Wpadłem na superświetny pomysł (wg mnie)

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kilof [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Wpadłem na superświetny pomysł (wg mnie)

Post autor: kilof »

Jestem starym graczem w Magię i Miecz. Mam dodatki Miasto, W Kosmicznej Odchłani i Podziemia. Grałem namiętnie bardzo dawno temu, jak byłem w podstawówce i też w szkole średniej. Później miałem trochę przerwy a obecnie gra ta przeżywa u mnie renesans. Gram w nią czasami z żoną. Bardzo się więc ucieszyłem, kiedy po zaglądnięciu do Internetu okazało się, że gra ta dalej żyje i są do niej nowe dodatki. Ściągnąłem je sobie wszystkie. Teraz niestety czeka mnie żmudna praca, żeby je wydrukować, a nie mam teraz za dużo czasu.
Tyle przedstawienia, a teraz sedno sprawy. Właśnie wpadł mi do głowy, wydaje mi się, śmietny pomysł. Wszyscy grają w różne dodatki i narzekają, że na niektóre plansze nie chce im się wchodzić. Otóż aby to zmienić, trzeba zmienić formę talizmanu i zaznaczyć, że tylko posiadacz tego talizmanu może wejść na obszar Korony Władzy. Nie można się tam dostać, jak tylko przejść przez dolinę ognia. Talizmanem nie powinien być jeden przedmiot, lecz kilka przedmiotów, składających się na jeden talizman. Przedmioty te powinny być umieszczone po jednym w kartach, we wszystkich dodatkach do gry - na planszy głównej, w mieście, wiosce, lodowej krainie itd. Wtedy tylko ten poszukiwacz mógłby wejść do Korony Władzy, który zebrałby wszystkie części Talizmanu z wszystkich plansz. Zdaję sobie sprawę, że to gigantycznie wydłużyłoby rozgrywkę, ale zmusiłoby Poszukiwaczy do odwiedzania wszystkich miejsc, aż do znalezienia wszystkich części talizmanu. Poza tym często tak się zdarzało, że grając ze znajomymi w ogóle się nie atakowaliśmy, bo nie było po co. W tym przypadku rozgrywka między graczami byłaby o wiele bardziej zażarta, wszyscy starali by się odebrać sobie części talizmanu. W tym przypadku trzeba by było zrezygnować z alternatywnych zakończeń. Wygrywałby ten, kto z całością talizmanu wszedłby na obszar korony władzy. Oczywiście jak ktoś gra tylko z 3 dodatkami, to musiałby skompletować części talizmanu tylko z 3 dodatków. Można by się zastanowić, czy np. nie umieścić części talizmanu tylko na główniejszych dodatkach lub coś w tym rodzaju.
Przepraszam za tak długi post. Widzę, że dawno na form nic się nie działo. Co o tym sądzicie? Czy ktoś mi odpowie?
Już sobie wyobrażam, jaka byłaby to zażarta partia. Najprawdopodobniej trzeba by było poswięcić na nią cały dzień, jeśli nie cały weekend. Aż się podnieciłem na samą myśl. :twisted:


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Świetny pomysł :) . Widzę pewne nawiązanie do gry "Komandosi", gdzie trzeba byłó zebrać kilka części helikoptera, żeby skończyć grę i też były one porozrzucane w różnych częściach planszy (tylko tam była jedna plansza). Ale pomysł jak najbardziej udany.

Można też w trochę innym kierunku pójść: w Jaskini jest coś takiego jak Magiczny Kryształ (nie pamiętam dokładnie jak to się nazywa), ale to jest ten przedmiot, który się zdobywa i ułątwia on potem dostanie się do Korony Władzy i rzucanie czaru Rozkaz.

Można jednoczesnie:
1. Utrudnić znacznie wejście na Koronę Władzy.
2. Po różnych dodatkach porozmieszczać przedmioty, dzięki którym łatwiej będzie można się dostać, na Koronę Władzy, a bez któych dostanie się tam będzie mało możliwe.

Pozdrawiam


Awatar użytkownika
Raphalus
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 101
Rejestracja: niedziela 08 maja 2005, 09:53
Lokalizacja: Seyda Neen - głowne miasto portowe w krainie Vanderfell
Płeć:

Post autor: Raphalus »

Świetny pmysł tylko że po jednym kawałku na karzdej mapie to za mało, bo gdy jeden gracz zbierze cały talizman i wejdzie w koronę władzy wtedy inni mogoą sobię darować dalszą grę( bo wiedzą że w całej grze jest tylko 1 talizman).Chyba że gramy na alternatywne zakończenia, wtedy wszystko jest możliwe. Conajmniej po 3 części na karzdej planszy. I jeszcze jedno trzebaby zmienić zasady na niekturych częściach planszy, np:
U czarownika nie dostajemy całego talizmanu tylko wybrany przez nas element (elementy talizmanu znajdowałyby się w kartach ekwipunku)

A co do tej wątpliwości że ktoś gra na 3 dodatkach a ktoś na 5 to mam rozwiązanie:
Mamy kawałki talizmanu (trzeba by wymyśleć jakies nazwy) to poprostu żeby złożyć cały talizman musimy mieć tyle różnych kawałków (karzdy kawałek miałby inną nazwę) ile mamy planszy w grze.

