Dwóch wrogów na jednym obszarze

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Dwóch wrogów na jednym obszarze

Post autor: kymil »

W instrukcji MiM stoi, iż jeśli na jednym obszarze znajdują się 2 lub więcej kart Wrogów, którzy walczą na jeden parametr, to atakują oni wchodzącego na obszar Poszukiwacza wspólnie - ich parametry się sumują.
Czy gracie na takie zasady? Czy też każdą walkę rozstrzygacie oddzielnie?

EDIT:

Czy wtedy Poszukiwacz traci tylko 1 punkt Wytrzymałości czy też dwa (przegrał walkę z 2 Wrogami)?
Ostatnio zmieniony środa 05 sty 2011, 16:22 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Tako rzecze instrukcja więc tak grać należy! :) Pomijam już praktyczny aspekt tej sprawy - gra toczy się trochę szybciej.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Inna kwestia to czy traktować ich z osobna i za każdego rzucać kostką, czy po zsumowaniu ich parametrów rzucać jedną kostką... :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Well... Walka wciąż jest tylko jedna, więc raz się tylko rzuca kością ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Czytając instrukcję zrozumiałem, że chodzi o sumowanie parametrów, ale tylko jeden rzut kością.
Fabularny aspekt walki to inna sprwa: choć przykładowo walka wilk+goblin kontra poszukiwacz można przyjąć, że to jeździec wilków :twisted:
Gram w MiMa z Przedpolami Piekieł i na niektórych obszarach ciągnę 2 karty Wrogów. Wtedy ta gra staje się zabójcza!!!
Ostatnio zmieniony środa 05 sty 2011, 16:16 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Zacznij grać, że z iloma Wrogami walczysz, tle punktów Wytrzymałości/Życia tracisz, gdy przegrasz. Od razu gra się robi słodsza ;)


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

O tym instrukcja nie mówi. I rzeczywiście można tak interpretować te zasady, ale to już tylko dla orłów.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Instrukcja niejako mówi, że konsekwencją przegranej walki jest strata punktu Wytrzymałości.

Przynajmniej tak raczej powinno się to interpretować.


Ale osobiście jestem za zasadą Nemo. Gra nabiera nowego wymiaru, a ekwipunek ochronny nowego znaczenia.
Ostatnio zmieniony środa 05 sty 2011, 22:34 przez Artownik, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Artownik ma rację, swego czasu już forsowałem sugestię straty wielu punktów Wytrzymałości, jednakże zasady w tym jednym akurat przypadku są bardzo dobrze zdefiniowane i traci się jedynie 1 punkt Wytrzymałości.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Skoro to jedna walka, to powinien być jeden rzut kostką i -1 HP :P Ale co zrobić jeśli Wrogowie mają różne efekty przegranej, np. jeden zabiera Siłę, drugi Moc? My gramy, że podlega się obu efektom. Tak samo jak jeden jest zwykły (zabiera Wytrzymałość), a drugi coś innego. Jeśli jeden Wróg teleportuje przeciwnika po walce, to robi to, kiedy pozostali Wrogowie już go poranili/osłabili/okradli.


Obrazek
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Właśnie dlatego korzystniej jest grać według zasady "Ilu Wrogów, tyle wytrzymałości", co pozwala uniknąć sytuacji przedstawionej przez Ciebie. Tak czy siak, powinno się stracić i Moc i Siłę w Twoim przypadku.


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Robi się ciekawie, gdy Poszukiwacz zmierzy się jednocześnie z Wrogami zabierającymi mu punkt Wytrzymałości i dodającymi go sobie (typu Wampir). Wtedy Poszukiwacz musi stracić 2 punkty Wytrzymałości, po jednym, dla każdego Wroga.


Awatar użytkownika
Korczyk
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 430
Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Korczyk »

Nie ulega żadnej wątpliwości, że różne efekty przegranej w starciu z nietypową kombinacją wrogów stwarzają na polu sytuacje problematyczne. Nie są one jednak żadnymi wyjątkami w grze, tylko czymś na podobieńswo wykluczających się czarów.
I dlatego, uważam, nie stanowią również powodu dopasowywania odgórnych zasad do tych szczególnych przypadków. W takich szczególnych sytuacjach powinno się moim zdaniem rozstrzygać problem tak, jak to przedstawił SPIDI.

Podsumowując...
Nie dość, że walczymy już jeden na dwóch, co robi się bardzo na naszą niekorzyść, to jeszcze mielibyśmy więcej punktów Wytrzymałości tracić... Czy to walka z każdym z osoba, że tracimy po punkcie Wytrzymałości od wroga? :-p


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Ale przecież walcząc oddzielnie z każdym Wrogiem i przegrywając walkę i tak te 2 punkty Wytrzymałości byśmy stracili. Zresztą na oryginalnej planszy w ZK jest tylko jeden taki obszar, gdzie ciągniemy więcej niż 1 kartę, a w ŚK chyba 2.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Korczyk pisze:Czy to walka z każdym z osoba, że tracimy po punkcie Wytrzymałości od wroga? :-p
Odpowiedź per analogiam, nie oparta na zasadach gry.

