Zdobywanie punktów Siły

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Zdobywanie punktów Siły

Post autor: lukas »

Sprawa stara jak świat, ale w końcu chodzi o wypracowanie wspólnego stanowiska. Ja proponuję: trzeba oddać dwarazy więcej punktów Siły za wrogów niż się ma w danej chwili własnej Siły. Tabelka jest na stronie:
http://www.lukasprzyjaciel2.republika.pl/przepisy.pdf


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Zdecydowanie jest top zbyt duze pojscie na łatwizne.
Uwazam ze podwyzszac w ten sposob mozna tylko oczywiscie punkty sile i to 3 punkty MAKSYMALNIE na gre.

np.(do modyfikacji)

30 - punktow sily zabitych wrogow = 1 punkt sily
pozniej do tej liczny dodajemy kolejne punkty i gdy osiagniemy:
60 - punktow sily zabitych wrogow = 1 punkt sily
100 (i więcej) punktow sily zabitych wrogow = 1 punkt sily MAKS!


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Popieram propozycję lukasa, a nawet bardzo popieram. Dawno temu w jakimś wątku już to proponowałem, lukas dorobił do tego tabelkę, choć moim zdaniem przelicznik jest intuicyjny i tabelka jest niepotrzebna.

Dodatkowo proponuję zrobić limit siły dla kazdej postaci, czyli ilość punktów, które można w dowolny sposób zdobyć powinna nie przekroczyć ilosci startowej plus X. Czyli żeby nie wiem co, doświadczony Troll będzie zawsze silniejszy od doświadczonego Mnicha itp. To samo z Mocą.

Ja ostatnio gram z X=5, ale zastanawiam się, czy nie byłoby zabawniej z X=7. Korzystając z metody awansów proponowanej przez lukasa wcale nie byłoby tak łatwo wskoczyć na np ósmy punkt Siły. Skórek za 16 wcale nie tak łatwo/szybko jest nazbierać.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

X=7 - strasznie ostro moim zdaniem, jest to granie typu Hardcore. Ale w końcu czemu nie. Myślę że jest to cietawy pomysł, ale nie do ogólnych przepisów 1.5, lecz do przepisów opcjonalnych(dodatkowych). Ale nawet w nich dał bym X=12.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Sprawdza sie ? O czym wy mówicie :shock:
Gdy gramy ze smokami, a zakaldam ze kazdy juz gra z tym dodatkiem i gdybym uzywal waszej tabeli nawet z przelicznikiem x5 niesamowicie szybko pierwsza postac ktora byla by na tyle potezna aby zabic smoki odskoczyłaby inne postacie. Przemyslcie to dobrze. W grze nie chodzi o to aby miec 20 punktow sily i 20 punktów mocy bazowych ....


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Kufir... rozbroiłeś mnie Stary. Nie ma żadnego x5 jako "razy 5" tylko jest X=5. Ma to służyć określeniu ile maksymalnie i w dowolny sposób można podnieść swoją Siłę w czasie gry osiągając swoje "biologiczne" możliwości. Osiągając ten pułap Poszukiwacz ignoruje wzrosty Siły (chyba że straci punkt iły - wówczas znów może go podbić do tego maximum). Czyli np Troll z Siłą początkową równą 6 w tym systemie nabije sobie Siły (modląc się, zabijając wrogów itp. żmudnie i powoli) do progu 6+X (czyli 6+5 wg tego ustalenia). Dalej dolicza sobie bonusy od broni, pierścieni itp, ale gołej piąchy ma maksymalnie 11. Kapito?

Lukas: X=7 faktycznie ostro. Piąteczka się sprawdza, siódemkę mam zamiar niedługo przetestować. Obawiam się, że to już bardzo dużo, ponad tę wartość to już mutanci, he he...


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Sprawa stara jak świat, ale w końcu chodzi o wypracowanie wspólnego stanowiska. Ja proponuję: trzeba oddać dwarazy więcej punktów Siły za wrogów niż się ma w danej chwili własnej Siły. Tabelka jest na stronie:
http://www.lukasprzyjaciel2.republika.pl/przepisy.pdf
Rozumiem o co chodzi. :wink: (tak mi sie wydaje bo teraz zakreciles0

Dzis przetestuje ten pomysl grajac x=10 :? (trzeba oddać 10 razy więcej punktów Siły za wrogów niż się ma w danej chwili własnej Siły)

np. z 7 na 8 punktów sily trzeba oddac 80 punktow.
Wszystko bedziemy zapisywac na kartce i zobaczymy jak sie ten "system" Lucasa sprawdza.


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

NIE!!!!!!!!!!!! Nie wierzę............ albo jesteś tak skutecznym graczem (ja mam z uzbieraniem skór na pierwsze dwa punkty Siły zawsze problem - mimo, że to marne 7) albo... nie wiem co!!!

Nie miałem na myśli przemnażania ŻADNEGO. Zbieranie zabitych i wymienianie ich na punkty Siły. TYLE ŻE wyznaczony próg Siły dla Poszukiwacza: jego bazowa S+5 i ani punkta więcej z żadnego powodu.

