Ponieważ dochodziłoby do sytuacji posiadania sprzecznych zdolności
Nie koniecznie, ja gram tak że stare zostają z tym, że jeżeli nowa zdolność jest sprzeczna ze starą to nowa ma nadrzędne znaczenie.
Chciałem tylko pokazac że można to jakoś rozwiązać a każdy i tak gra jak chce.
[quote="Johnny 5"]Zdecydowanie nie.
Ponieważ dochodziłoby do sytuacji posiadania sprzecznych zdolności [/quote]
Nie koniecznie, ja gram tak że stare zostają z tym, że jeżeli nowa zdolność jest sprzeczna ze starą to nowa ma nadrzędne znaczenie. Chciałem tylko pokazac że można to jakoś rozwiązać a każdy i tak gra jak chce.
Blaster pisze:ja gram tak że stare zostają z tym, że jeżeli nowa zdolność jest sprzeczna ze starą to nowa ma nadrzędne znaczenie.
Też tak gram. Niektóre postacie mają tak fajne co poniektóre skill'e, że żal mi rezygnować z nich nawet na rzecz Profesji. Staram się pogodzić jedno z drugim tak, aby nie dochodziło do absurdów takich jak opisał Johnny 5.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[quote="Blaster"]ja gram tak że stare zostają z tym, że jeżeli nowa zdolność jest sprzeczna ze starą to nowa ma nadrzędne znaczenie.[/quote]
Też tak gram. Niektóre postacie mają tak fajne co poniektóre skill'e, że żal mi rezygnować z nich nawet na rzecz Profesji. Staram się pogodzić jedno z drugim tak, aby nie dochodziło do absurdów takich jak opisał Johnny 5.
[quote="Blaster"]ja gram tak że stare zostają z tym, że jeżeli nowa zdolność jest sprzeczna ze starą to nowa ma nadrzędne znaczenie. [/quote] Ja także ale bardzo rzadko pojawiają się u mnie te postacie. Właściwie to prawie nigdy.
u mnie nadrzędną zdolnościa jest zawsze ta z którą rozpoczyna się grę. Jeżeli Wampir niemoże mieć przyjaciół (bo zjada/wysysa każdego napotkanego przy pierwszej okazji) to choć niewiem kim by nie został to zawsze niebędzie mógł ich mieć.
u mnie nadrzędną zdolnościa jest zawsze ta z którą rozpoczyna się grę. Jeżeli Wampir niemoże mieć przyjaciół (bo zjada/wysysa każdego napotkanego przy pierwszej okazji) to choć niewiem kim by nie został to zawsze niebędzie mógł ich mieć.
Zdolności poprzedniej postaci się NIE ZACHOWUJE kiedy zdobywa się profesję.
A dlaczego? A dlatego, że nigdzie nie ma zasady o tym mówiącej, natomiast zapis z instrukcji Miasta brzmi:
We wszystkich przypadkach gracz powinien kontynuować grę swoim nowym Poszukiwaczem z miejsca które osiągnął jego poprzedni Poszukiwacz. Wszystkie punkty Siły, Mocy, Wytrzymałości, Złota, wszyscy Przyjaciele i Przedmioty przechodzą na nowego Poszukiwacza
Instrukcja wyraźnie zaznacza że profesja to "Nowy Poszukiwacz" a nie dodatek, do starego i wyraźnie podaje co na tego nowego Poszukiwacza przechodzi. Oczywiście każdy może sobie grać tak jak chce, ale warto wiedzieć jak sytuacja wygląda wg zasad, a według nich zdolności na nowego Poszukiwacza nie przechodzą i ja się z tym zgadzam.
Niektóre postacie mają tak fajne co poniektóre skill'e, że żal mi rezygnować z nich nawet na rzecz Profesji.
A tymczasem tu dokładni o to chodzi, że na rzecz profesji trzeba z czegoś zrezygnować.
Zdolności poprzedniej postaci się NIE ZACHOWUJE kiedy zdobywa się profesję.
