Kuglarz Wszechmogący

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Kuglarz Wszechmogący

Post autor: Gieferg »

Co byście proponowali zrobić z postacią kuglarza?
A konkretnie z jego zdolnością o odrzucaniu innego czaru niż aktualnie rzucił kiedy akurat ma różdżkę? Mając ciągle 2 czary kuglarz, nawet przy ogranicznie ilości rzucanych na turę czarów, przy pomocy błyskawicy jest w stanie udupić przeciwnika, tak, że ten nie będzie w stanie nic robić co turę dostając błyskawicą...

Bez ograniczenia ilości rzucanych w turze czarów to już nawet szkoda gadać, wystarczy mu przypadek, by dowolną ilość innych poszukiwaczy stale utrzymywać w postaci ropuch :shock: , zawładnięciem może zwinąć wszystkie przedmioty jakie są w posiadaniu innych graczy, a mesmeryzmem przyjaciół. A jeśli ktoś dopuszcza w grze wykorzystanie czaru Przeistoczenie (u mnie zbanowany) to już w ogóle nie ma co grać...
Ostatnio zmieniony wtorek 17 sie 2010, 13:40 przez Gieferg, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Hmm... ciekawy problem. Był już nawet temat o przepakowanych oraz zbyt osłabionych postaciach, tak więc Kuglarz nie jest jedyny który za sprawą jakiegoś "bugu" (czytaj: twórcy nie wpadli na to że gracze mogą wykorzystać takie coś 8) ) staje się niemalże bogiem stając się nieśmiertelny bądź też tak skutecznie utrudniać życie innym poszukiwaczom że jedynym wyjściem będzie zakończenie gry.

Jednak wygrana w MiMa to też kwestia szczęścia, jeśli ktoś zdobędzie karty, przedmioty, przyjaciół czy czary które w połączeniu z jego zdolnościami bardzo go podpakują no to cóż, on miał farta a reszta pecha. Tak samo jest w karcianach, też są comba i przecież właśnie o to chodzi, nie wpisuje się jakiejś karty na listę kart zakazanych dlatego że jeśli ktoś będzie miał fart i w odpowiednim momencie będzie miał te karty w ręce to będzie wymiatał. Dlatego uważam że takie motywy w MiMie też są ciekawe i czasem w jednej turze największy słabiak na planszy nagle staje się herosem i wymiata. Takie elementy zaskoczenia są bardzo fajne ponieważ nawet jeśli masz silną postać to nigdy nie masz pewności czy zaraz nie wydaży się coś co sprowadzi cię do parteru. Zgadzam się jednak że na turniejach wyklucza się pewne karty po to aby wszystcy mieli jak najbardziej zbliżone szanse na zwycięstwo jednak kiedy gra się w domu to co innego.
Bez ograniczenia ilości rzucanych w turze czarów to już nawet szkoda gadać
Hmm... wsumie można maksymalnie rzucić jeden czar w turze a więc nie ma czegoś takiego że masz ognistą kulę i jakiś inny czar w różdżce. Rzucasz fireballem w gościa, potem odrzucasz tamten drugi czar bierzesz ponownie kulę ognia i rzucasz nią w kogoś innego, musisz czekać do następnej tury.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jednak wygrana w MiMa to też kwestia szczęścia, jeśli ktoś zdobędzie karty, przedmioty, przyjaciół czy czary które w połączeniu z jego zdolnościami bardzo go podpakują no to cóż, on miał farta a reszta pecha.
Jasne, więc Kuglarz jest postacią której do zwycięstwa wystarczy znalezienie różdżki, w tym momencie można w zasadzie grę zakończyć.
wsumie można maksymalnie rzucić jeden czar w turze
a gdzie tak napisali?
co, za mocne by było rzucić np 5 razy w turze?
a przecież:
takie motywy w MiMie też są ciekawe
Zgadzam się jednak że na turniejach wyklucza się pewne karty po to aby wszystcy mieli jak najbardziej zbliżone szanse na zwycięstwo jednak kiedy gra się w domu to co innego.
To już zależy od tego jak się gra w domu. Jakoś nei widzę powodów żebym miał grać w domu inaczej, dlatego banujemy niektóre karty (legionista, przeistoczenie, wielka brama, pieczara kości) ten temat założyłem po to, żeby znaleźć jakiś pomysł który by pozwolił nie banować Kuglarza :P (przy okazji - nie banujemy żadnego poszukiwacza jak dotąd, nawet jasnowidza i wędrującego pustelnika z którego jest niezły przepak)


