Moje rozterki natury egzystencjonalnej (pytania odnośnie gry
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
-
-
- Posty: 451
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
Fakt, że coś nie jest wprost napisane, nie znaczy, że nie obowiązuje. Więc to, że nie znalazłeś takiego punktu niczego nie dowodzi.stave pisze:A twoja interpretacja? modyfikatorów się nie sumuje - znajdź proszę punkt w instrukcji który o tym mówi. Ja właśnie ją przewertowałem i takiego punktu w niej nie znalazłem.
Interpretacja Nemo jest najbliższa prawdzie - założenie. Jeśli uważasz że nie, to proszę znajdź także kolejny punkt w instrukcji, który tego zakazuje. I oto otrzymujemy koło zamknięte gdzie musimy iść na kompromis.
Żeby była jasność, ja nie będę uczestniczył w turniejach MiM, nie zamierzam też tworzyć alternatywnego zbioru zasad ani w inny sposób się w to angażować. Dyskutuję raczej, dla zasady, żeby Ci pokazać, że generalnie Twoje podejście do interpretacji zasad nie doprowadzi Cię do sensownych rozwiązań.stave pisze:W tej grze jak zapewne zauważyłeś granica między Logika a Absurdem jest bardzo cienka - wynik nie dopracowania zasad i tez byki, które wyszły podczas tłumaczenia.
Z tego względu stworzyliśmy dział MiM 1.5. Tak wiem, nie każdemu będzie się chciało to druknąć, ale lepsze to niż nic, zważywszy że raczej jesteśmy jedyną taką społecznością skupiona wokół tej gry w sieci.
Parę postów w międzyczasie przeskoczyło, pojawił się temat co jest zwierzęciem, a co nie - i tutaj wykazałeś w ostatnim poście sensowne podejście, dochodząc słusznie do wniosku, że te kategorie się zmieniały i że nie ma sensu się ich trzymać.
- Bórek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Alter Mundi: Dominuim
• Deus Machina - Posty: 152
- Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
- Lokalizacja: From the Other Side
- Płeć:
- Wiek: 33
Dzięki bardzo.
A oświecicie jeszcze co do tego?Bórek pisze:b) Czy jako atakujący liczony jest stwór, którego wyciągamy ze stosu czy ten, który czeka już na obszarze na który wkraczamy? To gdzieś jest na forum ale nie mogłem znaleźć.. Pomóżcie.
ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
wiesz dam ci przykład:
Ruiny - masz tam np.: Smoka o sile 7, gdy tam wkroczysz zanim będziesz z tym cudem walczył musisz dociągnąć kolejną Kartę (tak masz na tym Obszarze napisane) i dla przykładu jest nią Goblin Siła 2. Odpowiedź jest taka że walczysz i z jednym i z drugim (sumujesz Siłę). Gdybyś wyciągnął np. Południcę o Moc 3 wpierw musiałbyś walczyć ze smokiem bo ma cyferkę 2 a dopiero z Południcą bo ma cyferkę 3.
gdybyś np. wyciągnął Diablika, który jest Zdarzeniem, musisz wpierw jego rozpatrzeć a to oznacza, że możesz np. wylądować na Skałach i już ze Smokiem nie będziesz walczył.
Ruiny - masz tam np.: Smoka o sile 7, gdy tam wkroczysz zanim będziesz z tym cudem walczył musisz dociągnąć kolejną Kartę (tak masz na tym Obszarze napisane) i dla przykładu jest nią Goblin Siła 2. Odpowiedź jest taka że walczysz i z jednym i z drugim (sumujesz Siłę). Gdybyś wyciągnął np. Południcę o Moc 3 wpierw musiałbyś walczyć ze smokiem bo ma cyferkę 2 a dopiero z Południcą bo ma cyferkę 3.
gdybyś np. wyciągnął Diablika, który jest Zdarzeniem, musisz wpierw jego rozpatrzeć a to oznacza, że możesz np. wylądować na Skałach i już ze Smokiem nie będziesz walczył.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Bórek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Alter Mundi: Dominuim
• Deus Machina - Posty: 152
- Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
- Lokalizacja: From the Other Side
- Płeć:
- Wiek: 33
Czyli atakujący jest zawsze ten, który się pojawia, nie ten który oczekuje już na obszarze. Co oznacza, że Minstrel może zignorować smoka, którego wyciągnął z talii, ale nie takiego na którego wdepnął.
