Kuglarz Wszechmogący

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Mam propozycję... darujmy sobie wzajemne docinki (tak tyczy to też Huntera i Gieferga), to jest naprawdę bez sensu. Ja tak mogę co dziennie przez 24 godziny na dobę, ale mam wystarczające zasoby empatii pozwalające mi wyobrazić sobie innych próbujących się przez ten stos bzdur przekopać ;)
1.Nie wiem jak wygląda turniej, ale na 100% istnieje możliwość spotkania się tam Kuglarza w pojedynku z kimś innym, nawet jak gra się w 5 osób - zawsze może zostać Kuglarz + drugi gracz na koronie, podcza gdy inni odpadli -> jeżeli faktycznie turniej to tylko gry na 5 osób czy inne grupowe
Kuglarz na koronie z różdżką+błyskawica i to w dodatku przy tylko dwóch graczach w grze to rzeczywiście niezły klops :P Jak dla mnie Kuglarz to raczej słaba postać i wywalenie jej z gry 1 na 1 nie powinno stanowić jakiejś wielkiej straty. Natomiast w grze dla większej ilości osób trzeba zastosować zasadę:

"nec Hercules contra plures" :D
Pomysł w stylu zbanować - słaby pomysł raczej, można się bardziej wysilić,
Osobiście nie widzę innego, który nie byłby skomplikowany. No bo co. Zmienić zasady działania błyskawicy? Różdżki? Ostatecznie można wykastrować Kuglarzowi umiejętność podmieniania tej rzuconej karty, ale to uczyniłoby z niego jeszcze słabszą postać niż jest (gdy nie ma różdżki). Jeżeli ktoś chce przerobić kuglarza to droga wolna. Możnaby mu zrobić totalnie nowy zestaw zdolności. W sumie to możnaby mu dopisać w tej zdolności, że nie liczą się czary rzucone przez różdżkę.
2.Kuglarz w grze grupowej + różdżka + dotyk śmierci - gra zamienia się w polowanie Kuglarza na resztę. Dotyk śmierci moze zostać użyty do uniknięcia walki, według zasada miasta może być więc użyty dowolną ilość razy na turę. W swoim ruchu raz, a potem do obrony.
Kuglarz: wchodzi na pole innego poszukiwacza:
-Dzień dobry
-A dzień dobry Kuglarzu Smile
-Bzzt (-2pkt WT)
Inny poszukiwacz wchodzi na pole Kuglarza
-Oddawaj różdżkę skur*****!! Evil or Very Mad
-Bzzt (-2pkt WT)
Chyba inaczej rozumiemy czary defensywne. W moim mniemaniu czar defensywny to taki, który chroni przed działaniem innego czaru rzuconego na gracza. Rozumując tak jak to przedstawiłeś to każdy czar może być defensywny jeżeli idziemy za tokiem myślenia, że najlepszą obroną jest atak :)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Lord Yves
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 176
Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
Lokalizacja: Stalowa Wola
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Lord Yves »

