Zdobywanie punktów Siły

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Ja swoj rozwniniety sposób zaprezentowany przez Lucasa stosuje i jest OK.
Zagrajcie tak jak proponowalem i zobaczycie ze naprawde ta sprawa jest zalatwiona znakomicie. No ale komu sie bedzie chciało go sprawdzac w praktyce ... :roll:


Obrazek
Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Fly »

Dla mnie to wszystko jest zbyt skomplikowane - ja rozumiem zbliżenie do realiów itede itepe, ale MiM dlatego jest takie fajne, że jest bajkowe i nie-rpgowe - nie ma tej całej skomplikowanej mechaniki. Ja RPGi bardzo lubię, ale nie róbmy na siłę z MiMa RPGa. Jeżeli już, to co najwyżej nie dopisywałbym punktów za wrogów o sile mniejeszej niż siła poszukiwacza...


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

A skoro już jesteśmy przy sile to czy nie uważacie że siła powinna wpływać na ilość noszonych przedmiotów tak samo jak moc na ilość czarów? Bo to trochę diwne że jakieś chucherko pokroju jasnowidza może nosić tyle samo przedmiotów co jakiś kozak np. troll.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
kon4444
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Post autor: kon4444 »

W moim( i wielu innych - bo jak sobie przypominam to to wszystko juz bylo ) przekonaniu kazdy jest ograniczony i kiedys osiagnie swoje maksimum i nie wiem co by w zyciu przezyl i czego nie zobaczyl to wiecej Sily miec nie bedzie. No po prostu ni dy rydy. No nie mozna, no ni cholery nie da rady, nawet jakby chcial to nie. On by chcial jeszcze mocniej a tu mimo wszystko nie mozna, ostatnia nadzieja ale numer nie przechodzi...

Jezli Sila wrogow jest ograniczona to Poszukiwacze tez powinni. Jezeli ktos osiagnie kilkadziesiat punktow Sily to i tak juz wszystko wymiata, a gra mu sie zaczyna nudzic bo jest najlepszy i stracil respekt do gry.

Przyrost coraz wolniejszy ale i ze swoim maksimum. Takie zdanie moje i innych bo ta rozmowa juz byla tylko wnioskow braklo. :(

Tak wiec apeluje o ostateczne postanowienia.


Raleen
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Posty: 451
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jak masz dużo punktów siły to idziesz na koronę władzy i wygrywasz, kończąc grę. Taki jest przecież cel tej gry, ona nie jest po to, żeby chodzić po planszy i wymiatać co się nawinie. Jeśli masz dobrego przeciwnika, to tak łatwo nie będzie.

Lepiej chyba zagrać drugą partyjkę niż męczyć do znudzenia tą samą...


kon4444
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Post autor: kon4444 »

Moim zdaniem nie ma duzej roznicy czy posiadasz 30 czy 40 punktow Sily bo i tak wszystkich Wrogow pokonujesz niebezpieczni sa tylko inni Poszukiwacze o podobnej Sile. Kiedy ja gralem to w takiej sytuacji ludzie sie pakuja zeby na polu Korony Wladzy pokonac drugiego. To prowadzi do absurdu. Gracz ktory pierwszy poszedl po Korone przegral 4/5 rozgrywek. Wydaje mi sie ze gra jest bardziej emocjonujaca kiedy idziesz po Korone z 18 Sily i 16 mocy ( bo wtdy jeszcze z czyms walczysz) niz z 25 SIly i 24 Mocy bo teraz ci Wrogowie w Przedpolach sa zupelnie zbedni.
Pamietajmy za karty wrogow w Przedpolach sa po to aby z nimi walczyc, a nie byc dumnymi ze oni nam nic nie robia bo wczesniej zarznelismy setki Wieprzy, Lwow, Malp, czy Krokodyli.

Ok no to moze kazdy wystawi swoja wizje, a pozniej zaczna sie negocjacje i moze wreszczcie dojdziemy do kompromisu.

W sumie dobrze byloby gdyby to powiedzial Admin albo Moderator mialoby to wieksza moc prawna.