Jeszcze jedno pytanie. Kiedy mówimy o walce z kilkoma przeciwnikami "po kolei", odbywamy jedną walkę na turę, nie wszystkie w tej samej turze, jedna po drugiej? I co się stanie jeśli przegramy powiedzmy trzecią walkę z czterech? Starcie urywa się wtedy i liczy jako przegrane, czy każdy "pojedynek" liczony jest osobno i efekt karty znika dopiero po rozpatrzeniu wszystkich walk, bez względu na to w ilu z nich wygraliśmy (przykład Kraina Wewn. - Demony, Przygody - Zombie, Otchłań - Orki)? I co daje to, że owa karta jest zdarzeniem a nie wrogiem (patrz WKO, "banda orków" czy coś w ten rytm..)?
Jeszcze jedno pytanie. Kiedy mówimy o walce z kilkoma przeciwnikami "po kolei", odbywamy jedną walkę na turę, nie wszystkie w tej samej turze, jedna po drugiej? I co się stanie jeśli przegramy powiedzmy trzecią walkę z czterech? Starcie urywa się wtedy i liczy jako przegrane, czy każdy "pojedynek" liczony jest osobno i efekt karty znika dopiero po rozpatrzeniu wszystkich walk, bez względu na to w ilu z nich wygraliśmy (przykład Kraina Wewn. - Demony, Przygody - Zombie, Otchłań - Orki)? I co daje to, że owa karta jest zdarzeniem a nie wrogiem (patrz WKO, "banda orków" czy coś w ten rytm..)?
ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
i jednego i drugiego - żaden Smok nie atakuje Minstrela - masz to napisane w jego Specjalnej Zdolności bodajże 1. Wchodząc na Obszar Ruin załóżmy, że go badasz i masz tam owego Smoka i wyciągasz Przedmiot, to ów Smok cię atakuje bo ma cyferkę 2, jak wygrasz przechodzisz do rozpatrzenia Przedmiotu, jak nie dupa, tracisz punkt Wytrzymałości i twoja tura się kończy. Jeśli byś wyciągnął Smoka to zaatakują cie dwa o łacznej Sile 14.Bórek pisze:Czyli atakujący jest zawsze ten, który się pojawia, nie ten który oczekuje już na obszarze. Co oznacza, że Minstrel może zignorować smoka, którego wyciągnął z talii, ale nie takiego na którego wdepnął.
Wrogów sumujesz tylko po tych samych modyfikatorach np. Siła, nigdy nie sumujesz Wroga na Siłę i Moc. Działa to tak, że jeśli np. jesteś w Ukrytej Dolinie i masz tam hm.. powiedzmy znowu Smoka Siła 7 i Mag. Przedmiot Koronę Salomona, dociągasz Kartę i jest to Południca Z mocą 3 to wpierw walczysz ze Smokiem, jeśli przegrasz dupa kończysz turę i tracisz punkt wytrzymałości. Jeśli doszedł załóżmy Goblin zamiast Południcy to walczysz ze Smokiem i Goblinem jednocześnie Siła 9, jak wygrasz zwijasz Koronę, jak przegrasz kończysz turę i tracisz Wytrzymałość.
WKO to zupełnie inna bajka aczkolwiek jak masz Kartę Zdarzenia to ma numer 1 i ja wpierw rozpatrujesz a nie jakiegoś tam powiedzmy Behemota.
Na Kartach masz cyferki i w odpowiedniej kolejności je rozpatrujesz.
