Zmiany instrukcji walki

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Mimo wszystko, w dzisiejszych czasach gdy dostępnych jest mrowie dodatków autorskich, a niemal w każdym jest całkiem sporo Wrogów walczących na Moc, trudno obejść się bez ich podnoszenia za truchła. Gra jest dużo trudniejsza, gdyż w wielu dodatkach nie ma aż tylu możliwości podniesienia Mocy.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

SeSim pisze:
Hellhound pisze:Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę.
Owszem, ale nie przesadzajmy. Jeżeli gramy bez PP, tylko w oryginał to nie są jakieś niebotyczne wartości, spokojnie możesz tą Moc naklepać bez EXP z pokonanych na Moc przeciwników.
Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.

Co do rzucania w walce 2k6 - jestem na nie, take rzeczy zostawiam tylko dla specjalnych broni i zdolności. Jesli ktoś jest od ciebie silniejszy o 6 lub więcej to nie fikaj do niego tylko uciekaj, a jak cię dopadnie to ponieś konsekwencje swojej słabości. Life is brutal.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Gieferg pisze:Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.
Z tego co mi się wydaje, w grze rzeczywiście łatwiej jest "nabić" MOC co doskonale równoważy się ze zdobywaniem SIŁY za pokonanych wrogów.

A może mi się tylko wydaje?...


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Nie zauważyłem takiej dysproporcji. Długie lata już gram w MiMa i zawsze wymienialiśmy pokonanych Wrogów na punkty Mocy. U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy. W Krainie Środkowej jest to możliwe tylko w Świątyni natomiast w Zewnętrznej w Mieście, Wiosce i Lesie. Z czego Miasto niesie ze sobą możliwość utraty Mocy lub zamienienia w ropuszkę. Bezpiecznie, pozostaje więc tylko Las i Wioska.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Kaktus+ pisze:U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Pytanie tylko czy to jest sensowne. W takim wypadku zatracają się różnice pomiędzy Siłowymi a Mocarnymi Poszukiwaczami.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy.
Łatwiej niż siłę.

W świątyni masz większa szansę na Moc (7 to najczęstszy wynik w rzucie 2k6.) a w zewnętrznej jest Wioska w której niczego nie ryzykując możesz próbować nabijać Moc. Dodatkowo karty które doszły w dodatkach to pogłębiają - choćby Nauczyciel czy Kamienne Kręgi, również chyba więcej magicznych przedmiotów pakuje Moc (nie ma chyba odpowiednika Korony Salomona pakującego Siłę na +2).
Ostatnio zmieniony wtorek 17 sie 2010, 10:22 przez Gieferg, łącznie zmieniany 1 raz.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

SeSim pisze:Pytanie tylko czy to jest sensowne. W takim wypadku zatracają się różnice pomiędzy Siłowymi a Mocarnymi Poszukiwaczami.
Nikt nie czynił żadnych uwag na wiadomość, że nie można pokonanych Wrogów wymieniać na punkty Mocy zgodnie podniosła się wrzawa, że to absurd, więc wymieniamy i każdemu to pasuje. Oczywiście przy założeniu 2x aktualna Moc ;)


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Nie no okej, tylko jaki jest w takim razie sens grania Poszukiwaczami, którzy są ukierunkowani na Moc? Skoro bardzo szybko inni, nie dość że Silni to jeszcze staną się Mocarni?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

SeSim pisze:Silni to jeszcze staną się
Trollem Moc przypakować za pokonanych Wrogów to tak prosto nie jest. Niestety. Poza tym wszyscy wyżej wykazaliście, że łatwo jest Mocy zdobyć. Wymiana to tylko wisienka, która aż tak nie chwieje mechaniką gry jak to próbujecie to udowodnić. Zagraj SeSim i sam stwierdzisz :)


Awatar użytkownika
kymil [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: kymil »

A co powiecie na zasadę, która spowoduje, iż rzut podczas walki jest zawsze konieczny, mimo iż dysproporcja między walczącymi jest większa niż 5 np. Siła 2 i 7.
"Jeżeli 1 gracz/wróg wyrzuci na kości 1 a drugi 6, to ZAWSZE wygrywa ten, który wyrzucił 6 oczek - niezależnie od wysokości współczynników".
Zasada jest prosta, nie ingeruje zbytnio w mechanikę walki.


