Poszukiwacze-Profesje (Biali Poszukiwacze)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

wtrącam.. taa.. jeśli ktoś wylosuje jasnowidza reszta graczy łapie się za głowę i tworzy się koalicja.. propo arcymaga itp to moim zdaniem nie ma prawa zachować zdolności poprzedniej postaci jednak najczęściej powodem zamiany w arcymaga są te głupie 2 punkty mocy..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Polakowski
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: sobota 25 kwie 2009, 20:57
Lokalizacja: Kosmicza Forteca
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Polakowski »

Ja tam Arcymagiem rzadko gram :) O wiele bardziej wolę kombinację Astronauta/Szeryf :D

Jeszcze w ten sposób nie przegrałem :)


Close your eyes and see the sky is fallin'...
Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Z tym kombinować zawsze było przyjemnie.. ale wygrać ciotowatym poszukiwaczem.. to dopiero przyjemnoś..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Moim zdaniem nie powinno się zachowywać poprzednich umiejętności. Argument?
Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
Jest to wymysł czysto teoretyczny, ale grając z zachowywaniem ZDOLNOŚCI możliwy, bow instrukcji nie ma nic napisane o tym, iż nie można na raz miec kilku profesji.
Według mojego rozumowania jest to dowód na to iż zyskują/zmieniając profesję tracisz poprzednie zdolności.
Czasem jest to nielogiczne jak wspominiany WAMPIR czy MINOTAUR, ale wolę taką nielogiczność niż "logiczne" 33 zdolności.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Również jestem zdania, że Specjalne zdolności się nie 'kumulują'.
W instrukcji MIASTA jest zapisane, że (...) gracz powinien kontynuować grę swoim nowym Poszukiwaczem z miejsca, które osiągnął jego poprzedni Poszukiwacz. Wszystkie punkty Siły, Mocy, Wytrzymałości, Złota, wszyscy Przyjaciele i Przedmioty przechodzą na nowego Poszukiwacza.
Myślę, że jeśli Specjalne zdolności również miałyby przechodzić na nowego Poszukiwacza zostałoby to tutaj wyraźnie zaznaczone... a jednak tego nie ma.
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
Inny przykład "nie trzymający się kupy": Wędrujący Pustelnik, który nie może mieć Przyjaciół zostaje Królewskim Championem. Na karcie tego drugiego jest napisane, że Książe czy Księżniczka przyjdą do Ciebie, żeby stać się twoimi Przyjaciółmi. Ponadto jeśli wśród jego Przyjaciół jest Strażnik, Łucznik, Najemnik lub Wojownik może dodawać 1 punkt do rzutu kostką podczas walki, a jeśli ma wszystkich to może dodać 5 punktów. Jeśli zdolności poprzedniego Poszukiwacza przechodziłyby również na nowego to w tym konkretnym przykładzie zdolności pierwszego przeczyłyby zdolnościom drugiego.

Myślę, że takich przykładów znalazłoby się znacznie więcej.


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A Minotaur staje się kimkolwiek, to mu nagle rogi odpadają i może nosić hełm?
Kanibal nagle traci apetyt na mięso ludzkie?
Wampirowi kły się niwelują do poziomu innych ząbków i staje się abstynentem?
Gdy Troll zostaje mianowany Szeryfem, to nagle przemienia się w człowieka i śpiew syreny już na niego działa?
Czarnoksiężnik ni stąd ni z owąd zapomina jak się czaruje?
Przykładów mnożyć i mnożyć :)
yabollo pisze:Inny przykład "nie trzymający się kupy": Wędrujący Pustelnik, który nie może mieć Przyjaciół zostaje Królewskim Championem. Na karcie tego drugiego jest napisane, że Książe czy Księżniczka przyjdą do Ciebie, żeby stać się twoimi Przyjaciółmi. Ponadto jeśli wśród jego Przyjaciół jest Strażnik, Łucznik, Najemnik lub Wojownik może dodawać 1 punkt do rzutu kostką podczas walki, a jeśli ma wszystkich to może dodać 5 punktów. Jeśli zdolności poprzedniego Poszukiwacza przechodziłyby również na nowego to w tym konkretnym przykładzie zdolności pierwszego przeczyłyby zdolnościom drugiego.
I to jest kolejny taki przykład - trzeba przyjąć, że zdolności pierwotnej postaci mają pierwszeństwo nad zdolnościami profesji.
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
Po to te profesje są, żeby się wzmocnić. Inni gracze nie powinni dopuścić do takich czysto teoretycznych sytuacji.
I kupy się to jak najbardziej trzyma - w przeciwieństwie do zaprezentowanych powyżej przykładów ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

trzeba przyjąć, że zdolności pierwotnej postaci mają pierwszeństwo nad zdolnościami profesji.
A dlaczego nie odwrotnie??


