Zmiany instrukcji walki
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
Zmiany instrukcji walki
Po ostatniej grze w MiMa w 4 osoby:
Po 4 godzinach grania 2 Poszukiwacze nie zmienili swoich charakterystyk: ta sama Siła i Moc = 4 > .
Natomiast dwaj pozostali Siła powyżej 12 i Moc około 5-6. Nikt z Poszukiwaczy nie mógł atakować na Moc, więc pozostawało rozwiązanie czysto Siłowe.
Dwaj przypakowani gracze chodzili tylko po Zewnętrznej krainy i kasowali wszystko z dodatku "Smoki" - jakoś tak karty się nam ułożyły - a 2 pozostałe bidulki tylko od nich uciekały. Miały w ostatniej godzinie zero szans na powodzenie w walce. Wszyscy zgodnie uznaliśmy, że tu mechanika MiM troszkę kuleje i szukamy rozwiązań.
Czy próbowaliście rozwiązać podobne problemy zmieniaiąc zasady walki. Zastanawiamy się nad rzutem 2k6 zamiast zwykłego k6? Ktoś tego próbował?
Po 4 godzinach grania 2 Poszukiwacze nie zmienili swoich charakterystyk: ta sama Siła i Moc = 4 > .
Natomiast dwaj pozostali Siła powyżej 12 i Moc około 5-6. Nikt z Poszukiwaczy nie mógł atakować na Moc, więc pozostawało rozwiązanie czysto Siłowe.
Dwaj przypakowani gracze chodzili tylko po Zewnętrznej krainy i kasowali wszystko z dodatku "Smoki" - jakoś tak karty się nam ułożyły - a 2 pozostałe bidulki tylko od nich uciekały. Miały w ostatniej godzinie zero szans na powodzenie w walce. Wszyscy zgodnie uznaliśmy, że tu mechanika MiM troszkę kuleje i szukamy rozwiązań.
Czy próbowaliście rozwiązać podobne problemy zmieniaiąc zasady walki. Zastanawiamy się nad rzutem 2k6 zamiast zwykłego k6? Ktoś tego próbował?
Ostatnio zmieniony niedziela 08 sie 2010, 12:21 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Gdy grałem w WFRP (a w tym fragmencie walka jest identyczna) to tak się nam pokićkało w jedne wakacje, że rzucaliśmy k10 zamiast k6 w walce, cudów było ogrom dlatego odradzam. Napakowani Poszukiwacze też będąmieli rzut k10 i jeszcze szybciej odskoczą reszcie. Zamiast tego użyj zmienionego systemu expowania gdzie ilość potrzebnych na wymianę punktów pokonanych wrogów, to docelowa wartość Siły x2 (np aby podnieść siłę na 8 musisz wymienić 16 punktów a nie 7, a słabi Poszukiwacze np aby podnieść siłę na 2 potrzebują jedynie 4 punktów).
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
W grze Dragon's Ordeal (poniekąd podobnej do MiM'a) w walce domyślnie używa się rzutów 2k6 i tam sprawdza się to całkiem nieźle - nawet przy dużych różnicach współczynników nie można stwierdzić "Daruj sobie rzut, i tak nie masz szans", zawsze może się zdarzyć sytuacja, że twardziel wyrzuci dwie jedynki, a słabiak dwie szóstki (szansa niewielka, ale jednak) i robi się radośnie
Chyba przetestuję przy najbliższej okazji takie rozwiązanie w (T)MiM'ie...
Chyba przetestuję przy najbliższej okazji takie rozwiązanie w (T)MiM'ie...
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Całe to gdybanie jest złe!
Mechanika MiMa opiera się na K6 i przy tym należy się ostać.
To, że ktoś przypakował i odskoczył reszcie oznacza, że miał nieco szczęścia lub po prostu dobrze zna grę i wie gdzie pakować można.
Na tym właśnie polega gra, ktoś odskakuje od reszty i wygrywa.
Misiek napisał Ci receptę jak nieco zbalansować grę i uwierz mi, to najlepszy sposób. Szukanie uniwersalnej reguły dającej szanse słabszym to nic innego jak zwykły protekcjonizm. Silniejszym wtedy odechce się grać. Komuś się udało, to wygrał grę. O to w tym chodzi.
