Zmiany instrukcji walki
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.SeSim pisze:Owszem, ale nie przesadzajmy. Jeżeli gramy bez PP, tylko w oryginał to nie są jakieś niebotyczne wartości, spokojnie możesz tą Moc naklepać bez EXP z pokonanych na Moc przeciwników.Hellhound pisze:Wysoka moc jest potrzebna żeby przejść przez wewnętrzną krainę.
Co do rzucania w walce 2k6 - jestem na nie, take rzeczy zostawiam tylko dla specjalnych broni i zdolności. Jesli ktoś jest od ciebie silniejszy o 6 lub więcej to nie fikaj do niego tylko uciekaj, a jak cię dopadnie to ponieś konsekwencje swojej słabości. Life is brutal.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Z tego co mi się wydaje, w grze rzeczywiście łatwiej jest "nabić" MOC co doskonale równoważy się ze zdobywaniem SIŁY za pokonanych wrogów.Gieferg pisze:Kiedy graliśmy w ogóle bez expowania za wrogów (bo chcieliśmy żeby rozgrywki były dłuższe) i okazało się, że Wewnętrzną Krainę najczęsciej przechodziłi się ścieżką przez Kopalnię, bo Moc wzrastała szybciej od Siły - teraz gramy z rozwijaniem Siły za 2x nowy poziom punktów i wcale nie widać, żeby rozwijała się dużo szybciej od Mocy. Dodanie rozwijania Mocy za wrogów burzy moim zdaniem ten balans, więc tak nie gram i grać nie będę.
A może mi się tylko wydaje?...
Tyle miałem do powiedzenia.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nie zauważyłem takiej dysproporcji. Długie lata już gram w MiMa i zawsze wymienialiśmy pokonanych Wrogów na punkty Mocy. U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy. W Krainie Środkowej jest to możliwe tylko w Świątyni natomiast w Zewnętrznej w Mieście, Wiosce i Lesie. Z czego Miasto niesie ze sobą możliwość utraty Mocy lub zamienienia w ropuszkę. Bezpiecznie, pozostaje więc tylko Las i Wioska.
Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy. W Krainie Środkowej jest to możliwe tylko w Świątyni natomiast w Zewnętrznej w Mieście, Wiosce i Lesie. Z czego Miasto niesie ze sobą możliwość utraty Mocy lub zamienienia w ropuszkę. Bezpiecznie, pozostaje więc tylko Las i Wioska.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Pytanie tylko czy to jest sensowne. W takim wypadku zatracają się różnice pomiędzy Siłowymi a Mocarnymi Poszukiwaczami.Kaktus+ pisze:U większości graczy obie statystyki były na zbliżonym poziomie, a różnica między nimi nie przekraczała 2-3 punktów.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Łatwiej niż siłę.Moc wcale nie jest aż tak łatwo zdobyć na planszy.
W świątyni masz większa szansę na Moc (7 to najczęstszy wynik w rzucie 2k6.) a w zewnętrznej jest Wioska w której niczego nie ryzykując możesz próbować nabijać Moc. Dodatkowo karty które doszły w dodatkach to pogłębiają - choćby Nauczyciel czy Kamienne Kręgi, również chyba więcej magicznych przedmiotów pakuje Moc (nie ma chyba odpowiednika Korony Salomona pakującego Siłę na +2).
Ostatnio zmieniony wtorek 17 sie 2010, 10:22 przez Gieferg, łącznie zmieniany 1 raz.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Nikt nie czynił żadnych uwag na wiadomość, że nie można pokonanych Wrogów wymieniać na punkty Mocy zgodnie podniosła się wrzawa, że to absurd, więc wymieniamy i każdemu to pasuje. Oczywiście przy założeniu 2x aktualna MocSeSim pisze:Pytanie tylko czy to jest sensowne. W takim wypadku zatracają się różnice pomiędzy Siłowymi a Mocarnymi Poszukiwaczami.
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Trollem Moc przypakować za pokonanych Wrogów to tak prosto nie jest. Niestety. Poza tym wszyscy wyżej wykazaliście, że łatwo jest Mocy zdobyć. Wymiana to tylko wisienka, która aż tak nie chwieje mechaniką gry jak to próbujecie to udowodnić. Zagraj SeSim i sam stwierdziszSeSim pisze:Silni to jeszcze staną się
- kymil
-
- Posty: 140
- Rejestracja: piątek 01 maja 2009, 20:47
- Lokalizacja: Olsztyn
- Płeć:
- Wiek: 42
A co powiecie na zasadę, która spowoduje, iż rzut podczas walki jest zawsze konieczny, mimo iż dysproporcja między walczącymi jest większa niż 5 np. Siła 2 i 7.
"Jeżeli 1 gracz/wróg wyrzuci na kości 1 a drugi 6, to ZAWSZE wygrywa ten, który wyrzucił 6 oczek - niezależnie od wysokości współczynników".
Zasada jest prosta, nie ingeruje zbytnio w mechanikę walki.
"Jeżeli 1 gracz/wróg wyrzuci na kości 1 a drugi 6, to ZAWSZE wygrywa ten, który wyrzucił 6 oczek - niezależnie od wysokości współczynników".
