Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kuglarz Wszechmogący

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » wtorek 29 sie 2006, 17:50

a ja ci powiem, że jest. Bo Błyskawicę wystarczy rzucać raz a turę żeby drugi gracz nie mógł nic zrobić 8) co już podkreślane było w tym temacie kilka razy.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » wtorek 29 sie 2006, 18:09

Przesadzasz, postać rzucająca błyskawicę musi być w tej samej krainie co jej ofiary.



Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » wtorek 29 sie 2006, 19:28

No niby tak, ale np Miasto jest uważane za częśc krainy Zewn. więc ktoś może się pałętać po mieście i zewnętrzenj krainie i "puścić wolno" drugiego jak już się dopakuje na tyle, żeby skopać mu tyłek :twisted:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » wtorek 29 sie 2006, 19:52

Life is a bitch you know? :D

Rozwodzisz się na temat kuglarza i tych dwóch czarów jakby to była sytuacja, która zdarza się w każdej rozgryce. Teraz jak "odnaleziona" została sugestia Sfery na temat modyfikacji zasad używania czarów oraz fakt, że kuglarz najpierw musi zdobyć tą różdżkę, którą można natychmiast zniszczyć jak się pojawi w rozgrywce, uważam że chyba dalsze ciągnięcie tej dyskusji jest bezcelowe :)
Pewnie i tak nie zmienisz zdania, a wszystkie fakty zostały już chyba powiedzane w tej dyskusji także potencjalni zainteresowani sami zdecydują czy rzeczywiście tak wielkie zagrożenie dla rozgrywki stanowi kuglarz + plus różdżka. Pozatym prawdopobieństwo wyciągnięcia różdżki przez kuglarza i skutecznego używania tego comba przez niego jest tym mniejsze im więcej graczy gra (i tak samo w sobie jest małe). Weź również pod uwagę fakt, że poza tą dopałką do czarów kuglarz jest raczej słabą postacią i łatwo go utłuc na początku rozgrywki :][/url]



Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » wtorek 29 sie 2006, 19:56

Dobra, koniec, Kuglarz to cienias, nawet błędny rycerz z nim wygra bez problemów 8)


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » czwartek 31 sie 2006, 09:13

@ Gieferg OK, jestem w stanie zgodzic się z Tobą co do czaru Błyskawica, natomiast nie przekonasz mnie, że w tej grze nie jest potrzebne jakiekolwiek ograniczenie liczby rzucanych czarów. Nie przekonasz, znaczy uważam, że jest to oczywiste, jeśli chcesz możesz polemizowac rzecz jasna. Grając nie ukrywam, że preferowałem postacie nastawione na magię, szczególnie Arcymaga i na rzucanie czarów, w tym dużych ich ilości, są jeszcze inne kombinacje między zdolnościami i czarami czy między kilku czarami współdziałającymi jednocześnie. Może obecnie w tą grę nie grywam, ale grywałem w nią kiedyś długo i intensywnie, więc myślę, że na doświadczeniu mi nie zbywa.

Zgadzam się również, że zasada pozwalająca na rzucanie wyłącznie 1 czaru na turę jest bez sensu. Moim zdaniem najlepsza jest zasada pozwalająca na rzucenie 1 czaru bądź kombinacji kilku czarów, czyli np. wspomniany przez Ciebie Przypadek plus Weryfikacja, Spacer po wodzie lub teleportacja plus czar, który można rzucic będąc tylko na jednym polu z innym poszukiwaczem np. Dotyk śmierci, poza tym dowolna ilosc czarów obronnych, bo nie można komuś ograniczac możliwości rzucenia czaru Rozproszenie magii czy innego chroniącego go przed atakiem bądź negatywnym działaniem czaru innego poszukiwacza, jakichś zdarzeń czy tym podobnych.