Tak swoją drogą to jakoś wszyscy zapomnieli o Amulecie. Przecież jak się go wyciągnie to Kuglarz ze swoją Różdżką w grze 1 na 1 już nic nie zrobi.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Chyba inaczej rozumiemy czary defensywne. W moim mniemaniu czar defensywny to taki, który chroni przed działaniem innego czaru rzuconego na gracza. Rozumując tak jak to przedstawiłeś to każdy czar może być defensywny jeżeli idziemy za tokiem myślenia, że najlepszą obroną jest atak
Według instrukcji, czar defensywny to taki, który pozwala uniknąć ataku :>
A Dotykiem można się wymykać - czyżby kolejny error w zasadach?? :)
Tak swoją drogą to jakoś wszyscy zapomnieli o Amulecie. Przecież jak się go wyciągnie to Kuglarz ze swoją Różdżką w grze 1 na 1 już nic nie zrobi.
Czy można przybliżyć mechanizm działania tej karty? O ile mi wiadomo jest na tyle badziewna, że Kuglarz nadal moze nas męczyć różdżką.
Z tego co pamiętam, to posiadacz amuletu nie może rzucać żadnych czarów, a jest odporny tylko na kilka wymienionych w tym Uzdrowienie ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Czy można przybliżyć mechanizm działania tej karty? O ile mi wiadomo jest na tyle badziewna, że Kuglarz nadal moze nas męczyć różdżką.
Z tego co pamiętam, to posiadacz amuletu nie może rzucać żadnych czarów, a jest odporny tylko na kilka wymienionych w tym Uzdrowienie Wink
On chroni tylko przed kilkoma czarami, nie ma tam błyskawicy i tam ma jeszcze ograniczenie, że nie możesz rzucać czarów bla bla bla. Reszta nie istotna dla problemu.
Według instrukcji, czar defensywny to taki, który pozwala uniknąć ataku :>
A Dotykiem można się wymykać - czyżby kolejny error w zasadach?? Smile
Nie wiem czemu mi się ubzdurało, że czar obronny to czar, który chroni tylko przed czarami... Hmmm no nic, może mi się przyśniło :D Niby napisane jest, że chronią przed atakiem, nie sprecyzowane jest jakim, ale dla mnie dotyk śmierci nie jest czarem obronnym. Jest jak najbardziej czarem ofensywnym. Przez czar obronny moim zdaniem powinno się rozumować czar, który np rozprasza magię rzuconego na Ciebie czaru, lub chroni przed utratą punktu wytrzymałości w walce.
Ponad to nie rozumiem co masz na myśli mówiąc że Dotykiem można się wymykać. Wymykać to się może przeciwnik jeżeli spotkał Ciebie.

Btw mógłbyś sam zaproponować jakieś rozwiązanie sprawy kuglarza tak dla odmiany.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Ponad to nie rozumiem co masz na myśli mówiąc że Dotykiem można się wymykać. Wymykać to się może przeciwnik jeżeli spotkał Ciebie.
Ostatnie zdanie jest ewidentnie błędne ;) Dotykiem można się wymknąć jeżeli to Ty zostałeś zaatakowany, czyli jeżeli to Ciebie spotkał przeciwnik.

Niby jak miałoby to działać jezeli ma działać zgodnie z zapisem? Przeciwnik wchodzi na nasze pole i co? Ma do wyboru: badać obszar lub spotkanie z poszukiwaczem. Wybiera spotkanie i się wymyka? Bzdura totalna :) Karty czarów są schowane, wiec przeciwnik nie może korzystać z zapisu na tych kartach i czar nie może na niego w ten sposób działać, no chyba, że rozumiesz to tak, że jak przeciwnik wejdzie na nasz obszar i zdecyduje się nas zaatakowac, to możemy uzyć dotyku smierci i wtedy on może powiedzieć, że się wymyka :/

Moim zdaniem powinno tam pisać, zamiast:
"[...] jednak twój przeciwnik może Ci się wymknąć jeżeli to on spotkał ciebie."
powinno być:
"[...]jednak możesz się wymknąć przeciwnikowi jeżeli to on spotkał ciebie"

Po co wymykać się komuś kogo sami spotykamy? Jak wymknąć się dzięki czarowi przeciwnika?

Co do Kuglarza - ponieważ nie stosuję się do sugestii jeden czar na turę, stosuję zasadę, że Kuglarz tylko raz na turę może skorzystać ze zdolności dotyczącej powracania czaru do siebie. Nie rozwiązuje to jednak sprawy Błyskawicy w pojedynkach :P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

no chyba, że rozumiesz to tak, że jak przeciwnik wejdzie na nasz obszar i zdecyduje się nas zaatakowac, to możemy uzyć dotyku smierci i wtedy on może powiedzieć, że się wymyka :/
Cóż... interpretacja że czar ma błąd może być słuszna, ale moim zdaniem niekoniecznie. To nie jest jakaś tam literówka. Sens całego zdania wskazuje na przeciwnika. Jest dwa razy wskazanie na niego porzpez użycie słów TWÓJ PRZECIWNIK, oraz MOŻE CI SIĘ WYMKNĄĆ.