Zapomniałem dodać, że są przypadki że walczysz do końca, czyli straty ostatniego punktu Wytrzymałości, ale jeśli mnie pamięć nie myli zawsze masz to napisane.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- Bórek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Alter Mundi: Dominuim
• Deus Machina - Posty: 152
- Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
- Lokalizacja: From the Other Side
- Płeć:
- Wiek: 33
Wiem o "tych cyferkach" i kolejności rozpatrywania oraz łączeniu Siły z kilku przeciwników. Nie wiedziałem natomiast, że jak ci wklepie Dzik Siła 1 i masz tam obok niego Smoczą Kolczugę jako drugą to ona zostaje nie do wzięcia, a tura się kończy.
Chodziło mi o zarówno przykład Minstrela jeśli chodzi o tego "atakującego" i "broniącego" się, jak i o ogólne zasady. To jest jakiś kosmos. Gość ma święty spokój z połową stworów w grze.. Ale myślę, że zrozumiałem, jak mi po raz kolejny napisałeś to samo.
Końcowe pytanie o różnicę między kartą Wróg a Zdarzenie opieram na przykładzie właśnie orków z WKO, z którymi się napierasz ale są Zdarzeniem (i nie można im się wymknąć?) oraz o to, że walczy się z nimi po kolei - co turę z jednym, aż się nie utłucze wszystkich (zakładając że wygrywamy) czy, jeśli każdy ma Siłę 4, to mamy Potworka Wytrzymałość 4 Siła 16 i co turę robi nam się o 4 słabszy jeśli wygrywamy? W WKO żadna karta nie może zostać na planszy, więc logika mówi o potworku Siła 16 lub o 4 walkach z Siłą 4 każda. Jak to jest?
Chodziło mi o zarówno przykład Minstrela jeśli chodzi o tego "atakującego" i "broniącego" się, jak i o ogólne zasady. To jest jakiś kosmos. Gość ma święty spokój z połową stworów w grze.. Ale myślę, że zrozumiałem, jak mi po raz kolejny napisałeś to samo.
Końcowe pytanie o różnicę między kartą Wróg a Zdarzenie opieram na przykładzie właśnie orków z WKO, z którymi się napierasz ale są Zdarzeniem (i nie można im się wymknąć?) oraz o to, że walczy się z nimi po kolei - co turę z jednym, aż się nie utłucze wszystkich (zakładając że wygrywamy) czy, jeśli każdy ma Siłę 4, to mamy Potworka Wytrzymałość 4 Siła 16 i co turę robi nam się o 4 słabszy jeśli wygrywamy? W WKO żadna karta nie może zostać na planszy, więc logika mówi o potworku Siła 16 lub o 4 walkach z Siłą 4 każda. Jak to jest?
ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Szczerze? Bez znaczenia, gdyż poza Zombiakami nie masz żadnej nagrody. Dopiero dodatki autorskie przyniosły rozróżnienie, że jak wygrasz ileś tam walk, dostaniesz coś tam lub tracisz coś tam.Bórek pisze:Starcie urywa się wtedy i liczy jako przegrane, czy każdy "pojedynek" liczony jest osobno i efekt karty znika dopiero po rozpatrzeniu wszystkich walk, bez względu na to w ilu z nich wygraliśmy
Walczysz w tej samej turze, inaczej oznaczałoby to dodatkową stratę okreslonej liczby tur, a o tym nie ma mowy na karcie.
Są to po prostu killery. Masz stoczyć np 4 walki z Kosmicznymi Orkami, walczysz w tej samej turze z każdym bodajże o Sile 4. Za każdą przegraną tracisz punk Wyt. Podsumowując, jesteś cienias, giniesz Mi się tak przytrafiło grajac Magiem Chaosu w pierwszej turze gry, od razu Kosmiczne Orki, przegrałem 4 walki pod rząd, kaplica
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 12:59 am ]
Zasada jest taka: wchodzisz na obszar, losujesz kartę i jest to Wróg i CIĘ ATAKUJE!Bórek pisze:Chodziło mi o zarówno przykład Minstrela jeśli chodzi o tego "atakującego" i "broniącego" się, jak i o ogólne zasady. To jest jakiś kosmos. Gość ma święty spokój z połową stworów w grze.. Ale myślę, że zrozumiałem, jak mi po raz kolejny napisałeś to samo.