Zasada jest prosta, nie ingeruje zbytnio w mechanikę walki.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Pomysł jako taki jest całkiem w porządku, jeśli ktoś uważa że ten cień szansy na zwycięstwo zawsze powinien być może tak grać, ale jak dla mnie dużo słabsi z dużo silniejszymi wygrywać po prostu nie powinni o ile nie wspomogą się jakimś czarem, zdolnością itp
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
Ja obecnie dumam nad następującym rozwiązaniem, wzorowanym na Furii Ulryka z II. edycji WHFRP: za każdym razem, gdy w rzucie ataku wypadnie 6 oczek, wykonuje się kolejny rzut i jego wynik dodaje do poprzedniego; może się zdarzyć combo, jeśli szóstka będzie wypadała kilka razy pod rząd. Rozważam też zastosowanie takiej mechaniki w wariancie z 2 kośćmi za atak (dodatkową kość zapewnia wtedy nadal każda szóstka). Sądzę, że uczyniłoby to starcia znacznie bardziej losowymi i emocjonującymi i wykluczyło pokonywanie słabszych Wrogów "z automatu" (co mnie osobiście nieco irytuje).
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
- Erestor
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Czas Żniw
• Duchy Pradawnych Smoków
• Smoki - Posty: 1312
- Rejestracja: niedziela 20 lip 2008, 15:50
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Ja z takich rzeczy robię specjalne zdolności.za każdym razem, gdy w rzucie ataku wypadnie 6 oczek, wykonuje się kolejny rzut i jego wynik dodaje do poprzedniego
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Draugnimir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• The Gauntlet PL
• The Wildland PL
• Umiejętności - Posty: 2086
- Rejestracja: sobota 21 mar 2009, 14:04
- Lokalizacja: Szczerców (woj. łódzkie)
- Płeć:
- pacnutek
-
- Posty: 24
- Rejestracja: sobota 27 lut 2010, 09:59
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
W MiM tak nie grałem, ale w WHFRP bardzo nas kłuła w oczy sprawa słabości łuków i kusz. Jak ktoś celował do ciebie z kuszy to po prostu na niego szarżowałeś przyjmując strzałę/bełt na tors. Aby to zmienić i dodać śmiertelności pociskom zamieniliśmy zasady i za każdy punkt SE daliśmy rzut 1k4 [czyli dla łuku 3k4 a kuszy 4k4], a przy czwórce dorzut. Od tej pory strzała mogła zabić nawet doświadczonego krasnoluda gdy miał pecha. Dla wyważenia utrudniliśmy trafianie.
Dlaczego o tym tutaj pisze? Bo to trochę analogiczna sytuacja i muszę stwierdzić, że bardzo nam się sprawdziła w RPGu więc wróżę że tutaj też może pomóc dorzut przy 6. Wszak nawet jak mamy olbrzyma to dobry [czyt. szczęśliwy] rzut sztyletem może mu wybić oko.
Dlaczego o tym tutaj pisze? Bo to trochę analogiczna sytuacja i muszę stwierdzić, że bardzo nam się sprawdziła w RPGu więc wróżę że tutaj też może pomóc dorzut przy 6. Wszak nawet jak mamy olbrzyma to dobry [czyt. szczęśliwy] rzut sztyletem może mu wybić oko.
'I meant,' said Ipslore, bitterly, 'what is there in this world that makes living worth while?'
Death thought about it.
CATS, he said eventually, CATS ARE NICE."
Death thought about it.
CATS, he said eventually, CATS ARE NICE."
- samba_mamba
-
- Posty: 52
- Rejestracja: sobota 28 sie 2010, 21:27
- Lokalizacja: Wieliczka
a co myślicie o broni?
w sensie: Poszukiwacz nieuzbrojony (sama Siła) vs. Poszukiwacz uzbrojony (miecz, topór, cokolwiek: Siła + broń)
czy nie warto by zwiększyć roli broni? (nie twierdzę, że wiem, w jaki sposób)
byle miecz kosztuje w Wiosce 2 mz, więc nie jest to nic trudnego.
a facet biegający po Krainach bez broni jako takiej, za to z Siłą 10...
może jakieś rozwiązanie typu: ogólna skuteczność Poszukiwacza nieuzbrojonego = siła + k6 - 1?
w sensie: Poszukiwacz nieuzbrojony (sama Siła) vs. Poszukiwacz uzbrojony (miecz, topór, cokolwiek: Siła + broń)
czy nie warto by zwiększyć roli broni? (nie twierdzę, że wiem, w jaki sposób)
byle miecz kosztuje w Wiosce 2 mz, więc nie jest to nic trudnego.
a facet biegający po Krainach bez broni jako takiej, za to z Siłą 10...
może jakieś rozwiązanie typu: ogólna skuteczność Poszukiwacza nieuzbrojonego = siła + k6 - 1?
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Tak. Popieram.SeSim pisze:Ale po co tak kombinować? Wielokrotnie to już powtarzałem, siła MiMa tkwi w relatywnej prostocie jego zasad. Komplikowanie ich, zwłaszcza przez ulogicznianie, spowoduje moim zdaniem zbytnie zamieszanie.
MiM to jest gra, a żeby gra była grywalna muszą być w niej uproszczenia.
Tyle miałem do powiedzenia.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Takie rozwiązanie nie tylko zły pomysł, bo stanowi to komplikację zasad, ale ogólnie rzecz biorąc zły pomysł.samba_mamba pisze:może jakieś rozwiązanie typu: ogólna skuteczność Poszukiwacza nieuzbrojonego = siła + k6 - 1?
Zasada ta będzie promować Poszukiwaczy wyposażonych w broń, co w praktyce będzie oznaczać, że Ci co zostaną w tyle będą mieć jeszcze bardziej przechlapane i będzie im jeszcze gorzej nadgonić. Są to same minusy.
Poza tym takie założenie względem wszystkich Poszukiwaczy byłoby dyskusyjne, bo czy powinno dotyczyć chociażby Karateki?
Z drugiej strony sama idea jest wartościowa, bo uwaga jest oczywiście sensowna. Wydaje mi się, że Poszukiwacz z taką zdolnością byłby jak najbardziej na miejscu.
Prawdę mówiąc sam na pewno któremuś tę zdolność wcisnę, także dzięki za pomysł.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39