Natomiast, żeby ktoś stał i co turę zużywał sporą częsc kupki czarów sobie nie wyobrażam. Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic? Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby sądzic, że w dowolnej chwili albo w dowolnej chwili podczas własnej fazy.
Opcja z jednym czarem jest bzdurna i zupelnie okalecza postacie posługujące się magia - poza tym to nie oficjalna zasada tylko "alternatywna". wiec to o czym piszę nie jest sprzeczne z instruckją.
Tak, masz do wyboru dwie opcje. Ta jest jedną z dwóch i tylko o tyle jest "alternatywna". Innym słowem autor wskazuje problem i drogi rozwiązania, dopuszczając inne możliwości, jednak cel jest jasny i nie jest to reguła dowolna, do Twojego uznania (jeśli grasz według instrukcji) tylko obowiązkowa, tyle że nie sprecyzowana.

Trochę przypomina to dyrektywy UE i ich implementację w prawie krajowym, ale nie będę zanudzał bo byc może nie jesteś w temacie :) .



Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » czwartek 31 sie 2006, 14:18

Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic?
A można prosić o oświecenie jakie to czary? Nie wiem czy jest ich więcej niż kilka, a na dobrą sprawę nie wiem czy jest chociaż jeden, na którym nie piszę kiedy się go rzuca, lub działanie tego nie sugeruje.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
Kinson
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 15
Rejestracja: czwartek 17 sie 2006, 17:04
Lokalizacja: Gliwice
Płeć:

Post autor: Kinson » czwartek 31 sie 2006, 16:17

Hm, nigdy mi się nie trafił Kuglarz z różdżką, ale można to utemperować zabraniając rzucania TEGO SAMEGO czaru więcej niż raz na turę. Proste.
Ostatnio zmieniony czwartek 31 sie 2006, 16:35 przez Kinson, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » czwartek 31 sie 2006, 16:32

Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic? Idąc Twoim tokiem rozumowania należałoby sądzic, że w dowolnej chwili albo w dowolnej chwili podczas własnej fazy.
zgadza się :P w dowolnym momencie.

Ale chyba tylko kilka czarów z jaskini nie ma tego jasno sprecyzowanego.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Gasin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32

Post autor: Gasin » piątek 01 wrz 2006, 19:21

widze ze tu kolega koniecznie chce powiedziec ze to kuglarz jest bez sensu a nie mozliwosc rzucania czarów w nieskonczonosc, ze to wlasnie kuglarz+rozdzka jest bugiem bo ktos tam tego nie przemyslal a nie tresc intrukcji dotyczaca czarow. Moze to wlasnie ktos tej instrukcji dobrze nie ogarnal. dla mnie sek nie twki w poczukiwaczu ktory ma de facto bardza fajna zdolnosc, tylko w czarach. jesli banowac kuglarza, to tez wypadaloby zbanowac lesnego duszka lub czarnoksieznika gdy im trafi sie rozdzka i dodatkowo magiczny pomocnik. przy braku limitu czarow taka postac bedzie mogla cala kupke czarow przerzucic co doprowadzi do tego ze jest za dobra i trzeba ja wywalic, a uwierzcie dzieki takiemu czemus mozna sie niezle dojebac. ja osobisce gram z limitem czarow takim ze majac moc 3 mozesz rzucic 1 czar na ture, 4 i 5 dwa czary na ture 6 i powyzej 3 czary na ture, co w prakyce fajnie wychodzi. pytales sie co zrobic z tym fantem na samym poczatku tematu, to tu pelno ludzi ci juz odpowiedzialo na to pytanie. ty i tak jak wiadomo w 100% zrobisz po swojemu, to po co sie radzic w ogole. a jesli chodzi o kombosy w stylu Zdolnosc + jakas Karta Przygody to to o to chodzi zeby do czegos takiego doszlo. Nieraz sie zdarzalo ze Arcymag mial magicznego pomocnika albo kanibal zdobyl laske wladzy i bral wszystkich wrogow na przyjaciol a potem ich zjadal za 2 pkt Wt, zolnierz stajac sie szeryfem szybko sie bogacil. Jest to zajebiste i trzeba sobie z tym poradzic. Prawdopodobienstwo na takie cos jest naprawde male ale jak sie zdarzy no to sie zdarzy. czary same w sobie sa zajebiscie mocne i jakakolwiek mozliwosc przerzucenia pol kupki to troche hardkorowa sytuacja. jest tak hardkorowa ze trzeba ja utemperowac. zawsze sa jakies granice racjonalnosci i czasem trzeba powiedziec nie i do czegos sie nie zastosowac.



Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek 05 wrz 2006, 08:53

pretorianstalker pisze:
Oświec mnie jeszcze jak grasz z czarami, które nie mają napisane kiedy je można rzucic?
A można prosić o oświecenie jakie to czary? Nie wiem czy jest ich więcej niż kilka, a na dobrą sprawę nie wiem czy jest chociaż jeden, na którym nie piszę kiedy się go rzuca, lub działanie tego nie sugeruje.
Jest ich więcej niż jeden, natomiast w przypadku wielu czarów, na których to pisze, wynika to z ich treści, więc trudno żeby nie pisało. Przejrzałem talię, oto one: Hazard, Opatrznosc, Zdrada, Ujarzmienie (tu można dyskutowac), Hulaszczy żywot, Przeistoczenie, Przyzwanie burzy. Tak jak napisał kolega, zgadza się, że większosc jest z Jaskini (wszystkie z wyjątkim Przyzwania burzy), przy tym zwracam Wam uwagę, że większosc z nich to dosc mocne czary, jak chocby Przeistoczenie, Zdrada, Hazard, czy Hulaszczy żywot.
widze ze tu kolega koniecznie chce powiedziec ze to kuglarz jest bez sensu a nie mozliwosc rzucania czarów w nieskonczonosc, ze to wlasnie kuglarz+rozdzka jest bugiem bo ktos tam tego nie przemyslal a nie tresc intrukcji dotyczaca czarow.
Otóż to i dobrze, że to napisałeś :) . To nie kuglarz jest bez sensu tylko złe są zasady rzucania czarów. Bez sensu jest nieograniczona możliwosc rzucania czarów do czego zresztą większosc forumowiczów już dawno doszła, choc wtedy z tego co się orientuję kolegi Gieferga nie było na forum. I jak ja grałem, a grałem zwykle postaciami obficie zaopatrzonymi w czary, gdybym zaproponował ich hurtowe rzucanie tak jak kolega Gieferg obawiam się, że inni gracze powiedzieliby, żebym się popukał w czoło :) Natomiast nikt nigdy nie miał zastrzeżeń do kuglarza jako postaci. Zastrzeżenia były zawsze do zasad rzucania czarów, które są kiepsko opracowane. Przy czym nie jestem zwolennikiem ścisłej zasady jeden czar na turę, jak wielu ludzi nielubiących czarów. Ja stosowałem zasadę (jeszcze raz się powtórzę): 1 czar na turę bądź 1 kombinacja czarów (kombinacja to np. czar Przypadek+Weryfikacja) oraz niezależnie od tego dowolna ilosc czarów obronnych (Rozproszenie magii, Odbicie, ale też np. Weryfikacja gdy rzucasz czy Arcymag odparł rzucony na niego czar) - jak ktoś umie grac to mu to w zupełności wystarczy, a nie ma przy tym takich problemów jak z kuglarzem czy z tym, że w ciągu jednej tury ktoś zużywa całą kupkę czarów. Polecam się przestawic, a kłopoty z kuglarzem znikną :) Poza tym jak są mniejsze możliwości rzucania czarów, ich odpowiednie użycie staje się większą sztuką, co premiuje graczy naprawdę umiejących się nimi posługiwac, a nie takich o mentalności zbliżonej do Poszukiwaczy Trolla czy Zulusa, którzy potrafią tylko metodą czołgową (by nie powiedziec "na chama") się nimi okładac.



Awatar użytkownika
Peter
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Posty: 39
Rejestracja: wtorek 08 sie 2006, 12:21
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Peter » wtorek 05 wrz 2006, 09:11

W poniższym temacie napisałem, jak rozwiązałem kwestię rzucania czarów.

http://www.forum.magiaimiecz.eu/viewtop ... 2&start=60



Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek 05 wrz 2006, 09:16

Z liczbą czarów rzucanych odpowiadającą mocy to też dobre rozwiązanie.

Tylko to rozróżnienie między ilością czarów gdy ktoś jest atakowany a niwelowaniem swoimi czarami czarów przeciwnika wydaje mi się niejasne i zbędne.