Gdy ktoś się bije z dwoma napastnikami (którzy walczą by wygrać, niekoniecznie zabić, czyli tak jak to jest w MiM/MM/TMiM - bo nawet jak bije jeden to odbiera jeden punkt a nie wszystkie) to jak już napastnicy go pokonają, to wystarcza im że, tylko jeden z nich skopie przegranego bo ten i tak będzie dzięki temu unicestwiony - a to było przecież celem walki. :)


Awatar użytkownika
Korczyk
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Uczestnik Zjazdów
Posty: 430
Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
Lokalizacja: Żywiec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Korczyk »

kymil pisze:Ale przecież walcząc oddzielnie z każdym Wrogiem i przegrywając walkę i tak te 2 punkty Wytrzymałości byśmy stracili.
Sęk w tym, że tak nie walczymy. O to właśnie chodziło w moim retorycznym pytaniu.

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 12:50 am ]
Wiktor pisze:Korczyk napisał/a:
Czy to walka z każdym z osoba, że tracimy po punkcie Wytrzymałości od wroga?


Odpowiedź per analogiam, nie oparta na zasadach gry.
A sądzisz, że podaję taką, bo nie znam tej, którą dyktują w tym miejscu gry zasady? To był tylko komentarz do jednej modyfikacji zasad, zaproponowanej przez Nemomona, który sam podkreślił, że to już jest jego inwencja, a nie zasady. Absurdem byłoby chyba :) , jakbym miał w tak postawionej sprawie przytaczać odpowiedź w formie przedstawienia zasad oryginalnych. Powiedzieli to już SeSim, Nemomon i Artownik. Wszystko, co miałem tu zatem do powiedzenia, zasadzało się na tym, żeby wykazać pewną niekonsekwencję owej modyfikacji zasad - Nemomona, jaką widzę w tym toku rozumowania; a żeby to zrobić potrzebowałem zbudować /przedstawić sytuację, taką, w jakiej utrata dwóch punktów wytrzymałości byłaby trochę bardziej uzasadniona. A zasady, treść ich brzmi oczywiście tak, że kluczowym jest tam słowo Skuteczność, pisane z dużej litery - jako pewna skala, wartość, i po przeczytaniu poniższego fragmentu instrukcji, nie powinno podlegać dyskusji, iż zarówno w przegranej z jednym, jak i z dwoma wrogami, tracimy tyle, co w przegranej z jednym:
INSTRUKCJA MiM pisze: ROZSTRZYGANIE WALKI Z WROGAMI
I INNYMI ISTOTAMI
(...) Poszukiwacz rzuca kostką 1 raz. Jego Skuteczność w
tym momencie równa się sumie wyrzuconych oczek
oraz jego Całkowitej Siły (...). Inny z graczy rzuca teraz kostką za przeciwnika
i w podobny sposób oblicza jego Skuteczność. (...)Jeżeli
Skuteczność Poszukiwacza była większa, przeciwnik
jest zabity (...). Jeżeli Skuteczność przeciwnika
była większa, Poszukiwacz traci 1 punkt Wytrzymałości
(...) i na tym Walka się kończy. (...).
Więcej niż jeden przeciwnik
Jeżeli więcej niż jedna istota walczy z Poszukiwaczem,
ich Siły są sumowane i do tej sumy dodawany jest rezultat
rzutu kostką - dopiero wynik tego obliczenia stanowi
Skuteczność, z jaką te istoty atakują Poszukiwacza.


Awatar użytkownika
kayoy
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze
Posty: 203
Rejestracja: niedziela 12 lip 2009, 00:26
Lokalizacja: wschód
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: kayoy »

Jest jeszcze jedna sprawa.. Wiadomo jest różnica między tym czy Poszukiwacz atakuje wroga gdy wchodzi na obszar, na którym ten się znajduje a tym gdy sam zostaje atakowany gdy go wyciągnie na karcie..

Więc gdy np na ruinach jest pan goblin i dociągnie się dzika jest to uważane za atak obu na raz?

Goblin już tam był więc to ja go klepie a dzik atakuje.. jednak sytuacja z mojej strony jest odbierana jako atak dzik + goblin siła 3.

Ale maślak.. Teraz widzę, że w powyższym poście nie wiadomo o co chodzi.. Pisałem w pracy po kawałku bo łajza szef się kręcił..
Chodzi o to, ze ja atakuje goblina a tu jeszcze dzik więc nie mogę użyć np zdolności pomagającej przy ataku gdyż wychodzi na to, że atakują mnie razem przez dzika, którego dociągnąłem.. Czy może rozegrać 2 walki; atak na goblina i obrona przed dzikiem..


...jesteśmy tarczami w waszych rękach
to my przyjmujemy ciosy
wy nie musicie się lękać
wystarczy przy sobie nas nosić...
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

kayoy pisze:Czy może rozegrać 2 walki; atak na goblina i obrona przed dzikiem..
Jedna walka Goblin + Dzik + rzut kostką i się bronisz. Zatem nie możesz korzystać ze spacjali dających bonus "jeżeli atakujesz".


ODPOWIEDZ