Poszukiwacze-Profesje (Biali Poszukiwacze)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6191
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Isztwan pisze:Chciałem tylko żebyś je jakoś uzasadnił. Bo jak na razie to stanęliśmy na poszukiwanym żywym lub martwym szeryfie...
Rogo pisze:A Minotaur staje się kimkolwiek, to mu nagle rogi odpadają i może nosić hełm?
Kanibal nagle traci apetyt na mięso ludzkie?
Wampirowi kły się niwelują do poziomu innych ząbków i staje się abstynentem?
Gdy Troll zostaje mianowany Szeryfem, to nagle przemienia się w człowieka i śpiew syreny już na niego działa?
Czarnoksiężnik ni stąd ni z owąd zapomina jak się czaruje?
Przykładów mnożyć i mnożyć
Oto moje uzasadnienie do tezy, że jednak Zdolności pierwotnego Poszukiwacza powinny pozostać.

Gorzej, gdy rodzą się sprzeczności. W tej sytuacji chyba najlepiej by zdolności ograniczające miały pierwszeństwo, jak np. zakaz posiadania Czarów przez Kanibala, czy Przyjaciół przez Wampira, Wędrującego Pustelnika i innych. W końcu są to profesje, a nie przeistoczenie w inne postacie.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Rogo pisze:
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
Po to te profesje są, żeby się wzmocnić. Inni gracze nie powinni dopuścić do takich czysto teoretycznych sytuacji.
I kupy się to jak najbardziej trzyma - w przeciwieństwie do zaprezentowanych powyżej przykładów ;)
To idąc tym tokiem rozumowania można by zostać na jedną turę np. Królewskim Championem i po upływie tury zrezygnować z profesji i powrócić do swojej pierwotnej postaci ze zwiększoną liczbą Zdolności... (?) Bo jeśli można po 'przejściu' np. z Championa na Mistrza Złodziei posiadać wszystkie zdolności na raz to czemu nie rezygnować jak się komu podoba zachowując wszystkie zdolności... (?!) Wtedy nie miałoby większego znaczenia kim tak naprawdę w danej chwili gramy. Nie ma znaczenia czy gramy Minotaurem, który przez chwile był Championem, czy jednak gramy Championem, który wcześniej był Minotaurem. Wg tego rozumowania w obydwu sytuacjach posiadamy dokładnie te same zdolności. Różnica byłaby tylko w tym która karta Poszukiwacza leży przed nami... no i może który pionek występuję na planszy...
I don't think so.


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Hm.. nie wiem czy pamiętacie ale cała ta kwestia została rozwiązana w dodatku Mistrzowie - of course wszystkim to rozwiązanie nie musi się podobać i of course beda takie dziwne sytuacje....


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6191
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

yabollo pisze:To idąc tym tokiem rozumowania można by zostać na jedną turę np. Królewskim Championem i po upływie tury zrezygnować z profesji i powrócić do swojej pierwotnej postaci ze zwiększoną liczbą Zdolności... (?) Bo jeśli można po 'przejściu' np. z Championa na Mistrza Złodziei posiadać wszystkie zdolności na raz to czemu nie rezygnować jak się komu podoba zachowując wszystkie zdolności... (?!)
To na pewno nie moim tokiem rozumowania. Ja pisałem, że jak zdobywasz kartę profesji, to zachowujesz starą. Jak rezygnujesz z profesji, to też z jej zdolności.
A nie przechodzisz z Championa na Mistrza złodziei, tylko zyskujesz następną profesję (i jak już to w odwrotnej kolejności ze względu na charakter :))


Ja nawet nie mam Talismana.
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
No i jak się jeszcze gra z Mistrzami (4 nowe profesje) i Kryptą upiorów z MM (3 nowe profesje) to zaraz się okaże, że dana postać będzie miała 150 zdolności :D


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6191
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A to trzeba być noobem, żeby przeciwnikowi na to pozwolić :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Rogo pisze:A to trzeba być noobem, żeby przeciwnikowi na to pozwolić :mrgreen:
Tylko zakładając, że zatrzymujemy stare ZDOLNOŚCI to trudno sobie poradzić z przeciwnikiem który ma 1 profesję, o 2-3 nawet szkoda gadać.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

A to już różnie bywa. W końcu większość umiejętności profesyjnych, nie powala jakoś szczególnie (tak naprawdę każda z profesji ma 1-2 naprawdę przydatne).

