Karty "Przygoda" a Karty z dodatków fanowskich

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Karty "Przygoda" a Karty z dodatków fanowskich

Post autor: kymil »

Jakie stosujecie zasady odnośnie zapisu,że dany czar, zdarzenie, miejsce działa tylko na karty "Przygoda". Czy rozciągacie je również na karty Miasta, Podziemia, Jaskini ew. na dodatki fanowskie czy interpretujecie, że działa tylko na karty Przygody (sensu stricte)?
Podobnie jest ze zdolnościami Poszukiwaczy - czy działają w każdej krainie (dodatki fanowskie) czy również tylko tam gdzie zostało to zapisane np. tylko Kraina Zewnętrzna.
Problem wynika z tego, ze oryginalne czary dotyczyły tylko kart przygoda, innych wtedy nie dodano.

Przykład 1: Czar lub zdolność pozwala zignorować lub usunąć z planszy wybraną kartę "Przygody" to czy możemy zignorować lub usunąć kartę z dodatku.
Przykład 2: jeżeli gramy z dodatkiem Cmentarz, który zastępuje obszar Cmentarz na planszy głównej, to jeśli jest zapis, że zdolność działa w Krainie Zewnętrznej, to czy działa również na planszy Cmentarz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23498
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

W TMiMie każdy efekt, który działa na karty Przygód, działa również i na inne karty dodatków.

Jednakże, jeżeli coś działa jedynie w Krainie Zewnętrznej i Środkowej, to działa jedynie w Krainie Zewnętrznej i Środkowej.

===

Tyle TMiMa, jak w MiMie jest, to nie pamiętam. Co do Krain, to jest podobnie jak w TMiMie - w WKO były instrukcje jak dane karty mają się zachowywać w innych Krainach. Jeżeli o czymś nie wspomniano, to pewnie był powód (mam świadomość, że teraz sam siebie oszukuję, a prawda jest taka, że MiM jest dziurawy i twórcy tych instrukcji w premedytacją pominęli wiele kwestii).

Co do kart, to wydaje mi się, że grałem, iż jak coś dotyczy karty Przygody, to nie dotyczy karty Podziemi.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

kymil pisze:Przykład 1: Czar lub zdolność pozwala zignorować lub usunąć z planszy wybraną kartę "Przygody" to czy możemy zignorować lub usunąć kartę z dodatku.
Ja tam zawsze traktowałem tą zasadę literalnie żeby oszczędzić sobie kombinowania.
Przykład 2: jeżeli gramy z dodatkiem Cmentarz, który zastępuje obszar Cmentarz na planszy głównej, to jeśli jest zapis, że zdolność działa w Krainie Zewnętrznej, to czy działa również na planszy Cmentarz.
Wyciąg z instrukcji Miasta:
Generalnie rzecz biorąc. Miasto uważa się za część Zewnętrznej Krainy i podlega ono zwykłym regułom obowiązującym w tej krainie.
Zatem skoro Miasto traktowane jest jako część Zewnętrznej Krainy, to plansza Cmentarza (o ile autor dodatku nie postanowił inaczej) również powinna być traktowana jako Kraina Zewnętrzna (moim zdaniem).


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ODPOWIEDZ