Można ten system stosowac dla standardowych "siódemek" za punkt S lub użyć tabelki lukasa.

kurde...............


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Bez jaj,

20 - 30 punktów sily to pryszcz !!!
Za sama walke z osilkiem w Gospodzie, z rozbojnikiem w lesie itp itd uzbieram te 20 punktów w krotkim czasie,


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Tu dog pogrzebion est.

he he, sorry, wymieniamy tylko za zwyciężone karty. A te trzeba jeszcze upolować.

Punkt 1:4 Instrukcji jest bezlitośnie precyzyjny.

Nie ma letko Kufir, pograj raz normalnie w grze 3, 4-ro osobowej i zdobądź 5 punktów Siły w godzinkę - a uznam Cię za lepszego od siebie (co w sumie jest bardzo prawdopodobne, ale przekonaj się sam).


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Wszystlo zalezy od szczescia i losowosci kart tak naprawde.
Mozna tez napoczatku ryzykowac poki nie ma sie zbyt wiele do stracenie i rzucac kostka w Miescie u czarodziejki badz jak najszybciej przeniesc sie do srodkowej krainy i nawiedzac non stop swiątynie.
Obowiazkowe pozycje to oczywiscie . las, skaly i medrzec z wioski. przy odrobinie szczescia i rzucania wysokich liczb na kostce dosc szybko mozemy zdobyc duza liczbe punktow sily i mocy.
Tu dog pogrzebion est.

he he, sorry, wymieniamy tylko za zwyciężone karty. A te trzeba jeszcze upolować
Bez sensu, a czym sie rozni rozbojnik sila 4 spotkany w lesie od jakiegos drozbojnika w kartach przygód ? NICZYM, jak sam pisales najpierw logika pozniej zasady :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Teraz to już zgupłem :shock:
Widzę że pojawił się nowy problem, którego istnienia nigdy nie podejżewałem.

Pomijając iksy i tabelki. Ja gram w ten sposób że punkty siły zbobywa się tylko za tych wrogło których można wyćiągnąć z kart i zatrzymać do "kolekcji" (oczywiście nie traktyję ich jak przedmioty). Tak wię nie można zbobyć punktów siły za wrogów wpisanych w planszę, jak również za szalonego wojownika i mumakile.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Tak wię nie można zbobyć punktów siły za wrogów wpisanych w planszę, jak również za szalonego wojownika i mumakile.
A dlaczego ?
Widzicie dlatego dalem taki duzy przelicznik aby punktow trzeba bylo zdobyc dosc duzo by zyskac punkt sily gdyz walka to walka, zwycistwo to doswiadczenie nie zaleznie czy to jest Zenek z kart przygód czy "Witek" wpisany w plansze.


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

chodzi o kwestię technicą, jak się odkłada pokonanych wrogów to zawsze wiadomi ile się uzbierało pkt. siły - nie trzeba tego zapisywać.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Myslisz sie, trzeba to zapisywac ze wzgledu na:

a) W trakcie gry sa zdarzenia ktore maja na uwadze pokonanych dotychczas wrogów. Dlatego dobrze wiedziec czy podczas dlugiej gry pokonalo sie juz np. jakiegos ducha czy tez smoka itp itd. W praktyce o tym sie nie pamieta, dlatego ja zapisuje wszystko na kartce.

b)Trzymanie trofeum (czyli kart z pokonanymi wrogami) kolo siebie jest zlym rozwiazaniem gdyz podczas dlugiej gry raz-dwa musimy przetasowac talie kart juz zuzytych. Skutki posiadania wrogow w swoim "rekawie" sa chyba oczywiste.


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

No Kufir, zapowiada sie na ciężką batalię, albowiem ja nieprędko ustąpię.

Jak bardzo chcesz pokonywać osiłka, rozbójnika itp to oczywiście notujesz, że zostali pokonani i już ich tam nie ma? He he gdybyś tak robił to by załatwiło problem, bo nie dałoby się ich więcej klepać. Oj nieładnie, znalazłeś sobie chłopców do bicia.

Jestem zdania, że WYŁĄCZNIE karty można zamieniać na Siłę - bo taka to już gra. Nawet Szalonego Wojownika nie sposób zgarnąć - więc nie można na nim dopakować (dzięki lukas, że to potwierdzasz).

Nigdy nie pisałem tego, co niby po mnie zacytowałeś. Najpierw logika potem zasady... otóż nie. Zasady się ustala, a gdy już są - to się gra i przestrzega zasad. Zresztą to w tym wątku nieistotne.

