Zmiany instrukcji walki

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Zmiany instrukcji walki

Post autor: kymil »

Po ostatniej grze w MiMa w 4 osoby:
Po 4 godzinach grania 2 Poszukiwacze nie zmienili swoich charakterystyk: ta sama Siła i Moc = 4 =D> .
Natomiast dwaj pozostali Siła powyżej 12 i Moc około 5-6. Nikt z Poszukiwaczy nie mógł atakować na Moc, więc pozostawało rozwiązanie czysto Siłowe.
Dwaj przypakowani gracze chodzili tylko po Zewnętrznej krainy i kasowali wszystko z dodatku "Smoki" - jakoś tak karty się nam ułożyły - a 2 pozostałe bidulki tylko od nich uciekały. Miały w ostatniej godzinie zero szans na powodzenie w walce. Wszyscy zgodnie uznaliśmy, że tu mechanika MiM troszkę kuleje i szukamy rozwiązań.

Czy próbowaliście rozwiązać podobne problemy zmieniaiąc zasady walki. Zastanawiamy się nad rzutem 2k6 zamiast zwykłego k6? Ktoś tego próbował?
Ostatnio zmieniony niedziela 08 sie 2010, 12:21 przez kymil, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Gdy grałem w WFRP (a w tym fragmencie walka jest identyczna) to tak się nam pokićkało w jedne wakacje, że rzucaliśmy k10 zamiast k6 w walce, cudów było ogrom dlatego odradzam. Napakowani Poszukiwacze też będąmieli rzut k10 i jeszcze szybciej odskoczą reszcie. Zamiast tego użyj zmienionego systemu expowania gdzie ilość potrzebnych na wymianę punktów pokonanych wrogów, to docelowa wartość Siły x2 (np aby podnieść siłę na 8 musisz wymienić 16 punktów a nie 7, a słabi Poszukiwacze np aby podnieść siłę na 2 potrzebują jedynie 4 punktów).


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

W grze Dragon's Ordeal (poniekąd podobnej do MiM'a) w walce domyślnie używa się rzutów 2k6 i tam sprawdza się to całkiem nieźle - nawet przy dużych różnicach współczynników nie można stwierdzić "Daruj sobie rzut, i tak nie masz szans", zawsze może się zdarzyć sytuacja, że twardziel wyrzuci dwie jedynki, a słabiak dwie szóstki (szansa niewielka, ale jednak) i robi się radośnie :)

Chyba przetestuję przy najbliższej okazji takie rozwiązanie w (T)MiM'ie...


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6188
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Draugnimir pisze:(szansa niewielka, ale jednak)
O ile się nie pomyliłem (a to możliwe, bo prawdopodobieństwa nie lubię) to będzie 1/1296 :)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ech, Rogo, burzysz mój światopogląd :-P
(oparty na naiwnej wierze, że szanse jedna na milion sprawdzają się w dziewięciu przypadkach na dziesięć) :-P


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Zapomniałem dodać, że graliśmy: aby zwiekszyć parametr Siły lub Mocy trzeba zdobyć z Wrogów tyle punktów Siły/Mocy ile brakuje Poszukiwaczowi x 2. Czyli masz 6 punktów, chcesz mieć 7 musisz zdobyć 14 punktów.


Awatar użytkownika
arai
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1664
Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
Lokalizacja: Wonderland
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: arai »

Chciałeś powiedzieć, że trzeba ich zdobyć 2 razy (obecny parametr+1) ;)


"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Dzisiaj rozegraliśmy krótką partyjkę mima na zasadach 2k6 - zrobiło się intersująco. Było mniej walk, w których od razu znaliśmy wynik. Demon Zła - Siła 2 pokonał Smoka Siła 9:). Polecam.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Ale czy to na pewno dobrze, że go pokonał? Niewątpliwie plusem jest to, że nie ma pokonywania "z automatu", ale to że ktoś z siłą 1 może pokonać kogoś z siłą 10 niezbyt mi się już podoba. Może lepiej grać K8 albo K10?


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Moim zdaniem K6 to dobre i wystarczające rozwiązanie, ale niech każdy gra jak mu wygodnie :smile:


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Całe to gdybanie jest złe!

Mechanika MiMa opiera się na K6 i przy tym należy się ostać.
To, że ktoś przypakował i odskoczył reszcie oznacza, że miał nieco szczęścia lub po prostu dobrze zna grę i wie gdzie pakować można.
Na tym właśnie polega gra, ktoś odskakuje od reszty i wygrywa.