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

(przy okazji - nie banujemy żadnego poszukiwacza jak dotąd, nawet jasnowidza i wędrującego pustelnika z którego jest niezły przepak)


Ja bym nie banował, żadnej postaci. U mnie to wygląda tak, że jak ktoś gra jasnowidzem albo inną na starcie dobrze przepakowaną postacią to ma poprostu przesrane. Wszycy go atakują :twisted:


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Jasne, więc Kuglarz jest postacią której do zwycięstwa wystarczy znalezienie różdżki, w tym momencie można w zasadzie grę zakończyć.
Ech... równie dobrze może nigdy na nią nie trafić albo zdobędzie ją inny gracz. Nie chodzi o to żeby specjalnie olać cel gry (czyli zdobycie korony władzy) po to żeby szukać sposobu na szybkie pozbycie się innych graczy, no chyba że ktoś lubi taką grę :roll: Chodzi o to że pewne postacie lepiej od innych współgrają z pewnymi kartami przygód, czarów itp. i powinno się umieć je wykorzystać kiedy będzie ku temu okazja.
a gdzie tak napisali?
Z pewnością nie w moich tajemnych notatkach do których dostęp mają tylko nieliczni wybrańcy ale w instrukcji która zwykle znajduje się w pudełku z grą kupioną w sklepie :roll: Zresztą nie trzeba nawet wertować instrukcji żeby wiedzieć że mylisz się w tej materii. Wyjaśnię to choćby na przykładzie Kuglarza. Otóż Kuglarz (podobnie jak wiele innych postaci umagicznionych np. Czarnoksiężnik czy Arcymag) posiada następującą zdolność: "W każdym momencie gry musisz mieć co najmniej jeden [niektórzy nawet dwa] Czar. Natychmiast po rzuceniu ostatniego Czaru możesz wziąć następny". Tak więc taki Kuglarz (czy inna postać o tej zdolności) nawet bez różdżki mógłby rzucać czary w kółko macieju aż do usranej śmierci nie dopuszczając innych graczy do kostki. Powiedzmy że Kuglarz zaczyna z czarem Ognista Kula. Po wykonaniu pierwszego ruchu postanowił zaatakować tym czarem pobliskiego poszukiwacza. Po zakończeniu walki okazuje się że nie ma już czarów a więc korzystając z drugiej umiejetności bierze sobie następny. Tym razem jest to Magiczny Wicher, postanawia oczyścić z magii obszar X. Ale jaja, znowu nie ma czarów więc ciągnie sobie następny, tym razem jest to Moc który natychmiast rzuca na siebie zyskując tym samym punkt mocy. Dziwne ponieważ ciągle nie ma czaru, ciągnie więc następny... no niestety tym razem to Odbicie Magii które przyda się na później jednak gdyby karty czarów "stosownie się ułożyły" mógłby w pierwszej kolejce rzucić kilkanaście czarów (wiem że bez różdżki nie byłyby to ciągle te same czary) wzmacniając się i jednocześnie osłabiając przeciwników ponadto nie dając im wogóle możliwości ruchu.

Jeśli wciąż nie widzisz braku sensu w swoim rozumowaniu to dodam tylko tyle że rzucenie czaru to czynność którą wykonuje się po lub przed turą. Nie można wykonać kilkunastu czynności w jednej turze np. zbadać co znajduje się na obszarze ciągnąc karty przygody, zaatakować znajdującego się tam poszukiwacza, potem go jeszcze okraść i odebrać przyjaciół a na sam koniec rzucić kilka czarów.
co, za mocne by było rzucić np 5 razy w turze?
Po tym tekście wnioskuję również że nie stosujesz się do ograniczenia czarów względem mocy. Przypomnę więc że poszukiwacz o mocy 1-2 nie może posiadać żadnych czarów. Poszukiwacz o mocy 3 może posiadać maksymalnie jeden czar. Mając moc 4-5 może mieć dwa czary. Z mocą równą 6 bądź więcej może maksymalnie posiadać trzy czary (wyjątek stanowi właśnie różdżka która daje jeden dodatkowy czar). Tak więc nie ważne czy koleś ma 6 punktów mocy czy 20, i tak może mieć trzy czary naraz.

