Strona 1 z 2

Poltergeist.

: poniedziałek 07 cze 2010, 01:43
autor: veelckoo
Mam pytanie odnośnie pozbywania się Poltergeista.
Czy "przekroczenie rzeki automatycznie usuwa poltergeista z puli naszych przyjaciół" CZY "przekraczając rzekę decydujemy czy chcemy się go pozbyć".
Znam treść karty - chodzi o to, że wynikła wczoraj zażarta dyskusja na temat przekraczania rzeki z poltergeistem i chcielibyśmy usłyszeć/przeczytać wyjaśnienie "z 3 ręki" :twisted:

: poniedziałek 07 cze 2010, 01:56
autor: Astropata
wyjaśnienie z trzeciej ręki

Przekraczając Rwącą Rzekę MUSISZ odrzucić Poltergeista. To jest natura tej karty, że z jednej strony jest wkurzająca i czasem przekroczenie Rzeki jest trudne i można nadziać się na karty chamskie, ale z drugiej jest nieraz bardzo przydatną kartą, np. daje możliwości wędrowania cały czas między Kapliczką i polem obok i leczenia się łatwego.

więc raz jeszcze - MUSISZ odrzucić. Amen

: poniedziałek 07 cze 2010, 02:07
autor: Mały Nemo
veelckoo, zgodnie z Regulaminem Forum, powinieneś podać treść karty, o którą pytasz. My nie znamy instrukcji wszystkich kart na wyrywki, bez podania ich treści częstokroć nie jesteśmy w stanie udzielić poprawnej odpowiedzi.

: poniedziałek 07 cze 2010, 13:32
autor: veelckoo
Nemomon pisze:veelckoo, zgodnie z Regulaminem Forum, powinieneś podać treść karty, o którą pytasz. My nie znamy instrukcji wszystkich kart na wyrywki, bez podania ich treści częstokroć nie jesteśmy w stanie udzielić poprawnej odpowiedzi.
Przepraszam - zapomniałem, że nie wszyscy grają wyłącznie w podstawkę.

Podaję treść karty:

Kod: Zaznacz cały

ZDARZENIE
POLTERGEIST
Przyczepił się do ciebie złośliwy duch poltergeist. Musisz go zabrać jako Przyjaciela. Jego obecność przeszkadza Ci tak bardzo, że możesz poruszać się tylko jeden Obszar podczas tury. Możesz się go pozbyć przekraczając rzekęw jakikolwiek sposób. Ddy to zrobisz odłóż tę kartę.
[/i]

Czy inni podzielają zdanie Astropaty? Czy MUSZĘ sie go pozbyć przekraczając rzekę czy też MOGĘ ale NIE MUSZĘ?

Edit: Jeżeli to ma pomóc to Angielska wersja karty mówi:

Kod: Zaznacz cały

A Poltergeist has attached itself to you. You must take it as a Follower. Its only effect is to slow your movement to one space per Turn. You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry. You can then discard it.

: poniedziałek 07 cze 2010, 13:41
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Ja uważam, że trzeba odrzucić Poltergeista. A słowo "możesz" w karcie zostało użyte w taki sposób, że "tylko w taki sposób możesz..."

: poniedziałek 07 cze 2010, 15:33
autor: SeSim
Traktując kartę literalnie to nie musisz się go pozbywać.

: poniedziałek 07 cze 2010, 15:54
autor: Astropata
. You can only rid yourself of it by crossing water
Angielska wersja nam idzie w sukurs moim zdanie. "Możesz się go pozbyć jedynie" sugeruje, że jest to jedyny sposób na odrzucenie go, a zarazem odrzucenie to jest obligatoryjne.

: poniedziałek 07 cze 2010, 16:46
autor: Hellhound
Zgadzam się z Astropatą.

: poniedziałek 07 cze 2010, 20:11
autor: Kaktus+
Podzielam zdanie Astropaty i Hellhounda. Po prostu musisz go odrzucić.

: poniedziałek 07 cze 2010, 21:09
autor: veelckoo
Czyli większość zgodnie stwierdza, że przekroczenie rzeki zmusza do odrzucenia Poltergeista.

Dziękuję za odpowiedzi.

: poniedziałek 07 cze 2010, 21:14
autor: SPIDIvonMARDER
Hmm a ja widzę tu takie rozwiązanie:
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.

: poniedziałek 07 cze 2010, 21:25
autor: Kaktus+
SPIDIvonMARDER pisze:Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
To nie jest bardziej złożone tylko jawne naginanie zasad. Według Ciebie są równi i równiejsi i pod każdego należy osobno interpetować zasady.
Nonsens. Odrzucasz go i tyle. Poza tym Polter to w najlepszym wypadku duch. O duchach które by się wody bały nie słyszałem jeszcze, chyba że święconej :P

: poniedziałek 07 cze 2010, 22:59
autor: Hellhound
SPIDIvonMARDER pisze:Hmm a ja widzę tu takie rozwiązanie:
Polteirgeist z jakiegoś powodu boi się wody, najwidoczniej jego natura nie toleruje przeprawy przez rzeki (nawiązanie do Nazguli z Władcy Pierścieni, które również tego się bały). Dlatego musisz się go pozbyć, a raczej, sam odejdzie. Jednak treść karty podaje to jako możliwość, zależna od Twojej woli. Jak chcesz bardziej złożone rozwiązanie, to uznaj, że zachować go przy sobie mogą tylko Ci, co go na swój sposób ujarzmią, uspokoją. Zatem ktoś o wysokiej Mocy albo o odpowiedniej zdolności (a la Nekromancer lub Walkiria) może go zachować.
Jak by do każdej karty tak podchodzić to można by nową grę równie dobrze zrobić :>

: wtorek 08 cze 2010, 11:39
autor: Mały Nemo
Kaktus+ pisze:O duchach które by się wody bały nie słyszałem jeszcze, chyba że święconej :P
Wampiry nie przejdą bieżącej wody. Ale to tak na marginesie...