PS: na jednej planszy nie mogłyby się znajdować 2 różne elementy (oczywiście)


Zmieniony na życzenie Wilczego
Awatar użytkownika
kilof [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Runy
Posty: 242
Rejestracja: piątek 17 cze 2005, 11:12
Lokalizacja: Spytkowice
Płeć:

Post autor: kilof »

Właśnie o to mi chodziło, że ten Poszukiwacz, który ze skompletowanym Talizmanem wejdzie do Korony Władzy, od razu jest zwycięzcą. Wg mnie rzucanie czaru Rozkaz jest najnudniejszym momentem w grze, a jeśli grało się w kilka osób, to nudność tego procesu była przeogromna. Jak na planszy byli odpowiedni Nieznajomi i Miejsca, a gracze dysponowali czarem Uzdrowienie, to rzucanie czaru Rozkaz wlekło się w nieskończoność. W proponowanym przeze mnie przypadku, cała rozgrywka dokonywała by się przed wejściem do Korony Władzy i zadaniem graczy byłoby przeszkadzanie sobie w dojściu do niej. Pomysł, że w Jaskini Czarownika można dostać wybraną część Talizmanu też jest dobry. Ale musiałoby być tu jakieś ograniczenie, bo można by było za kilka zadań skompletować cały Talizman tylko u Czarownika. Więc trzeba by było przyjąć, że jeden Poszukiwacz może zdobyć tylko jedną część u Czarownika, ale tylko w przypadku, gdy graczy jest mniej niż plansz, na których się gra, bo znowu wszyscy Poszukiwacze mogliby skompletować po 1 elemencie całości Talizmanu i potem walczyć tylko między sobą. Innym ograniczeniem, przyśpieszającym rozgrywkę mógł by być przepis, że jeśli do znalezienia pozostaje jeden dowolny ostatni element, to można go zdobyć właśnie u Czarownika. W dalszym ciągu uważam, że taki potężny przedmiot jak Talizman, który pozwala nam wygrać rozgrywkę, powinien być tylko jeden. Ale tak jak zasugerował Raphalus można zwiększyć ilość tego samego elementu Talizmanu w kartach do poszczególnych plansz. Wpłynie to na przyśpieszenie rozgrywki i w takim przypadku można by było korzysatć z Alternatywnych Zakończeń. Gdy Talizman jest tylko jeden, można sobie darować Aletrnatywne zakończenia.


Kilof
Wszystkie moje twory dostępne tutaj:
Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Myślę, że wymyśliłem ciekawe rozwiązanie tego problemu. Nie jest ono jeszcze dopracowane, ale zarys jest już obiecujący.

Otóż: co jest tak bardzo cenne, że warto się natrudzić by to zdobyć, a jednocześnie nie może to być już odebrane, choć można się tym dzielić? He he! Informacja! Czyli mówiąc w klimatach MiM wiedza. Co by było, gdyby w różnych miejscach dodatkowych plansz czekały na graczy fragmenty "instrukcji obsługi" do Talizmanu?

Sam Talizman byłby do zdobycia w sposób tradycyjny (z wyłączeniem kart przygód i z zastrzeżeniem, że po przejściu Podziemi nie wychodzi się np na Koronę Władzy - ale właśnie otrzymuje Talizman) ale byłby on czymś w rodzaju skomplikowanego magicznego przyrządu właściwie bezużytecznego w rękach nieświadomej osoby.

Mogłyby to być informacje ogólne typu "poznałeś drugą część opisu Talizmanu" lub fabularnie-szczegółowe, typu "wiesz, że by Talizman działał potrzebna jest kropla krwi właściciela" "...musisz pocierać największy rubin Talizmanu" "...musisz mieć czysty umysł i nie posiadać żadnego czaru" - nie wiem, takie różne, wymyślam na poczekaniu.

Wówczas w zależności od ilości dodatkowych plansz, z jakimi rozpoczyna się grę umawiałoby się, że kompletna wiedza to np. trzy wskazówki.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
ODPOWIEDZ