Moja propozycja to 7 punktow Sily pokonanych wrogow za 1 punkt Sily
i nastepie 7 + 2*dodatkowe punkty Sily, gdzie dodatkowe punkty Sily moga miec maksymalnie 7. Czyli przedstawia sie to tak 7,9,11,13,15,17,19. Ananlogicznie z Moca. Wedlug tego systemu poczatkowe wartosci Sily i MOcy sa bardzo wazne, bo po pierwsze kazdy musi zdobywac tyle samo, jak masz wiecej na poczatku to latwiej ci jest to zobic i po drugie najbardziej doswiadczony Jasnowidz nie bedzie Silniejszy niz najbardziej doswiadczony Wojownik.

Co do problemu ktorych Wrogow mozemy wymienic, to widze ze tutaj kompromisu nie bedzie wiec proponuje podziekic gre n a 2 warianty.

1. Szybki kiedy mamy malo czasu i w takim wypadku wymieiamy wszystko co ma jakies punkty Sily lub Mocy. Np. eliminacje na Turnieju.

2. Wolny kiedy zalezy nam na jakosci gry i mamy duzo czasu to wymieniamy tylko karty Np. final turnieju.

Przed gra przy piwku latwiej jest wybrac z dwoch propozycji niz z tylu ilu graczy :)


Awatar użytkownika
Pablito
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 22 sie 2004, 19:33
Płeć:

Post autor: Pablito »

Jak to nic nie robią, a o zasadzie dorzutów to sie nie pamięta?
że jak w walce ty albo przeciwnik wyrzuci 6 to rzuca jeszcze raz i tak oto nie ma automatycznego pokonywania wrogów z przyczyn że są za słabi


Awatar użytkownika
BRUNO
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2005, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Uniwersalna tabela

Post autor: BRUNO »

Ja gram tak, ¿e zdobycie punktu si³y czy mocy opiera sie na tabeli tak jak to proponuje lukas.

z tym ¿e:
+1 - 8; +2 - 10; +3 - 12; +4 - 14 itd

Na przyk³ad masz bazowej si³y/ mocy 3. Chc±c awansowaæ musisz zabiæ wrogów za 8 pkt. Nastêpny punkt to 10 punktów za pokonanych wrogów. itd.
Przy czym wymieniamy tylko wrogów "karcianych". Nikt tak¿e nie wymienia punktów pochodz±cych z karty "smoczy gniew" gdzie ka¿dy po kolei walczy ze smokiem - nie ma karty nie ma punktów! nikt siê kart± nie bêdzie dzieli³

Tabelê wykorzysujemy w 2-g± stronê z ulepszniem broni. (tak sie umówili¶my) i tak na przyk³ad: miecz dodaje 1 pkt si³y. u kowala mo¿esz go sobie ulepszyæ za 10 mz na taki wyczesany co dodaje 2 pkty si³y. za nastêpne 12 mz ju¿ masz miecz dodaj±cy 3 pkty si³y. Uzbierasz jeszcze 14 mz i trafisz do kowala proszê bardzo... 4.

U czarodziejki w ten sam sposób mo¿esz zrobiæ sobie miecz np 1 pkt si³y i 1 mocy dodatkowej. - miecz staje siê magiczny.

Ma³o kto nazbiera tyle ¿eby ten miecz sam poszed³ po koronê w³adzy. A jak masz taki miecz np 3 si³y i do tego 1 mocy to wszyscy chc± CI go zabraæ i jest zabawa.