Jeżeli wchodzisz na obszar, gdzie karta Wroga już jest, TY GO ATAKUJESZ!
Oczywiście dołóż do tego co napisał Stave jeżeli należy ciagnąć na danym obszarze więcej niż jedną kartę.
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 1:00 am ]
dokładnie tak to należy interpertować.Bórek pisze: 4 walkach z Siłą 4 każda
4 walki z siłą 4 każda
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Dziwny jesteś, ja bym się cieszył z tej sytuacji chociażby dlatego, iż mógłbym powiedzieć, iż nawet oryginalny MiM od czasu do czasu jest trudny, a może być i zabójczy.Kaktus+ pisze:Mi się tak przytrafiło grajac Magiem Chaosu w pierwszej turze gry, od razu Kosmiczne Orki, przegrałem 4 walki pod rząd, kaplica
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Bórek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Alter Mundi: Dominuim
• Deus Machina - Posty: 152
- Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
- Lokalizacja: From the Other Side
- Płeć:
- Wiek: 33
Dzięki wszystkim. A propos tego co pisał steve, nie myślałem nigdy nad tym w ten sposób - z tym zakończeniem tury. Musiałem przegapić ważny akapit w instrukcji. 8-[ My zawsze dostawaliśmy wciry od smoka, a późnej zbieraliśmy ewentualne pocieszki. Ale zazwyczaj jak ktoś ciągnął karty na dolinie i miał pecha to był tam cały gang Olsena ze Księciem Smoków na czele!
"..Dziadek co grał na guzikach marynarskie pieśni,
Poszedł do niej na pięć minut
I przepadł bez wieści!.."
"..Dziadek co grał na guzikach marynarskie pieśni,
Poszedł do niej na pięć minut
I przepadł bez wieści!.."
ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Za dobrze by to byłoBórek pisze:My zawsze dostawaliśmy wciry od smoka, a późnej zbieraliśmy ewentualne pocieszki.
[ Dodano: Sro Kwi 27, 2011 10:34 am ]
Jeżeli chcesz aby było jeszcze bardziej kolorowo, zawsze możesz zagrać z player killer rule tj. gdy walczysz np. z 2 Wrogami lub więcej na ten sam współczynnik (np. 2 smoki, 2 południce itp. itd) i przegrasz walkę, tracisz tyle punktów Wytrzymałości ilu Wrogów było
Śmiertelność osiąga wtedy całkiem nowe horyzonty :mrgreen:
- Bórek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Alter Mundi: Dominuim
• Deus Machina - Posty: 152
- Rejestracja: wtorek 13 lip 2010, 18:09
- Lokalizacja: From the Other Side
- Płeć:
- Wiek: 33
OOO!! To mi się podoba! Muszę to przetestować na najbliższej sesji. :mrgreen:
ALTER MUNDI: DOMINIUM
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
Czyli: "co by było gdyby.." Maszyny wygrały wojnę?
http://gamekeeper.offnet.pl/forum/viewt ... 2276#82276
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
Co do informowania graczy o obowiązujących zasadach przed grą to już sobie wyobrażam jak wyciągam taki pergamin, który się rozwija jak dywan na dwa metry i zaczynam czytać. Po upływie jakiejś godziny, ludzie już mają dosyć a przecież jeszcze nawet nie zaczęliśmy grać! ;< ;P
A skoro poruszyliście też temat zwierząt. To był też spór o to czy na rumaka wpływa czar (chyba burza on się nazywa), że wszystkie zwierzęta na obszarze danym ulegają panice. Będę musiała spisać sobie gdzieś moje interpretacje i może niekoniecznie czytać je przed grą, ale w razie czego się do nich odwoływać. Jak się będzie grało z tymi samymi osobami to w końcu się przyzwyczają
To jeszcze nic ale jak koń może się stać jeszcze szybszy niż koń?:P W sensie skoro kon dodaje 3 do "prędkości" to jak może przekroczyć swoje własne granice. Według mnie powinien się liczyć ten mocniejszy "przedmiot" po prostu.Koń z wozem nie może być szybszy niż sam koń.