A co do łączenia zdolności, to mogę tylko powiedzieć, jak my to rozwiązywaliśmy - grając na zasadzie, zgodnie, z którą umiejętności się łączyło, ale dylematy wskazane powyżej rozwiązywaliśmy w taki sposób, że generalnie ograniczenia (nieważne, czy profesji, czy podstawowego poszukiwacza były silniejsze). I po prostu rzeczony Wampir, działając jako Królewski Czempion, nadal nie może mieć przyjaciół - wobec czego umiejętności Królewskiego, dotyczące przyjaciół, po prostu nie działają. Podobnie dla Kanibala nie ma sensu zostawanie Arcymagiem (chyba, że dla odporności na magię).

Zasada nie była i nie jest doskonała, ale chyba co do Mistrzów takie nie istnieją.

A wracając do łączenia Mistrzów, jakoś zdroworozsądkowo, zawsze przyjmowaliśmy branie jednej, ale faktycznie przeciwwskazania nie ma :)

W każdym razie bym nie przesadzał. Mistrzowie (ci z oryginalnej gry) nie zmieniają aż tak bardzo rozrywki. A nawet jak raz na jakiś czas ktoś wygra dzięki ich połączeniu, to co z tego? To gra i tak się dzieje. A poza tym, zanim ktoś zdobędzie te profesje, może stracić sporo czasu, trafienie na choćby Żebraka (i 6) znowu nie zdarza się aż tak często, podczas gdy jego przeciwnicy mogą się podpakować (no, jedynie Arcymag daje się zdobyć względnie łatwo, ale ten awans jest faktycznie bardzo mocno niedopracowany)


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Rogo, ale to właśnie o tych sprzecznościach mówiłem. Na przykład podany przez ciebie Minotaur nie może nosić hełmu. I też wydaje mi się głupie, że po przemianie może nosić hełm. Ale co jeśli Szeryf miałby zdolność "Możesz nosić hełm". Rodzi się sprzeczność i nie wiadomo jak wtedy postępować.
A przykłady Kanibala i Wampira? Arcymag też może jeść ludzkie mięso i pić krew i nie ma w tym nic dziwnego :D
rinaldo pisze:Podobnie dla Kanibala nie ma sensu zostawanie Arcymagiem (chyba, że dla odporności na magię).
Ale dowiem się w końcu dlaczego??


Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

Przyjmuję po prostu ograniczenie, jako coś silniejszego, bo to łatwiej uzasadnić.

Kabibal jest istotą prymitywną :) i nie potrafi tego przeskoczyć - co wprost wynika z umiejętności na karcie.
Troll np. też może być uznany za prymitywnego (Moc=1), ale może pokonać swoje ograniczenia, nauczyć się podnieść Moc, a Kanibal nie (bo takie ograniczenie wynika z jego umiejętności - jego nieumiejętność korzystania z zaklęć jest cechą immanentną, niezależną od tego, jak mądry się stanie).
Nie mówię, że to rozwiązanie jest idealne, czy nawet dobre, ale jak dla mnie rodzi najmniej dziwnych rozwiązań (Wędrujący Pustelnik nadal nie może mieć przyjaciół, Kanibal korzystać z zaklęć, Minotaur nosić hełmu).

A właśnie - jak postępujecie z Trollem, który na starcie dostałby Arcymaga (Moc = 1 + 2, czyli może mieć tylko 1 zaklęcie, a zdolność Arcymaga, daje mu 2 z automatu)?


