Tury jednoczesne

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Tury jednoczesne

Post autor: Artownik »

Tak mi ostatnio ant nasunął pewien pomysł.


W MiMa i MMa gra się tym fajniej i ciekawiej im graczy więcej.
Jednakże, jak ogólnie wiadomo, przy trzech - czterech graczach to jeszcze idzie, ale od pięciu czas oczekiwania na swoją turę robi się niemiłosiernie długi.


Więc tak sobie pomyślałem, że przy większej ilości mięsa armatniego dwóch graczy mogłoby spokojnie wykonywać swoje tury jednocześnie.


Patrząc na grę w sześciu, ci siedzący "na przeciwko siebie" wykonywaliby te same akcje w tym samym czasie, a więc jednocześnie się przemieszczali, dobierali karty i razem dokonywali badania Obszarów
Jak jeden by dociągnął Zdarzenie, a drugi Miejsce, to najpierw by było rozpatrywane Zdarzenie.


Oczywiście są sytuacje, gdy jest to kłopotliwe. Przykładowo gdy jeden poluje na drugiego, ale w takim wypadku można spokojnie zarządać przetasowania i zmian miejsc (wokoło stołu).


No i nie trzeba czegoś takiego stosować cały czas. Wystarczyło by chociaż:
- na samym początku;
- do momentu większej akcji;
- do czasu, aż liczba graczy się zmniejszy.


Co o tym sądzicie?


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Bardzo to kłopotliwe.. Ktoś ruszy się szybciej wyciągnie kartę pierwszy jakąś fajną.. Tu trzeba by było super synchronizacji.. Też problemy z walką chociażby między sobą atak/obrona kto pierwszy.. Da się to zrobić ale kłopoty by były..

Bym wypróbował ale nie mam opcji na grę w tyle osób.


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
ant
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 496
Rejestracja: niedziela 25 lip 2010, 23:10
Lokalizacja: Darłowo
Płeć:

Re: Tury jednoczesne

Post autor: ant »

Artownik pisze:Tak mi ostatnio ant nasunął pewien pomysł.
To ja!

1. Parzysta liczba graczy. Tura należy do osób siedzących naprzeciw siebie.
2. Jedna osoba z pary musiałaby mieć coś w rodzaju "pierwszeństwa" na wypadek kłopotliwych sytuacji. Osoba z "pierwszeństwem" - czyli ta, do której należałby ruch, gdyby nie było par. Albo uzależnić "pierwszeństwo" od jakiegoś atrybutu.
3. Dana osoba, po zakończeniu swojej tury, czeka aż drugi gracz też ukończy swoją. Wiadomo.

Albo bez ograniczenia na parzystość graczy.
Ruch mają nie osoby siedzące naprzeciwko siebie, tylko dwie osoby siedzące obok siebie, przy czym każda osoba bierze udział w dwóch turach pod rząd (pomijając pierwszą turę).
Przykładowo: pięć osób (1, 2, 3, 4, 5) rozgrywa VI tur.
I - 1, 2
II - 2, 3
III - 3, 4
IV - 4, 5
V - 5, 1
VI - 1, 2
itd...
"Pierwszeństwo" w razie zagwozdek ma pierwsza z wypisanych osób.


Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Tylko co zrobić w sytuacji takiej jak ta:

mamy czterech graczy, ABCD, każdy siedzi na jednym boku kwadratowego stołu. Gracze A i B wykonują naraz akcję, gracz A wyciągnął "Zamieć", więc wszyscy inni powinni ruszać się o 1... ale akurat gracz C już wykonał ruch normalnie i znalazł np. "Zemstę Duchów", która zabiłaby gracza A... w praktyce takie sytuacje wynikałyby bez przerwy.
Pomysł fajny, ale dla mnie nierealny. Można by pomyśleć ewentualnie o jakiś teamach, że gracze siedząc obok siebie robią jednocześnie kolejkę i się wspomagają, a wyciągnięcie przez nich jednocześnie kart byłoby traktowane jako wyciągnięcie ich na jednym polu. Ale i tak wciąż wynikałyby jakieś sytuacje typu, że jeden poszedł do Miasta się wyleczyć, a drugi wyciągnął zabijającą Zemstę Duchów. I to w takim razie tamten pierwszy zdążył się wyleczyć czy nie? W normalnej grze taka sytuacji nie zaistniałaby.


Obrazek
Awatar użytkownika
Artownik [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

mamy czterech graczy, ABCD, każdy siedzi na jednym boku kwadratowego stołu. Gracze A i B wykonują naraz akcję, gracz A wyciągnął "Zamieć", więc wszyscy inni powinni ruszać się o 1... ale akurat gracz C już wykonał ruch normalnie i znalazł np. "Zemstę Duchów", która zabiłaby gracza A... w praktyce takie sytuacje wynikałyby bez przerwy.
No właśnie nie do końca.

Ruch jednocześnie wykonuje dwóch graczy A i B. Obaj ciągną po jednej Karcie. A dobiera Zamieć, a B Zemstę Duchów.
W tym momencie przez dwie najbliższe tury każdego z graczy przemieszczają się oni po jednym Obszarze na turze. A więc najpierw o pole przeniosą się C i D, potem A i B, a potem znowu C i D oraz A i B.
Jednakże wspomniana Zemsta Duchów zabija gracza A.

Dlatego właśnie wspomniałem, że badanie powinno być wykonywane w jednej kolejności. Żeby właśnie najpierw były rozpatrywane zdarzenia obu graczy jednocześnie.

Mimo wszystko gracz A dobiera sobie innego Poszukiwacza i dalej wykonywany jest ruch w sposób opisany powyżej.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23514
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Kiedyś, w moim Icy Drache Expansion Set popełniłem taką kartę:

Obrazek


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Karta świetna! Ale i tak rozwiązanie kilku graczy naraz wydaje mi sie na tyle kłopotliwe, że wymagałoby mnóstwo myślenia. Zresztą nie rozpatrzyliście przykładu numer dwa, z Miastem.


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

No nie wiem, zastanawiam się czy ogarnięcie potencjalnych niejasności i problemów nie będzie zajmować więcej czasu niż zwykła kolejka :D


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ODPOWIEDZ