Zmieniająca się siła wrogów.

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Zmieniająca się siła wrogów.

Post autor: lukas »

Już nie pamiętam gdzie, ale chyba na stronie mim 2003 znalazłem bardzo ciekawy pomysł który z przyjemnością zaczołem stosować. Gdy zostanie już połowa kary Przygody to siła wszystkich wrogów rośnie o 50%. Czyli Rozbujnik z siłą 4 będzie miał siłę 6 i.t.d.

Ponadto nielubię automatycznego pokonywania wrogów. Moim zdaniem powinna zawsze istnieć minimalna szanse na remis.

Co o tym sądzicie :?:
Ostatnio zmieniony czwartek 17 mar 2005, 12:02 przez lukas, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong »

Dla mnie to się zabardzo niepodoba bo ja mam inny pomysł co do siły potworów a mianowicie to im my jesteśmy silniejsi np po zdobyciu 5 siły(w jaki kolwiek spoób) za potwory rzuca się jedną kostką więcej itd.
to ustalenie jest kestją gustu.
A co o tym sądzicie?


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Gdy nasz postac zwiedza swiat rozwija sie i z czasem wyrasta na herosa ktory nie powinien miec problemów z jakims leszczem np. Rozbojnikiem.
Dlatego ja nie stosuje i nie mam zamiaru stosowac takich udziwnien.


Obrazek
Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 50
Kontakt:

Post autor: wilczy »

Popieram Kufira. Co prawda pomysł z karteczką wsuniętą w połowę stosu przygód jest ciekawy, jednak zostawiałbym to gestii grających - jeśli już się upierają. Natomiast pojedyncza gra w MiM jest zwykle kilkugodzinna, bo wszyscy się pakują i zbroją, aż poczują się wystarczająco silni, by zdobyć zwycięstwo. Jeśli wrogowie staną się silniejsi, to gracze będą dopakowywać się kolejne godziny. Chyba, że wreszcie ktoś postanowi wygrać.

Po prostu nawet podczas rozgrywek "turystycznych" nadchodzi ten moment, że nie ma już na co czekać. I to jest dobre, bo gra wiele osób i wszyscy to widzą, każdy musi podjąć decyzję czy to już. To nie komputer, który cierpliwie czeka, aż zechcemy iść dalej, a jeśli drepczemy w miejscu jednocześnie się dopakowując - zwiększa poziom trudności. MiM to nie Diablo. Całe szczęście. Diablo lubiłem, ale komp to komp, plansza to plansza. imho.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...
Awatar użytkownika
lukas [Autor tematu]
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kanały
Lodowa Kraina
Wioska
Posty: 423
Rejestracja: środa 08 gru 2004, 23:15
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lukas »

Macie dużo racji. Ale jeśli gra się we dwujke to to jest dobry pomysł. A jak gra więcej graczy to rzeczywiście można sobie darować.


LeoJohnson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42

Post autor: LeoJohnson »

A ja bym proponował np żeby dopakowanie było dwu-etapowe. Siły dopakowania działają w całośći na przedpolach piekieł a na pozostałych obszarach np można tylko podwoić swoją siłę/moc wyjściową. W ten sposób poprostu nie kasuje sie przeciwników na planszach zwykłych.


Awatar użytkownika
Pablito
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 22 sie 2004, 19:33
Płeć:

Post autor: Pablito »

ale zauważ że jest różnica między np trolem o sile 7 co może mieć 14 a kimś o sile 1 co może mieć 2


LeoJohnson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42

Post autor: LeoJohnson »

Mająć wybór, połowy poszukiwaczy nikt nie wybierze. Czyli albo wywalić cieniasów z gry(troche bez sensu) albo sie pogodzić że sie ma pecha. Chciałbyś żeby jakiś niziołek(po skasowaniu paru przeciwników) miał takie same szanse jak jakiś Wojownik ? Troche to bez sesnu. Wiem że w "sporcie" wszyscy powinni mieć równe szanse, ale spójrzmy prawdzie w oczy. Wylosujesz słabego poszukiwacza to masz pecha. Przecież nie wprowadzimy zasady że ten kto wylosuje słabszego poszukiwacza w ramach rekompensaty dostaje jakieś inne zdolności po to żeby miał takie same szanse. Dla mnie caly urok w tym żeby wygrać kimś słabym niż być dumnym że sie wygrało arcymagiem.:) Troche szkoda że nie można sie potem szczycić żę sie obrało jakąś super taktyke słabym graczem, bo i tak wszystko zależy od losu:) Teraz możesz co najwyzej opowiadać że miałeś takie szczęscie że wygrałeś słabszym. Twojej zasługi będzie nie za duzo, ale zawsze coś:)
Pozdrawiam serdecznie:)


Awatar użytkownika
Pablito
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: niedziela 22 sie 2004, 19:33
Płeć:

Post autor: Pablito »

co do twojego pomysłu o podwajaniu siły i mocy to można by podwoić ale najmniej siły to może być powiedzmy 10 bo jak by można grać jak już tu wyżej wspominałem postacią z 1pkt sily co potem może mieć tylko dwa i wszyskie potwory ją tłuką a np. trolem co nie ma zarąbistych zdolności ale z końcową siłą 14 jest potężny i miażdży wszystko zresztą jak ten pierwszy ma jakieś zadania siłowe wykonywać skoro i tak nie ma szans dlatego siła podaja sie ale do minimum 10


LeoJohnson
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: niedziela 26 cze 2005, 23:42

Post autor: LeoJohnson »

Zauważ, że rozmawiamy co zrobić, żeby wrogów nie kasować. Wytłumacz mi w takim razie, wg tego co piszesz, jaki jest sens tego, że poszukiwacze mają różne początkowe siły? Zgodnie z tym co mówisz możnaby im dać taką samą początkową, skoro i tak chcesz żeby kimś kto ma siłe jeden grało sie tak samo łatwo jak kimś kto ma siłe początkową 7.
Wystarczy sie troche "napakować" i jedyne zróżnicowanie to specjalne zdolności. W takiej sytuacji bardzo cenne zdolności jak np jakieś wymykanie sie wrogom czy wybór lepszego rzutu kostką w walce itp będzie mniej znacząca niż choćby niewiele znacząca odporność na głos syreny:| Bo nie bedzie potrzeby sie wymykać wrogom skoro będzie ich mozna kasować więc te baardzo dobre zdolności przestaną mieć sens i będą sie liczyć te w zasadzie niepotrzebne.


kon4444
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Post autor: kon4444 »

A moze o iles slabsi wrogowie nie beda nas atakowac tylko przed nami uciekac.


ODPOWIEDZ