A dlaczego? A dlatego, że nigdzie nie ma zasady o tym mówiącej, natomiast zapis z instrukcji Miasta brzmi:
[quote] We wszystkich przypadkach gracz powinien kontynuować grę swoim nowym Poszukiwaczem z miejsca które osiągnął jego poprzedni Poszukiwacz. Wszystkie punkty Siły, Mocy, Wytrzymałości, Złota, wszyscy Przyjaciele i Przedmioty przechodzą na nowego Poszukiwacza[/quote]
Instrukcja wyraźnie zaznacza że profesja to "Nowy Poszukiwacz" a nie dodatek, do starego i wyraźnie podaje co na tego nowego Poszukiwacza przechodzi. Oczywiście każdy może sobie grać tak jak chce, ale warto wiedzieć jak sytuacja wygląda wg zasad, a według nich zdolności na nowego Poszukiwacza nie przechodzą i ja się z tym zgadzam.
[quote]Niektóre postacie mają tak fajne co poniektóre skill'e, że żal mi rezygnować z nich nawet na rzecz Profesji. [/quote] A tymczasem tu dokładni o to chodzi, że na rzecz profesji trzeba z czegoś zrezygnować.
Ale to by było nielogiczne gdyby taki Wampir zostając Królewskim Championem nagle stwierdził że od dzisiaj przechodzi na dietę i krwi już nie pije. Pije bo taka jego natura.
Ale to by było nielogiczne gdyby taki Wampir zostając Królewskim Championem nagle stwierdził że od dzisiaj przechodzi na dietę i krwi już nie pije. Pije bo taka jego natura.
Dlatego należy wybrać odpowiednią opcję - instrukcja o tym nic nie pisze tak jak Johnny 5 napisał, a w angielskim odpowiedniku jeśli dobrze kojarzę to mówiła, że zdolności starej postaci zostają. Patrząc jednak na nasz odpowiednik to już patrząc nawet pomijając instrukcję, taka postać by była zwyczajnie przegięta.
Pozdrowionka Stave
Dlatego należy wybrać odpowiednią opcję - instrukcja o tym nic nie pisze tak jak Johnny 5 napisał, a w angielskim odpowiedniku jeśli dobrze kojarzę to mówiła, że zdolności starej postaci zostają. Patrząc jednak na nasz odpowiednik to już patrząc nawet pomijając instrukcję, taka postać by była zwyczajnie przegięta. Pozdrowionka Stave
Wszystko by było jasne jakby na kartach Poszukiwaczy-Profesji było napisane czy stare skill'e zachowujemy czy też nie tak jak jest to opisane z S/M/W, Przyjaciółmi i Przedmiotami.
A tak jedni tak grają, inni inaczej i każdy próbuje przekonać innych, że jego interpretacja jest prawidłowa i powinno sie tak grać.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Wszystko by było jasne jakby na kartach Poszukiwaczy-Profesji było napisane czy stare skill'e zachowujemy czy też nie tak jak jest to opisane z S/M/W, Przyjaciółmi i Przedmiotami. A tak jedni tak grają, inni inaczej i każdy próbuje przekonać innych, że jego interpretacja jest prawidłowa i powinno sie tak grać.
Owszem wszystko jest w instrukcji, w odpowiedniej instrukcji...
Rozumiem że wszyscy są przekonani o swojej racji. Jednak zapomnieliście o dodatku który MISTRZOWIE z czasopisma MiM.
Profesja = Mistrz czemu? Jest to tylko nazwa (zresztą profesja została użyta umownie) To że nowi Poszukiwacze w mieście to Mistrzowie mówi właśnie instrukcja:
MIASTO - jedno z rozszerzeń popularnej gry MAGIA I MIECZ - wprowadziło nowy typ Poszukiwaczy: Mistrzów. Są oni uzupełnieniem wyjściowej postaci i wnoszą nowe Zdolności, dodatkową Siłę i Moc, a także kilka interesujących efektów ubocznych. (...)
To ze wstępu do instrukcji.