Co do banowania kart, jestem podobnego zdania co SeSim. Jeśli twórcy przygotowali takie a nie inne karty, poszukiwaczy czy plansze to właśnie po to aby się dało nimi grać a nie po to żeby ktoś pokręcił nosem że karta jest za silna, poszukiwacz zbyt przypakowany a plansza nieklimatyczna i usuwał je z gry.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Ech... równie dobrze może nigdy na nią nie trafić albo zdobędzie ją inny gracz. Nie chodzi o to żeby specjalnie olać cel gry (czyli zdobycie korony władzy) po to żeby szukać sposobu na szybkie pozbycie się innych graczy, no chyba że ktoś lubi taką grę Chodzi o to że pewne postacie lepiej od innych współgrają z pewnymi kartami przygód, czarów itp. i powinno się umieć je wykorzystać kiedy będzie ku temu okazja.
Ale niektóre połączenia nie mają sensu i tyle - są zbyt mocne, bo po prostu ktoś ich nie przemyślał.
ale w instrukcji która zwykle znajduje się w pudełku z grą kupioną w sklepie Zresztą nie trzeba nawet wertować instrukcji żeby wiedzieć że mylisz się w tej materii.
No i właśnie w tej instrukcji, o której piszesz chyba nie ma tego zapisu - proszę o podanie mi cytatu jeżeli byłbyś tak laskaw ;)
Jeśli wciąż nie widzisz braku sensu w swoim rozumowaniu to dodam tylko tyle że rzucenie czaru to czynność którą wykonuje się po lub przed turą.
I tu się rozmijasz z zasadami już nie po raz pierwszy ;) Kolejna nadinterpretacja z Twojej strony.
W instrukcji pisze wyraźnie - czary rzucasz w tym momencie, który jest wymieniony na karcie czaru. Jeżeli pisze w dowolnym momencie to robisz to w dowolnym momencie i koniec. Inaczej połowa czarów nie ma zastosowania - bo np nie możesz rzucić ich wtedy kiedy są potrzebne, Weryfikacja podczas walki nie działa itd, itp...
Nie można wykonać kilkunastu czynności w jednej turze np. zbadać co znajduje się na obszarze ciągnąc karty przygody, zaatakować znajdującego się tam poszukiwacza, potem go jeszcze okraść i odebrać przyjaciół a na sam koniec rzucić kilka czarów.
No to nie można również zbadać obszaru i rzucić czaru. Z tego co wiem możesz wykonac tylko jedną z takich czynności. Jeżeli liczysz rzucanie czaru za czynność - nie badasz już potem obszaru :/
Nie ma limitu co do wykonywania czynności, który pozwala wykonać 2, albo 5 czynności. Na polu możemy wykonać jedną - albo badać obszar, albo spotkac się z poszukiwaczem, ale czary nie mają z tym nic wspólnego ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Cytat:
Nie można wykonać kilkunastu czynności w jednej turze np. zbadać co znajduje się na obszarze ciągnąc karty przygody, zaatakować znajdującego się tam poszukiwacza, potem go jeszcze okraść i odebrać przyjaciół a na sam koniec rzucić kilka czarów.
No to nie można również zbadać obszaru i rzucić czaru. Z tego co wiem możesz wykonac tylko jedną z takich czynności. Jeżeli liczysz rzucanie czaru za czynność - nie badasz już potem obszaru :/
Nie ma limitu co do wykonywania czynności, który pozwala wykonać 2, albo 5 czynności. Na polu możemy wykonać jedną - albo badać obszar, albo spotkac się z poszukiwaczem, ale czary nie mają z tym nic wspólnego Wink

Instrukcja ustęp 9:6:
Czar może zostać użyty (rzucony) tylko w sposób zgodny ze wskazówkami, umieszczonymi na jego Karcie. Po rzuceniu Czaru i po wygaśnięciu jego efektu, reprezentująca go Karta Odkłada jest na stos Kart już użytych.

