Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Poltergeist.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
veelckoo [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: sobota 15 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: z wykopalisk
Płeć:

Poltergeist.

Post autor: veelckoo » poniedziałek 07 cze 2010, 01:43

Mam pytanie odnośnie pozbywania się Poltergeista.
Czy "przekroczenie rzeki automatycznie usuwa poltergeista z puli naszych przyjaciół" CZY "przekraczając rzekę decydujemy czy chcemy się go pozbyć".
Znam treść karty - chodzi o to, że wynikła wczoraj zażarta dyskusja na temat przekraczania rzeki z poltergeistem i chcielibyśmy usłyszeć/przeczytać wyjaśnienie "z 3 ręki" :twisted:



Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Astropata » poniedziałek 07 cze 2010, 01:56

wyjaśnienie z trzeciej ręki

Przekraczając Rwącą Rzekę MUSISZ odrzucić Poltergeista. To jest natura tej karty, że z jednej strony jest wkurzająca i czasem przekroczenie Rzeki jest trudne i można nadziać się na karty chamskie, ale z drugiej jest nieraz bardzo przydatną kartą, np. daje możliwości wędrowania cały czas między Kapliczką i polem obok i leczenia się łatwego.

więc raz jeszcze - MUSISZ odrzucić. Amen



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 07 cze 2010, 02:07

veelckoo, zgodnie z Regulaminem Forum, powinieneś podać treść karty, o którą pytasz. My nie znamy instrukcji wszystkich kart na wyrywki, bez podania ich treści częstokroć nie jesteśmy w stanie udzielić poprawnej odpowiedzi.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


veelckoo [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: sobota 15 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: z wykopalisk
Płeć:

Post autor: veelckoo » poniedziałek 07 cze 2010, 13:32

Nemomon pisze:veelckoo, zgodnie z Regulaminem Forum, powinieneś podać treść karty, o którą pytasz. My nie znamy instrukcji wszystkich kart na wyrywki, bez podania ich treści częstokroć nie jesteśmy w stanie udzielić poprawnej odpowiedzi.
Przepraszam - zapomniałem, że nie wszyscy grają wyłącznie w podstawkę.

Podaję treść karty:

Kod: Zaznacz cały

ZDARZENIE
POLTERGEIST
Przyczepił się do ciebie złośliwy duch poltergeist. Musisz go zabrać jako Przyjaciela. Jego obecność przeszkadza Ci tak bardzo, że możesz poruszać się tylko jeden Obszar podczas tury. Możesz się go pozbyć przekraczając rzekęw jakikolwiek sposób. Ddy to zrobisz odłóż tę kartę.
[/i]

Czy inni podzielają zdanie Astropaty? Czy MUSZĘ sie go pozbyć przekraczając rzekę czy też MOGĘ ale NIE MUSZĘ?

Edit: Jeżeli to ma pomóc to Angielska wersja karty mówi:

Kod: Zaznacz cały

A Poltergeist has attached itself to you. You must take it as a Follower. Its only effect is to slow your movement to one space per Turn. You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry. You can then discard it.



Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD » poniedziałek 07 cze 2010, 13:41

Ja uważam, że trzeba odrzucić Poltergeista. A słowo "możesz" w karcie zostało użyte w taki sposób, że "tylko w taki sposób możesz..."


Tyle miałem do powiedzenia.

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » poniedziałek 07 cze 2010, 15:33

Traktując kartę literalnie to nie musisz się go pozbywać.



Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: Astropata » poniedziałek 07 cze 2010, 15:54

. You can only rid yourself of it by crossing water
Angielska wersja nam idzie w sukurs moim zdanie. "Możesz się go pozbyć jedynie" sugeruje, że jest to jedyny sposób na odrzucenie go, a zarazem odrzucenie to jest obligatoryjne.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » poniedziałek 07 cze 2010, 16:46

Zgadzam się z Astropatą.



Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Kaktus+ » poniedziałek 07 cze 2010, 20:11

Podzielam zdanie Astropaty i Hellhounda. Po prostu musisz go odrzucić.


Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

veelckoo [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 11
Rejestracja: sobota 15 maja 2010, 20:07
Lokalizacja: z wykopalisk
Płeć:

Post autor: veelckoo » poniedziałek 07 cze 2010, 21:09

Czyli większość zgodnie stwierdza, że przekroczenie rzeki zmusza do odrzucenia Poltergeista.

Dziękuję za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 654
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 26
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » poniedziałek 07 cze 2010, 21:14

Hmm a ja widzę tu takie rozwiązanie:
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3382
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Kaktus+ » poniedziałek 07 cze 2010, 21:25

SPIDIvonMARDER pisze:Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
To nie jest bardziej złożone tylko jawne naginanie zasad. Według Ciebie są równi i równiejsi i pod każdego należy osobno interpetować zasady.
Nonsens. Odrzucasz go i tyle. Poza tym Polter to w najlepszym wypadku duch. O duchach które by się wody bały nie słyszałem jeszcze, chyba że święconej :P


Moja kolekcja
Mielecki Klub Fantastyki Lewa Flanka

Aktualnie pracuję nad:
Dodatkowi Poszukiwacze 75%
Dodatkowe Karty Miasta 30%

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » poniedziałek 07 cze 2010, 22:59

SPIDIvonMARDER pisze:Hmm a ja widzę tu takie rozwiązanie:
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
Jak by do każdej karty tak podchodzić to można by nową grę równie dobrze zrobić :>



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 17076
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » wtorek 08 cze 2010, 11:39

Kaktus+ pisze:O duchach które by się wody bały nie słyszałem jeszcze, chyba że święconej :P
Wampiry nie przejdą bieżącej wody. Ale to tak na marginesie...

Podobnie jak wszyscy inni, z paroma wyjątkami, uważam, że przekroczysz Rzekę i musisz go odrzucić.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
HRABIA GENERAŁ LORD
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 302
Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: HRABIA GENERAŁ LORD » wtorek 08 cze 2010, 12:19

Nemomon pisze:Wampiry nie przejdą bieżącej wody. Ale to tak na marginesie...
Tak to napisałeś jakby to była prawda udowodniona naukowo. :mrgreen:


Tyle miałem do powiedzenia.

tosiek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 00:08
Lokalizacja: znikad
Płeć:

Post autor: tosiek » piątek 26 gru 2014, 00:17

Witam,
Odkurzam bardzo zakurzony temat bo mam pewien dylemat związany z tą kartą...
Opis:

Kod: Zaznacz cały

POLTERGEIST
Przyjaciel
Przyczepił się do ciebie złośliwy duch - poltergeist. Musisz zabrać go jako swojego Przyjaciela. Jego obecność przeszkadza ci tak bardzo, że możesz przesuwać się tylko o jeden obszar na turę. [b]Możesz się go pozbyć przekraczając Rwącą Rzekę(czy to przez most, czy też tratwą lub promem). [/b]Jeśli to zrobisz odłóż tę kartę na stos kart odrzuconych.
Czy do przekroczenia Rwącej Rzeki zaliczają się też przejścia przez most Wioska - Polana i Miasto - Polana??



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2889
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » piątek 26 gru 2014, 02:53

Tak, możesz się go pozbyć także przekraczając jeden z dwóch mostów.

Jak mawiają Duch to Duch boi się rzeki nieważne w jakiej ona jest odległości od niego hehe :mrgreen:

Zerknij na tematy dotyczące Retuszy Kart w tym dziale -masz tu linka:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=5262


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

tosiek
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: piątek 26 gru 2014, 00:08
Lokalizacja: znikad
Płeć:

Post autor: tosiek » piątek 26 gru 2014, 15:54

dzięki za odpowiedź. Czytałem ten temat ale nie byłem do końca pewien :)



Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Projekt Wielka Magia I Miecz
Posty: 2889
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 39
Kontakt:

Post autor: stave » piątek 26 gru 2014, 18:15

Luzik jak nie będziesz czegoś pewny to pisz - po to tu jesteśmy, aby pomóc :mrgreen:


Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » wtorek 30 gru 2014, 15:33

Z tematu Parę pytań odnośnie zasad gry:
Hellhound pisze:Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:
ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.



ODPOWIEDZ