Misiek napisał Ci receptę jak nieco zbalansować grę i uwierz mi, to najlepszy sposób. Szukanie uniwersalnej reguły dającej szanse słabszym to nic innego jak zwykły protekcjonizm. Silniejszym wtedy odechce się grać. Komuś się udało, to wygrał grę. O to w tym chodzi.

Graj tak, że aby podnieść Siłę musisz mieć dwukrotność AKTUALNIE posiadanej Siły. Masz 5 siły, aby awansować, musisz wymienić wrogów za 10 pkt. Proste, piękne, grywalne.
Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.

Poza tym, z całym szacunkiem, po 4 godzinach grania i nic nie przypakować, to ciotą trzeba być lub pierwszy raz grać. Nie chce mi się wierzyć, że nikt do Świątyni się nie wyprawił i tak nie podniósł statów.


Awatar użytkownika
Bludgeon
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Autor Dodatków
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Great Talisman
Powrót Skavenów
Udręka Czarownika
Posty: 6270
Rejestracja: sobota 25 paź 2008, 11:27
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Bludgeon »

A ktoś próbował takiej metody że w walce się rzuca normalnie 1 kostką, ale jak wypadnie 6 to jest dorzut i sumowanie wyników?


What a view.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Bludgeon pisze:A ktoś próbował takiej metody że w walce się rzuca normalnie 1 kostką, ale jak wypadnie 6 to jest dorzut i sumowanie wyników?
Nein. Ale to również nie jest dobre rozwiązanie, gdyż nawet jeżeli spotkasz na swej drodze uber potężnego potwora, którego nie jesteś w stanie zgładzić podczas walki, i tak można się spróbować wyprawić na niego, gdyż a nuż widelec wypadnie 6 i rzucę drugi raz i go zniszczę. Zachwiana zostanie cała równowaga w grze.

Takie coś stosuję tylko w odwrotną stronę, tworząc uber upierdliwych wrogów, by było ich trudniej zabić.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Pomysł już się na forum pojawił, a dokładniej mówiąc:
rinaldo pisze:Jeśli chodzi o kwestię przewag, to ja sugeruję rozważyć też kwestię przerzutów. W naszych grach spisywała się całkiem nieźle, opierając się na bardzo prostej zasadzie - wyrzucenie w walce szóstki oznacza kolejny rzut (dodawany do tej szóstki), tak długo dopóki padają 6, można wykonywać przerzuty (przy czym jeśli ktoś ma prawo do dwóch rzutów i wyboru lepszego, to ma odniesienie tylko do pierwszego rzutu, a nie rzutu z przerzutu ;) )
To rozwiązanie powoduje dwa fajne efekty - po pierwsze nawet bardzo słabemu poszukiwaczowi może się udać pokonanie bardzo silnego wroga - w drugą stronę, nawet taki dzik (w wersji pierwotnej) może zagrozić i silnemu poszukiwaczowi i nie dochodzi do momentu takiego, że walka z większością wrogów na planszy staje się formalnością.


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

Kaktus+ pisze:Całe to gdybanie jest złe!
Misiek napisał Ci receptę jak nieco zbalansować grę i uwierz mi, to najlepszy sposób. Szukanie uniwersalnej reguły dającej szanse słabszym to nic innego jak zwykły protekcjonizm. Silniejszym wtedy odechce się grać. Komuś się udało, to wygrał grę. O to w tym chodzi.

Graj tak, że aby podnieść Siłę musisz mieć dwukrotność AKTUALNIE posiadanej Siły. Masz 5 siły, aby awansować, musisz wymienić wrogów za 10 pkt. Proste, piękne, grywalne.
Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.

Poza tym, z całym szacunkiem, po 4 godzinach grania i nic nie przypakować, to ciotą trzeba być lub pierwszy raz grać. Nie chce mi się wierzyć, że nikt do Świątyni się nie wyprawił i tak nie podniósł statów.
My gramy z tą zasadą i do Siły i do Mocy- zresztą o tym miśkowi napisałem.
Nie trzeba byc ciotą, żeby nie podnieść statów. Wystarczy mieć pecha. Pograj sobie z zestawem: Podstawka + LK+ZK (twojej produkcji) + Morze, Podziemia, Jaskinia, Smoki, Wioska, Miasto, Karczemne Opowieści, Cmentarz, Kraina Umarłych, Pustynia + Wieża Maga + 5 innych dodatków, to zobaczysz, że o wiele trudniej jest przypakować.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

kymil pisze:że o wiele trudniej jest przypakować.
Nie wątpię, że trudniej gdyż znam każdy z wymienionych przez Ciebie dodatków.