Awatar użytkownika
Peter
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Posty: 39
Rejestracja: wtorek 08 sie 2006, 12:21
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Peter » wtorek 05 wrz 2006, 09:28

Wyjaśnię dokładniej:
1. Poszukiwacz może w swojej turze rzucić tyle czarów, ile pozwala mu posiadać Moc (czyli max 3).
2. Poszukiwacz został zaatakowany przez innego Poszukiwacza, który stanął na tym samym polu - może rzucić tyle czarów ile może mieć dzięki Mocy, ale tylko do tej walki, czyli przeciw atakującemu.
3. Przeciw Poszukiwaczowi, poza jego turą, został użyty czar, zagrana karta itp. - może użyć wyłącznie czaru niwelującego działanie zagranej karty.



Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker » wtorek 05 wrz 2006, 11:21

NAdal mamy problem Kuglarza z różdżką i ograniczenie rzucania czarów go nie zmieni. Wystarczy Błyskawica i pojedynek 1vs1 wygrany na 95%. Jedna błyskawica w jednego gracza na turę skutecznie odbiera chęć do gry.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » wtorek 05 wrz 2006, 11:38

Jezuu... Przecież czary działają tylko w tej samej krainie! Czegoście się tak uczepili tego jak rzep psiego ogona. To wcale nie rozwala rozgrywki. Grubo przesadzacie. To jest gra, jest duża losowość. Zawsze ktoś będzie lepszy od kogoś innego jak ma fart, trzeba wtedy kombinować jak unikać takiej osoby. A akurat w MiM można to robić bez problemu.

EDIT:
Poprawa mojego analfabetyzmu ;)
Ostatnio zmieniony wtorek 05 wrz 2006, 17:27 przez SeSim, łącznie zmieniany 1 raz.



Gasin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32

Post autor: Gasin » wtorek 05 wrz 2006, 16:09

holy true by SeSim



Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek 05 wrz 2006, 22:54

Dobrze SeSim prawi - uczepiliścię się kuglarza jak rzep psiego... :wink:

Mi się nigdy taka sytuacja nie zdarzyła i nigdy nie miałem takich problemów, bo poza tą zdolnością kuglarz jest na tyle cienki, że nikt go zwykle nie brał.



Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » wtorek 05 wrz 2006, 22:58

Peter pisze:Wyjaśnię dokładniej:
1. Poszukiwacz może w swojej turze rzucić tyle czarów, ile pozwala mu posiadać Moc (czyli max 3).
2. Poszukiwacz został zaatakowany przez innego Poszukiwacza, który stanął na tym samym polu - może rzucić tyle czarów ile może mieć dzięki Mocy, ale tylko do tej walki, czyli przeciw atakującemu.
3. Przeciw Poszukiwaczowi, poza jego turą, został użyty czar, zagrana karta itp. - może użyć wyłącznie czaru niwelującego działanie zagranej karty.
Tak, ale nadal się to nakłada, a Twoje tłumaczenie tego całkiem nie rozjaśnia, bo co w przypadku gdy w danej turze gracz zostanie zaatakowany po raz drugi przez innego poszukiwacza - Twój opis w 2 sugeruje, że nie ma wtedy oddzielnego limitu czarów.

Ad. 3. A w swojej turze nie może dowolnie używać czarów niwelujących? Jak będzi dłuższa wymiana ciosów...



Gasin
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 55
Rejestracja: piątek 01 wrz 2006, 10:32

Post autor: Gasin » środa 06 wrz 2006, 00:52

jak juz wspomnialem wczesniej niz peter ja gram tak: moc 3 = 1 czar na ture; 4, 5= 2 czary na ture; 6 i powyzej = 3 czary na ture.

z tym ze tutaj tura to twoj ruch, dzialania + ruch i dzialania innych gracz az do twojego nastepnej kolejki.

czyli np jesli mamy moc 6 i jesli podczas swojej kolejki zadnego czaru nie wykorzystalismy, a inny gracz podczas swojej kolejki atakuje czarami mamy do dyspozycji wciaz 3 czary.



ODPOWIEDZ