Zgoda, jakby nie ma różnicy między klepaniem takiego przeciwnika a siakiego. ALE zwróć uwagę, że nie ma automatycznego awansu +1S za pokonanie Strażnika dzięki jego S9, dlatego też nie ma awansów za pokonanie innego Poszukiwacza, choćby Trolla z Mieczem co akurat daje 7=S+1. Nie ma zmiłuj. A to oznacza NIE MA ZMIŁUJ.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Ale ja wcale nie zamierzam sie sprzeczac. Napisalem tylko jak gram z moim graczami. Do tej pory za pokonanych wrogów nie uzyskiwalismy punktów sily wogole. Teraz na wykladach :wink: z kolegami studentami doszlismy do porozumienia ze bedziemy je zyskiwac na zasadzie jaka przedstawilwm w poprzednich postach.
Gra ma sprawiac przyjemnosc i nalezy tak grac aby kazdemu zasady odpowiadaly, obecnie tak jest i ciesze sie ze z moimi graczami w wiekszosci przypadkow sie zgadzam. Jesli wam nie odpowiada ? OK grajcie po swojemu, ja tu tylko sprzatam i staram sie pomagac :wink:


Obrazek
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

W domy każdy może grać sobie jak chce i tak jak lubi, albo tak jak go mama nauczyła. Ale nie zapominajmy że nam chodzi o spójne przepisy MiM 1.5, tworzone ze względów "estetycznych" i "turniejowych"


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Okey, ja bede tylko sluzyc opiniami i moimi pomyslami, ktore mozecie zaakceptowac badz tez nie. Co do turniejów to z niektorymi warjacjami o ktorych czytam caly turniej moze wygladac komicznie, dlatego pomalu odechciewa mi jechac na jakiekolwiek rozgrywki. gdyz wieksze ("powazniejsze") Turnieje rozgrywamy w akademikach.


Obrazek
Awatar użytkownika
Oley
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 249
Rejestracja: wtorek 27 lip 2004, 20:24
Lokalizacja: Burki Na FasoLa La Mi Do
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Oley »

odnośnie tego odwiecznego problemu ...

bez wątpienia trzeba wyjść problemowi przepakowania poszukiwaczy na przeciw i dla mnie są 2 opcje:

1) do następnego punktu siły musimy zdobyć 2 razy więcej punktów za pokonanych Wrogów niż mamy aktualnie

Niestety niesie to za soba bardzo duże ryzyko wyrównania wszystkiego ... chodzi o to że bardzo szybko czarnoksiężnik dobije siłą do takiego trolla ... tak mi się wydaje ...

2) proponowane przez kogoś zdobywanie doświadczenia tylko za Wrogów silniejszych lub równych nam i liczenie np. po 15 pkt na level ...

o przyszła mi do głowy opcja

3) łączymy 1 i 2 ... liczymy tylko za silniejszych lub równych sobie, a level up mamy gdy zdąbędziemy tak 2x więcej (lub 3x) pkt niż mamy aktualnie


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Ja swoj rozwniniety sposób zaprezentowany przez Lucasa stosuje i jest OK.
Zagrajcie tak jak proponowalem i zobaczycie ze naprawde ta sprawa jest zalatwiona znakomicie. No ale komu sie bedzie chciało go sprawdzac w praktyce ... :roll:


Obrazek
Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Fly »

Dla mnie to wszystko jest zbyt skomplikowane - ja rozumiem zbliżenie do realiów itede itepe, ale MiM dlatego jest takie fajne, że jest bajkowe i nie-rpgowe - nie ma tej całej skomplikowanej mechaniki. Ja RPGi bardzo lubię, ale nie róbmy na siłę z MiMa RPGa. Jeżeli już, to co najwyżej nie dopisywałbym punktów za wrogów o sile mniejeszej niż siła poszukiwacza...


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

A skoro już jesteśmy przy sile to czy nie uważacie że siła powinna wpływać na ilość noszonych przedmiotów tak samo jak moc na ilość czarów? Bo to trochę diwne że jakieś chucherko pokroju jasnowidza może nosić tyle samo przedmiotów co jakiś kozak np. troll.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
kon4444
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Post autor: kon4444 »

W moim( i wielu innych - bo jak sobie przypominam to to wszystko juz bylo ) przekonaniu kazdy jest ograniczony i kiedys osiagnie swoje maksimum i nie wiem co by w zyciu przezyl i czego nie zobaczyl to wiecej Sily miec nie bedzie. No po prostu ni dy rydy. No nie mozna, no ni cholery nie da rady, nawet jakby chcial to nie. On by chcial jeszcze mocniej a tu mimo wszystko nie mozna, ostatnia nadzieja ale numer nie przechodzi...

Jezli Sila wrogow jest ograniczona to Poszukiwacze tez powinni. Jezeli ktos osiagnie kilkadziesiat punktow Sily to i tak juz wszystko wymiata, a gra mu sie zaczyna nudzic bo jest najlepszy i stracil respekt do gry.

Przyrost coraz wolniejszy ale i ze swoim maksimum. Takie zdanie moje i innych bo ta rozmowa juz byla tylko wnioskow braklo. :(

Tak wiec apeluje o ostateczne postanowienia.


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jak masz dużo punktów siły to idziesz na koronę władzy i wygrywasz, kończąc grę. Taki jest przecież cel tej gry, ona nie jest po to, żeby chodzić po planszy i wymiatać co się nawinie. Jeśli masz dobrego przeciwnika, to tak łatwo nie będzie.

Lepiej chyba zagrać drugą partyjkę niż męczyć do znudzenia tą samą...


ODPOWIEDZ