„[..]zaś Poszukiwaczowi odbiera dwa punkty Wytrzymałości. Nie musisz toczyć walki, żeby użyć tego Czaru, jednak TWÓJ przeciwnik momże CI się wymknąc, jeżeli to ON spotkał Ciebie.”

Moim zdaniem można to rozumieć jako swojego rodzaju taki wentyl bezpieczeństwa z racji tego, że jest to potężny czar jakby nie było. Pozatym trudność w jego rzucie polega na tym, że musisz dotknąć przeciwnika jak sama zresztą nazwa i grafika wskazuje. W momencie wejscia gracza na Twoje pole to on ma de fakto inicjatywe a nie Ty zatem możnaby przyjąć, że on spotyka Ciebie i jest przygotowany na to spotkanie i dlatego nie daje się dotknąć z zaskoczenia. W przypadku kiedy Ty wchodzisz na pole innego gracza sytuacja jest odwrotna. To Ty masz inicjatywe, Ty wchodzisz na pole gracza i możesz go z zaskoczenia dotknąć. Według mnie instrukcja karty akurat w tym wypadku jest dobra. Najlepiej byłoby sprawdzić w oryginale, być może tłumaczenie nie było zbytnio składne i dlatego to tak głupio wyszło ;)
Nie rozwiązuje to jednak sprawy Błyskawicy w pojedynkach Razz
Cóż jak nie chesz wywalić Kuglarza z gry w takim przypadku to musisz chyba z tym jakoś przeżyć :D Ja osobiście nie mam z tym problemu ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Moim zdaniem można to rozumieć jako swojego rodzaju taki wentyl bezpieczeństwa z racji tego, że jest to potężny czar jakby nie było. Pozatym trudność w jego rzucie polega na tym, że musisz dotknąć przeciwnika jak sama zresztą nazwa i grafika wskazuje. W momencie wejscia gracza na Twoje pole to on ma de fakto inicjatywe a nie Ty zatem możnaby przyjąć, że on spotyka Ciebie i jest przygotowany na to spotkanie i dlatego nie daje się dotknąć z zaskoczenia. W przypadku kiedy Ty wchodzisz na pole innego gracza sytuacja jest odwrotna. To Ty masz inicjatywe, Ty wchodzisz na pole gracza i możesz go z zaskoczenia dotknąć. Według mnie instrukcja karty akurat w tym wypadku jest dobra.
Jest jeden problem - jeżeli gracz wchodzący na nasze pole nie wybierze spotkania z nami to i tak nie moglibyśmy rzucić czaru, tak samo jak nie możemy użyć żadnej zdolności pomimo tego, że przeciwnik jest na naszym polu, ale to jego ruch.

Ponadto - jezeli tym czarem nie mozna się wymknąć przeciwnikowi, to użycie go podczas walki nie przerywa jej, co mogłby sugerować działanie czaru. Innych wrogów zabija z miejsca, ale graczowi zabiera tylko 2pkt WT, więc jeżeli przezyje walka nadal moglaby się odbyć. Inne karty o podobnym działaniu (różdżka ognia o ile się nie mylę - w każdym razie mam na mysli to co pokonuje każdego, a graczowi zabiera 1pkt) walkę przerywają.

Co więcej - to wymknięcie się może mieć tylko miejsce gdy użyjemy czaru w momencie gdy ktoś wchodzi na nasze pole. O ile czaru nie uzyjemy to wymykać się nie można bo i po co. Zamiast takiego zdania z objaśnieniem, można było napisać to o wiele krócej i jaśniej o ile chodziło o to, że nie można tym potraktować poszukiwacza na tym samym polu podczas jego tury.

