystkich Przyjaciół" są bez sensu trochę. No i masz rację, durne i trudne :P


Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Takie coś to może być na Przedpolach Piekieł (prawie jest) jak już a nie w Jaskini :mrgreen: z tego względu mało osób gra z tym dodatkiem. Pomijam inne bugi.


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Jaskinia to dziwny dodatek.

Jak się patrzy na same założenia, to wydają się być dobre. Jednak grywalność jest słabiutka.
Myślę, że dodatek był raczej testowany tylko w formie osobnej gry.


Problem jest taki, że nie da się go w prosty sposób naprawić, błędy sięgają zbyt głęboko.
Krzysiek pisze:Ja najchętniej zrobiłbym Jaskinię od nowa. Komnaty dostałyby wtedy własny stosik kart. Plansza Wrewa, trochę poprawek, nowych kart, i jedziemy
Inaczej się chyba nie da. Ale to też sporo roboty.
Plansza Wrewa jest bardzo ładna, niestety wcale nie dużo bardziej grywalna od oryginalnej.


ODPOWIEDZ