Witamy na forum!
Kuglarz Wszechmogący
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1444
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
a ja ci powiem, że jest. Bo Błyskawicę wystarczy rzucać raz a turę żeby drugi gracz nie mógł nic zrobić 8) co już podkreślane było w tym temacie kilka razy.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6144
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Przesadzasz, postać rzucająca błyskawicę musi być w tej samej krainie co jej ofiary.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member 
Zajrzyj --->TUTAJ<--- jeżeli poszukujesz informacji jak robić karty
FAQ szmaku
Warto chociaż RAZ tam zajrzeć

Zajrzyj --->TUTAJ<--- jeżeli poszukujesz informacji jak robić karty
FAQ szmaku


- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1444
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
No niby tak, ale np Miasto jest uważane za częśc krainy Zewn. więc ktoś może się pałętać po mieście i zewnętrzenj krainie i "puścić wolno" drugiego jak już się dopakuje na tyle, żeby skopać mu tyłek 

FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6144
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Life is a bitch you know? 
Rozwodzisz się na temat kuglarza i tych dwóch czarów jakby to była sytuacja, która zdarza się w każdej rozgryce. Teraz jak "odnaleziona" została sugestia Sfery na temat modyfikacji zasad używania czarów oraz fakt, że kuglarz najpierw musi zdobyć tą różdżkę, którą można natychmiast zniszczyć jak się pojawi w rozgrywce, uważam że chyba dalsze ciągnięcie tej dyskusji jest bezcelowe
Pewnie i tak nie zmienisz zdania, a wszystkie fakty zostały już chyba powiedzane w tej dyskusji także potencjalni zainteresowani sami zdecydują czy rzeczywiście tak wielkie zagrożenie dla rozgrywki stanowi kuglarz + plus różdżka. Pozatym prawdopobieństwo wyciągnięcia różdżki przez kuglarza i skutecznego używania tego comba przez niego jest tym mniejsze im więcej graczy gra (i tak samo w sobie jest małe). Weź również pod uwagę fakt, że poza tą dopałką do czarów kuglarz jest raczej słabą postacią i łatwo go utłuc na początku rozgrywki :][/url]

Rozwodzisz się na temat kuglarza i tych dwóch czarów jakby to była sytuacja, która zdarza się w każdej rozgryce. Teraz jak "odnaleziona" została sugestia Sfery na temat modyfikacji zasad używania czarów oraz fakt, że kuglarz najpierw musi zdobyć tą różdżkę, którą można natychmiast zniszczyć jak się pojawi w rozgrywce, uważam że chyba dalsze ciągnięcie tej dyskusji jest bezcelowe

Pewnie i tak nie zmienisz zdania, a wszystkie fakty zostały już chyba powiedzane w tej dyskusji także potencjalni zainteresowani sami zdecydują czy rzeczywiście tak wielkie zagrożenie dla rozgrywki stanowi kuglarz + plus różdżka. Pozatym prawdopobieństwo wyciągnięcia różdżki przez kuglarza i skutecznego używania tego comba przez niego jest tym mniejsze im więcej graczy gra (i tak samo w sobie jest małe). Weź również pod uwagę fakt, że poza tą dopałką do czarów kuglarz jest raczej słabą postacią i łatwo go utłuc na początku rozgrywki :][/url]
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member 
Zajrzyj --->TUTAJ<--- jeżeli poszukujesz informacji jak robić karty
FAQ szmaku
Warto chociaż RAZ tam zajrzeć