Osobiscie mam wrażenie, że jest to błąd w tłumaczeniu. Chciałbym się przekonać jak to jest w oryginale. Wie ktoś gdzie to można sprawdzić?


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Arek
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 122
Rejestracja: sobota 17 cze 2006, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Arek »

sadze ze mozna to sprawdzic w tej angielskiej wersji Magii i Miecza, ktora jest dostepna na Talisman Island, podaj dokladnie o jaka karte chodzi to to sprawdze bo mam sciagniete.

EDIT: Dotyk śmierci -> Finger of deth - This spell may only be cast during an encounter. The spell will kill any enemy expect Spirits and will take two Lives any character. You do not to fight a combat to use the spell but you may be Evaded if it is your opponent's turn.

taki jest tekst tej karty, ta z rysunkiem na ktorym jest reka z wysunietym palcem wskazujacym i truposz z poswiata.


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

To chyba jednak nie ma błędu :) Czar trochę dziwny więc - nie pozwala się wymknąć i działa tylko jak my wejdziemy na czyjeś pole.
Pytanie - co się dzieje, jak ktoś podczas swojej tury nas zaatakuje i my uzyjemy Dotyku? Przeciwnik może nas uniknąć? Czy może uniknąć czaru i kontynuować walkę? Dziwna sprawa :P

PS - można gdzieś sciągnąć skany wszystkiego z Talismanu? :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Arek
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 122
Rejestracja: sobota 17 cze 2006, 14:16
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Arek »

mozna sciagnac calosc w wersji angielskiej ale z polskimi grafikami, z angielskimi grafikami nigdzie nie znalazlem. poszperaj na Talisman Island


Lord Yves
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 176
Rejestracja: czwartek 10 mar 2005, 10:01
Lokalizacja: Stalowa Wola
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Lord Yves »

Akurat Dotyk śmierci jest czarem z Jaskini, więc nie ma angielskiego odpowiednika.
Co do wymykania się to sprawa jest prosta: można albo atakować albo unikać czaru.


Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Akurat Dotyk śmierci jest czarem z Jaskini
Akurat Dotyk Śmierci jest czarem z Podziemi.

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 12:42 pm ]
Kwestię Kuglarza rozwiązaliśmy w następujący sposób - gdy użyje on swej zdolności na jakiś Czar, Czar ten kładzie sobie na boku, oddzielnie od innych aby zaznaczyć, że jest to "Czar z odzysku" - na takie Czary zdolnośc Kuglarza nie ma już dalszego wpływu, tzn nie można jej użyć na ten sam czar ponownie.

Dzięki temu zdolność jest nadal mocna i uzyteczna, ale nie jest już przegięta.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
pacnutek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: sobota 27 lut 2010, 09:59
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Kuglarz+różdżka+rozproszenie magii/Zakrzywienie czasu

Post autor: pacnutek »

Witam.

W ostatni weekend po sesji w D&D postanowiliśmy, że wieczór jeszcze młody i partyjka w MiM dopełni nasz niedosyt.

Wylosowałem Kuglarza. Lubię czarujące postacie i uważam, że są to mocniejsze postacie w grze [szczególnie, że nie mamy Smoków i gra jest łatwiejsza, mniej śmiertelna].

Gra się ciągnęła przez jakiś czas i 2/3 kart przygód już za nami - w końcu dobrałem rumaka - YES, YES, YES!
Kilka tur później ktoś dobrał Różdżkę. Uważam ją za najpotężniejszy artefakt w grze więc od razu się po nią wybrałem. Była juz późna pora więc wszyscy zaczynali już przysypiać. Obudziło ich w końcu moje bezkostkowe pokonanie gracza z różdżką za pomocą Rumaka i nagle wszyscy zrozumieli, że jestem trochę za silny [przez większość gry raczej zamykałem stawkę niż byłem na czele i miałem dużo więcej mocy niż siły] Szybko zawiązana opozycja na zasadzie "to niech wygra przynajmniej ktoś z 'nas' a nie ten cichy paker" zorganizowała wyprawę po koronę a reszta robiła wszystko aby mnie gdzieś dorwać choć w walce nie mieli szans. Kilka szczęśliwych tur i jeden gracz dorwał koronę zanim mogłem zareagować. Uśmiech na jego twarzy jednak nie trwał długo kiedy w następnej turze rozproszyłem Rozkaz i odrzuciłem drugi czar który nie był mi tak potrzebny*.