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Dobra, nazwijmy to tak - które zdolności mają pierwszeństwo trzeba przyjąć tak, żeby to miało sens. Przecież to widać, że jeśli ktoś nie może używać czarów, to w ogóle nie powinien mieć możliwości zostać arcymagiem. Jeśli ktoś nie mógł mieć przyjaciół, to nadal nie powinien ich mieć, nawet jeśli w profesji jest o jakichś przyjaciołach mowa. Każdy tu pisze, że gra dla zabawy, a wyszukujecie takie kwiatki w instrukcji jak nie wiadomo co. Zdecydujcie się wreszcie ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

No właśnie nie.
Zostaję Arcymagiem po to żeby mieć 2 czary. Nie mogłem używać czarów wcześniej ale teraz jakoś mi się odmienia i mogę :) Zostając Arcymagiem w końcu posiadłem tę wspaniałą umiejętność.
Przyjaciele - czemu jeśli ktoś zostanie czempionem lub szeryfem ma nie mieć Przyjaciół? Tak dobra i szanowana postać?
Moim zdaniem, jeśli istnieje konflikt zdolności poszukiwacza - profesji ze zdolnościami pierwotnego poszukiwacza to powinno się wyżej stawiać profesję. PS. Powyższe przykłady proszę interpretować tylko pod tym warunkiem.
Powiedzmy, że mamy jakąś postać, która nie może pozbyć się Listu gończego. Po zostaniu szeryfem nadal ma go mieć?
yabollo pisze:Inny przykład "nie trzymający się kupy": Wędrujący Pustelnik, który nie może mieć Przyjaciół zostaje Królewskim Championem. Na karcie tego drugiego jest napisane, że Książe czy Księżniczka przyjdą do Ciebie, żeby stać się twoimi Przyjaciółmi. Ponadto jeśli wśród jego Przyjaciół jest Strażnik, Łucznik, Najemnik lub Wojownik może dodawać 1 punkt do rzutu kostką podczas walki
Może jeśli mamy poszukiwacza nie mogącego pierwotnie mieć przyjaciół to wtedy rozwiązać problem w taki oto sposób: nowa postać nie może mieć innych przyjaciół poza tymi wymienionymi na karcie profesji.
Rogo pisze:Każdy tu pisze, że gra dla zabawy, a wyszukujecie takie kwiatki w instrukcji jak nie wiadomo co
Gra się dla zabawy ale niestety autorzy tak zepsuli temat profesji, że takie spory stają się nieuniknione. A juz najgorzej jak wyjdzie to podczas gry. Ciekaw jestem, jak przekonałbyś kogoś, kto został Arcymagiem, że nie może mieć czarów? Przecież na karcie wyraźnie jest napisane że może.
Już nie raz jak z kimś grałem trafiła sie jakaś karta czy inna głupia rzecz gdzie na pytanie gracza "co robić? / jak ma być?" zostawało mi tylko odpowiedzieć: "nie wiem..."