Zajrzyj --->TUTAJ<--- jeżeli poszukujesz informacji jak robić karty
FAQ szmaku


- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1444
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Dobra, koniec, Kuglarz to cienias, nawet błędny rycerz z nim wygra bez problemów 8)
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
- Posty: 382
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
@ Gieferg OK, jestem w stanie zgodzic się z Tobą co do czaru Błyskawica, natomiast nie przekonasz mnie, że w tej grze nie jest potrzebne jakiekolwiek ograniczenie liczby rzucanych czarów. Nie przekonasz, znaczy uważam, że jest to oczywiste, jeśli chcesz możesz polemizowac rzecz jasna. Grając nie ukrywam, że preferowałem postacie nastawione na magię, szczególnie Arcymaga i na rzucanie czarów, w tym dużych ich ilości, są jeszcze inne kombinacje między zdolnościami i czarami czy między kilku czarami współdziałającymi jednocześnie. Może obecnie w tą grę nie grywam, ale grywałem w nią kiedyś długo i intensywnie, więc myślę, że na doświadczeniu mi nie zbywa.
Zgadzam się również, że zasada pozwalająca na rzucanie wyłącznie 1 czaru na turę jest bez sensu. Moim zdaniem najlepsza jest zasada pozwalająca na rzucenie 1 czaru bądź kombinacji kilku czarów, czyli np. wspomniany przez Ciebie Przypadek plus Weryfikacja, Spacer po wodzie lub teleportacja plus czar, który można rzucic będąc tylko na jednym polu z innym poszukiwaczem np. Dotyk śmierci, poza tym dowolna ilosc czarów obronnych, bo nie można komuś ograniczac możliwości rzucenia czaru Rozproszenie magii czy innego chroniącego go przed atakiem bądź negatywnym działaniem czaru innego poszukiwacza, jakichś zdarzeń czy tym podobnych.
Natomiast, żeby ktoś stał i co turę zużywał sporą częsc kupki czarów sobie nie wyobrażam. Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic? Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby sądzic, że w dowolnej chwili albo w dowolnej chwili podczas własnej fazy.
Trochę przypomina to dyrektywy UE i ich implementację w prawie krajowym, ale nie będę zanudzał bo byc może nie jesteś w temacie
.
Zgadzam się również, że zasada pozwalająca na rzucanie wyłącznie 1 czaru na turę jest bez sensu. Moim zdaniem najlepsza jest zasada pozwalająca na rzucenie 1 czaru bądź kombinacji kilku czarów, czyli np. wspomniany przez Ciebie Przypadek plus Weryfikacja, Spacer po wodzie lub teleportacja plus czar, który można rzucic będąc tylko na jednym polu z innym poszukiwaczem np. Dotyk śmierci, poza tym dowolna ilosc czarów obronnych, bo nie można komuś ograniczac możliwości rzucenia czaru Rozproszenie magii czy innego chroniącego go przed atakiem bądź negatywnym działaniem czaru innego poszukiwacza, jakichś zdarzeń czy tym podobnych.
Natomiast, żeby ktoś stał i co turę zużywał sporą częsc kupki czarów sobie nie wyobrażam. Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic? Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby sądzic, że w dowolnej chwili albo w dowolnej chwili podczas własnej fazy.
Tak, masz do wyboru dwie opcje. Ta jest jedną z dwóch i tylko o tyle jest "alternatywna". Innym słowem autor wskazuje problem i drogi rozwiązania, dopuszczając inne możliwości, jednak cel jest jasny i nie jest to reguła dowolna, do Twojego uznania (jeśli grasz według instrukcji) tylko obowiązkowa, tyle że nie sprecyzowana.Opcja z jednym czarem jest bzdurna i zupelnie okalecza postacie posługujące się magia - poza tym to nie oficjalna zasada tylko "alternatywna". wiec to o czym piszę nie jest sprzeczne z instruckją.
Trochę przypomina to dyrektywy UE i ich implementację w prawie krajowym, ale nie będę zanudzał bo byc może nie jesteś w temacie

- pretorianstalker
-
- Posty: 756
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
- Kinson
-
- Posty: 15
- Rejestracja: czwartek 17 sie 2006, 17:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Płeć:
Hm, nigdy mi się nie trafił Kuglarz z różdżką, ale można to utemperować zabraniając rzucania TEGO SAMEGO czaru więcej niż raz na turę. Proste.
Ostatnio zmieniony czwartek 31 sie 2006, 16:35 przez Kinson, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1444
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
zgadza sięOświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic? Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby sądzic, że w dowolnej chwili albo w dowolnej chwili podczas własnej fazy.