* - ostatnia zdolność kuglarza pozwala podczas rzucania czaru odrzucić inną kartę czaru zamiast tej którą rzucasz

Konkluzja: Kuglarz + Różdżka = wiele radości
- czary typu rozproszenie magii lub odbicie czaru = niewrażliwość na magię, bardzo ważna w mojej grze bo tak naprawdę tylko nimi można mi było zagrozić, a w grze był Leśny Duszek
- czary typu wyssanie mocy [nie pamiętam nazwy, może ktoś podpowie] = darmowe podpakowanie i osłabienie każdej innej postaci!
- mesmeryzm i zawładnięcie = każdy ekwipunek
- Gra ze Śmiercią = insta-win!
- Zakrzywienie przestrzeni [też poprawcie czy ta nazwa, chodzi o ten czar który daje ci 3 tury] = zapętlenie czasu i insta-win!

Czy nie sądzicie, że ta postać jest przegięta? No, może nie cała postać a to kombo? Zdarzyło wam się tak zagrać? Jak sobie wtedy poradzili przeciwnicy?

Oczywiście mam świadomość, że nie zawsze może się trafić różdżka, ale jednak często mi się to zdarza.

Umieściłem ten temat w tym dziale, bo nie chciałem się pochwalić tutaj z przebiegu wieczorku MiM tylko znaleźć najlepsze rozwiązanie problemu. Ogólnie zmiana samej umiejętności Kuglarza chyba nie jest konieczna tylko poprawienie Różdżki. Widziałem na forum temat o tym, ale nic dla mnie z niej nie wynikło. O zmianie działania Rumaka tez się zastanawiamy. Mamy już małą listę House-rules aby bardziej zbalansować całą grę.

Znacie inne podobne komba które niemal gwarantują wygraną?

A może gdzieś się pomyliliśmy i nieświadomie/ze zmęczenia złamaliśmy jakąś zasadę? Jeżeli nie to moim zdaniem Kuglarz jest najpotężniejszą postacią w grze.


'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'
Death thought about it.
CATS, he said eventually, CATS ARE NICE."
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Kuglarz Wszechmogący

Post autor: Gieferg »

Było.pl


http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=11045

rozwiązanie problemu w ostatnim poście. Zdaje się, że tematy do scalenia.


Done

Kaktus


Jakoś dziwnie to połączyłeś, wygląda teraz jakby temat został założony przez Pacnutka dzisiaj, a to temat sprzed czterech lat... w dodatku nazwa tematu niezgrabna.
Ostatnio zmieniony wtorek 17 sie 2010, 12:56 przez Gieferg, łącznie zmieniany 2 razy.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kaktus dokonałeś scalenia nie w tą stronę i nadpisał się temat :D Poprawiłem.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Wiem, dzięki i przepraszam za omyłkę. :oops:


Awatar użytkownika
pacnutek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: sobota 27 lut 2010, 09:59
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: pacnutek »

Sorry za dubla, ale przed założeniem tematu użyłem funkcji szukaj i nie było tego w znaleziskach. [może było dalej albo źle zadałem pytanie]

:?

Propozycja Giefera jakoś mi nie pasuje. Za to ciekaw uwaga ta z ograniczeniem czarowania do ilości która dyktuje poziom mocy aż do następnej chwili. Rozwiązuje ogólne IMHO przegięcie rzucania czarów z różdżką. Wydaje się całkiem zbalansowana i dalej postacie czarujące mają jakiś sens. Jednak nie rozwiązuje to kwestii pojedynku i zapętlenia czasu.