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać :D
Isztwan pisze:Przyjaciele - czemu jeśli ktoś zostanie czempionem lub szeryfem ma nie mieć Przyjaciół? Tak dobra i szanowana postać?
Jak ktoś jest Wampirem to jest Wampirem - nawet jako Szeryf robi sobie uczty ;) Jak jest Pustelnikiem to nawet jako Szeryf nie utrzymuje zbyt wielu kontaktów z ludem, dlatego działa Gildia Anarchistów i chcą się pozbyć takiej władzy :)
Isztwan pisze:Powiedzmy, że mamy jakąś postać, która nie może pozbyć się Listu gończego. Po zostaniu szeryfem nadal ma go mieć?
No tu dałeś dobry przykład ;) Ja bym to interpretował w jeden z następujących sposobów
a) król musiałby być najordolony, żeby prezestępcy powierzyć funkcję szeryfa. - czegoś takiego nawet nie powinno być ;)
b) przestępca pomógł żebrakowi, który okazał się przebranym królem i ten darował mu winy, a nawet mianował go championem dając mu immunitet
c) ktoś stał się szeryfem, ukrywając to, że jest poszukiwany, właśnie po to, by móc dalej rozrabiać, tym razem już bezkarnie ;)
Isztwan pisze:Gra się dla zabawy ale niestety autorzy tak zepsuli temat profesji, że takie spory stają się nieuniknione.
I w takich sytuacjach trzeba logicznie podejść do sprawy :P A wszystko to, bo nie napisali nic o Zdolnościach (ani w jedną ani w drugą stronę). A w czasie gry to kompromis, głosowanie lub rzut monetą ;)
Ostatnio zmieniony piątek 04 wrz 2009, 12:02 przez Rogo, łącznie zmieniany 1 raz.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Rogo pisze:I to jest kolejny taki przykład - trzeba przyjąć, że zdolności pierwotnej postaci mają pierwszeństwo nad zdolnościami profesji.
No właśnie... przyjąć. Przyjmować można różne zasady gry, które nie znajdują potwierdzenia w instrukcji gry. Jeśli wszyscy gracze się zgodzą to czemu nie. Każdy gra jak lubi ;)
Isztwan pisze:Może jeśli mamy poszukiwacza nie mogącego pierwotnie mieć przyjaciół to wtedy rozwiązać problem w taki oto sposób: nowa postać nie może mieć innych przyjaciół poza tymi wymienionymi na karcie profesji.
Hmm, ale Miasto było drugim dodatkiem i nie było jeszcze wszystkich przyjaciół w grze... Może taki Królewski Champion mógłby ich mieć więcej? Np. jakiś przyjaciel z dodatku Jaskinia m.in. Giermek czy z dodatku Smoki m in. Pogromca Smoków.
To tak samo możnaby powiedzieć, że Mnich ma na karcie napisane, że nie może używać w walce zbroi, miecza, topora, ale energotopór już mógłby użyć? Nie mógłby, bo ostatnia broń nie pojawiła się na karcie ze względu na to, że jego karta została wydrukowana gdy Otchłani jeszcze nie było...


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Rogo pisze:No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać
Bez sensu.
No tu dałeś dobry przykład ;) Ja bym to interpretował w jeden z następujących sposobów
a) król musiałby być najebany, żeby prezestępcy powierzyć funkcję szeryfa. - czegoś takiego nawet nie powinno być ;)
b) przestępca pomógł żebrakowi, który okazał się przebranym królem i ten darował mu winy, a nawet mianował go championem dając mu immunitet
c) ktoś stał się szeryfem, ukrywając to, że jest poszukiwany, właśnie po to, by móc dalej rozrabiać, tym razem już bezkarnie ;)
Ja się nie pytam jak do takiej sytuacji mogło dojść, tylko co wtedy zrobić?? Bo według twojego stanowiska Szeryf będzie do końca gry miał List Gończy...


Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Rogo pisze:No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać :D
I to się trzyma kupy?
Rogo pisze:
Isztwan pisze:Powiedzmy, że mamy jakąś postać, która nie może pozbyć się Listu gończego. Po zostaniu szeryfem nadal ma go mieć?
No tu dałeś dobry przykład ;) Ja bym to interpretował w jeden z następujących sposobów
a) król musiałby być najebany, żeby prezestępcy powierzyć funkcję szeryfa. - czegoś takiego nawet nie powinno być ;)
Też tak myślę. Tak nie powinno być :)
Rogo pisze: b) przestępca pomógł żebrakowi, który okazał się przebranym królem i ten darował mu winy, a nawet mianował go championem dając mu immunitet
c) ktoś stał się szeryfem, ukrywając to, że jest poszukiwany, właśnie po to, by móc dalej rozrabiać, tym razem już bezkarnie ;)
Hmm... Masz niesamowicie rozwiniętą wyobraźnię... ;)


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

yabollo pisze:
Rogo pisze:No to niech Kanibal Arcymag ma te 2 Czary ale nadal nie może ich używać :D
I to się trzyma kupy?
A to, że ktoś, kto nigdy nie potrafił korzystać z magii nagle zostaje arcymagiem po oddaniu magicznego przedmiotu jakimś łebkom w mieście - czy to się kupy trzyma? :)
Isztwan pisze:Bez sensu.
Owszem, celowo dałem absurdalny przykład :) Ale niektóre z Twoich przykładów też nie są do końca takie jak być powinny ;)
Kwestia ustalenia w swoim gronie - ja tylko przedstawiam moje stanowisko ;)
yabollo pisze:Hmm... Masz niesamowicie rozwiniętą wyobraźnię... ;)
I niesamowicie spaczoną :D


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Rogo pisze:A to, że ktoś, kto nigdy nie potrafił korzystać z magii nagle zostaje arcymagiem po oddaniu magicznego przedmiotu jakimś łebkom w mieście - czy to się kupy trzyma?
To juz całkiem inny temat.
Rogo pisze:ja tylko przedstawiam moje stanowisko
Chciałem tylko żebyś je jakoś uzasadnił. Bo jak na razie to stanęliśmy na poszukiwanym żywym lub martwym szeryfie...