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Pomysł jako taki jest całkiem w porządku, jeśli ktoś uważa że ten cień szansy na zwycięstwo zawsze powinien być może tak grać, ale jak dla mnie dużo słabsi z dużo silniejszymi wygrywać po prostu nie powinni o ile nie wspomogą się jakimś czarem, zdolnością itp :P


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Popieram Gieferga. Lepiej grać na zasadę z ograniczonym przyrostem siły za pokonanych wrogów. A zgodnie z Twoją zasadą słaby ma tylko 2,5% na wygranie z silniejszym. To za mało żeby chciało mi się rzucać kostką :)


Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Ja obecnie dumam nad następującym rozwiązaniem, wzorowanym na Furii Ulryka z II. edycji WHFRP: za każdym razem, gdy w rzucie ataku wypadnie 6 oczek, wykonuje się kolejny rzut i jego wynik dodaje do poprzedniego; może się zdarzyć combo, jeśli szóstka będzie wypadała kilka razy pod rząd. Rozważam też zastosowanie takiej mechaniki w wariancie z 2 kośćmi za atak (dodatkową kość zapewnia wtedy nadal każda szóstka). Sądzę, że uczyniłoby to starcia znacznie bardziej losowymi i emocjonującymi i wykluczyło pokonywanie słabszych Wrogów "z automatu" (co mnie osobiście nieco irytuje).


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

Mi się to osobiście nie widzi.
Tak jak Gieferg pisał gdzieś ostatnio, gra i tak jest już zbyt losowa aby tę losowość jeszcze powiększać. Poza tym nie podoba mi się wizja, że dajmy na to Dzik ma szanse wygrać z Poszukiwaczem, który ma 20 Siły.
Ale graj jak uważasz.


Tyle miałem do powiedzenia.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Niby tak, ale czasem łażenie po planszy i zwijanie Kart, przy których nie ma żadnego sensu rzucać robi się nieco męczące.

Poza tym te przerzuty rzucają zupełnie nowe światło na pojedynki Poszukiwaczy.


Awatar użytkownika
Erestor
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Czas Żniw
Duchy Pradawnych Smoków
Smoki
Posty: 1312
Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: Erestor »

Draugnimir pisze:za każdym razem, gdy w rzucie ataku wypadnie 6 oczek, wykonuje się kolejny rzut i jego wynik dodaje do poprzedniego
Bardzo ciekawy pomysł. Testowałeś go już może w grze?


Blog o nauce języka angielskiego: MeetEnglish
Wszystkie moje dodatki tutaj: OneDrive
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

za każdym razem, gdy w rzucie ataku wypadnie 6 oczek, wykonuje się kolejny rzut i jego wynik dodaje do poprzedniego
Ja z takich rzeczy robię specjalne zdolności.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Draugnimir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
The Gauntlet PL
The Wildland PL
Umiejętności
Posty: 2086
Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
Płeć:

Post autor: Draugnimir »

Nie, jeszcze nie. Zaświtało mi to w głowie całkiem niedawno i nie miałem od tej pory jeszcze okazji zagrać. Ale gdy tylko się nadarzy, postaram się przetestować to rozwiązanie.


Awatar użytkownika
pacnutek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: sobota 27 lut 2010, 09:59
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: pacnutek »

W MiM tak nie grałem, ale w WHFRP bardzo nas kłuła w oczy sprawa słabości łuków i kusz. Jak ktoś celował do ciebie z kuszy to po prostu na niego szarżowałeś przyjmując strzałę/bełt na tors. Aby to zmienić i dodać śmiertelności pociskom zamieniliśmy zasady i za każdy punkt SE daliśmy rzut 1k4 [czyli dla łuku 3k4 a kuszy 4k4], a przy czwórce dorzut. Od tej pory strzała mogła zabić nawet doświadczonego krasnoluda gdy miał pecha. Dla wyważenia utrudniliśmy trafianie.