Graj tak, że aby podnieść Siłę musisz mieć dwukrotność AKTUALNIE posiadanej Siły. Masz 5 siły, aby awansować, musisz wymienić wrogów za 10 pkt. Proste, piękne, grywalne.
Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.
Poza tym, z całym szacunkiem, po 4 godzinach grania i nic nie przypakować, to ciotą trzeba być lub pierwszy raz grać. Nie chce mi się wierzyć, że nikt do Świątyni się nie wyprawił i tak nie podniósł statów.
Mechanika MiMa opiera się na K6 i przy tym należy się ostać.
To, że ktoś przypakował i odskoczył reszcie oznacza, że miał nieco szczęścia lub po prostu dobrze zna grę i wie gdzie pakować można.
Na tym właśnie polega gra, ktoś odskakuje od reszty i wygrywa.
Misiek napisał Ci receptę jak nieco zbalansować grę i uwierz mi, to najlepszy sposób. Szukanie uniwersalnej reguły dającej szanse słabszym to nic innego jak zwykły protekcjonizm. Silniejszym wtedy odechce się grać. Komuś się udało, to wygrał grę. O to w tym chodzi.
Graj tak, że aby podnieść Siłę musisz mieć dwukrotność AKTUALNIE posiadanej Siły. Masz 5 siły, aby awansować, musisz wymienić wrogów za 10 pkt. Proste, piękne, grywalne.
Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.
Poza tym, z całym szacunkiem, po 4 godzinach grania i nic nie przypakować, to ciotą trzeba być lub pierwszy raz grać. Nie chce mi się wierzyć, że nikt do Świątyni się nie wyprawił i tak nie podniósł statów.
- Bludgeon
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Great Talisman
• Powrót Skavenów
• Udręka Czarownika - Posty: 6270
- Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nein. Ale to również nie jest dobre rozwiązanie, gdyż nawet jeżeli spotkasz na swej drodze uber potężnego potwora, którego nie jesteś w stanie zgładzić podczas walki, i tak można się spróbować wyprawić na niego, gdyż a nuż widelec wypadnie 6 i rzucę drugi raz i go zniszczę. Zachwiana zostanie cała równowaga w grze.Bludgeon pisze:A ktoś próbował takiej metody że w walce się rzuca normalnie 1 kostką, ale jak wypadnie 6 to jest dorzut i sumowanie wyników?
Takie coś stosuję tylko w odwrotną stronę, tworząc uber upierdliwych wrogów, by było ich trudniej zabić.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Pomysł już się na forum pojawił, a dokładniej mówiąc:
rinaldo pisze:Jeśli chodzi o kwestię przewag, to ja sugeruję rozważyć też kwestię przerzutów. W naszych grach spisywała się całkiem nieźle, opierając się na bardzo prostej zasadzie - wyrzucenie w walce szóstki oznacza kolejny rzut (dodawany do tej szóstki), tak długo dopóki padają 6, można wykonywać przerzuty (przy czym jeśli ktoś ma prawo do dwóch rzutów i wyboru lepszego, to ma odniesienie tylko do pierwszego rzutu, a nie rzutu z przerzutu )
To rozwiązanie powoduje dwa fajne efekty - po pierwsze nawet bardzo słabemu poszukiwaczowi może się udać pokonanie bardzo silnego wroga - w drugą stronę, nawet taki dzik (w wersji pierwotnej) może zagrozić i silnemu poszukiwaczowi i nie dochodzi do momentu takiego, że walka z większością wrogów na planszy staje się formalnością.
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
My gramy z tą zasadą i do Siły i do Mocy- zresztą o tym miśkowi napisałem.Kaktus+ pisze:Całe to gdybanie jest złe!
Misiek napisał Ci receptę jak nieco zbalansować grę i uwierz mi, to najlepszy sposób. Szukanie uniwersalnej reguły dającej szanse słabszym to nic innego jak zwykły protekcjonizm. Silniejszym wtedy odechce się grać. Komuś się udało, to wygrał grę. O to w tym chodzi.
Graj tak, że aby podnieść Siłę musisz mieć dwukrotność AKTUALNIE posiadanej Siły. Masz 5 siły, aby awansować, musisz wymienić wrogów za 10 pkt. Proste, piękne, grywalne.
Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.