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

rinaldo pisze: A właśnie - jak postępujecie z Trollem, który na starcie dostałby Arcymaga (Moc = 1 + 2, czyli może mieć tylko 1 zaklęcie, a zdolność Arcymaga, daje mu 2 z automatu)?
W moich grach w takim wypadku ARCYMAG ma 2 CZARY i może ich swobodnie używać.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

rinaldo pisze:Przyjmuję po prostu ograniczenie, jako coś silniejszego, bo to łatwiej uzasadnić.
Kabibal jest istotą prymitywną :) i nie potrafi tego przeskoczyć
Zdolność Arcymaga znosi ograniczenia Kanibala. Prawda, kanibal nie może używać czarów ale nigdzie nie jest napisane, że nigdy pod żadnym pozorem nie będzie mógł z nich korzystać. Kto wie? Może w końcu tez pokona swoje ograniczenia? Tylko w odróżnieniu od Trolla potrzebuje do tego silniejszego bodźca niż zdobycie 1 (lub więcej) punktu mocy. Na przykład zostania Arcymagiem.
Dr Hannibal Lecter też był kanibalem :)
rinaldo pisze:A właśnie - jak postępujecie z Trollem, który na starcie dostałby Arcymaga (Moc = 1 + 2, czyli może mieć tylko 1 zaklęcie, a zdolność Arcymaga, daje mu 2 z automatu)?
Hmm... ciekawy problem. Jak było w instrukcji? Czy zdolności poszukiwaczy są ważniejsze niż zasady w instrukcji?

I dajcie już spokój z tym Minotaurem.


Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

Ale minotaur jest taki fajny :)

Co do rozwiązania - wydaje mi się po prostu, że trzeba przyjąć jakieś, które będzie odpowiednie dla wszystkich przypadków. W przypadku łączenia zdolności poszukiwacza i mistrza, może to być opcja - zawsze silniejsze zdolności Mistrza, a te Poszukiwacza jedynie ją uzupełniają, może być też taka, jaką opisałem wyżej - czyli zawsze dominują ograniczenia. Każda ma swoje wady i zalety.
Choć z drugiej strony ta gra nie musi i nie powinna być wszędzie do końca logiczna.
I wydaje mi się, że dla większości połączeń zasada "ograniczenie silniejsze" byłaby najrozsądniejsza. Co do Kanibala, cóż - jest w końcu z Jaskini ;)

Co do Trolla - nie pamiętam, żeby w instrukcji było coś na ten temat, ale racjonalnym byłoby uznanie, że zapis na karcie (jako zasada szczególna) jest ważniejszy niż zasada ogólna, więc ja bym chyba jednak dał mu te dwa czary (chociaż z ciężkim sercem :P)

Ogólnie stwierdzam jedno - mistrzowie są doskonałą koncepcją, ale strasznie niedopracowaną.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6191
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Isztwan pisze:Zdolność Arcymaga znosi ograniczenia Kanibala.
A teraz ja zapytam: czemu nie na odwrót? ;> Podobnie jak rinaldo uważam, że ograniczenia mają wyższą moc.
Isztwan pisze:Prawda, kanibal nie może używać czarów ale nigdzie nie jest napisane, że nigdy pod żadnym pozorem nie będzie mógł z nich korzystać.
I nigdzie nie jest napisane, że nie może latać :mrgreen: Zasada "Co nie jest zabronione, jest dozwolone" nie działa zawsze i wszędzie, a na pewno nie w grach planszowych ;)
rinaldo pisze:Co do Trolla - nie pamiętam, żeby w instrukcji było coś na ten temat, ale racjonalnym byłoby uznanie, że zapis na karcie (jako zasada szczególna) jest ważniejszy niż zasada ogólna, więc ja bym chyba jednak dał mu te dwa czary (chociaż z ciężkim sercem :P )
Co do Trolla, to ja bym mu dał jeden Czar, a drugi dopiero, gdy zdobędzie odpowiedni poziom Mocy.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Isztwan pisze: rinaldo napisał/a:
A właśnie - jak postępujecie z Trollem, który na starcie dostałby Arcymaga (Moc = 1 + 2, czyli może mieć tylko 1 zaklęcie, a zdolność Arcymaga, daje mu 2 z automatu)?
Hmm... ciekawy problem. Jak było w instrukcji? Czy zdolności poszukiwaczy są ważniejsze niż zasady w instrukcji?
Nie no dajcie spokój :) Przecież tutaj powinna działać dokładnie taka sama zasada jak zawsze z limitami Czarów. A co w takim razie zrobicie z Arcymagiem z innego Poszukiwacza, który starci punkty Mocy do 1? :>


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

SeSim pisze:A co w takim razie zrobicie z Arcymagiem z innego Poszukiwacza, który starci punkty Mocy do 1? :>
Przecież punkty MOCY można stracić tylko do poziomu z jakim zaczynało się grę.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

Racja, w sumie sam się zorientowałem, jaką bzdurę walnąłem :) Powinien mieć tyle zaklęć, na ile pozwala mu Moc.