A skoro poruszyliście też temat zwierząt. To był też spór o to czy na rumaka wpływa czar (chyba burza on się nazywa), że wszystkie zwierzęta na obszarze danym ulegają panice. Będę musiała spisać sobie gdzieś moje interpretacje i może niekoniecznie czytać je przed grą, ale w razie czego się do nich odwoływać. Jak się będzie grało z tymi samymi osobami to w końcu się przyzwyczają
"Podczas srogiej zimy zrozumiałem, że we mnie jest niezwyciężone lato."
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Ale budujesz klimat tym .arai pisze:Co do informowania graczy o obowiązujących zasadach przed grą to już sobie wyobrażam jak wyciągam taki pergamin, który się rozwija jak dywan na dwa metry i zaczynam czytać. Po upływie jakiejś godziny, ludzie już mają dosyć a przecież jeszcze nawet nie zaczęliśmy grać! ;< ;P
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Astropata
-
- Posty: 1134
- Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
- Lokalizacja: Józefów
- Płeć:
- Wiek: 33
To mi się kojarzy z pierwszymi partiami z Nemoarai pisze:Co do informowania graczy o obowiązujących zasadach przed grą to już sobie wyobrażam jak wyciągam taki pergamin, który się rozwija jak dywan na dwa metry i zaczynam czytać. Po upływie jakiejś godziny, ludzie już mają dosyć a przecież jeszcze nawet nie zaczęliśmy grać! ;< ;P
-
-
- Posty: 451
- Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kontakt:
I tak należy grać, bo kumulacja bądź jej brak powinny wynikać z właściwości przedmiotu i modyfikacji jakie on daje, zwłaszcza gdy jest to ewidentne.arai pisze:Co do informowania graczy o obowiązujących zasadach przed grą to już sobie wyobrażam jak wyciągam taki pergamin, który się rozwija jak dywan na dwa metry i zaczynam czytać. Po upływie jakiejś godziny, ludzie już mają dosyć a przecież jeszcze nawet nie zaczęliśmy grać! ;< ;PTo jeszcze nic ale jak koń może się stać jeszcze szybszy niż koń?:P W sensie skoro kon dodaje 3 do "prędkości" to jak może przekroczyć swoje własne granice. Według mnie powinien się liczyć ten mocniejszy "przedmiot" po prostu.Koń z wozem nie może być szybszy niż sam koń.
- Rogo
-
- Posty: 6192
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Nemomon pisze:Ale budujesz klimat tym .arai pisze:Co do informowania graczy o obowiązujących zasadach przed grą to już sobie wyobrażam jak wyciągam taki pergamin, który się rozwija jak dywan na dwa metry i zaczynam czytać. Po upływie jakiejś godziny, ludzie już mają dosyć a przecież jeszcze nawet nie zaczęliśmy grać! ;< ;P
I jak, Astropata, było klimatycznie?Astropata pisze:To mi się kojarzy z pierwszymi partiami z Nemoarai pisze:Co do informowania graczy o obowiązujących zasadach przed grą to już sobie wyobrażam jak wyciągam taki pergamin, który się rozwija jak dywan na dwa metry i zaczynam czytać. Po upływie jakiejś godziny, ludzie już mają dosyć a przecież jeszcze nawet nie zaczęliśmy grać! ;< ;P
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- stave
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Projekt Wielka Magia I Miecz - Posty: 3070
- Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Wiek: 45
- Kontakt:
Uf podzieliłem ten temacik co by nadal dotyczył pytań związanych z MiM - wersja papierowa a nie cyfrową. Stworzyłem dwa tematy w dziale poświęconym ZunTzu i tam prosiłbym o kontynuowanie dyskutowania a nie tutaj.