No i 3 zastosowanie tabeli - do okre¶lenia maks liczby przedmiotów jakie mo¿e unie¶æ poszukiwacz: jezeli ma 8 si³y moze nie¶æ 1 dodatkowy przedmiot; 10 - 2 przedmioty itd.


skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru »

a ja gram że wogule niezbieram siły za wrogów, bo zbieranie siły za pokonanego wroga to sensu niema, pograsz godzinke i masz 30 siły


Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Re: Uniwersalna tabela

Post autor: MAXtoon »

BRUNO pisze:Ja gram tak, że zdobycie punktu siły czy mocy opiera sie na tabeli tak jak to proponuje lukas.

z tym że:
+1 - 8; +2 - 10; +3 - 12; +4 - 14 itd

Na przykład masz bazowej siły/ mocy 3. Chcąc awansować musisz zabić wrogów za 8 pkt. Następny punkt to 10 punktów za pokonanych wrogów. itd.
Przy czym wymieniamy tylko wrogów "karcianych". Nikt także nie wymienia punktów pochodzących z karty "smoczy gniew" gdzie każdy po kolei walczy ze smokiem - nie ma karty nie ma punktów! nikt się kartą nie będzie dzielił

Tabelę wykorzysujemy w 2-gą stronę z ulepszniem broni. (tak sie umówiliśmy) i tak na przykład: miecz dodaje 1 pkt siły. u kowala możesz go sobie ulepszyć za 10 mz na taki wyczesany co dodaje 2 pkty siły. za następne 12 mz już masz miecz dodający 3 pkty siły. Uzbierasz jeszcze 14 mz i trafisz do kowala proszę bardzo... 4.

U czarodziejki w ten sam sposób możesz zrobić sobie miecz np 1 pkt siły i 1 mocy dodatkowej. - miecz staje się magiczny.

Mało kto nazbiera tyle żeby ten miecz sam poszedł po koronę władzy. A jak masz taki miecz np 3 siły i do tego 1 mocy to wszyscy chcą CI go zabrać i jest zabawa.

No i 3 zastosowanie tabeli - do określenia maks liczby przedmiotów jakie może unieść poszukiwacz: jezeli ma 8 siły moze nieść 1 dodatkowy przedmiot; 10 - 2 przedmioty itd.
Widze nowe pomysły?...Gwoli ścisłości jeżeli masz 3 siły czy moce potrzebujesz 6 a nie 8 punktów doświadczenia za wrogów, jeśli masz zaś 5 punktów potrzebujesz 10 Itd. Przyznaje pomysł się sprawdza.


Z tym kowalem to jest raczej cieniachny pomysł...bo jak sobie wyobrażasz miecz dodający 5 punktów siły?! To jest dla mnie lekkim bezsensem...czarodziejka tez mi sie nie podoba... magiczny miecz jest tylko jeden w grze i wystarczy ;) Nie no po prostu nei lubie zbyt napakowanych broni.

Z tym dodawaniem przedmiotów może nie jest tak źle, ale jak jestes juz naprawde napakowany, to nie ma limitu przedmiotów i tragarz czy muł nie mają racji bytu...Moze wystarczy np tylko 2 dodatkowe przedmioty do niesienia?


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Nadal uważam, że na nienaturalny rozwój Siły najlepszym rozwiązaniem jest górny próg wynoszący ilość początkowa plus X, przy czym rozsądne X to wartość od 5 do 7 - to można sobie uzgadniać nawet tuż przed grą. To samo dotyczy Mocy. Wiem, że już o tym pisałem. Sorry za powtórki z dawnych postów, jednak skoro temat wrócił...

Dzięki temu nigdy (no chyba tylko na moment, na początku rozgrywki) nie dojdzie do sytuacji, że Troll będzie mądrzejszy od Filozofa, a Filozof silniejszy od Trolla.

Pomysł z progresywną tabelą limitów punktowych zwiększających cechę to fajne rozwiązanie, można je też stosować jako ulepszenie mojej (no nie tylko mojej...) metody.

Zwiększenie możliwości udźwigowych dzięki zwiększeniu Siły to ciekawy pomysł, wcale nie uważam, że Muł pójdzie w odstawkę (rany, przesadzacie z tymi wizjami supermutantów z 30 S) szczególnie jeśli oprzeć to na tabeli (ups... kolejna tabela) i - sorry - znowu górnemu progowi, powiedzmy dla najsilniejszych około 7 przedmiotów. No niestety, Siły można mieć sporo, ale rączki ma się tylko dwie. Zwykle :wink: .