Dalej czytając instrukcję dodatku w punkcie Wykorzystanie Mistrzów jest napisane:
Jeżeli gracz zdecyduje się na wzięcie nowego Poszukiwacza - Mistrza, zdejmuje z podstawki obrazek, reprezentujący jego wyjściowego Poszukiwacza i zastępuje go obrazkiem Mistrza, który następnie ustawia na właściwym, podanym na Karcie Poszukiwacza polu Startowym.
Gracz kładzie Kartę Mistrza obok Karty swego właściwego Poszukiwacza, dodając do jego cech i zdolności premie, które wnosi Mistrz. Najprościej jest umiescić żetony, odzwierciedlające wzrost Siły, Mocy i/lub Wytrzymałości obok już leżących przy starej Karcie. Jedną cechą pierwotnego Poszukiwacza, która może ulec zmianie jest jego Charakter. Zawsze jest przyjmowany charakter Mistrza i jeśli nastąpiła jakaś zmiana należy sprawdzić czy obecny Charakter pozwala na posiadanie wszystkich Przyjaciół, Przedmiotów, itp., (...)
Instrukcja bardzo dokładnie wyjaśnia że jedyną zmianą jaka następuje to zmiana charakteru a nie umiejętności, Także to chyba powinno pomóc w wszelkich niejasnościach.
Jesteś autorem dodatku, zamieść go na stronie www.MagiaiMiecz.eu. Skontaktuj się ze mną poprzez mail.
Owszem wszystko jest w instrukcji, w odpowiedniej instrukcji...
Rozumiem że wszyscy są przekonani o swojej racji. Jednak zapomnieliście o dodatku który MISTRZOWIE z czasopisma MiM.
Profesja = Mistrz czemu? Jest to tylko nazwa (zresztą profesja została użyta umownie) To że nowi Poszukiwacze w mieście to Mistrzowie mówi właśnie instrukcja: [code]MIASTO - jedno z rozszerzeń popularnej gry MAGIA I MIECZ - wprowadziło nowy typ Poszukiwaczy: Mistrzów. Są oni uzupełnieniem wyjściowej postaci i wnoszą nowe Zdolności, dodatkową Siłę i Moc, a także kilka interesujących efektów ubocznych. (...)[/code] To ze wstępu do instrukcji.
Dalej czytając instrukcję dodatku w punkcie [b]Wykorzystanie Mistrzów[/b] jest napisane:
[code]Jeżeli gracz zdecyduje się na wzięcie nowego Poszukiwacza - Mistrza, zdejmuje z podstawki obrazek, reprezentujący jego wyjściowego Poszukiwacza i zastępuje go obrazkiem Mistrza, który następnie ustawia na właściwym, podanym na Karcie Poszukiwacza polu Startowym. Gracz kładzie Kartę Mistrza obok Karty swego właściwego Poszukiwacza, dodając do jego cech i zdolności premie, które wnosi Mistrz. Najprościej jest umiescić żetony, odzwierciedlające wzrost Siły, Mocy i/lub Wytrzymałości obok już leżących przy starej Karcie. Jedną cechą pierwotnego Poszukiwacza, która może ulec zmianie jest jego Charakter. Zawsze jest przyjmowany charakter Mistrza i jeśli nastąpiła jakaś zmiana należy sprawdzić czy obecny Charakter pozwala na posiadanie wszystkich Przyjaciół, Przedmiotów, itp., (...)[/code]
Instrukcja bardzo dokładnie wyjaśnia że jedyną zmianą jaka następuje to zmiana charakteru a nie umiejętności, Także to chyba powinno pomóc w wszelkich niejasnościach.
Jak widać to co piszą w jego instrukcji jest sprzeczne z tym co piszą w instrukcji do Miasta. Więc można uznać, że i jedna i druga wersja jest zgodna z jakąś instrukcją A że z tego dodatku nie korzystam, choć mam go na stanie (ale uważam że jest tandetnie zrobiony i nieprzemyślany) to i zasad z niego nie stosuję Natomiast dodawania zdolności uważam nadal za przegięcie, które jest po prostu niedopuszczalne.