Nieco offtopem.
Skoro grasz z takim zestawem, podziel się z nami swoimi wrażeniami z rozgrywki z dodatkami szczególnie Wieża Maga i ZP+LK w odpowiednich działach. Chcę jeszcze wprowadzić pewne zmiany w swoim dodatku i wszelkie uwagi mile widziane.
Z Wieżą nie grałem i jestem ciekaw, jak sprawdza się w rozgrywce.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

kymil pisze:Pograj sobie z zestawem.... to zobaczysz, że o wiele trudniej jest przypakować.
Pierwsze co powinieneś, to dobalansować po swojemu taki zestaw, nikt tego nie robił przecież i zamiast zmieniać zasady gry, to powyrzucaj ze stosów karty które psują zabawę.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kaktus+ pisze:Możesz również stosować ten zapis do Mocy, bo według instrukcji, Mocy się nie pakuje, co osobiście uważam za absurd.
Zastanawiałem się jakiś czas temu dlaczego tak właśnie wymyślono zasady. Cóż od siły w tej grze więcej zależy. Na Moc na ogół nie możesz atakować, możesz się jedynie bronić przed atakami. Jedyną rzeczą do której przydaje się rozwój Mocy (jeżeli chodzi o zastosowanie Mocy z inicjatywy Poszukiwacza) jest limit czarów. Jednak limit czarów rośnie do pewnego momentu, później jest constans. Zatem wygląda to na celowy zabieg, żeby umagiczniona postać na starcie miała tą przewagę z Mocy, a co za tym idzie - Czarów. Ot taka dywagacja o poranku :P Osobiście nie pakuję Mocy za fragi.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę. A jak było w oryginalnym Talismanie 2 ed?


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Hellhound pisze:Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę.
Owszem, ale nie przesadzajmy. Jeżeli gramy bez PP, tylko w oryginał to nie są jakieś niebotyczne wartości, spokojnie możesz tą Moc naklepać bez EXP z pokonanych na Moc przeciwników.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Mimo wszystko, w dzisiejszych czasach gdy dostępnych jest mrowie dodatków autorskich, a niemal w każdym jest całkiem sporo Wrogów walczących na Moc, trudno obejść się bez ich podnoszenia za truchła. Gra jest dużo trudniejsza, gdyż w wielu dodatkach nie ma aż tylu możliwości podniesienia Mocy.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

SeSim pisze:
Hellhound pisze:Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę.
Owszem, ale nie przesadzajmy. Jeżeli gramy bez PP, tylko w oryginał to nie są jakieś niebotyczne wartości, spokojnie możesz tą Moc naklepać bez EXP z pokonanych na Moc przeciwników.
Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.

Co do rzucania w walce 2k6 - jestem na nie, take rzeczy zostawiam tylko dla specjalnych broni i zdolności. Jesli ktoś jest od ciebie silniejszy o 6 lub więcej to nie fikaj do niego tylko uciekaj, a jak cię dopadnie to ponieś konsekwencje swojej słabości. Life is brutal.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Gieferg pisze:Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.
Z tego co mi się wydaje, w grze rzeczywiście łatwiej jest "nabić" MOC co doskonale równoważy się ze zdobywaniem SIŁY za pokonanych wrogów.

A może mi się tylko wydaje?...


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Kaktus+ »

Nie zauważyłem takiej dysproporcji. Długie lata już gram w MiMa i zawsze wymienialiśmy pokonanych Wrogów na punkty Mocy. U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy. W Krainie Środkowej jest to możliwe tylko w Świątyni natomiast w Zewnętrznej w Mieście, Wiosce i Lesie. Z czego Miasto niesie ze sobą możliwość utraty Mocy lub zamienienia w ropuszkę. Bezpiecznie, pozostaje więc tylko Las i Wioska.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kaktus+ pisze:U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Pytanie tylko czy to jest sensowne. W takim wypadku zatracają się różnice pomiędzy Siłowymi a Mocarnymi Poszukiwaczami.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
ODPOWIEDZ