Podobnie jak wszyscy inni, z paroma wyjątkami, uważam, że przekroczysz Rzekę i musisz go odrzucić.

: wtorek 08 cze 2010, 12:19
autor: HRABIA GENERAŁ LORD
Nemomon pisze:Wampiry nie przejdą bieżącej wody. Ale to tak na marginesie...
Tak to napisałeś jakby to była prawda udowodniona naukowo. :mrgreen:

: piątek 26 gru 2014, 00:17
autor: tosiek
Witam,
Odkurzam bardzo zakurzony temat bo mam pewien dylemat związany z tą kartą...
Opis:

Kod: Zaznacz cały

POLTERGEIST
Przyjaciel
Przyczepił się do ciebie złośliwy duch - poltergeist. Musisz zabrać go jako swojego Przyjaciela. Jego obecność przeszkadza ci tak bardzo, że możesz przesuwać się tylko o jeden obszar na turę. [b]Możesz się go pozbyć przekraczając Rwącą Rzekę(czy to przez most, czy też tratwą lub promem). [/b]Jeśli to zrobisz odłóż tę kartę na stos kart odrzuconych.
Czy do przekroczenia Rwącej Rzeki zaliczają się też przejścia przez most Wioska - Polana i Miasto - Polana??

: piątek 26 gru 2014, 02:53
autor: stave
Tak, możesz się go pozbyć także przekraczając jeden z dwóch mostów.

Jak mawiają Duch to Duch boi się rzeki nieważne w jakiej ona jest odległości od niego hehe :mrgreen:

Zerknij na tematy dotyczące Retuszy Kart w tym dziale -masz tu linka:

http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=5262

: piątek 26 gru 2014, 15:54
autor: tosiek
dzięki za odpowiedź. Czytałem ten temat ale nie byłem do końca pewien :)

: piątek 26 gru 2014, 18:15
autor: stave
Luzik jak nie będziesz czegoś pewny to pisz - po to tu jesteśmy, aby pomóc :mrgreen:

: wtorek 30 gru 2014, 15:33
autor: Hellhound
Z tematu Parę pytań odnośnie zasad gry:
Hellhound pisze:Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:
ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.

: wtorek 30 gru 2014, 15:39
autor: Mały Nemo
Hellhound pisze:Z tematu Parę pytań odnośnie zasad gry:
Hellhound pisze:Byłbym ostrożny ze stwierdzaniem, że z Poltergeistem jest coś na 100% tak, a nie inaczej. Zamiast tego odsyłam do dyskusji sprzed prawie 10 lat gdzie ta kwestia jest poruszana. Konkretnie chodzi o post ambar0:
ambar0 pisze:Pokusiłem się o znalezienie karty w skanach 2ed angielskiej, jak i o przestudiowanie planszy oryginału. Werdykt jest jednoznaczny, na karcie wyraźnie jest napisane "You can only rid yourself of it by crossing water (the river), either by bridge, raft or ferry.", a na planszy tzw. "dopływy" są podpisane "STORM RIVER", tak samo jak rzeka pomiędzy zewnętrzną i środkową krainą. Przejście przez most dopływu jest jednoznaczne z przekroczeniem rzeki przez most.
Aczkolwiek możliwym jest, iż chodziło jedynie o most przy Sentinelu (Strażniku). aczkolwiek ja zawsze grałem, iż most w mieście i wiosce także uwalnia.

Re: Poltergeist.

: sobota 21 paź 2017, 12:16
autor: Tronar
Wyraźnie jest napisane że polta można pozbyć się przekraczając rzekę w jakikolwiek sposób(czy przez mosty czy rzekę), możesz także tratwą do krainy środkowej :)

Re: Poltergeist.

: poniedziałek 14 gru 2020, 20:27
autor: Mali
A jak jest z tym gubieniem poltergeista przy miescie i wiosce w DE? Ktos może przerobil ten przypadek?

Re: Poltergeist.

: wtorek 15 gru 2020, 05:45
autor: Kewis21
Mali pisze: poniedziałek 14 gru 2020, 20:27 A jak jest z tym gubieniem poltergeista przy miescie i wiosce w DE? Ktos może przerobil ten przypadek?
Z tego co pamietam to też możesz go odrzucić. Masz przekroczyć rzekę, nie ważne w jakim miejscu, ale Przekroczyć to nie znaczy teleportować się.

Re: Poltergeist.

: wtorek 15 gru 2020, 16:32
autor: Pablo
Mali pisze: poniedziałek 14 gru 2020, 20:27 A jak jest z tym gubieniem poltergeista przy miescie i wiosce w DE? Ktos może przerobil ten przypadek?
O ile pamiętam to odrzuca się go przy tych odnogach RR przy Wiosce i Mieście.