Jak widać to co piszą w jego instrukcji jest sprzeczne z tym co piszą w instrukcji do Miasta. Więc można uznać, że i jedna i druga wersja jest zgodna z jakąś instrukcją :P A że z tego dodatku nie korzystam, choć mam go na stanie (ale uważam że jest tandetnie zrobiony i nieprzemyślany) to i zasad z niego nie stosuję :P Natomiast dodawania zdolności uważam nadal za przegięcie, które jest po prostu niedopuszczalne.
Zatem zgodnie z nią można łączyć skill'e Poszukiwacza ze skill'ami z karty Profesji. I fajnie, bo zawsze tak robiłam. Tylko czasem pewne umiejętnosci wykluczają się na wzajem i wtedy chyba nadrzędną jest umiejętnosc z karty profesji? :-k
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Valdi to instrukcja z Miasta czy z Mistrzów?
Zatem zgodnie z nią można łączyć skill'e Poszukiwacza ze skill'ami z karty Profesji. I fajnie, bo zawsze tak robiłam. Tylko czasem pewne umiejętnosci wykluczają się na wzajem i wtedy chyba nadrzędną jest umiejętnosc z karty profesji? :-k
Więc wygląda na to, że ktoś przy dodatku Mistrzowie zdecydował się zmienić obowiązujące zasady.. co mnie aż tak bardzo nie dziwi, bo poza Arcymagiem reszta nie prezentowała się zbyt zachęcająco.
Z drugiej strony takim zmianom nie ma się co dziwić zwłaszcza ze względu na Mistyka, który jednak daje do zrozumienia w pewnym sensie, że jest rozwinięciem poprzedniej postaci.
Raczej nie me sensu grać wedle zasad ukazanych przez Valdiego, chociaż to oficjalne zasady. Przecież taki Arcymag to by rządził totalnie.. z drugiej strony Herold to zupełna pomyłka i dla niego takie rozwiązanie jest bardzo dobre.
Więc wygląda na to, że ktoś przy dodatku Mistrzowie zdecydował się zmienić obowiązujące zasady.. co mnie aż tak bardzo nie dziwi, bo poza Arcymagiem reszta nie prezentowała się zbyt zachęcająco.
Z drugiej strony takim zmianom nie ma się co dziwić zwłaszcza ze względu na Mistyka, który jednak daje do zrozumienia w pewnym sensie, że jest rozwinięciem poprzedniej postaci.
Raczej nie me sensu grać wedle zasad ukazanych przez Valdiego, chociaż to oficjalne zasady. Przecież taki Arcymag to by rządził totalnie.. z drugiej strony Herold to zupełna pomyłka i dla niego takie rozwiązanie jest bardzo dobre.
Jak już coś takiego piszesz to podawaj ścieżke do tematu, a tak poza tym takie posty jednolinijkowce nic nie wnoszą do tematu i zakrawają na spam.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
[quote="Master"]Arcymaga powinno się poprostu trudniej zdobywać. Z resztą istnieje juz gdzieś taki temat.[/quote]
Nie gdzieś tylko tu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1617
Jak już coś takiego piszesz to podawaj ścieżke do tematu, a tak poza tym takie posty jednolinijkowce nic nie wnoszą do tematu i zakrawają na spam.
Gdybyś ten temat, o którym mówisz, przeczytał szerzej, nie cytowałbyś stamtąd tego rozwiązania Artownikowi; jakby o nim nie wiedział...
Ja niczego nie cytuję tylko przychylam się do takiego rozwiązania. A o tamtym temacie wspominam tylko po to aby dyskusja sie tu nie powtarzała.
[/quote]
[quote]Gdybyś ten temat, o którym mówisz, przeczytał szerzej, nie cytowałbyś stamtąd tego rozwiązania Artownikowi; jakby o nim nie wiedział...[/quote] Ja niczego nie cytuję tylko przychylam się do takiego rozwiązania. A o tamtym temacie wspominam tylko po to aby dyskusja sie tu nie powtarzała. [/quote]