Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Zdolności Poszukiwaczy niepasujące do Charakteru

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Zdolności Poszukiwaczy niepasujące do Charakteru

Post autor: Kufir » sobota 12 mar 2005, 10:43

Ostatnio zastanawiałem sie nad zmiana charakterów postaci wynikajacych z badania obszaru itp itd.
W moim odczuciu nawet Kapłan, Mnich czy Pielgrzym moze stac sie złym.
Ale postacie takie jak:
- Ciemny Elf
- Nekromancer
- Upiór
- Zabójca
- Czarownica
Nie powinni sie stac nigdy dobrymi. Dlaczego ?
Odpowiedz jest prosta Dobry poszukiwacz nie powinien móc kozystac z takich specjalnych zdolnosci jakie widnieja na karcie tych poszukiwaczy.
Jakie są Wasze odczucia ?
Ostatnio zmieniony sobota 17 gru 2011, 20:58 przez Kufir, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 » sobota 12 mar 2005, 17:30

Chyba nie rozumiem... Ze specjalnych zdolności Poszukiwacze mogą korzystać zawsze... Więc o co Ci chodzi? :?



Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » sobota 12 mar 2005, 22:38

Mozliwe ze nie jasno napisalem ....
Chodzi o to ze np. Nie wyobrazam sobie jak taka czarownica moze stac sie dobra i dalej omamiac innych poszukiwaczy, troszke to nie logiczne i nie zgodne z charakterem postaci :wink:


Obrazek


Stalin
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 6
Rejestracja: środa 09 cze 2004, 17:24
Płeć:

Poszukiwacze a zmiana charakteru ?

Post autor: Stalin » sobota 12 mar 2005, 23:32

Po niek±d zgadzam siê z Kufirem bo do niektórych postaci rzeczywi¶cie nie pasuje ¿aden inny charakter oprócz tego, z jakim rozpoczyna³ on grê. Np. co powiecie o DOBRYM demonie Z£A? Czy¿ to nie bije po oczach? A co powiecie o dobrym Morloku? Jego wizerunek mówi chyba sam za siebie. A rycerz symbol cnót i bohaterstwa? A upiór, powsta³y z grobu i czychaj±cy na nieostro¿nych poszukiwaczy przygód? A b³edny rycerz? Mo¿e trochê szalony, ale wie co robi (przynalmniej on) i jest wierny swoim postanowieniom? Co prawda, oczywi¶cie wiêkszo¶æ pozosta³ych postaci w zasadzie mog³aby zmieniaæ charakter, co mia³oby odniesienie do realnego ¶wiata (z³y kap³an - pra³at Jankowski, z³y inkwizytor vel nizio³ek - pose³ Ziobro :wink: , dobry barbarzyñca - Olek Kwa¶niewski), co jednak nie zaprzecza s³usznej wypowiedzi Kufira.

P.S. Kufir, druchu, masz farta, tym razem £awrientij ciê oszczêdzi.
Ostatnio zmieniony sobota 08 gru 2007, 07:15 przez Stalin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: wilczy » poniedziałek 14 mar 2005, 11:10

Hail Stalin!

Co do głównego wątku, to hmmm, racja, mamy kwas w zasadach, jednak jest to zbyt głęboko w mechanice gry by to zmieniać imho.

Może tłumaczyć to tak, że gdy Nekromancer staje się dobry, to nie oznacza od razu wzoru cnót, ale że stał się w miarę dobry jak na Nekromancera, hę? To samo Rycerz, który stał się wQr#$%nym Rycerzem, jak na rycerza w każdym razie.
Ostatnio zmieniony sobota 08 gru 2007, 07:16 przez wilczy, łącznie zmieniany 1 raz.


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...

ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 » poniedziałek 14 mar 2005, 11:29

Jeżeli postać ma charakter Chaotyczny (zapożyczenie z wojennego młotka), to poszukiwacz nie może zmienić charakteru (w ramach Zdolności Specjlanych)... I tak się powinno sprawę załatwiać. Oczywiście należy to stosować w uzasadnionych przypadkach.



Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » poniedziałek 14 mar 2005, 16:33

Ach, a co do głównego wątku, to hmmm, racja, mamy kwas w zasadach, jednak jest to zbyt głęboko w mechanice gry by to zmieniać imho.

Może tłumaczyć to tak, że gdy Nekromancer staje się dobry, to nie oznacza od razu wzoru cnót, ale że stał się w miarę dobry jak na Nekromancera, hę? To samo Rycerz, który stał się wQr#$%nym Rycerzem, jak na rycerza w każdym razie.
Własnie podobnie uwazam, ale chcialem poznac tez Wasze zdanie :)

@Ambar0 - nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem, mozesz jasniej ?


Obrazek


ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 » poniedziałek 14 mar 2005, 18:00

Królewski Champion ma pewną Zdolność Specjalną:
2. Nie poddajesz się zmianie Charakteru.
Skoro zostało to wyszczególnione, to uważam tą zasadę za nadrzędną wobec opisu planszy i kart "przygód". Wydawało mi się, że jest kilku Poszukiwaczy z tą zdolnością, ale znalazłem na szybko tylko Championa...

Podsumowując, jeżeli twórcy gry uznali to za zdolność specjalną, to albo piszemy grę od nowa (MiM 1.5), albo zostawiamy tak jak jest, i zdajemy się na przemyślunek autorów.



Awatar użytkownika
Kufir [Autor tematu]
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2117
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir » poniedziałek 14 mar 2005, 18:14

Zostawiamy jak jest i idziemy za myślą Wilczego :wink:


Obrazek


Awatar użytkownika
Fej Wong
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Posty: 111
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 11:17
Lokalizacja: Raczki (obok Suwałk) woj.Podlaskie

Post autor: Fej Wong » wtorek 15 mar 2005, 13:05

chyba macie rację...


Obrazek
>>>>>>>>>>>>Prince Of Mirkwood<<<<<<<<<<<<

skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru » poniedziałek 06 cze 2005, 20:19

Nie zauwazyłem tego tematu wcześniej, napisałem o tym już w Dziale Ogólnym w temecie MiMa nielubie za... to napisze jeszcze raz:

Wedłu mnie po zmianie chrakteru ze złego na dobry lub odwrotnie, powinny zmieniac się niektóre zdolności lub nie powienny być używane.

Ciemny elf
Charater: Zły

"1. Możesz wysysać siły życiowe ze swych Przyjaciół. Jesli to zrobisz, odłóż Kartę Przyjaciela i dodaj sobie jeden punkt Wytrzymałości."

Myśle że jak Ciemny elf zmienia charakter (na dobry) to raczej wysysanie sił życiwych nie pasuje do dobrego poszukiwacza.

lub

Walkiria
Charakter: Dobry

"1.Jesteś zawsze bezpieczna na Cmentarzu - nie musisz tam rzucać kostką."

Walkiria, gdy staje się zła, pierwsza zdolność powinna zmieniać się na:
Jesteś zawsze bezpieczna w Kapliczce....."



Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens » wtorek 07 cze 2005, 12:30

Skwaru musze Ci powiedzieć, ze masz troche racji, ale nie calkowitą. Postac mimo iz zmieni charakter nie koniecznie musi zmienic swoje specjalne zdolnosci. Biorac na tapete Ciemnego Elfa mozna uznac, ze kwestia wysysania sil zyciowych jest niejako sprawą kulturową tej nacji (co oczywiscie nie jest do konca prawda, kazdy kto gra w RPG-i wie az nad to, jakie sa Mroczne Elfy), ale przyjmijmy ze autorzy MiM tak na ta sprawe patrzyli. Dlatego dla mrocznego elfa wyssanie sil zyciowych moze znaczyc tyle co dajmy na to dla Mnicha zabicie demona i skasowania za to punktu sily. Wiesz inne wychowanie, hierarchia wartosci, inne nawyki kulturowe i ogolnie wojna gatunkow.
W MiM druid bezlitosnie zabija zwierzeta, albo niszczy las, zeby zbudowac tratwe i jest dobrze. Nie nalezy tego wszystkiego odbierac doslownie i przeciskac na sile przez sitko logiki.
A co do Walkiri to jak wiadomo mityczna przewodniczka dusz poleglych bohaterow do krainy Odyna, a gdzie najlepiej o truposza, oczywiscie na cmentarzu. Stad taki zamysl autorow i dlatego nie ma co kombinowac z kapliczka.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.

Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 33
Kontakt:

Post autor: Fly » wtorek 07 cze 2005, 19:43

A ja to widzę tak - powiedzmy ten Ciemny Elf stał się dobry i po prostu nie wykorzystuje swojej zdolności specjalnej. Tak samo jak Ty nie zabijasz każdego napotkanego na ulicy człowieka, chociaż teoretycznie możesz. Fakt zmiany charakteru nie wpływa na sam fakt posiadania umiejętności, tylko na jej używanie. Ale to już zalatuje nieco RPGiem ;)


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.

skwaru
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek 16 maja 2005, 18:27
Płeć:

Post autor: skwaru » środa 08 cze 2005, 18:34

No to co że RPGiem :D ja ososbiści nic niemam do RPGów :D :)



kon4444
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 38
Rejestracja: wtorek 05 paź 2004, 12:31

Post autor: kon4444 » środa 29 cze 2005, 13:54

Moje poglądy są trochę zbliżone do Lensa. Złe postacie kiedy stają sie dobre, przeżywają wewnętrzną przemiane i ich życiowy cel to wykorzystanie korony Wladzy w dobry a nie zły sposób. Jednakże orientujac się że tylko swoimi starymi, zlymi zdolnosciami ( którymi po oswieceniu się brzydzą ) mogą zdobyć Ostateczny Cel (oczywiście nie dla wlasnych korzysci tylko aby szerzyc dobro i aby inni Jego nie osiągneli), decydują sie, niczym romantyczni bohaterowie poswięcający swoje nowe ideały, na dzialanie wbrew sobie, ale dla dobra ogólu. Powinniśmy ich podziwiać ponieważ wiara w dobro nawróconych jest często większa i bardziej szczera niż tych którzy podążają ku światłu od początku wędrówki.

A tak wogle to wolę techniczne sprawy MiMa :)



Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » środa 29 cze 2005, 14:07

Co za romantyczna analiza :wink: . Żeby autor to kiedyś przeczytał, pewnie spadłby z krzesła, bo nigdy tak głęboko się nad tym nie zastanawiał.



ambar0
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 343
Rejestracja: środa 17 mar 2004, 21:41
Płeć:

Post autor: ambar0 » środa 29 cze 2005, 14:15

Nie sądzę aby autorzy Talismana komplikowali niepotrzebnie rozgrywkę, w ten właśnie sposób. Jak chcesz grać w RPGa, to nikt Ci nie zabroni, ale w oficjalnych zasadach nie ma o Twoim rozumowaniu ani słowa...

Zresztą zmieniać możesz zasady, tak aby Tobie one pasowały...



Raleen
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 381
Rejestracja: poniedziałek 25 paź 2004, 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Raleen » środa 29 cze 2005, 14:18

Ogólnie w grach fantasy można prawie wszystko, byle zachować klimat.

Oczywiście co do autora było to tylko z mojej strony przypuszczenie, bo ktoż tam wie co miał on na myśli, gdy to tworzył...



sweetrommie
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek 04 lip 2005, 16:44

Post autor: sweetrommie » poniedziałek 04 lip 2005, 16:44

postacie które zaczynają jako dobre i tak mają na celu dojście do władzy i pokonanie innych graczy (no może tylko konkretnych) więc czemu ograniczać złych graczy którym się polepszyło?

a propo czarownicy która stała się dobra

mam koleżankęktóra wynajmuje mieszkanie u starszej pani, babinka jest dla niej strasznie pomocna i to aż za bardzo bo dziewczyna nie ma chwili spokoju ale czy ta babcia jest w rzeczywistości zła? omamianie można chyba zostawić ale nekromante też
ja tam nie widze nic złego w ożywianiu martwych...

cel uświeca środki, za to nie średniowiecznych kapłanów nie sklasyfikowałbym jako dobrych



ODPOWIEDZ