Ale chyba tylko kilka czarów z jaskini nie ma tego jasno sprecyzowanego.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32
widze ze tu kolega koniecznie chce powiedziec ze to kuglarz jest bez sensu a nie mozliwosc rzucania czarów w nieskonczonosc, ze to wlasnie kuglarz+rozdzka jest bugiem bo ktos tam tego nie przemyslal a nie tresc intrukcji dotyczaca czarow. Moze to wlasnie ktos tej instrukcji dobrze nie ogarnal. dla mnie sek nie twki w poczukiwaczu ktory ma de facto bardza fajna zdolnosc, tylko w czarach. jesli banowac kuglarza, to tez wypadaloby zbanowac lesnego duszka lub czarnoksieznika gdy im trafi sie rozdzka i dodatkowo magiczny pomocnik. przy braku limitu czarow taka postac bedzie mogla cala kupke czarow przerzucic co doprowadzi do tego ze jest za dobra i trzeba ja wywalic, a uwierzcie dzieki takiemu czemus mozna sie niezle dojebac. ja osobisce gram z limitem czarow takim ze majac moc 3 mozesz rzucic 1 czar na ture, 4 i 5 dwa czary na ture 6 i powyzej 3 czary na ture, co w prakyce fajnie wychodzi. pytales sie co zrobic z tym fantem na samym poczatku tematu, to tu pelno ludzi ci juz odpowiedzialo na to pytanie. ty i tak jak wiadomo w 100% zrobisz po swojemu, to po co sie radzic w ogole. a jesli chodzi o kombosy w stylu Zdolnosc + jakas Karta Przygody to to o to chodzi zeby do czegos takiego doszlo. Nieraz sie zdarzalo ze Arcymag mial magicznego pomocnika albo kanibal zdobyl laske wladzy i bral wszystkich wrogow na przyjaciol a potem ich zjadal za 2 pkt Wt, zolnierz stajac sie szeryfem szybko sie bogacil. Jest to zajebiste i trzeba sobie z tym poradzic. Prawdopodobienstwo na takie cos jest naprawde male ale jak sie zdarzy no to sie zdarzy. czary same w sobie sa zajebiscie mocne i jakakolwiek mozliwosc przerzucenia pol kupki to troche hardkorowa sytuacja. jest tak hardkorowa ze trzeba ja utemperowac. zawsze sa jakies granice racjonalnosci i czasem trzeba powiedziec nie i do czegos sie nie zastosowac.
-
-
- Posty: 382
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Jest ich więcej niż jeden, natomiast w przypadku wielu czarów, na których to pisze, wynika to z ich treści, więc trudno żeby nie pisało. Przejrzałem talię, oto one: Hazard, Opatrznosc, Zdrada, Ujarzmienie (tu można dyskutowac), Hulaszczy żywot, Przeistoczenie, Przyzwanie burzy. Tak jak napisał kolega, zgadza się, że większosc jest z Jaskini (wszystkie z wyjątkim Przyzwania burzy), przy tym zwracam Wam uwagę, że większosc z nich to dosc mocne czary, jak chocby Przeistoczenie, Zdrada, Hazard, czy Hulaszczy żywot.pretorianstalker pisze:A można prosić o oświecenie jakie to czary? Nie wiem czy jest ich więcej niż kilka, a na dobrą sprawę nie wiem czy jest chociaż jeden, na którym nie piszę kiedy się go rzuca, lub działanie tego nie sugeruje.Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic?
Otóż to i dobrze, że to napisałeświdze ze tu kolega koniecznie chce powiedziec ze to kuglarz jest bez sensu a nie mozliwosc rzucania czarów w nieskonczonosc, ze to wlasnie kuglarz+rozdzka jest bugiem bo ktos tam tego nie przemyslal a nie tresc intrukcji dotyczaca czarow.