Wniosek jest prosty: Jeżeli Czar ma napisane, że można go rzucić w dowolnym momencie, to przy dobieraniu kolejnego czaru można go natychmiast wyrzucić. Cóż taka już natura magów i im podobnych.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop »

SeSim pisze:Wniosek jest prosty: Jeżeli Czar ma napisane, że można go rzucić w dowolnym momencie, to przy dobieraniu kolejnego czaru można go natychmiast wyrzucić. Cóż taka już natura magów i im podobnych.
To mi przypomina pewien element WHFRP - tam sa "akcje" i "akcje natychmiastowe".

Roznia sie tym, ze pierwszych mozna wykonac tylko dwie w swojej rundzie, a drugich - ile wlezie i kiedy sie chce.

Tu chyba sytuacja w przypadku zaklec jest podobna - mozna je rzucac kiedy sie chce i nie obejmuja one normalnej czynnosci w turze - chyba, ze karta mowi inaczej.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

No i właśnie o to chodzi - instrukcja nie reguluje ile czarów można rzucić na turę, a tylko odsyła nas do instrukcji na konkretnych kartach. Jezeli coś można rzucić w dowolnym momencie to rzucamy kiedy się nam podoba i nie ma znaczenia, że akurat szczęscie nam sprzyja i wylosujemy 10 czarów z rzędu, które można rzucić w dowolnym momencie.
Po prostu niektóre postacie lepiej współpracują ze stosem kart czarów niż inne ;)
Jednak wygrana w MiMa to też kwestia szczęścia, jeśli ktoś zdobędzie karty, przedmioty, przyjaciół czy czary które w połączeniu z jego zdolnościami bardzo go podpakują no to cóż, on miał farta a reszta pecha. Tak samo jest w karcianach, też są comba i przecież właśnie o to chodzi, nie wpisuje się jakiejś karty na listę kart zakazanych dlatego że jeśli ktoś będzie miał fart i w odpowiednim momencie będzie miał te karty w ręce to będzie wymiatał.
No i właśnie - jak ktoś ma szczęscie to ciska czarów 10 na ture :D
A co do karcianek - to właśnie pewne karty się banuje lub ogranicza na turniejach, może nie we wszystkich karciankach, ale nie jest to wcale rzadkość ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