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Widzę że moja propozycja co do zwiększenia limitu noszonych przedmiotów względem siły kogoś zainteresowała :D

A co do tematu to niezły problem wyniknął :P Ja muszę przyznać że pierwsze lata spedzone przy MiMie nawet nie wiedziałem że można zdobyłwać siłę za pokonanych wrogów :o Mały wtedy byłem (może 6, 7 lat) i nie chciało mi się instrukcji czytać a mój brat musiał nie doczytać tego fragmentu. Dopiero później zabrałem się za przeczytanie instrukcji (nie miałem co robić) i wyszło że można zwiększać tą sił po walkach :o to samo z badaniem obszarów w Jaskini i wzrostem mocy.

Zresztą twórcom należy wybaczyć to że dali limit tylko 7 punktów. Po pierwsze instrukcja główna była towrzona zanim pojawiły się Smoki, Jaskinie itd. więc nie było aż tak dużo silnych wrogów. Po drugie twórcy raczej zakładali że gracze będą jak najszybciej chcieli iść po Koronę Władz a nie łazić po planszy w nieskończoność i wyżynać się nawzajem.

A tak przy okazji. Jest to dział poświęcony powstawaniu MiM 1.5 jeśli się nie mylę więc mam pytanko. Kiedy będzie już gotowy pełny zbiór przepisów, errat do plansz i kart itd?


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
BRUNO
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 15 wrz 2005, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

bRONIÊ ULEPSZANIA BRONI

Post autor: BRUNO »

MAXtoon, je¿eli chodzi o tabele jest ona tak przemy¶lana ¿eby niezale¿nie od si³y/mocy posiadanych na pocz±tku gry awans odbywa³ siê tak samo dla wszystkich. Znaczy to, ¿e niezale¿nie od tego czy masz 5 czy 3 si³y na pocz±tku gry, musisz mieæ 8 (a nie 6) punktów za pokonanych wrogów ¿eby dostaæ +1. ( czyli za 8 pkt jeden ma 6 a drugi 4). Za 10 masz +2. itd. Pocz±tkowe staty ¶a wtedy niejako okre¶leniem zdolno¶ci postaci.

W odniesieniu do ulepszanych przedmiotów to wyobrazam sobie miecz daj±cy 5 si³y, tylko nie wyobra¿am sobie bogacza który móg³by sobie na niego pozwoliæ. 10mz i masz miecz daj±cy 2si³y, 3 si³y musisz wydaæ 12mz, 4 si³y - kolejne 14mz a za miecz dodaj±cy 5 jescze 16mz. (daje to w sumie 52 mz i 4 wizyty u kowala. Poza tym nigdy nie masz pewno¶ci czy go nie stracisz zanim osi±gniesz te 5.

Je¿eli chodzi o przedmioty to poszukiwacz nie przedzwignie siê nis±c np rêkawicê, talizman, pas si³y i miecz i co¶ jeszcze.Proponujê, ¿e Ekwipunek który mozna nosiæ na sobie lub ze sob± takie w³asnie jak pas, pier¶cien miecz lub topór w jednym rêku, (nic albo tarcza w drugim) powinno byæ limitowane do 2 na pocz±tku gry. do tego 2 miejsca w plecaku na inne przedmioty. Ekwipunek podrêczny mo¿na zgodnie z tabel± poszerzaæ +1 przedmiot od 8 si³y, +2 od 10, +3 od 12 itd.
Jednocze¶nie...
Limit przedmiotów niesionych ograniczony powinien byæ logik±. tzn nie mo¿e mieæ na sobie np. rêkawicy i rêkawiczek. Mo¿e naprzyk³ad nie¶æ 2 bronie jednorêczne ale podczas walki u¿ywaæ mo¿e tylko 1 (jesli nie ma zdolno¶ci uzywania 2 broni). Nie mo¿e 2 he³mów nosiæ i pancerza i zbroi jednocze¶nie.
miejsca w plecaku s± 2 i tylko 2. AMEN