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Isztwan pisze:Chciałem tylko żebyś je jakoś uzasadnił. Bo jak na razie to stanęliśmy na poszukiwanym żywym lub martwym szeryfie...
Rogo pisze:A Minotaur staje się kimkolwiek, to mu nagle rogi odpadają i może nosić hełm?
Kanibal nagle traci apetyt na mięso ludzkie?
Wampirowi kły się niwelują do poziomu innych ząbków i staje się abstynentem?
Gdy Troll zostaje mianowany Szeryfem, to nagle przemienia się w człowieka i śpiew syreny już na niego działa?
Czarnoksiężnik ni stąd ni z owąd zapomina jak się czaruje?
Przykładów mnożyć i mnożyć
Oto moje uzasadnienie do tezy, że jednak Zdolności pierwotnego Poszukiwacza powinny pozostać.

Gorzej, gdy rodzą się sprzeczności. W tej sytuacji chyba najlepiej by zdolności ograniczające miały pierwszeństwo, jak np. zakaz posiadania Czarów przez Kanibala, czy Przyjaciół przez Wampira, Wędrującego Pustelnika i innych. W końcu są to profesje, a nie przeistoczenie w inne postacie.


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
yabollo
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 67
Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: yabollo »

Rogo pisze:
HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
Po to te profesje są, żeby się wzmocnić. Inni gracze nie powinni dopuścić do takich czysto teoretycznych sytuacji.
I kupy się to jak najbardziej trzyma - w przeciwieństwie do zaprezentowanych powyżej przykładów ;)
To idąc tym tokiem rozumowania można by zostać na jedną turę np. Królewskim Championem i po upływie tury zrezygnować z profesji i powrócić do swojej pierwotnej postaci ze zwiększoną liczbą Zdolności... (?) Bo jeśli można po 'przejściu' np. z Championa na Mistrza Złodziei posiadać wszystkie zdolności na raz to czemu nie rezygnować jak się komu podoba zachowując wszystkie zdolności... (?!) Wtedy nie miałoby większego znaczenia kim tak naprawdę w danej chwili gramy. Nie ma znaczenia czy gramy Minotaurem, który przez chwile był Championem, czy jednak gramy Championem, który wcześniej był Minotaurem. Wg tego rozumowania w obydwu sytuacjach posiadamy dokładnie te same zdolności. Różnica byłaby tylko w tym która karta Poszukiwacza leży przed nami... no i może który pionek występuję na planszy...
I don't think so.


Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 3070
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 45
Kontakt:

Post autor: stave »

Hm.. nie wiem czy pamiętacie ale cała ta kwestia została rozwiązana w dodatku Mistrzowie - of course wszystkim to rozwiązanie nie musi się podobać i of course beda takie dziwne sytuacje....


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

yabollo pisze:To idąc tym tokiem rozumowania można by zostać na jedną turę np. Królewskim Championem i po upływie tury zrezygnować z profesji i powrócić do swojej pierwotnej postaci ze zwiększoną liczbą Zdolności... (?) Bo jeśli można po 'przejściu' np. z Championa na Mistrza Złodziei posiadać wszystkie zdolności na raz to czemu nie rezygnować jak się komu podoba zachowując wszystkie zdolności... (?!)
To na pewno nie moim tokiem rozumowania. Ja pisałem, że jak zdobywasz kartę profesji, to zachowujesz starą. Jak rezygnujesz z profesji, to też z jej zdolności.
A nie przechodzisz z Championa na Mistrza złodziei, tylko zyskujesz następną profesję (i jak już to w odwrotnej kolejności ze względu na charakter :))


Ja nawet nie mam Talismana.
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

HRABIA GENERAŁ LORD pisze:Gdyby mozna było załóżmy taki ZŁODZIEJ ma 2 ZDOLNOŚCI. Zwycięża MISTRZA ZŁODZIEI i zajmuje jego miejsce zyskując 9 ZDOLNOŚCI. Zostaje SZERYFEM co daje mu kolejne 7 zdolności. Spotyka ŻEBRAKA, zostaje KRÓLEWSKIM CHAMPIONEM i dostaje kolejne 8 ZDOLNOŚCI. Na końcu zostaje ARCYMAGIEM zyskując kolejne 7 ZDOLNOŚCI. 2+9+7+8+7= nasz złodziejo-mistrzowozłodziejow0-szeryfowo-królewskochampionski-arcymag ma 33 SPECJALNE ZDOLNOŚCI. Przecie to się kupy nie trzyma.
No i jak się jeszcze gra z Mistrzami (4 nowe profesje) i Kryptą upiorów z MM (3 nowe profesje) to zaraz się okaże, że dana postać będzie miała 150 zdolności :D