hunter pisze:Chodzi o to że pewne postacie lepiej od innych współgrają z pewnymi kartami przygód, czarów itp. i powinno się umieć je wykorzystać kiedy będzie ku temu okazja.
a tymczasem chcesz ograniczać działanie czarów (ograniczając ilośc jaką mozna rzucić w turze) bo akurat tak ci wygodniej :?
Z pewnością nie w moich tajemnych notatkach do których dostęp mają tylko nieliczni wybrańcy ale w instrukcji która zwykle znajduje się w pudełku z grą kupioną w sklepie
sorry, ale w instruckji nie ma czegoś takiego i mozna rzucić tyle czarów ile się uda, o ile tylko czar ma napisane że mozna go rzucić w dowolnym momencie to można rzucać jeden za drugim póki mamy czary któr możemy rzucić. Twoje tajemne notatki w których stoi że 1 na turę mnie akurat nie interesują :P
Tak więc taki Kuglarz (czy inna postać o tej zdolności) nawet bez różdżki mógłby rzucać czary w kółko macieju aż do usranej śmierci nie dopuszczając innych graczy do kostki.
Ale posiadanie ciagle tylko jednego czaru nie zapewni mu stałej możliwości korzystania z jego specjalnej zdolności , a w tym włąsnie tkwi problem jakbyś jeszcze nie zauważył. Po drugie - po prau czarach trafi z pewnością na taki, który rzuca się w określonym czasie i nie będzie mógł go wykorzytać natychmiast. Jeżeli jednak ma dwa czary, a jednym z nich jest rzucany w dowolnym momencie "przypadek" - to Kuglarz rzucając przypadek odrzuca drugi czar, po czym może po raz kolejny rzucić przypadek i takw kółko :P aż do zamienienia w ropuchy wszystkich innych poszukiwaczy, a kiedy któryś już się odmieni Kuglarz powtarza procedurę i tym sposobem mamy w grze tylko Kuglarza i kilka Ropuch :P
jednak gdyby karty czarów "stosownie się ułożyły" mógłby w pierwszej kolejce rzucić kilkanaście czarów (wiem że bez różdżki nie byłyby to ciągle te same czary) wzmacniając się i jednocześnie osłabiając przeciwników ponadto nie dając im wogóle możliwości ruchu
mógłby , ponieważ:
Jednak wygrana w MiMa to też kwestia szczęścia, jeśli ktoś zdobędzie karty, przedmioty, przyjaciół czy czary które w połączeniu z jego zdolnościami bardzo go podpakują no to cóż, on miał farta a reszta pecha.
:twisted:
Jeśli wciąż nie widzisz braku sensu w swoim rozumowaniu
Przykro mi ale nie widzę sensu w twoim. Zaprzeczasz sam sobie a w dodatku twierdzisz, że w instrukcji jest coś czego tam nie ma :P
Po tym tekście wnioskuję również że nie stosujesz się do ograniczenia czarów względem mocy.
A ja wnioskuję, że cienko ci idzie wnioskowanie.
Jeżeli ktoś ma różdżkę, i cały czas 2 czy nawet 3 czary to spokojnie może rzucić nawet i 10 czarów w turze jeśli tylko mu odpowiednie się trafią i nie ma to żadnego związku z limitem posiadanych naraz czarów który akurat stosuję :P
Co do banowania kart, jestem podobnego zdania co SeSim. Jeśli twórcy przygotowali takie a nie inne karty, poszukiwaczy czy plansze to właśnie po to aby się dało nimi grać a nie po to żeby ktoś pokręcił nosem że karta jest za silna, poszukiwacz zbyt przypakowany a plansza nieklimatyczna i usuwał je z gry.
co do banowania to banuję te o których napisałem, nie banuję żadnych poszukiwaczy, a dodatek Jaskinia z którego (obok Smoków) pochodzą największe przegięcia dorobili sobie Polacy i wyszło im to nie za dobrze, dlatego będę kręcił nosem i usuwał z gry to co uznam za bezsensowne(ostatnio myślimy nawet nad tym żeby, przynajmniej na jakiś czas, wywalić całe Smoki bo gra się z tym dodatkiem jakoś dziwnie).


Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Moim zdaniem:

:arrow: Główna instrukcja nie precyzuje żadnego ograniczenia na temat ilości rzucanych czarów. Taka wzmianka pojawia się dopiero w instrukcji do "Podziemi" ale w formie propozycji a nie korekty zasad.
Oczywiście wydaje się sensowne by umawiać się przed rozgrywką co do jakiejś metody regulującej czary. Jest parę propozycji, nie jestem w stanie wskazać właściwej (oczywiście mam prywatny typ, ale "wolnoć Tomku...", każdy decyduje sam);

:arrow: Każdy z czarów ma w swoim opisie określone warunki, jakie należy spełnić podczas rzucania. Szczególnie chodzi mi tu o określenia typu "ten czar możesz rzucić na początku swojego ruchu" "...w dowolnym momencie" itp.
Taki warunek jest święty, trzeba go przestrzegać, nie ma możliwości żeby go obejść (przynajmniej ja żadnej nie znam i bardzo się z tego cieszę)

:arrow: Kuglarz nie jest w stanie użyć swojej umiejętności z podmianą czaru jeśli ma tylko jeden czar. By mógł tak zrobić z jednym musi mieć w ręku inny. To chyba jasne.
Jeśli z jakiejś okazji zawsze ma dwa czary (po rzuceniu jednego z nich natychmiast dobiera do dwóch) to używając swojej sztuczki z podmianą jest w stanie miotać bez przerwy jednym tym samym czarem. Niestety.

Podsumowując: Gieferg, doskonale rozumiem Twoje rozumowanie, rzeczywiście jest to dość kłopotliwe combo. Nie bardzo wiem co na to zaproponować...

Panowie, proszę bez wytykania czego komu brakuje, kto myśli a kto nie itp, ok? Merytorycznie. Rozmawiamy o lukach w grze, które każdy przez wiele własnych rozgrywek prostował po swojemu z różnym skutkiem, jednak nie przepychajmy się w tym temacie lecz przekonujmy. Wszyscy zyskają.