Aczkolwiek Arcymag mocy poniżej 3 raczej mieć nie będzie ;)


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6191
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

SeSim, a Ty nie traktujesz punktów profesji również jako startowych?
Można by zrobić ankietę kto jak je traktuje, bo dawno ankiet nie było :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Przecież punkty MOCY można stracić tylko do poziomu z jakim zaczynało się grę.
No fakt, aczkolwiek powstało już tyle modyfikacji i dodatków, że może się tak zdarzyć :P Ale skupiając się na zasadach oficjalnych to racja, zapomniałem o tej zasadzie :/


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Arcymag, aby mógł mieć dwa Czary musi mieć z przedmiotami dodającymi na stałe Moc minimum 4.

Hm, a bazowa Siła i Moc Poszukiwacza-Profesji? Ciekawe, ciekawe... Moim zdaniem powinna być taka z jaką nowy Poszukiwacz rozpoczął swoją grę. Np. Troll o Sile 7 i Mocy 2 zostaje Arcymagiem to takie właśnie są bazowe punkty nowego Poszukiwacza. Pytanie jeszcze jak traktować Moc +2 na karcie Arcymaga. Ja dodałbym je jako bazowe ze względu na to, że właśnie są zapisane na karcie. Czyli Nowy Arcymag miałby bazową Siłę 7 i Moc 4, ale to tylko moje zdanie nie poparte instrukcją.


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

yabollo pisze:Np. Troll o Sile 7 i Mocy 2
TROLL ma MOC 1.

Ja też jestem za tym aby uważać punkty z profesji za tzw. punkty startowe.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

HRABIA GENERAŁ LORD pisze:
yabollo pisze:Np. Troll o Sile 7 i Mocy 2
TROLL ma MOC 1.

Ja też jestem za tym aby uważać punkty z profesji za tzw. punkty startowe.
I Siłę bazową ma 6... Ja miałem na myśli, że z Siłą 7 (6 bazowa + 1 zdobyta) i z Mocą 2 (1 bazowa + 1 zdobyta) udał się po Arcymaga :)


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6191
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

yabollo, czyli wg Ciebie jak ktoś zostanie Arcymagiem mając Siłę 50, Moc 50, to jego bazowe to S-50 M-52 i poniżej nich nie może spaść? ;>
Jak dla mnie po prostu sumuję Siłę / Moc Poszukiwacza i Profesji i poniżej tego nie można zjechać ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

yabollo pisze: I Siłę bazową ma 6... Ja miałem na myśli, że z Siłą 7 (6 bazowa + 1 zdobyta) i z Mocą 2 (1 bazowa + 1 zdobyta) udał się po Arcymaga :)
Aaa to nie skojarzyłem.
A SIŁY nie zauważyłem, że 7. Mój błąd. :mrgreen:
Rogo pisze:Jak dla mnie po prostu sumuję Siłę / Moc Poszukiwacza i Profesji i poniżej tego nie można zjechać ;)
Też w taki sposób bym to widział. I ja tak gram


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Rogo pisze:yabollo, czyli wg Ciebie jak ktoś zostanie Arcymagiem mając Siłę 50, Moc 50, to jego bazowe to S-50 M-52 i poniżej nich nie może spaść? ;>
To by oczywiście było przesadą, ale czy kiedyś miałeś Siłę 50 i Moc 50? ;) Nie no, oczywiście dobry przykład...
W obydwu rozwiązaniach może wsytąpić sytuacja o której pisaliście w której Arcymag z bazową Mocą 3 nie mógłby mieć dwóch Czarów. Powstaje sprzeczność, bo wg jego zdolności ma mieć 2 Czary, a wg instrukcji 1 Czar. Wg mnie powinien w takiej sytuacji mieć 1 Czar zgodnie z instrukcją.
Rogo pisze:Jak dla mnie po prostu sumuję Siłę / Moc Poszukiwacza i Profesji i poniżej tego nie można zjechać ;)
Twoje rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze.


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
ODPOWIEDZ