Osoby które nie są zainteresowane rozwiązaniem problemu lub zgoła nie widzą tu problemu proszę o nie odpowiadanie na moje posty. Interesują mnie możliwe opcje, a nie trolowisko.


'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'
Death thought about it.
CATS, he said eventually, CATS ARE NICE."
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Osobiście jestem zdecydowanie na nie, jeśli chodzi o jakiekolwiek zasady ograniczające ilośc rzucanych czarów na turę (czyli równiez zasadzie opcjonalnej proponowanej w instrukcji Miasta). Czarów i tak nie da sięrzucać ciągle, wystarczy że trafisz na takie, które się rzuca "na początku tury" czy choćby w walce, albo w konkretnym miejscu, na konkretne napotkane karty i potok czarów zostaje zatrzymany.


A na samego Kuglarza innego sensownego sposobu obywającego sie bez wiekszego ingerowania w zasady niż ten który proponowałem nie widzę, ograniczenie rzucania czarów w turze pomaga tylko częściowo, przy Zakrzywieniu Czasu i tak jest game over dla innych graczy i Kuglarz gra sobie sam tyle ile ma tylko ochotę.

Sorry za dubla, ale przed założeniem tematu użyłem funkcji szukaj i nie było tego w znaleziskach. [może było dalej albo źle zadałem pytanie]
Mi wyszukiwarka też tego tematu nie znalazła, również po wyszukaniu słowa kuglarz nie wyskoczyły z niego posty, dopiero wyszukując wszystkie posty własnego autorstwa udało mi się ten temat namierzyć.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Tronar
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 63
Rejestracja: środa 11 paź 2017, 00:48
Płeć:

Re: Kuglarz Wszechmogący

Post autor: Tronar »

Witam!

Zła interpretacja instrukcji. Mozna na rundę rzucić tylko jeden czar wynika to z intrukcji jak ma ktoś w sobie trochę logiki. Twórcy MiM o tym nie pomyśleli że niezapisując tego może wyniknąc z tego tyle różnych interpretacji. Proponuje trzymać sie jednak twardych zasad w MiM i nie nadinterpretowywać nawet jeśli twórcy gry czegoś tam nie dopisali. Domniemywa się że wiedzieli o ograniczeniu w rzucaniu czarów raz na rundę tylko nie dopisali takiego zapisku wyraźnie. Rozwiązanie jest proste i wynika z instrukcji :

1. Po pierwsze można rzucić na runde tylko jeden czar i ewentualna ripostę w postaci czaru obronnego i tyle(Nikt nie jest tak potężny) żeby bez zmeczenia rzucać na jedną długa runde czary jak pociski z karabinu, to nielogiczne.

2. Po drugie żeby uniknąć takich sytuacji jak z Kuglarzem/Arcymagiem to przyjmujemy kierując się zdrową interpretacja wynikającą z zasad MiM że ten sam czar można rzucać tylko przez trzy kolejne rundy potem magia tego czaru wygasa , więc Kuglarz nie może po trzech takich rundach brać ponownie takiego czaru ponieważ nie jest Bogiem i nie jest wszechmocny ,tylko zwykłym śmiertelnikiem jak inni.

I tyle , więcej nie trzeba i gra sie przyjemnie. Tak graliśmy i granie Kuglarzem wcale nie dawało mi tak wielkiej przewagi jak jest tutaj powyżej opisane, choć lubiłęm ta postać, jak i Ciemnego Elfa. Tutaj podpowiem że Ciemny Elf może wysysać siły życiowe i zamiast odbierać Kuglarzowi wytrzymałośc może zminimalizować mu Moc do początkowego poziomu i ograniczyć jego limit czarów he he :) Jest wiele sposobów na Kuglarza . Ja znalazłęm taki i zadziałał. No tyle że trzeba być Ciemnym Elfem, le jak ktoś nie wylosuje tej postaci to zawsze może użyć karty zamiana postaci i wybrać ją z talii :)


ODPOWIEDZ