Na marginesie: Ja osobiście nie gram Kuglarzem, ale z bardzo przyziemnego powodu i bynajmniej nie oglądajcie się na mnie. Otóż ja nie znoszę ilustracji tego Poszukiwacza, jest ona wg mnie zupełnie nie klimatyczna. Z tego samego powodu nie grywam Szpiegiem, mimo że jego umiejętności są nawet i całkiem ciekawe, a tego typu postacie na pewno miały swoje miejsce w światach fantasy. Jednak ten brunet wieczorową porą jest dla mnie nie do przyjęcia... grafik wykazał się w tym temacie maksymalnym prostactwem wyobraźni...


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
wisnia
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: wisnia »

ale przecież na tym fakt, niezbyt udanym rysunku Kuglarz już trzyma różdżkę :) ....czyli jego zdolność posiadania jednego czaru, jest właśnie dzieki różdżce- i po kłopocie. Do czego zmierzam. Opisany przez Gieferga przykład jest bugiem, i powinien być bezlitośnie wyeliminowany z gry- Kuglarz nie może kożystać z różdżki, i po kłopocie.
Z drugiej strony faktycznie problem jest chyba rozdmuchany, nawet jeżeli już gracz z kuglażem wylosuje różdżke a potem którąś ze śmiercionośnych czarów jak zniszczenie, dotyk śmierci, hulaszczy żywot, przeistoczenie itp, itd zawsze można mu ją ukraść(złodziej), omamić(wiedźma), odebrać czarem, może ona wpaść do przepaści, zostać na polu po zamienieniu w ropuchę, zostać zdmuchnięta przez trąbe wiatru, moga ją skraćś zbójcy itp itd, nie jest napewno po grze, nie z takich krytycznych sytuacji się wychodziło :D


wisnia
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Jeżeli kuglarz wylosuję różdżkę i czar Przypadek to trzeba liczyć na szczęscie - wszyscy gracze w tym momencie stają się ropuchami i dopóki różdżki nie straci pozostają w takiej właśnie postaci. Nie mogą mu nic wtedy zrobić i liczyć nalezy na zbójców, trąbę powietrzna czy coś co go zabije. Jeżeli jednak kuglarz będzie sprytny to w tym czasie zdąży bez straty różdżki zdobyć koronę władzy czy co mu tam się tylko wymarzy :)
Osobiście postanowiłem rozwiązać ten problem w taki sposób, że kuglarz móże użyć swej zdolności raz na turę, czyli tylko raz w ciągu tury może powrócić rzucony czar do siebie. Nadal pozostaje problem błyskawicy w pojedynkach ;) Rzucenie teo czaru tylko raz w turze gwarantuje zatrzymanie przeciwnika w jednym miejscu na dowolny okres czasu.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

Mysmy mieli dosyc prosty sposob, mozna bylo rzucac tylko 1 czar na ture, a co do kuglarza uznalismy ze bierze on OSTATNIO rzucony czar wiec jesli ma ta rozdzke i zuci ten nieszczesny przypadek a kto pusci rozproszenie to chlopak stracil czar bo zostal on "rozproszony" i nie moze go wziasc spowrotem.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Mysmy mieli dosyc prosty sposob, mozna bylo rzucac tylko 1 czar na ture
To jest zbytnie okaleczenie postaci korzystających z czarów moim zdaniem. Poza tym trik Kuglarz+różdżka+błyskawica i tak by działał.
a co do kuglarza uznalismy ze bierze on OSTATNIO rzucony czar
ale jego zdolnośc nie tyczy się jaki czar bierze, tylko jaki odrzuca :arrow: może odrzucić inny niż powinien więc nie ma to specjalnie sensu.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jeżeli kuglarz wylosuję różdżkę i czar Przypadek to trzeba liczyć na szczęscie - wszyscy gracze w tym momencie stają się ropuchami i dopóki różdżki nie straci pozostają w takiej właśnie postaci. Nie mogą mu nic wtedy zrobić i liczyć nalezy na zbójców, trąbę powietrzna czy coś co go zabije. Jeżeli jednak kuglarz będzie sprytny to w tym czasie zdąży bez straty różdżki zdobyć koronę władzy czy co mu tam się tylko wymarzy
Przecież czar Przypadek, o ile ja dobrze pamiętam, działa tak, że rzuca się kostką i tylko jak wypadnie 1 ten, na kogo rzucono czar staje się ropuchą, więc nie rozumiem tego dramatyzowania z tym, że po uzyskaniu różdżki kuglarz pozamienia wszystkich od razu w ropuchy.