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Teraz to już mieszasz. Lepiej w takim razie używać karty postaci Lucasa. Chodzi mi tylko o to żeby ilość siły ograniczała szmelc jaki można nosić w plecaku. Jeżeli ktoś ma już zbroję a znajdzie drugą to jeśli ma dość siły mógłby ją zabrać i sprzedać.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Re: bRONIĘ ULEPSZANIA BRONI

Post autor: MAXtoon »

BRUNO pisze:MAXtoon, jeżeli chodzi o tabele jest ona tak przemyślana żeby niezależnie od siły/mocy posiadanych na początku gry awans odbywał się tak samo dla wszystkich. Znaczy to, że niezależnie od tego czy masz 5 czy 3 siły na początku gry, musisz mieć 8 (a nie 6) punktów za pokonanych wrogów żeby dostać +1. ( czyli za 8 pkt jeden ma 6 a drugi 4). Za 10 masz +2. itd. Początkowe staty śa wtedy niejako określeniem zdolności postaci.
Musisz miec dwa razy wiecej punktow sily doswiadczenia czy nazywaj to jak chcesz niz aktualnie masz punktow sily. Na przykladzie. Masz 7 sily - potrzebujesz 14. Masz sily 3 - potrzebujesz 6. Masz siły 1000 - potrzebujesz 2000 itd....

A jesli chodzi o noszenie przedmiotow to rzecza jasna jest ze nei mozesz korzystac z 2 zbroi naraz. Jesli chodzi o realizm to oczywiscie poszukiiwacz nie zmeczy niosac rekawice talizman czy krysztal. Ale idac tym tropem polowe rzeczy z niesionych w ekwipunku mozna niesc w sposob dowolny... Wiec tutaj to troche wyobrazni kolego ;) Jasne ze pas sily zalozy na siebie talizman powiedzmy powiesi sobie gdzies tam, miecz do reki a rekawica na reke dzieki czemu plecak caly czas jest pusty...A apropos miejsc w plecaku ja gram z karta Lukasowska gdzie sa 3 miejsca na dowolne przedmioty. I pakuje tam wszystkio (i pas i rekawice) poza uzbrojeniem. Pozdrawiam MAX


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 49
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Nikt mnie nie przekona, że Zbroja niesiona w plecaku waży więcej niż ta, którą noszę na sobie. To jest absurd. Jestem przeciwko nie liczeniu przedmiotów noszonych na sobie do ogólnego udźwigu. MiM upraszcza temat wagi uznając, że wszystko waży 1. No trudno. Nikt przecież nie będzie robił dodatkowego parametru Ciężar na wszystkich kartach przedmiotów w grze. Jeszcze trzeba by zrobić rozpiskę co ile waży. Porażka.

Ja w swoim czasie proponowałem część przedmiotów objąć nową klasą o nazwie Drobiazg. Byłoby to oznaczane tak, jak np przedmioty magiczne, czyli na samej górze karty. Gdyby tak zrobić, to np. karta "Wyrok Banicji" (taki pergamin do znalezienia w Podziemiach) byłby klasy "Przedmiot - 5 - Drobiazg" a znany wszystkim Pierścień: "Magiczny - 5 - Drobiazg". Taki Drobiazg mógłby być noszony bez zajmowania limitu, lub np. trzy Drobiazgi to byłby 1 punkt nośności. Ale raczej to pierwsze. Szczególnie jeśli wiadomo, że złoto można nosić mieszkami bez żadnego problemu, he he he!

Jeśli miałby powstać progresywny system punktów do wzrostu Siły, to propozycja Bruno wydaje mi się "socjalistycznie" niesprawiedliwa. Za to wszystkimi odnóżami podpisuję się pod sposobem opisanym przez MAXtoona (nawiasem mówiąc tu na Forum już to wałkowaliśmy) czyli Siła razy dwa równa się ilość wymaganych punktów na "wyższy poziom".