Co do kwestii Konia itd czyli ewidentnie modyfikatorów do Ruchu, kontynuując dalej to Arai niestety interpretacja Raleena nie ma potwierdzenia w zasadach gry:
z tego względu niestety ale należy poinformować graczy przed rozpoczęciem rozgrywki jak grac bo niestety ale kwestia ta zawsze będzie sporna. Czemu?? zbyt wiele osób jest takich co opiera sie o zasady gry. W zasadach nie ma potwierdzenia co do łączenia modyfikatorów za Ruch (wersja Nemo, Valdi itd) a także nie ma tam zasady która mówi że tak nie wolno robić (Raleen)
Otrzymałaś Arai tutaj dwie różne wersje, które nie mają potwierdzenia do końca w zasadach z tego względu masz wolny wybór, ale tak jak napisałem warto poinformować wcześniej graczy, bo jeśli podczas gry to zrobisz to hm... jest po grze w większości przypadków - ja miałem niestety takie sytuacje.
Jeśli Raleen chcesz dalej kontynuować kwestię modyfikatorów zapraszam do działu ZASAD w/g Logiki.
Co do kwestii Konia itd czyli ewidentnie modyfikatorów do Ruchu, kontynuując dalej to Arai niestety interpretacja Raleena nie ma potwierdzenia w zasadach gry:
z tego względu niestety ale należy poinformować graczy przed rozpoczęciem rozgrywki jak grac bo niestety ale kwestia ta zawsze będzie sporna. Czemu?? zbyt wiele osób jest takich co opiera sie o zasady gry. W zasadach nie ma potwierdzenia co do łączenia modyfikatorów za Ruch (wersja Nemo, Valdi itd) a także nie ma tam zasady która mówi że tak nie wolno robić (Raleen)
Otrzymałaś Arai tutaj dwie różne wersje, które nie mają potwierdzenia do końca w zasadach z tego względu masz wolny wybór, ale tak jak napisałem warto poinformować wcześniej graczy, bo jeśli podczas gry to zrobisz to hm... jest po grze w większości przypadków - ja miałem niestety takie sytuacje.
Jeśli Raleen chcesz dalej kontynuować kwestię modyfikatorów zapraszam do działu ZASAD w/g Logiki.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski
- arai
-
- Posty: 1664
- Rejestracja: poniedziałek 17 maja 2010, 02:06
- Lokalizacja: Wonderland
- Płeć:
- Wiek: 32
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Według punktu 10 i 11 z instrukcji, Podziemia w określonych przypadkach są kawałkiem planszy głównej, a w innych nie. Wszystkie możliwości są opisane. Rogo ma więc rację w części 10.4 i 11.4, a Arai chyba wogóle, dlatego bo Podziemia odnoszą się do całej podstawki, a nie krainy zewnętrznej w wyszczególnianych punktach.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23518
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Wtedy należą do obu Krain jednocześnie. W instrukcji do Miasta jest napisane, iż Miasto jest integralną częścią Krainy Zewnętrznej, bowiem wejście do Miasta znajduje się w tejże Krainie. Analogicznie ja zawsze podchodziłem do kwestii Podziemi czy Jaskini.Misiek pisze:Gdybanie. Nie ma tego w instrukcji, a wejścia mogą być dwa i mogą leżeć one w obu krainach.
BTW, jak pisałem poprzednią wiadomość, to widziałem tylko post Arai, nie wiedziałem, że jest jeszcze druga strona tematu.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Analogia jest niepotrzebna, bo masz osobne szczegółowe podejście w instrukcji podziemi mówiące, że przez większość gry podziemia są osobną krainą, a w przypadku użycia zaklęć lub przygód "globalnych" obejmujących wszystkie krainy jest napisane czy to działa lub nie to w podziemiach.Nemomon pisze:Miasto jest integralną częścią Krainy Zewnętrznej, bowiem wejście do Miasta znajduje się w tejże Krainie. Analogicznie ja zawsze podchodziłem do kwestii Podziemi czy Jaskini.
Porównaj zapis z Koniunkcji i Wulkanu. Wulkan działa na jedną krainę i nie został on opisany w podziemiach. Jego wybuch nawet tuż obok wejścia do podziemi nie ma znaczenia.
Podziemia są różnymi krainami w zależności od tego, czym na nie chcemy zadziałać.