A środek obrony jest prosty: czary rozproszenie magii i odbicie, a także podane wcześniej: zawładnięcie (zabranie różdżki), trąba powietrzna czy inne, jak Magiczny wicher - likwiduje wszystkie czary na wybranym obszarze. To z pamięci. A jeśli poszukac, to znajdzie się i inne sposoby :) .


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Przecież czar Przypadek, o ile ja dobrze pamiętam, działa tak, że rzuca się kostką i tylko jak wypadnie 1 ten, na kogo rzucono czar staje się ropuchą, więc nie rozumiem tego dramatyzowania z tym, że po uzyskaniu różdżki kuglarz pozamienia wszystkich od razu w ropuchy.

Widać że nei rozumiesz.

1 - zdolnośc kuglarza pozwala mu odrzucić inny czar niż włąsnie rzucił
2 - kiedy ma różdżkę ma zawsze 2 czary
3 - rzuca przypadek którego można użyć w dowolnym momencie (rzut kostką)
4 - bierze kolejny czar, rzuca przypadek po raz kolejny, odrzuca własnie dobrany czar
5 - i tak w kółko, może go rzucić nawet 500 razy w jednej turze dopóki nie zamieni wszystkich w ropuchy.

Nie m limitu rzucanych w turze czarów - a czar rzucany w dowolnym momenci emożemy rzuić od razu po tym jak go wyciągnęliśmy czyli jest to możliwe.
teraz już jasne?
A środek obrony jest prosty: czary rozproszenie magii i odbicie,
Nic ci to nei da :P rozpraszasz raz, dostajesz za chwilę 20x to samo. Jeśli odbijesz raz i nie zamienisz go w żabę tez masz przesrane, bo za chwilę dostajesz to samo.
a także podane wcześniej: zawładnięcie (zabranie różdżki)
ropuchy nie rzucają czarów :wink:
jasne, że Kuglarz jakoś może stracić tą różdżkę ale co to za gra gdzie jeden gracz sobie chodzi i się pakuje a wokół krąży stado ropuch nie mogących nic zrobić, liczących na to że go załatwi kiedyś jakaś karta? A tak włąsnie możę sie stać kiedy kuglarz dorwie różdżkę.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Owszem rozumiem, natomiast w jednej z dalszych instrukcji zostało powiedziane, że ze względu na liczne pytania graczy autorzy sugerują, by wprowadzic ograniczenia w ilości rzucanych czarów, pozostawiając graczom wybór, jedną z opcji było rzucanie 1 czaru na turę, była też druga opcja. Tak, więc to o czym piszesz jest sprzeczne z instrukcją - musisz uwzględniac jakieś ograniczenie w ilości rzucanych czarów.

Ja z tego co pamiętam gdy grałem nie byłem tak rygorystyczny jak częsc kolegów tutaj i stosowałem zasadę, że można rzucic 1 czar na turę bądź jedną kombinację czarów plus dowolną liczbę czarów obronnych. Co to są czary obronne jest do ustalenia.

Przy takim podejściu jakie prezentujesz rzeczywiście ta gra nie ma sensu, bo większosc czarów można rzucac w dowolnym momencie, a dokładniej nie jest powiedziane, w którym momencie można je rzucac, więc w zasadzie tak należałoby przyjąc. W związku z tym Arcymag czy inny gracz posiadający stale czary (np. Leśny Duszek, Wróżka, Czarnoksiężnik) bądź posiadający różdżkę mogliby przy dobrym układzie co turę wyczerpywac całą talię kart czarów, rzucając od razu po kolei wszystkie czary, które mogą rzucic w dowolnym momencie. Jest to oczywiście bez sensu i jak pisałem zauważyli to sami autorzy.