Poza tym, z całym szacunkiem, po 4 godzinach grania i nic nie przypakować, to ciotą trzeba być lub pierwszy raz grać. Nie chce mi się wierzyć, że nikt do Świątyni się nie wyprawił i tak nie podniósł statów.
Nie trzeba byc ciotą, żeby nie podnieść statów. Wystarczy mieć pecha. Pograj sobie z zestawem: Podstawka + LK+ZK (twojej produkcji) + Morze, Podziemia, Jaskinia, Smoki, Wioska, Miasto, Karczemne Opowieści, Cmentarz, Kraina Umarłych, Pustynia + Wieża Maga + 5 innych dodatków, to zobaczysz, że o wiele trudniej jest przypakować.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nie wątpię, że trudniej gdyż znam każdy z wymienionych przez Ciebie dodatków.kymil pisze:że o wiele trudniej jest przypakować.
Nieco offtopem.
Skoro grasz z takim zestawem, podziel się z nami swoimi wrażeniami z rozgrywki z dodatkami szczególnie Wieża Maga i ZP+LK w odpowiednich działach. Chcę jeszcze wprowadzić pewne zmiany w swoim dodatku i wszelkie uwagi mile widziane.
Z Wieżą nie grałem i jestem ciekaw, jak sprawdza się w rozgrywce.
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Zastanawiałem się jakiś czas temu dlaczego tak właśnie wymyślono zasady. Cóż od siły w tej grze więcej zależy. Na Moc na ogół nie możesz atakować, możesz się jedynie bronić przed atakami. Jedyną rzeczą do której przydaje się rozwój Mocy (jeżeli chodzi o zastosowanie Mocy z inicjatywy Poszukiwacza) jest limit czarów. Jednak limit czarów rośnie do pewnego momentu, później jest constans. Zatem wygląda to na celowy zabieg, żeby umagiczniona postać na starcie miała tą przewagę z Mocy, a co za tym idzie - Czarów. Ot taka dywagacja o poranku Osobiście nie pakuję Mocy za fragi.Kaktus+ pisze:Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Owszem, ale nie przesadzajmy. Jeżeli gramy bez PP, tylko w oryginał to nie są jakieś niebotyczne wartości, spokojnie możesz tą Moc naklepać bez EXP z pokonanych na Moc przeciwników.Hellhound pisze:Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.SeSim pisze:Owszem, ale nie przesadzajmy. Jeżeli gramy bez PP, tylko w oryginał to nie są jakieś niebotyczne wartości, spokojnie możesz tą Moc naklepać bez EXP z pokonanych na Moc przeciwników.Hellhound pisze:Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę.
Co do rzucania w walce 2k6 - jestem na nie, take rzeczy zostawiam tylko dla specjalnych broni i zdolności. Jesli ktoś jest od ciebie silniejszy o 6 lub więcej to nie fikaj do niego tylko uciekaj, a jak cię dopadnie to ponieś konsekwencje swojej słabości. Life is brutal.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Z tego co mi się wydaje, w grze rzeczywiście łatwiej jest "nabić" MOC co doskonale równoważy się ze zdobywaniem SIŁY za pokonanych wrogów.Gieferg pisze:Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.
A może mi się tylko wydaje?...
Tyle miałem do powiedzenia.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nie zauważyłem takiej dysproporcji. Długie lata już gram w MiMa i zawsze wymienialiśmy pokonanych Wrogów na punkty Mocy. U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy. W Krainie Środkowej jest to możliwe tylko w Świątyni natomiast w Zewnętrznej w Mieście, Wiosce i Lesie. Z czego Miasto niesie ze sobą możliwość utraty Mocy lub zamienienia w ropuszkę. Bezpiecznie, pozostaje więc tylko Las i Wioska.
Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy. W Krainie Środkowej jest to możliwe tylko w Świątyni natomiast w Zewnętrznej w Mieście, Wiosce i Lesie. Z czego Miasto niesie ze sobą możliwość utraty Mocy lub zamienienia w ropuszkę. Bezpiecznie, pozostaje więc tylko Las i Wioska.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Pytanie tylko czy to jest sensowne. W takim wypadku zatracają się różnice pomiędzy Siłowymi a Mocarnymi Poszukiwaczami.Kaktus+ pisze:U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member