Giermkowie w MiM

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fej Wong [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Giermkowie w MiM

Post autor: Fej Wong »

Co sądzicie o graniu z giermkami w MiM'ie?
Ja raz sprubowałem i pojawiło się wiele problemów zwązanych z używaniem zdolności giermków.
Proszę o jakieś komentarze :!:


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Nie rozumiem o co chodzi. :?
Giermek jest jeden (przyjaciel) dodaje 1 punkt sily i Mocy. W czym problem ? :)


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Niezrozumiałeś mnie...
chodzi mi o to że można grać z giermkiem od początku gry.
Giermek to druga postać która ci pomaga swoimi zdolnościami itp itd.
Np może za ciebie walczyć i nieść przedmioty.
poprostu losujemy postać którą gramy a potem giermka(przyjaciela)inną postaać.
W instrukcji alternatywnych zakończeń jest napisanę że można grać z giermkami jak się tylko zgodzą na to wszyscy gracze.


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Szczerze powiedziawszy nie probowalem i nie mam zamiaru probowac. Pomysl wydaje mi sie malo atrakcyjny.


Obrazek
Awatar użytkownika
Fej Wong [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Spróbować niezaszkodzi.
Potem skrytykujesz hehe :wink:


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Moze kiedyś :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Ja gram bez giermków. Po pierwsze są za mocni, po drugie gigantyczyne problemy ze zdolnościami.

Ale mój pomysł na lodową krainę jest taki że jak się dojdzie na środek (mojej) planszy to dostaje się giermka [uwolnionego z niewoli]. Problem zdolności jednak nadal pozostaje :?


Awatar użytkownika
Fej Wong [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

co się tyczy zdolności którymi gieremk może nam pomagać to wystarczy tylko trochę logiki.np złodziej może nam ukraśc przedmiot innemu poszukiwaczowi ale np wampir nie wyssie krwii dla przyjaciela i nie doda pkt wt dla nas
to chyba logiczne no nie?


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

Gralem kiedys z giermkami, ale ogolnie nie podoba mi sie tem pomysl, poniewaz poszukiwacz staje sie za mocny juz na poczatku rozgrywki.

Jednak w celu zbalansowania gry, mniej doswiadczeni gracze (tj. zupelne zoltodzioby ;)) dostaja na starcie giermka ( ja wtedy gram bez niego).


Awatar użytkownika
Fej Wong [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

teraz tylko kwestja których poszukiwaczy zaliczyć do konkretnych żółtodziobów a których nie...


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Giermek powinien dodawac tylko swoja sile i moc do sily i mocy poszukiwacza. Gierma nie powinno sie tez w zaden sposob stracic. Lucas moze z Lodowa kraina warto wlasnie tak grac ?


Obrazek
Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

Fej Wong pisze:teraz tylko kwestja których poszukiwaczy zaliczyć do konkretnych żółtodziobów a których nie...
np. tych, ktorzy graja po raz pierwszy


Awatar użytkownika
Fej Wong [Autor tematu]
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

w sumie tak....


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To już nie lepiej grać na mutanty :wink: - bierzecie dwóch poszukiwaczy i łączycie ich cechy specjalne, ale nie współczynniki.

Wykluczyć trzeba tylko paru osobników, takich jak np. Mnich ze względu na cechę pozwalającą łączyć siłę z mocą.


Bizon
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 112
Rejestracja: poniedziałek 12 sty 2004, 17:52
Lokalizacja: Nidzica
Płeć:

Post autor: Bizon »

Lepiej nie -- byloby za latwo.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Oj Wy mutanty :wink:
Giermkowie maja zastosowanie jedynie na planszy lodowej krainy... no ale o tym chyba wiem tylko ja i Lucas bo inni tej planszy jak widac nie potrzebuja. Szkoda nie wiecie co tracicie.


Obrazek
Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ale giermkowie to przecież rozwiązanie z któregoś z oficjalnych rozszerzeń ew. z numeru MiM, w którym byli dodatkowi poszukiwacze (Herold, Mistyk, Rycerz chaosu, Templariusz). Ja nic innego nie mam, więc mogę znać to rozwiązanie tylko stamtąd. Chyba że o jakichś "innych" giermkach mówimy :?:


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 »

Kufir pisze:Szkoda nie wiecie co tracicie.
Jakoś nie żałuję 8)


kanibal
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 22
Rejestracja: wtorek 17 maja 2005, 11:58

Post autor: kanibal »

Moim skromnym zdaniem giermkowie to skomplikowanie gry.Sąnie fajni. Ja grałem i mi sie wcale nie podobało


Drizzt
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 03 paź 2011, 14:43
Lokalizacja: stamtąd
Płeć:

Post autor: Drizzt »

Post wydzielony z: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?p=84550#84550

Ok widzę teraz, że chyba na siłę starałem się doszukiwać wszędzie, gdzie tylko się da "naginać" zasady, byle tylko było na moją korzyść i dopatrywać się błędów, gdzie ich po prostu nie ma.

Natomiast zaciekawiła mnie ostatnio jedna rzecz, gdy czytałem sobie instrukcję MiM-a (konkretnie Podziemi). Wyczytałem, że można losować sobie kilku Poszukiwaczy z nich następnie wybieramy jednego głównego, a z reszty dobieramy sobie "giermka", który lata za nami i może za nas walczyć, gdy tego chcemy. Nie może on się rozwijać ani posiadać przedmioty bądź przyjaciół. Jednak my możemy korzystać z jego nazwijmy to umiejętności np. możliwość obrabowania innego poszukiwacza czy np. możliwość naprawy czegoś, wzięcia kogoś jako przyjaciela itd. Mają to być zdolności, którymi Giermek może nam służyć (tak tak kolejny temat do sporu podczas gry). Ciekawi mnie czy ktoś z Was grał w ten sposób i jak to się przekłada na grę - czy warto tak grać wg Was czy lepiej gra się "tradycyjnie" jednym Poszukiwaczem.

Ja tak nie grałem, lecz pamiętam jak dawniej graliśmy tak (jak grało więcej osób), że rozlosowywaliśmy wszystkich Poszukiwaczy między graczy i następnie każdy wybierał sobie ze swojej grupy powiedzmy trzech. Brał pierwszego - zginął mu, potem bierze drugiego itd. To było w sumie ciekawe.
Ostatnio zmieniony sobota 29 paź 2011, 20:48 przez Drizzt, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Z giermkami gralem parę razy, ale było to lata temu. Nie polecam. Gra na tym traci.
Niepotrzebne zamieszanie i czasem uproszczenie.


Za to polecam się zainteresować autorskimi dodatkami do MiM. Powstało parę naprawdę fajnych. ;)


ODPOWIEDZ