Bruno ma z kolei rację argumentując za ulepszaniem broni. Rzeczywiście, +5 jest możliwy do wykonania, ale to trudne. JEDNAK moim zdaniem i tak za łatwe. To nie może się ograniczać wyłącznie do mieszków złota. Kowal też ma jakiś próg kunsztu i wyżej rzyci nie podskoczy. Lepszego miecza niż powiedzmy +2 (od jego bazowej) nie zrobi, a już taki wymagać będzie takiej pracy, że cena ostro powinna skoczyć w górę. Ponad ten limit zaczynają się miecze magiczne, no ale żeby zrobić taki miecz trzeba dodatkowych zabiegów i naprawdę sporych kosztów. Bruno - jesli zaproponujesz coś takiego, to będzie grywalne.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Wprowadziliśmy ostatnio taki system:

- podniesienie siły na 2 kosztuje 4
- na 3 - 6
- na 4 - 8
czyli 2x nowy poziom siły. Zdecydowanie lepiej się to sprawdza niż zasady oryginalne.


wisnia
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 140
Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: wisnia »

ja gram identycznie, tyle, ze awans na 2 ptk sily wymaga 6 pkt padlinki. 4 to za malo, niech sie jasnowidz pomeczy :twisted:


wisnia
Awatar użytkownika
Łudi
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 238
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: o.. polskie to krainy
Płeć:

Post autor: Łudi »

Stosujemy taki system do poziomu 5
każdy punkt siły = 7pkt wrogów
poziom siły 6-10
1pkt = 14pkt wrogów
Powyżej pozimu 10
1pkt = 21pkt wrogów

Gra sie wtedy ciekawiej szczególnie przy 2-3 osobach.


Don’t wory be happy :-)
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Wolę bardziej równomierny wzrost, bo siłę z 2 na 3 powinno się rozwijać moim zdaniem trudniej niż z 4 na 5. Jeśli między rozwinięciem z 1 na 2 a z 4 na 5 nie ma róznicy, to dwukrotna róznica ceny między rozwinięciem z 4 na 5 a z 5 na 6 wydaje się w moim odczuciu nieco absurdalna, no ale to tylko moje zdanie.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Ja gram zwyczajnie x2 punktów miecza jakie posiadamy. To w zupełności wystarczy, ponieważ wliczając zwiększoną potrzebę ssania punktów z pól na planszy punkty za wrogów jedna Postać zgarnia z 3-4 na całą rozgrywkę, dlatego nie tak dużo, w związku z czym nie widzę potrzeby udziwniania.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Ja gram zwyczajnie x2 punktów miecza jakie posiadamy.
trochę za łatwo na początek moim zdaniem. Lepiej robić x2 punktów które będziemy posiadać po rozwinięciu. Bo tak to jasnowidz rozwija siłę za jednego goblina/nobbina a to już chyba trochę przesada.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Jednym łatwiej, drugim trudniej, tak będzie zawsze :)

W ogóle to się zastanawiałem nad wprowadzeniem expienia także za magicznych wrogów, również x2. Przetestuję to przy najbliższej rozgrywce.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jednym łatwiej, drugim trudniej, tak będzie zawsze
w stosunku do mojej wersji wszystkim łatwiej a niektórym zbyt łatwo.
W ogóle to się zastanawiałem nad wprowadzeniem expienia także za magicznych wrogów, również x2. Przetestuję to przy najbliższej rozgrywce.
w MiMie to byłoby bez sensu zważywszy choćby na to, że są poszukiwacze ze zdolnościami specjalnie do rozwijania Mocy (choćby Szaman, którego zdolnośc traciłaby sens).


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Łudi
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 238
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: o.. polskie to krainy
Płeć:

Post autor: Łudi »

Postać z siłą równą 6 ma już praktycznie z górki w grze. Dochodzą do tego ewetualnie przedmioty i przyjaciele i kto mu "podskoczy" Jedynie władca smoków? Dlatego preferuje taką różnice międy poziomem 5 a 6.
Próbowałem tez coś pośrediego ale nie potrzebie za bardzo komplikowała się gra.


Don’t wory be happy :-)
ODPOWIEDZ