- Peter
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty - Posty: 39
- Rejestracja: wtorek 08 sie 2006, 12:21
- Płeć:
- Kontakt:
W poniższym temacie napisałem, jak rozwiązałem kwestię rzucania czarów.
http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtop ... 2&start=60
http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtop ... 2&start=60
-
-
- Posty: 382
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Peter
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Karty - Posty: 39
- Rejestracja: wtorek 08 sie 2006, 12:21
- Płeć:
- Kontakt:
Wyjaśnię dokładniej:
1. Poszukiwacz może w swojej turze rzucić tyle czarów, ile pozwala mu posiadać Moc (czyli max 3).
2. Poszukiwacz został zaatakowany przez innego Poszukiwacza, który stanął na tym samym polu - może rzucić tyle czarów ile może mieć dzięki Mocy, ale tylko do tej walki, czyli przeciw atakującemu.
3. Przeciw Poszukiwaczowi, poza jego turą, został użyty czar, zagrana karta itp. - może użyć wyłącznie czaru niwelującego działanie zagranej karty.
1. Poszukiwacz może w swojej turze rzucić tyle czarów, ile pozwala mu posiadać Moc (czyli max 3).
2. Poszukiwacz został zaatakowany przez innego Poszukiwacza, który stanął na tym samym polu - może rzucić tyle czarów ile może mieć dzięki Mocy, ale tylko do tej walki, czyli przeciw atakującemu.
3. Przeciw Poszukiwaczowi, poza jego turą, został użyty czar, zagrana karta itp. - może użyć wyłącznie czaru niwelującego działanie zagranej karty.
- pretorianstalker
-
- Posty: 756
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6144
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Jezuu... Przecież czary działają tylko w tej samej krainie! Czegoście się tak uczepili tego jak rzep psiego ogona. To wcale nie rozwala rozgrywki. Grubo przesadzacie. To jest gra, jest duża losowość. Zawsze ktoś będzie lepszy od kogoś innego jak ma fart, trzeba wtedy kombinować jak unikać takiej osoby. A akurat w MiM można to robić bez problemu.
EDIT:
Poprawa mojego analfabetyzmu
EDIT:
Poprawa mojego analfabetyzmu

Ostatnio zmieniony wtorek 05 wrz 2006, 17:27 przez SeSim, łącznie zmieniany 1 raz.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member 
Zajrzyj --->TUTAJ<--- jeżeli poszukujesz informacji jak robić karty
FAQ szmaku
Warto chociaż RAZ tam zajrzeć

Zajrzyj --->TUTAJ<--- jeżeli poszukujesz informacji jak robić karty
FAQ szmaku


-
-
- Posty: 382
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
-
-
- Posty: 382
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Tak, ale nadal się to nakłada, a Twoje tłumaczenie tego całkiem nie rozjaśnia, bo co w przypadku gdy w danej turze gracz zostanie zaatakowany po raz drugi przez innego poszukiwacza - Twój opis w 2 sugeruje, że nie ma wtedy oddzielnego limitu czarów.Peter pisze:Wyjaśnię dokładniej:
1. Poszukiwacz może w swojej turze rzucić tyle czarów, ile pozwala mu posiadać Moc (czyli max 3).
2. Poszukiwacz został zaatakowany przez innego Poszukiwacza, który stanął na tym samym polu - może rzucić tyle czarów ile może mieć dzięki Mocy, ale tylko do tej walki, czyli przeciw atakującemu.
3. Przeciw Poszukiwaczowi, poza jego turą, został użyty czar, zagrana karta itp. - może użyć wyłącznie czaru niwelującego działanie zagranej karty.
Ad. 3. A w swojej turze nie może dowolnie używać czarów niwelujących? Jak będzi dłuższa wymiana ciosów...
-
-
- Posty: 55
- Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32
jak juz wspomnialem wczesniej niz peter ja gram tak: moc 3 = 1 czar na ture; 4, 5= 2 czary na ture; 6 i powyzej = 3 czary na ture.
z tym ze tutaj tura to twoj ruch, dzialania + ruch i dzialania innych gracz az do twojego nastepnej kolejki.
czyli np jesli mamy moc 6 i jesli podczas swojej kolejki zadnego czaru nie wykorzystalismy, a inny gracz podczas swojej kolejki atakuje czarami mamy do dyspozycji wciaz 3 czary.
z tym ze tutaj tura to twoj ruch, dzialania + ruch i dzialania innych gracz az do twojego nastepnej kolejki.
czyli np jesli mamy moc 6 i jesli podczas swojej kolejki zadnego czaru nie wykorzystalismy, a inny gracz podczas swojej kolejki atakuje czarami mamy do dyspozycji wciaz 3 czary.