Dlaczego o tym tutaj pisze? Bo to trochę analogiczna sytuacja i muszę stwierdzić, że bardzo nam się sprawdziła w RPGu więc wróżę że tutaj też może pomóc dorzut przy 6. Wszak nawet jak mamy olbrzyma to dobry [czyt. szczęśliwy] rzut sztyletem może mu wybić oko.


'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'
Death thought about it.
CATS, he said eventually, CATS ARE NICE."
Awatar użytkownika
samba_mamba
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 52
Rejestracja: sobota 28 sie 2010, 21:27
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: samba_mamba »

a co myślicie o broni?
w sensie: Poszukiwacz nieuzbrojony (sama Siła) vs. Poszukiwacz uzbrojony (miecz, topór, cokolwiek: Siła + broń)
czy nie warto by zwiększyć roli broni? (nie twierdzę, że wiem, w jaki sposób)
byle miecz kosztuje w Wiosce 2 mz, więc nie jest to nic trudnego.
a facet biegający po Krainach bez broni jako takiej, za to z Siłą 10...
może jakieś rozwiązanie typu: ogólna skuteczność Poszukiwacza nieuzbrojonego = siła + k6 - 1?


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Ale po co tak kombinować? Wielokrotnie to już powtarzałem, siła MiMa tkwi w relatywnej prostocie jego zasad. Komplikowanie ich, zwłaszcza przez ulogicznianie, spowoduje moim zdaniem zbytnie zamieszanie.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD »

SeSim pisze:Ale po co tak kombinować? Wielokrotnie to już powtarzałem, siła MiMa tkwi w relatywnej prostocie jego zasad. Komplikowanie ich, zwłaszcza przez ulogicznianie, spowoduje moim zdaniem zbytnie zamieszanie.
Tak. Popieram.

MiM to jest gra, a żeby gra była grywalna muszą być w niej uproszczenia.


Tyle miałem do powiedzenia.
Fabs
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 26
Rejestracja: czwartek 22 lip 2010, 12:23
Lokalizacja: ZHL
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Fabs »

zgadzam się z SeSimem. To juz będzie lekkie przegięcie.
co do kolejnego rzutu przy 6 może być fajny pomysł, choć mogłaby to być faktycznie specjalna zdolność lub właściwość broni, artefaktu.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

samba_mamba pisze:może jakieś rozwiązanie typu: ogólna skuteczność Poszukiwacza nieuzbrojonego = siła + k6 - 1?
Takie rozwiązanie nie tylko zły pomysł, bo stanowi to komplikację zasad, ale ogólnie rzecz biorąc zły pomysł.

Zasada ta będzie promować Poszukiwaczy wyposażonych w broń, co w praktyce będzie oznaczać, że Ci co zostaną w tyle będą mieć jeszcze bardziej przechlapane i będzie im jeszcze gorzej nadgonić. Są to same minusy.

Poza tym takie założenie względem wszystkich Poszukiwaczy byłoby dyskusyjne, bo czy powinno dotyczyć chociażby Karateki?


Z drugiej strony sama idea jest wartościowa, bo uwaga jest oczywiście sensowna. Wydaje mi się, że Poszukiwacz z taką zdolnością byłby jak najbardziej na miejscu. ;)

Prawdę mówiąc sam na pewno któremuś tę zdolność wcisnę, także dzięki za pomysł. :D


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Takie rozwiązanie nie tylko zły pomysł, bo stanowi to komplikację zasad, ale ogólnie rzecz biorąc zły pomysł.
;)

Tylko tyle offtopem ;)


ODPOWIEDZ