Natomiast co do rozumienia proponuję, zmień trochę ton, bo nie sprzyja to konstruktywnej dyskusji.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Owszem rozumiem, natomiast w jednej z dalszych instrukcji zostało powiedziane, że ze względu na liczne pytania graczy autorzy sugerują, by wprowadzic ograniczenia w ilości rzucanych czarów, pozostawiając graczom wybór, jedną z opcji było rzucanie 1 czaru na turę, była też druga opcja.
Opcja z jednym czarem jest bzdurna i zupelnie okalecza postacie posługujące się magia - poza tym to nie oficjalna zasada tylko "alternatywna". wiec to o czym piszę nie jest sprzeczne z instruckją.
musisz uwzględniac jakieś ograniczenie w ilości rzucanych czarów.
niczego nei muszę :P a poza tym, nawet z ograniczeniem zastosowany przez Kuglarza z różdżka czar Błyskawica skutecznie udupia jednego gracza tak, że ten nie może robić absolutnie nic :lol: w grze na dwóch ten gracz może sobie iśc np na piwo a drugi grać sobie samemu.

Arcymag czy inny gracz posiadający stale czary (np. Leśny Duszek, Wróżka, Czarnoksiężnik) bądź posiadający różdżkę mogliby przy dobrym układzie co turę wyczerpywac całą talię kart czarów, rzucając od razu po kolei wszystkie czary, które mogą rzucic w dowolnym momencie. .
Arcymag i leśny duszek odrzucają czar którego włąsnie użyli, więc do kuglarza z różdżką im daleko. Poza tym jest cała masa czarów które maja dokładnie określone kiedy się je rzuca (na początku tury, po zakończeniu ruchu, itd.) - i w praktyce nie da się porzucać więcej niż kilka czarów w turze.
Jest to oczywiście bez sensu i jak pisałem zauważyli to sami autorzy
dla mnie jest to jak najbardziej z sensem, dlatego nie podobają mi się ograniczenia proponowane w isntrukcji do Miasta.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Cytat:
Jest to oczywiście bez sensu i jak pisałem zauważyli to sami autorzy

dla mnie jest to jak najbardziej z sensem, dlatego nie podobają mi się ograniczenia proponowane w isntrukcji do Miasta.
Osobiście przegapiłem wcześniej tą zasadę. Właśnie ją przeczytałem w instrukcji do miasta. Ostania strona. Skoro sami autorzy zaproponowali takie rozwiązanie to wg mnie sprawa jest w takim razie jak najbardziej klarowna i nie ma co nad tym dyskutować dalej.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

a ja ci powiem, że jest. Bo Błyskawicę wystarczy rzucać raz a turę żeby drugi gracz nie mógł nic zrobić 8) co już podkreślane było w tym temacie kilka razy.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Przesadzasz, postać rzucająca błyskawicę musi być w tej samej krainie co jej ofiary.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

No niby tak, ale np Miasto jest uważane za częśc krainy Zewn. więc ktoś może się pałętać po mieście i zewnętrzenj krainie i "puścić wolno" drugiego jak już się dopakuje na tyle, żeby skopać mu tyłek :twisted:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Life is a bitch you know? :D

Rozwodzisz się na temat kuglarza i tych dwóch czarów jakby to była sytuacja, która zdarza się w każdej rozgryce. Teraz jak "odnaleziona" została sugestia Sfery na temat modyfikacji zasad używania czarów oraz fakt, że kuglarz najpierw musi zdobyć tą różdżkę, którą można natychmiast zniszczyć jak się pojawi w rozgrywce, uważam że chyba dalsze ciągnięcie tej dyskusji jest bezcelowe :)
Pewnie i tak nie zmienisz zdania, a wszystkie fakty zostały już chyba powiedzane w tej dyskusji także potencjalni zainteresowani sami zdecydują czy rzeczywiście tak wielkie zagrożenie dla rozgrywki stanowi kuglarz + plus różdżka. Pozatym prawdopobieństwo wyciągnięcia różdżki przez kuglarza i skutecznego używania tego comba przez niego jest tym mniejsze im więcej graczy gra (i tak samo w sobie jest małe). Weź również pod uwagę fakt, że poza tą dopałką do czarów kuglarz jest raczej słabą postacią i łatwo go utłuc na początku rozgrywki :][/url]


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Dobra, koniec, Kuglarz to cienias, nawet błędny rycerz z nim wygra bez problemów 8)


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
ODPOWIEDZ