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A to trzeba być noobem, żeby przeciwnikowi na to pozwolić :mrgreen:


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Rogo pisze:A to trzeba być noobem, żeby przeciwnikowi na to pozwolić :mrgreen:
Tylko zakładając, że zatrzymujemy stare ZDOLNOŚCI to trudno sobie poradzić z przeciwnikiem który ma 1 profesję, o 2-3 nawet szkoda gadać.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

A to już różnie bywa. W końcu większość umiejętności profesyjnych, nie powala jakoś szczególnie (tak naprawdę każda z profesji ma 1-2 naprawdę przydatne).

A co do łączenia zdolności, to mogę tylko powiedzieć, jak my to rozwiązywaliśmy - grając na zasadzie, zgodnie, z którą umiejętności się łączyło, ale dylematy wskazane powyżej rozwiązywaliśmy w taki sposób, że generalnie ograniczenia (nieważne, czy profesji, czy podstawowego poszukiwacza były silniejsze). I po prostu rzeczony Wampir, działając jako Królewski Czempion, nadal nie może mieć przyjaciół - wobec czego umiejętności Królewskiego, dotyczące przyjaciół, po prostu nie działają. Podobnie dla Kanibala nie ma sensu zostawanie Arcymagiem (chyba, że dla odporności na magię).

Zasada nie była i nie jest doskonała, ale chyba co do Mistrzów takie nie istnieją.

A wracając do łączenia Mistrzów, jakoś zdroworozsądkowo, zawsze przyjmowaliśmy branie jednej, ale faktycznie przeciwwskazania nie ma :)

W każdym razie bym nie przesadzał. Mistrzowie (ci z oryginalnej gry) nie zmieniają aż tak bardzo rozrywki. A nawet jak raz na jakiś czas ktoś wygra dzięki ich połączeniu, to co z tego? To gra i tak się dzieje. A poza tym, zanim ktoś zdobędzie te profesje, może stracić sporo czasu, trafienie na choćby Żebraka (i 6) znowu nie zdarza się aż tak często, podczas gdy jego przeciwnicy mogą się podpakować (no, jedynie Arcymag daje się zdobyć względnie łatwo, ale ten awans jest faktycznie bardzo mocno niedopracowany)


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Rogo, ale to właśnie o tych sprzecznościach mówiłem. Na przykład podany przez ciebie Minotaur nie może nosić hełmu. I też wydaje mi się głupie, że po przemianie może nosić hełm. Ale co jeśli Szeryf miałby zdolność "Możesz nosić hełm". Rodzi się sprzeczność i nie wiadomo jak wtedy postępować.
A przykłady Kanibala i Wampira? Arcymag też może jeść ludzkie mięso i pić krew i nie ma w tym nic dziwnego :D
rinaldo pisze:Podobnie dla Kanibala nie ma sensu zostawanie Arcymagiem (chyba, że dla odporności na magię).
Ale dowiem się w końcu dlaczego??


Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

Przyjmuję po prostu ograniczenie, jako coś silniejszego, bo to łatwiej uzasadnić.

Kabibal jest istotą prymitywną :) i nie potrafi tego przeskoczyć - co wprost wynika z umiejętności na karcie.
Troll np. też może być uznany za prymitywnego (Moc=1), ale może pokonać swoje ograniczenia, nauczyć się podnieść Moc, a Kanibal nie (bo takie ograniczenie wynika z jego umiejętności - jego nieumiejętność korzystania z zaklęć jest cechą immanentną, niezależną od tego, jak mądry się stanie).
Nie mówię, że to rozwiązanie jest idealne, czy nawet dobre, ale jak dla mnie rodzi najmniej dziwnych rozwiązań (Wędrujący Pustelnik nadal nie może mieć przyjaciół, Kanibal korzystać z zaklęć, Minotaur nosić hełmu).

A właśnie - jak postępujecie z Trollem, który na starcie dostałby Arcymaga (Moc = 1 + 2, czyli może mieć tylko 1 zaklęcie, a zdolność Arcymaga, daje mu 2 z automatu)?


ODPOWIEDZ